Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
-
- Bombardier
- Posty: 650
- Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2006, 20:44
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
Hmmm
Szczerze? Pierwsze co pomyślałem to, że chodzi o liczby pierwsze. Tylko w poście napisałeś "zdanie brzmiało mniej więcej tak" więc zrozumiałem, że przytaczasz je z pamięci, a wtedy liczenie wyrazów nie ma sensu, więc odrzuciłem taki pomysł.
Szczerze? Pierwsze co pomyślałem to, że chodzi o liczby pierwsze. Tylko w poście napisałeś "zdanie brzmiało mniej więcej tak" więc zrozumiałem, że przytaczasz je z pamięci, a wtedy liczenie wyrazów nie ma sensu, więc odrzuciłem taki pomysł.
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
-
- Bombardier
- Posty: 643
- Rejestracja: niedziela, 12 czerwca 2005, 15:41
- Numer GG: 9025892
- Lokalizacja: Bydgoskie przedmieścia mrokiem zalane...
- Kontakt:
Re: Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
Jezeli chodzi o moje sesje, to daje zagadki słowno-logiczne. Często powiązane śa z jakimiś przedmiotami. No na przykład taka zagadka, którą dałem na sesji Neuroshimy.(gracze mieli wybrać przedmiot, który po zeskanowaniu w pewnym urządzeniu otworzy dzwi do pomieszczenia z głównym komputerem.) Brzmiała ona tak: Jesteście w totalnie ciemnym pomieszczeniu, zupełny brak światła. Na stole przed wami stoi świeca, lampa naftowa i znicz. Co zapalicie pierwsze?
Odp. Oczywiście zapałkę/zapalniczkę. wiem, że może zbyt prosta, ale trza było wziąść pod uwagę fakt, iż gościu, który jest szefem kompleksu, w którym byli miał złotą zapalniczkę.
Odp. Oczywiście zapałkę/zapalniczkę. wiem, że może zbyt prosta, ale trza było wziąść pod uwagę fakt, iż gościu, który jest szefem kompleksu, w którym byli miał złotą zapalniczkę.
"It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living."
-- Terry Pratchett
"Z głupotą się nie walczy, głupotę się omija"
-- Terry Pratchett
"Z głupotą się nie walczy, głupotę się omija"
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
-
- Bosman
- Posty: 1571
- Rejestracja: sobota, 7 października 2006, 11:14
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: piwnica
Re: Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
Ja mianowićie przygotowuje się do sesji w zagubionej światyni i obiecałem moim graczom ze naszpikuje ja pułakami. Macie jakieś pomysły na pułapki typu "wciśnij odowiedni kamień po przeczytaniu zagadki na ścianie"?
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
- BAZYL
- Zły Tawerniak
- Posty: 4853
- Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
- Numer GG: 3135921
- Skype: bazyl23
- Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
W którymś odcinku Stargate SG-1 była fajna zagadka:
Na scianie były runy symbolizujace liczby:
3, 14, 15, 9, 2, 6...
A pod spodem trzy figury: trójkąt, kwadrat i okrąg.
Pierwsza częśc polegała na tym, żeby przetłumaczyć symbole na liczby, druga na skumaniu, że te liczby ukłądają się w liczbe pi (3,1415926...), a trzecia na zaznaczeniu na okręgu promienia (powierzchnia figur była czymś w rodzaju gliny, w której dawało się rysować).
Na scianie były runy symbolizujace liczby:
3, 14, 15, 9, 2, 6...
A pod spodem trzy figury: trójkąt, kwadrat i okrąg.
Pierwsza częśc polegała na tym, żeby przetłumaczyć symbole na liczby, druga na skumaniu, że te liczby ukłądają się w liczbe pi (3,1415926...), a trzecia na zaznaczeniu na okręgu promienia (powierzchnia figur była czymś w rodzaju gliny, w której dawało się rysować).
