niedobrze
Wybieramy RPG wszech czasów


-
Pan Jan
- Pomywacz
- Posty: 35
- Rejestracja: poniedziałek, 9 maja 2005, 14:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Szkoda systemu, który ma olbrzymi potencjał, ale w Polsce się nie przyjął. Ale został wydany wtedy, gdy MAG przeinwestował. O ile preferuję systemy o dość wąskiej tematyce i mocno osadzone w jednych realiach, to bogaty i oryginalny świat GS wywołuje u mnie przyjemne mrowienieRhysode pisze:Co tak mało osób głosowało na Gasnące słońca![]()
niedobrze![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Przeto źle napisano, eże mało piwa we dzbanie imiano.
Pozdrawiam, PJ.
Pozdrawiam, PJ.


-
Herr_Tengudor
- Pomywacz
- Posty: 22
- Rejestracja: piątek, 22 lipca 2005, 10:51
- Kontakt:
Bluźnierstwo! GS to system w którym można stworzyć praktycznie każdy klimat na sesji, i za każdym razem będzie on związany z nastrojem całego systemu. Dodatkowo rzadko widuje cię coś tak dopracowanego - w tym świecie nie ma żadnych szczelin, żadnych elementów które rażą. A mechanika - ha, zarówno zwolennicy skomplikowanych jak i prostych mechanik powinni być nią zadowoleni. Jedyną wadą może być to że zbroja płytowa pozwala tam wytrzymać serięz karabinu - no, ale widocznie technologia poszła naprzód, to i pancerze lepsze robią.
Zresztą warhammer to też fajny system - zbyt wielu ludzi bluzga na niego tylko dlatego że to jest modne i inni to robią.
Zresztą warhammer to też fajny system - zbyt wielu ludzi bluzga na niego tylko dlatego że to jest modne i inni to robią.

-
Gieferg
- Pomywacz
- Posty: 58
- Rejestracja: czwartek, 14 kwietnia 2005, 01:26
ja na młotka bluzgam bo ma beznadziejną mechanikę, prowadziłem go przez 5 lat i przez ten czas coraz bardziej mnie odrzucała. Za to świat mi się podoba.Herr Tengundor pisze:Zresztą warhammer to też fajny system - zbyt wielu ludzi bluzga na niego tylko dlatego że to jest modne i inni to robią.
Na DnD bluzgam z wielu róznych powodów, na KC głównie dlatego że od strony mechanicznej nie nadaje się do niczego (dla kogoś takiego jak ja, kto lubi mieć wszystko w liczbach z zakresu 1-5
na Gasnące Słońca bluzgać nie mam powodów bo system znam tylko z opowiadań jednego znajomego i nie mam zdania na jego temat.

-
Carchmage
- Trocheiczny Tawerniak

- Posty: 668
- Rejestracja: środa, 27 października 2004, 18:54
- Numer GG: 3654146
- Lokalizacja: Inonia.
Ja tam na nic nie bluzgam ;P Nie rozumiem też, czemu mechanika WFRP (wg mnie prosta, przystępna, poreczna, praktyczna czyli 4P) Cie odrzuca.
Śnieżysta równina, biały krąg księżyca,
Całunem przykryta nasza okolica,
I zawodzą w lasach brzozy w bieli całe.
Kto zginął tu? Umarł? Nie ja sam skonałem?
(Sergiusz Jesienin, 1925)
Całunem przykryta nasza okolica,
I zawodzą w lasach brzozy w bieli całe.
Kto zginął tu? Umarł? Nie ja sam skonałem?
(Sergiusz Jesienin, 1925)

-
Gieferg
- Pomywacz
- Posty: 58
- Rejestracja: czwartek, 14 kwietnia 2005, 01:26
zero realizmuCarchmage pisze:Ja tam na nic nie bluzgam ;P Nie rozumiem też, czemu mechanika WFRP (wg mnie prosta, przystępna, poreczna, praktyczna czyli 4P) Cie odrzuca.
1) wytrzymałośc daje więcej niż zbroja - głupota
2) kiedy atakujesz to to czy trafisz zalezy tylko od twojej WW a WW przeciwnika ma wpływ tylko jeśli będzie robił parowanie które go pozbawia ataku - głupota
3) działanie parowania - beznadziejne
4) działanie tarczy - jeszcze bardziej beznadziejne
5) inicjatywa ma zbyt szerokie zastosowanie, za to CP, OP, SW zbyt wąskie
6) profesje, system rozwoju postaci - nie podoba mi się w ogóle - sztuczne ramy itp.itd.
7) składniki czarów - w dużej cześći przegięte
9) więcej grzechów nie pamiętam ale pewno sobie jeszcze przypomnę.
to tak pokrótce, dla porównania w Wiedźminie z powyższych problemów pojawia się tylko problem nr.4 co zresztą bardzo łatwo wyeliminować rozciągając działanie tarczy przeciw pociskom równiez na normalną walkę i problem znika, a mechanika W:GW też jest prosta, poręczna i praktyczna - a do tego o wiele bardziej realistyczna i elastyczna.

