Słońce wstało nad Omega Town IV, rozświetlając ciemne chmury i prześwitując z pomiędzy nich na niebieskiego kolosa. Samotnego pośród puszczy, na maciupkiej w porównaniu do niego, wyspie. Wieczne burze nękające wyspę, spowodowane katastrofami ekologicznymi poprzedniego stulecia, spuszczały dzień w dzień niekończącą się strugę drobnego deszczu na Błękitny Okręg. Błękit owy („Blue Core/Celeste”) był kopułą połyskującą i iskrzącą się miejscami, tworzącą sztywny, skomplikowany i pozbawiony cielesności, kożuch. Było to okno nie do zbicia, tarcza reagująca z cieczami z zewnątrz, przez które żaden śmiertelnik nie mógł przejść. Twór ludzki zapewniający byt miliardom szarych ludzi, w tej okrutnej rzeczywistości. Świata nękanego trzęsieniami ziemi, burzami i wiecznymi, radioaktywnymi opadami atmosferycznymi. Ale czy taka była prawda? Już od wielu lat, nikt nie wychodził z Omegi, z tego co wiadomo była to jedna z siedmiu ostatnich koloni ludzkich, Ark mających uchronić ludzkość przed wymarciem. Samo miasto wielkości stanu, było budowane wzwyż, drapacze chmur stawiane jeden na drugim. Podział miasta na nowe i stare, nie stanowił jedynie problemu architektonicznego, a społecznego. Stąd powstały liczne nieścisłości co do teorii świata „Spoza” („Beyond”) i jego obecnego stanu. Nieliczni starali się przebyć Błękit, na własną rękę, jednak wiadomości z zewnątrz jak nie było tak i nie ma, a o śmiałkach słuch zaginął. Najwyższa Rada Omega Town z początku nie przeciwstawiała się wyjściu z miasta, w obliczu przeludnienia, jednak nie trwało długo nim wszelkie próby, oraz powstałe dotychczas organizacje zrzeszające zainteresowanych światem „Spoza”, zostały uciszone i znikły z pierwszych stron gazet. Porządek na powrót zagościł w Omedze. Istniejąca po wsze czasy iluzja słońca, i dolin traw umiejscowionych w formie hologramu na wewnętrznej powierzchni Błękitu, utrzymywała mieszkańców Omegi w kojącej świadomości bezpieczeństwa, tak podtrzymując relacje ludzkie jak i kryjąc prawdę przed ich oczyma, niezależnie, jaka by była.
Perpetuum mobile, hipnotyczna maszyna, której zasada działania, wbrew znanym prawom fizyki, umożliwiała jej pracę w nieskończoność. Tą myślą kierowali się ojcowie założyciele projektu Omegi, która w pełni spełniała swoją rolę, karmiąc swymi owocami wszystkich jej mieszkańców. A przynajmniej tej wersji trzymała się rada w obliczu nacisków społeczeństwa, i wszelkich protestów. Ponieważ zamierzony ideał posiadał wadę. W ostatecznych kalkulacjach, doszła niewiadoma, którą jest czynnik ludzki.
Z dokładniej niewiadomego źródła, wyłonił się narkotyk. Który rozpoczął cały ten cyrk, cyrk który bez interwencji ludzkiej nie został by rozdmuchany na taką skalę. Ponoć stworzony na bazie roślin wyrastających ze starego jeszcze podatnego na promieniowanie rejonu miasta, na granicach Błękitu. Jej właściwości halucynogenne, wprawiały zegar biologiczny człowieka w obłęd, przyprawiając o dostrzegalne ludzkim okiem zmiany genetyczne podatnych na nią narkomanów. Z dziwnego eksperymentu, narodził się trend początkujący nową erę.
Od tego czasu dużo się zmieniło w Omedze. Prawa człowieka tak jak i sama jego natura uległy zmianie. Tolerancja między gatunkowa nabrała realnego znaczenia, gdyż z biegiem czasu, połowę społeczności ludzkiej przestała stanowić ludzi. Wydaje się że tak niedawno, ludzie pokrywali znany z książek, niebieski glob, ale jeśli wyjście na zewnątrz dawało tak wiele korzyści, to czemu Błękit nadal istniał? Anarchia zagościła na ulicach Omegi. Gdyż dzięki roślinom z zewnątrz ludzie przestali bać się nowego, któż wie, może i piękniejszego świata „spoza”.