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
-
- Chorąży
- Posty: 3712
- Rejestracja: niedziela, 10 września 2006, 10:31
- Lokalizacja: Wro
Re: Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
@Baz: Dobre, dobre. Spróbuję kiedys wykorzystać ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Generalnie mozna jeszcze spróbować stare dobre metody (liczby 3 i 4 - Trzeba nacisnąć 3 cegłę z lewej, 4 od dołu - tu można dowolnie kombinować
)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Generalnie mozna jeszcze spróbować stare dobre metody (liczby 3 i 4 - Trzeba nacisnąć 3 cegłę z lewej, 4 od dołu - tu można dowolnie kombinować
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
-
- Pomywacz
- Posty: 45
- Rejestracja: czwartek, 17 maja 2007, 09:27
Re: Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
ناصر
Nasir Malik Kemal Inal Ibrahim Shams ad-Dualla Wattab ibn Mahmud
Nasir Malik Kemal Inal Ibrahim Shams ad-Dualla Wattab ibn Mahmud
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
- BAZYL
- Zły Tawerniak
- Posty: 4853
- Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
- Numer GG: 3135921
- Skype: bazyl23
- Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
Nie, na sesje to się raczej nie nadaje... A tak poza tym, to taką zabawkę: http://www.zagadki.com.pl/zagadki_1/serce.html robiliśmy w podstawówce na zajęciach praktyczno-technicznych ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
-
- Bombardier
- Posty: 650
- Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2006, 20:44
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
Hmmm
To może zagadki typu "Gdzie jest Wolly"? Albo znajdź różnicę. Zawsze uwielbiałem takie zabawy![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
To może zagadki typu "Gdzie jest Wolly"? Albo znajdź różnicę. Zawsze uwielbiałem takie zabawy
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
-
- Bosman
- Posty: 1571
- Rejestracja: sobota, 7 października 2006, 11:14
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: piwnica
Re: Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
I co mam im rysować cały obrazek i ukryć tam wizerunek starorzytnego symbolu?
Fajna jest zagadka rozciagnieta na cała sesje. gracz na poczatku ociera sie o jakies wydarzenia, potem w rodku sesji i na koncu. Potem jakiś głos go z tego odpytuje (czarodziej albo boski artefakt który go sledził) np.; Ile staruszek proponowało wam jedzienie w wiosce X dzisiaj rano? Mówie wam masa zabawy
-Nie... było ich osiem... a moze cztery
-Mów trzy, mów trzy !
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-Nie... było ich osiem... a moze cztery
-Mów trzy, mów trzy !
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
-
- Marynarz
- Posty: 381
- Rejestracja: czwartek, 18 sierpnia 2005, 15:41
- Lokalizacja: Z miasta w którym "Gotyk (jest) na dotyk"
Re:
Glamdring pisze: Dużo zagadek można zapożyczyć z Hobbita, chyba że mamy w drużynie Tolkienologów.
No niestety masz takich w liczbie AŻ 1... biedny Glamdring... Ale jakoś na sesjach rzadko rozwiązujemy zagadki... Zawsze jest tak, że mistrz gry nie wpadnie na to samo rozwiązanie co gracze...
Prosiak (PrQ)
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
-
- Tawerniany Leśny Duch
- Posty: 2555
- Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2006, 19:14
- Numer GG: 1034954
- Lokalizacja: Las Laurelorn/Dąbrowa Górnicza/Warszawa
Re: Re:
Bo najgorzej, jak zagadka ma więcej niż jedno rozwiązanie =) Rzadko się to zdarza, ale jednak. Pamiętam, jak w TV w jakimś audiotele babka powiedziała inne rozwiązanie, niż miała prowadząca... A pokazali planszę z tym drugim. Potem strugali wariata i powiedzieli, że jest druga odpowiedź i żeby dzwonić. Szkoda tylko, że ją pokazaliPrQ pisze: Ale jakoś na sesjach rzadko rozwiązujemy zagadki... Zawsze jest tak, że mistrz gry nie wpadnie na to samo rozwiązanie co gracze...
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
-
- Pomywacz
- Posty: 45
- Rejestracja: czwartek, 17 maja 2007, 09:27
Re: Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
nie cierpię takich zagadek. Bo wszystko zależy, od interpretacji słowa co. Czy odnosi się do tylko 3 przedmiotów: świeca, lampa naftowa i znicz, czy też do wszystkich przedmiotów znajdujących sie we wszechświecie.Jelcyn pisze:Na stole przed wami stoi świeca, lampa naftowa i znicz. Co zapalicie pierwsze?
Odp. Oczywiście zapałkę/zapalniczkę.
