Opisze tutaj parę nowości mojego autorstwa, które chciałbym dodać do systemu. Wiedźmin ma wiele nie dokończonych rzeczy, które trzeba rozwiązać. Mimo to jest systemem na tyle luźnym, że wszelkie zmiany są mile widziane, aczkolwiek nie należy przesadzać. Z czasem będę dodawał coraz to nowsze zmiany/dodatki, które mogą pomóc nie jednemu MG, o ile będą w waszym mniemaniu użyteczne
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nowa Grupa Zaklęć: Aquakinetyczne
W podręczniku głównym jest mowa o grupach psychokinetycznych, pirokinetycznych, mentalnych i wielu innych, wszystkie one bazują na żywiołach takich jak: powietrze, ogień, ziemia. W grze występuje również żywioł wody, ale ilość zaklęć z tego żywiołu jest wprost znikoma, dlatego postanowiłem to zmienić. Czary z tej grupy są dla magów początkujących, każdy kto grał w wiedźmina wie o pozyskiwaniach aury magicznej i zna jej modyfikatory, pozyskanie aury z wody jest najłatwiejsze.
Poniżej zamieszczam zaklęcia z grupy zaklęć aquakinetycznych mojego autorstwa.
Sopel
Koszt w PM: 5 (lub więcej)
Modyfikator trudności: 1
Żywioł: woda
Koszt w WPR: 20
Czas trwania: natychmiastowy
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: tak
Działanie: Prosty czar ofensywny, jest odwrotnością do znanego wszystkim zaklęcia "Grot". Niewielki odłamek lodu w kształcie sopla wylatujący z ręki czarodzieja. Zatrzymuje się na pierwszej przeszkodzie na jaką natrafi, nie przebija zbroi, roztrzaskuje się na tarczy, jest to słaby czar ofensywny. Trafiona osoba otrzymuje 2k6 obrażeń, można je zwiększyć o dodatkowe k6 za każde dodatkowe 5 PM (maksymalnie do 4k6)
Cryokineza
Koszt w PM: różny
Modyfikator trudności: różny
Żywioł: woda
Koszt w WPR: 20
Czas trwania: natychmiastowy
Sposób rzucania: G, F
Obrona magiczna: tak, jeśli ofiarą jest żywa istota
Działanie: Czaru używa się do zamrażania wody, tworzenia kawałka lodu, gaszenia ognia jak i do czynów tak wielkich jak gaszenie pożaru, czy zamrożenie człowieka. Modyfikatory trudności oraz liczba PM zależy od wykonywanych działań.
Wielkość przedmiotu....................Modyfikator trudności ................PM
lub osoba
kostka lodu............................................. 1.................................. 2
ugaszenie pochodni..................................1...................................2
ugaszenie ogniska....................................1...................................4
zamrożenie wiadra wody..........................2...................................6
ugaszenie stosu drewna............................2...................................6
ugaszenie chatki.......................................3..................................12
ugaszenie domu.......................................3...................................15
zamrożenie człowieka..............................3...................................18
Do zamrażania potrzeba dotyku, lecz można zrobić to na odległość wydając dodatkowe 10 PM, MT rośnie o 1, ofiara otrzymuje k6 obrażeń za każde poświęcone 5 PM do maksimum 4k6. podstawowy czar zadaje k6 obrażeń po zamrożeniu.
Czar jak pewnie wielu zauważy jest odwrotnością pirokinezy, ale jak można zauważyć ogień jest żywiołem potężniejszym i szybciej rozprzestrzeniającym się.
Relikwia
Tak się składa, że na sesjach występują kapłani (przynajmniej tak jest u mnie) w podręczniku i dodatkach jest opisane ledwie kilka relikwii, a większość z nich jest bardzo potężna. Dlatego stworzyłem relikwie, której moc zależna jest wyłącznie od tego, kto ją posiada.
Dusza Dębowego Rumaka
Legendy i Rumory
Opowiadają o człowieku zamieszkującym lasy Dol Angry, ów człowiek słynął ze swej mądrości i dobroci serca, płakał gdy tylko jego oczy ujrzały cierpienie, bez wytchnienia pomagał wszystkim potrzebującym bez względu na to kim byli, od ludzi po elfy i krasnoludy, pomagał również bandytom i kupcom, każdemu tak samo bez wyjątku, szczególną opieką obdarowywał zwierzęta z lasu Dol Angry. Krążyły plotki, że potrafił rozmawiać ze zwierzętami. Słuchy o nim dotarły do zarządców pobliskich miast, którzy chcieli zobaczyć na własne oczy jak rozmawia ze zwierzętami, ale w szczególności, gdyby okazało się to prawdą, wykorzystać go do swych własnych celów. Dobroduszny nie chciał zgodzić się na żądania wielkich panów, uciekał i ukrywał się w głuszy. Niestety po wielu miesiącach, kiedy to zmęczony został przyłapany nie mógł skrzywdzić oprawców, jego sumienie nie pozwalało mu na to. Pojmali go i przyprowadzili przed oblicze władców miasta. Jedyne co zrobił to obraził władcy, mówiąc, że nie potrafi rozmawiać ze zwierzętami i nie będzie słuchać pana. Wściekły władca wydał wyrok śmierci na dobrodusznego mężczyznę. W dniu egzekucji, tuż przed samym zarzuceniem pętli przez kata na głowę skazańca do miasta wdarł się dziki tabun zwierząt, gnając prosto w kierunku szubienicy. Rozpychając i tratując tłum dostał się pod szubienice, niektórzy mówili, że wśród tabunu było widać jelenie, sarny, dziki, łanie, lecz kilku zauważyło jak mężczyzna wskakuje na grzbiet rumaka, którego maść była dębowa, niespotykana. Gdy tabun opuścił miasto, słuch o dobrodusznym mężczyźnie zaginął, po wielu latach odnaleziono jego starą chatkę w głuszy i małego drewnianego dębowego rumaka.
Działanie:
Posiadacz dębowego rumaka, który chce użyć go, musi posiadać łaskę bożą oraz szlachetne dobre serce, nie trzeba być druidem, aby użyć go, wystarczy dobroć serca jak modlitwa. Im osoba jest szlachetniejsza i uczynna, oraz posiada łaskę wśród bogów, może użyć rumaka. Wiadome jest, że jeśli gracz gra postacią pół świadka, bandytom, zabijał w swoim życiu bez powodu, czynił zło to figurka nie będzie działać.
Działanie to możliwość przywoływania jak i rozkazywania dzikim stworzeniom, takim jak sarny, jelenie, dziki itd. Możliwości określa oczywiście Bajarz, nie przesadzajmy, żeby gracz nie przyzwał całego lasu, wystarczy mu jedno 2 zwierzęta jeśli jest naprawdę szlachetną osobowością
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
To na razie wszystko, pozdrawiam i zachęcam do oglądania i śledzenia mojego bloga zamieszczonego w podpisie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wszystkiego naraz się nie pisze
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)