Rada miasta przeciwna, dewastowaniu ksiąg historii ludzkości, tą zarazą z zewnątrz, podjęła się drastycznych kroków. Została utworzona specjalna, Pancerna jednostka Policji („Pro Hound/Panzer Police”), której celem był ochrona czystości krwi, i wyłapywanie Specjalnych mutantów, o nadludzkich zdolnościach, zwanych również „wybrańcami” („Proxy/Chosen One”). Dokładnie w ten czas, losy starzejącej się Omegi miały zostać podzielone.
Zaraza mogła każdego dnia zniknąć z ulic dzięki Policji Pancernej, przez co plan założycieli Omegi w reszcie dożyłby swego końca. Ludzie przeczekaliby wszelkie promieniowanie, w zamknięciu, nie skażając ludzkiej krwi, tak by na nowo odżyć w nowym pięknym świecie.
Lub równie dobrze, tak zwana roślina życia mogła oczyścić ludziom umysły, i wprowadzić bez lęku w ten nowy świat, może i gorszy od tego, który znali z ksiąg, ale ich własny i wolny, nieograniczony ścianami, świat „spoza”.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Witam wszystkich zainteresowanych.
Sprawa wygląda następująco. Nie uznaje się za dobrą MG, więc mam nadzieje że wybaczycie mi zmyślność zastosowanych przeze mnie rozwiązań. Pragnę uniknąć jakichkolwiek mechanik, liczb i rzutów kośćmi aby oprzeć grę na dającym mi największą rozkosz story tellingu, jednak bez tych „uproszczeń” gra ze mną mogła by się okazać kłopotliwa ze względu na mój brak praktyki w utrzymywaniu graczy w ryzach. Oprzemy się zatem na systemie wzajemnej współpracy i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Stosunki, Gracz & MG:
Pragnę by gracze brali czynny udział, tak w uczestniczeniu w sesji jak jej prowadzeniu. Jako MG z miłą chęcią wysłucham wszelkich próśb, pomysłów, sugestii, jak i użyczę pomocnej dłoni w rozstrzyganiu sporów powstałych tak w czasie rekrutacji jak i gry. Topik rekrutacyjny będzie również stanowił miejsce komentarzy do sesji, zatem nalegam na czynne uczestniczenie w powstałych dyskusjach.
Powstanie pomysłu:
Początkowo była to sesja opowiadająca pewną historię, jednak ostatecznie, zdając sobie sprawę z tak krótkotrwałych żywotów większości sesji, postanowiłam oprzeć sesje na czystym PvP. W końcu tak wiele opowieści, bazowało się na prostej idei Uciekiniera i podążającego jego tropem Łowcy, tworząc z potyczek dwóch osób fabułę na film, książkę, przedstawienie, bądź grę, i to całkiem dobre w swojej klasie.
Odgrywanie postaci:
O ile chciałabym by postaci trzymały się swoich przekonań podczas ucieczki/pościgu, w walce, akrobacjach, skomplikowanych taktykach, flankowaniu czy wycofywaniu się, tak by akcja nie traciła tempa. O tyle również doceniałabym wszelkie próby interakcji ze światem, choćby najmniejsze jak dość ekscentryczne usposobienia poszczególnych bohaterów, okazywanie uczuć, emocji, dzielenia się podczas bieganiny po dachach budynków, poważnymi a czasem komicznymi, filozoficznymi przemyśleniami z partnerem, bądź samym ściganym/łowcą.
Z góry zakładałam, iż śmierć przeciwnika nie powinna być jedynym sposobem na ukończenie gry, by uniknąć banalnych sytuacji, kiedy to uciekinier ubrany jedynie w strój Adama, przestaje uciekać i stara się zabić przeciwnika schowanego w czołgu, pędzącego na niego na pełnym gazie.