-
Herr_Tengudor
- Pomywacz
- Posty: 22
- Rejestracja: piątek, 22 lipca 2005, 10:51
- Kontakt:
Punkty 1-4 to prawda.
Punkt 5 zależy od tego, jaką kampanię tworzy MG - u mnie na przygodach opanowanie było nieraz najważniejszą cechą.
Punkty 6-8 to nie wady, tylko rzeczy które tobie się nie podobają (jak zresztą napisałeś) - dla mnie są to elementy świata, a system profesji uważam za bardzo fajny element gry.
Jeśli ktoś chce naprawdę nierealistycznego systemu, niech zagra w DND - wady warhammera wysiadają przy tym.
Punkt 5 zależy od tego, jaką kampanię tworzy MG - u mnie na przygodach opanowanie było nieraz najważniejszą cechą.
Punkty 6-8 to nie wady, tylko rzeczy które tobie się nie podobają (jak zresztą napisałeś) - dla mnie są to elementy świata, a system profesji uważam za bardzo fajny element gry.
Jeśli ktoś chce naprawdę nierealistycznego systemu, niech zagra w DND - wady warhammera wysiadają przy tym.

-
Gieferg
- Pomywacz
- Posty: 58
- Rejestracja: czwartek, 14 kwietnia 2005, 01:26
tyż prawdaHerr Tengudor pisze:Jeśli ktoś chce naprawdę nierealistycznego systemu, niech zagra w DND - wady warhammera wysiadają przy tym.
chodzi i o to że inicjatywa jest zarówno zwinnością/refleksem jak i spostrzegawczością - a trochę to głupie że nie mozna mieć dobrej spostrezgawczości będąc zarazem powolny. Natomiast z SW i OP spokojnie można by zrobić jedną cechę łącząc ich elementy. Podobnie CP jest dośc dziwne (ale to pozostałośc po korzeniach WFRP czyli Warhammer Battle).Punkt 5 zależy od tego, jaką kampanię tworzy MG - u mnie na przygodach opanowanie było nieraz najważniejszą cechą.
zgadza się, to była odpowiedź na to czemu mnie ta mechanika odrzuca, składają się na to zarówno jej niewątpliwe wady jak i elementy które mi po prostu nie podchodzą.Punkty 6-8 to nie wady, tylko rzeczy które tobie się nie podobają
Dodam tylko że prowadząc WFRP przez 5 lat przez długi czas mi to wszystko nie przeszkadzało, zaczęło mi natomiast przeszkadzać po zapoznaniu się z mechanikami innych systemów (zwłaszcza L5K i W:GW) które mają moim zdaniem dużo lepszą mechanikę.
a co do wad mechaniki WFRP to dodam jeszcze to:
- cechy WW i US - to powinny byc umiejętnośći, widać wyraźnie jak garściami czerpie ten system z gry bitewnej. Równie dobrze mozna by yło zrobić cechy: pływanie, wspinaczka itd itp. czyli wszystkie umiejętności. To również mi sie nie podoba.
I NIE PODOBA MI SIĘ TO ŻE NIE MOŻNA EDYTOWAĆ SWOICH POSTÓW< CZYJ TO POMYSŁ ??
jak dotąd z czymś takim zetknąłem się tylko na katolickim forum WIARA

-
Herr_Tengudor
- Pomywacz
- Posty: 22
- Rejestracja: piątek, 22 lipca 2005, 10:51
- Kontakt:


-
LOD
- Kok

- Posty: 1348
- Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2005, 17:33
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Z Karczmy "Pod Wyszczerbionym Toporem"

-
Gość


-
beacon
- Szczur Lądowy
- Posty: 11
- Rejestracja: sobota, 20 sierpnia 2005, 22:10
- Lokalizacja: Lublin City
- Kontakt:


-
SteeltH
- Pomywacz
- Posty: 65
- Rejestracja: wtorek, 16 sierpnia 2005, 13:20
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:





Ty... Ty... 