ناصر
Nasir Malik Kemal Inal Ibrahim Shams ad-Dualla Wattab ibn Mahmud
Nasir Malik Kemal Inal Ibrahim Shams ad-Dualla Wattab ibn Mahmud
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
-
- Chorąży
- Posty: 3653
- Rejestracja: sobota, 19 listopada 2005, 11:02
- Numer GG: 777575
- Lokalizacja: Poznań/Konin
Re: Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
mnie na sesji spotkała zagadka gdzie MG oczekiwał że wpadnę na to że istnieje rok przestępny i luty ma 29 dni etc... tylko ze ja dawno na to wpadłem ale widziałem jedną nielogiczność w grze nie obowiązywał kalendarz Gregoriański
a jakiś dziwny co był gdzieś tam wypisany
:d
i co w takich sytuacjach gdy MG popełnia błędy
kiedyś tez probował mi wcisnąć że saturna widać z naszej półkuli![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
i co w takich sytuacjach gdy MG popełnia błędy
kiedyś tez probował mi wcisnąć że saturna widać z naszej półkuli
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
- Solarius Scorch
- Bosman
- Posty: 1859
- Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
- Numer GG: 0
- Skype: solar_scorch
- Lokalizacja: Cyprysowe Źródła
Re: Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
? Przeciez widac.Eglarest pisze:kiedyś tez probował mi wcisnąć że saturna widać z naszej półkuli
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
-
- Marynarz
- Posty: 310
- Rejestracja: wtorek, 1 maja 2007, 23:17
- Lokalizacja: Kraków
Re: Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
Qrde, chłopaki dajcie spokój. Zagadki powinny być tak układane, żeby były - że tak powiem - uniwersalne. Idealnie byłoby gdyby wymagały "tylko" myślenia, a nie konkretnej wiedzy. Wtedy można je przystosować do różnych drużyn, w przeciwnym wypadku zahacza to o liniowość, której tak w rpg nie lubię.
"Ogrom szaleństwa jest najlepszym zmysłem."
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
-
- Majtek
- Posty: 110
- Rejestracja: niedziela, 25 grudnia 2005, 14:34
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Thorris
Re: Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
Zgadzam się Koval. Przy tworzeniu zagadek zawsze staram się zrobić taką zagadkę, by każdy (zakładając, że ma choć odrobinę oleju w głowie) mógł ją rozwiązać.
"Niewiedza nie stanowi usprawiedliwienia dla nieprzemyślanych działań. Gdy się nie wie, gdy ma się wątpliwości, warto jest zasięgnąć porady..."
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)
-
- Bosman
- Posty: 1571
- Rejestracja: sobota, 7 października 2006, 11:14
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: piwnica
Re: Zagadki na sesjach, czyli katowanie Graczy...
Świetną zagatkę znalazłem
zapraszam do główkowania na zwyciezce czeka nagroda!
Wilhelm Tell ma kuszę, 4 bełty i trzy tarcze. Tarcza A jest najbliżej Wilhelma, tarcza B nieco dalej, a tarcza C - najdalej. Wilhelm Tell trafia zawsze do celu.
Oto co zrobił:
Wypuścił pierwszy bełt w tarczę B, obrócił kuszę o 90 stopni i strzelił drugi raz. Potem obrócił kuszę o 180 stopni i wypuścił trzeci bełt, który leciał do celu dłużej niż pierwszy i drugi. Na koniec obrócił kuszę o 90 stopni i trafił czwartym bełtem w tarczę, do której jeszcze nie strzelał.
Pytanie:
W której z tarcz utkwił każdy bełt?
;X
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Wilhelm Tell ma kuszę, 4 bełty i trzy tarcze. Tarcza A jest najbliżej Wilhelma, tarcza B nieco dalej, a tarcza C - najdalej. Wilhelm Tell trafia zawsze do celu.
Oto co zrobił:
Wypuścił pierwszy bełt w tarczę B, obrócił kuszę o 90 stopni i strzelił drugi raz. Potem obrócił kuszę o 180 stopni i wypuścił trzeci bełt, który leciał do celu dłużej niż pierwszy i drugi. Na koniec obrócił kuszę o 90 stopni i trafił czwartym bełtem w tarczę, do której jeszcze nie strzelał.
Pytanie:
W której z tarcz utkwił każdy bełt?
;X
![](./styles/WildWest/theme/images/bg-lastrow-2.jpg)