Nie, oczywiście różnica możliwości bohaterów nie będzie tak drastyczna, postaram się zbalansować możliwości grup uciekających i ścigających. Jednakże chce aby było jasne iż postaci nie powinny zachowywać się sztucznie. Sztuczne zachowanie odbieram jako; oschłość w stosunku do wyświadczającej nam przysługę osoby, niezmienna wola do walki po odniesieniu ran zdolnych powalić byka, niezłomna heroiczna postawa w obliczu samodzielnej walki z armią przeciwników, bądź toksyczne myśli względem każdej osoby która się odezwie w naszym towarzystwie. Byłam świadkiem wielu takich zagrań i chcę aby gracze byli świadomi iż jako MG nie będę tolerować sztuczności, zwłaszcza jeśli nie jest to uwzględnione w karcie postaci. Jeśli macie zamiar odgrywać waszą postać jako czepialską, bądź zadufaną w sobie, uzasadnionym byłoby umieszczenie tego w karcie postaci.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update+
(-29-12-09-)
Czas rekrutacji i karty postaci:
Na tą chwilę nie jestem pewna ile potrwa rekrutacja, więc do udziału w temacie rekrutacyjnym nie wymagam pisania żadnej karty postaci, to wszystko zostanie wyznaczone w Styczniu. A do tego czasu razem ustalimy, co będzie dla nas najistotniejsze w grze. Jeśli już w tym punkcie, gdy czytacie treść upaka natrafiła wam się jakaś złota myśl, pomysł który chcielibyście by pojawił się w sesji; latające samochody, pistolety laserowe, shapeshifting, telepatia, cyborgi, bądź zabawa genami, bardzo ucieszy mnie wszelki tego podobny komentarz. (po dłuższym zastanowieniu) Wspomnę jeszcze o małej prośbie, niezależnie czy będziecie grać Prohoud, czy Proxy, proszę abyście zaczęli planować sobie pięć etapów rozwoju waszej postaci. Gdyż nowo zaistniali w świecie Proxy nie od razu będą mieli wszystkie swoje zdolności, jak i dopiero co wdrożeni w akcje pościgową Prohoud nie będą dysponować od początku arsenałem którym olśniewać będą niewątpliwie pod koniec podróży.
W tworzeniu proszę wzorować się na wymienionych poniżej tworach, na których również wzorowałam swoje pomysły; Blade Runner, Dead Space, Lost Planet, Judge Dredd, Metal Gear Solid, A.I. sztuczna inteligencja, Matrix, Akira, Neon Genesis Evangelion, Island, 5 element, Ghost in the Shell, Bloody Roar, Gantz, X-men.
Czas odpisu:
Niestety nie jestem w stanie odpowiadać częściej niż raz na tydzień, zatem będzie to stanowić nasz limit czasu na odpis. Ostatecznie grupy będą jednak podzielone na dwie odrębne sesje, stąd również ten czynnik może zawyżyć nad moim odpisem.
Sposób gry, Zasady:
Już na tą chwilę mogę wyjawić iż gra nie ruszy, bez minimum 6 graczy, z przynajmniej 1 kobieta na każdy zespół. Płeć graczy w rzeczywistości nie ma znaczenia. Uciekinierzy oraz Tropiciele będą pisać w innych topikach, stąd jedyny sposób waszej interakcji z sobą będzie poprzez MG i opis rzeczywistości, jaki będę wam serwowała przy każdym updacie. Jako iż odpisy typu; użył swojej siły by powalić przeciwnika, nie specjalnie precyzują, który z bohaterów jest silniejszy od drugiego, posłużymy się zatem liczbami. Statystyki waszych postaci będą ujawnione jedynie dla MG. Nie zniechęcam jednak do przedstawiania barwnych opisów, ku zmysłowych przyjemności waszych towarzyszy. Przeciwnicy dowiedzą się na własnej skórze, z czym mają do czynienia; czy to przegrywając w siłowaniu, ulegać uwodzeniu, czy padając ofiarą waszej sztuki kamuflażu.
Każdy z graczy dostaje pakiet punktów 4/6/8, który rozdaje po jednej liczbie na dany atrybut pierwszego rzędu: Inteligencja, Ofensywa i Defensywa. Następnie w każdym z atrybutów pierwszego rzędu, rozdaje przydzielone liczby na atrybuty drugiego rzędu wedle własnego gustu.
{Inteligencja}
Spostrzegawczość – odnajdywanie przedmiotów, dostrzeganie przeciwnika, przeczucie.
Efektywność – perfekcja, pomyślność, skuteczność w działaniu dzikich pomysłów.
Pojętność – szybkość w rozumieniu działania przedmiotów/broni.
{Ofensywa}
Siła – uderzenie, uścisk, rzut.
Koncentracja – celność, wyczucie, skupienie podczas wszelkich akrobacji.
Zręczność – posługiwanie się przedmiotami w walce, kierowanie pojazdami, akrobacje.
{Defensywa}
Stealth – chowanie się, krycie, maskowanie.
Wytrzymałość – odporność, udźwig, kondycja.
Szybkość – prędkość biegu, szybkość reakcji, tempo wszelkich czynności.
Każdy z atrybutów drugiego rzędu ma na starcie jeden punkt, a maksymalna ilość punktów atrybut to pięć. Oznacza to, że na każdy z nich możemy wydać jedynie 4 punkty.
Jak zauważyliście, prócz: Efektywność, Zręczność i Wytrzymałość (z wyjątkiem wytrzymałości w tym przypadku) posiadają niejasne funkcje. Są one odpowiednikiem LUCK, w przypadkach, gdy walczące postaci mają po równi rozdanych punktów w danym atrybucie drugiego rzędu. Zatem ich wielkość decyduje kto wygrywa daną dziedzinę.
W sytuacjach podbramkowych jak walka pomiędzy Spostrzegawczością jednego gracza, a Sealth drugiego, decydujący głoś bierze amplituda Efektywności i Wytrzymałości obu graczy.
Nie jestem pewna czy uznacie system za poprawny i warty wypróbowania, więc na tą chwilę pozostawiam tą kwestie w waszych rękach.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update+
(-05-01-10-)
Wzór na karty postaci.
Kod: Zaznacz cały
[img]...[/img]
[b]Godnośc:[/b] ...[u]...[/u]...
[b]Płeć i Wiek:[/b] ...
[b]Rasa:[/b] .../...
[b]Strona:[/b] ...
[b]Atrybuty:[/b]
{Inteligencja} (... pkt)
Spo - *
Efe - *
Poj - *
{Ofensywa} (... pkt)
Sił - *
Kon - *
Zrę - *
{Defensywa} (... pkt)
Ste - *
Wyt - *
Szy - *
[b]Wygląd:[/b] ...
[b]Znajomości:[/b] ...
[b]Poziomy;[/b]
[b]1.[/b] ...
[b]2.[/b] ...
[b]3.[/b] ...
[b]4.[/b] ...
[b]5.[/b] ...
[b]Notatnik:[/b] ...
Wytłumaczenie.
Godnośc: (imię, imiona, przydomek, przydomki, nazwisko, nazwiska - podkreślić to którym będziecie adresować swoje posty)
Płeć i Wiek: K(kobieta), M(mężczyzna), H(hermafrodytyczna - dwupłciowa), B(bezpłciowość)
Rasa: (głównie karnacja skóry i typ urody) / (dla Prohound wyłącznie, możliwość grania Syntetykiem, natomiast Proxy wybierają spośród trzech typów swojej mutacji CC/CS/SS - Ciało Ciało / Ciało Sfera / Sfera Sfera)
Strona: (wpisać Proxy bądź Prohound w zależności po której stronie konfliktu chcemy się znaleźć)
Atrybuty:
{Inteligencja} (... pkt)
Spo - *
Efe - *
Poj - *
{Ofensywa} (... pkt)
Sił - *
Kon - *
Zrę - *
{Defensywa} (... pkt)
Ste - *
Wyt - *
Szy - *
Wygląd: (uroda/brzydota, chce opisy w stylu; wysokość - bardzo niska/niska/przeciętna itp, bez wydziwiania z miarą i tak nikt tego nie będzie liczył, włosy takie albo inne, oczy konkretne, bez - w górnym lewym rogu różowe, a w dolnym promieniście rozchodząca się żółć - zwyczajnie kolorowe żółć/róż, czy może tatuaż z wzorem pradawnego przodka żyjącego tyle a tyle lat, którego przeszłość bla bla bla. To wszystko opiszecie w pierwszym poście w sesji (^__^) ja muszę tylko wiedzieć co najważniejsze)
Opis psychologiczny: (przysposobienie, charakter, opcjonalnie wady i zalety, marzenia, obawy, mile widziane uzasadnienie z okresu dorastania bądź podobne przygody z kreowaniem swojego psychologicznego profilu. Wszystko to jedynie po to bym wiedziała na jakiej części świata skupić się podczas jego opisu waszymi oczyma)
Znajomości: (okolica w której postać miała przewagę nad innymi, poszczególne osoby/organizacje które mogą pomóc naszej postaci)
Poziomy; (może i wasze moce podczas gry będą lekko zmodyfikowane, ale pragnę byście przedstawili mi swoją wizję ewolucji postaci, niezależnie od której strony konfliktu)
1. ...
2. ...
3. ...
4. ...
5. ...
Notatnik: (informacje dodatkowe od Gracza do MG :3)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czas powstania Sesji:
Rozpoczęcie planowane na końcówkę stycznia pomiędzy 24-31.
Do tego czasu proszę zamieszczać w temacie wszelkie powstałe w waszych główkach pomysły i sugestie.
Wiadomości Lokalne:
Fakty:
-Człowiek nie zdołał jeszcze wynaleźć lewitujących samochodów, ani broni laserowej.
-Klonowanie oraz Implanty/Wszczepy usprawniające funkcjonowanie człowieka i umożliwiające przekroczenie dotychczas nieprzekraczalnych granic ludzkich możliwości, wydłużyły żywot człowieka o dobre 30 lat, wyznaczając nową średnią życia człowieka na 105 lat.
-Istnieją Mechy, Egoszkielety, Kamuflaże Termo Optyczne, Bronie Grawitacyjne i Dźwiękowe, Próby stworzenia samoświadomej Sztucznej Inteligencji powiodły się.
-"Zabawa" z własnym DNA nabrała nowego śmiertelnie realnego znaczenia dzięki "roślinie życia", przyczyniając się do odżycia niedawno stłamszonego tematu "Błękitu" i świata "spoza".
- Na deklaracji prasowej, rada przyznała się do stworzenia nowej sekcja Policji, Policja Pancerna, jednak ich funkcja na razie jest nieznana.
Plotki:
-Badania nad napędem do "lewitujących samochodów" zostały wznowione.
-Na ulicach Omegi rodzą się pogłoski o rzekomym zagrożeniu ze strony nad wyraz obdarzonych Mutantów zwanymi "Proxy", prowokującymi mieszkańców do wyłączenia "Błękitu".
-Policja czuje się bezradna w obliczu prób zaniechania rozwijających się w piorunującym tempie zamieszek w dolnych partiach miasta oraz zbuntowanych maszyn utrudniających komunikację w centru, anarchiści kierujący motłochem domagają się wyłączenia "Błękitu".
-Wojsko zostało postawione w stan gotowości. Z magazynów wojskowych wyjeżdżają setki czarnych ciężarówek z podejrzanym ładunkiem, przewodniczący transportem tak dużych ilości towaru sugerują spytanie o ich zawartość samej Rady po czym ukazują dokumenty uprawniający do przewozu. Na co Rada nie chce udzielić żadnych komentarzy.
-Na autostradzie nastąpiło do karambolu, jedna z czarnych ciężarówek zaginęła
((Gracze budzą się wychodząc właśnie z jednej z nich, proszę o uwzględnienie powodu dla którego został zamknięty w Opis Psychologiczny. Gracze nie pamiętają ostatniego tygodnia swojego przeciętnego życia, fakt czy było przeciętne zależy od was. Jeden gracz może być urodzonym buntownikiem i sabotażystą, a inny poprzednio prowadzić niesamowicie nudne i szarawe życie))
Pakiety:
Zostało ustalone iż gracze mogą sami ustalać własne pakiety o ile zostanie zachowana zasada - max 12 punktów w jednej liczbie, min 1 punkt w jednej liczbie, wszystkie liczby zsumowane muszą dać dokładnie 18 punktów.
Levelowanie:
Czas zyskania przez graczy następnego poziomu wyznacza MG. Gracze którzy odbędą najdłuższa walkę, bądź uda im się pokonać przeciwnika dostają dodatkowe bonusy do swojego poziomu.
Różnica praw dla Proxy i Prohound:
Poziom rozwoju technologicznego może być wyznaczany jedynie u Prohound nawet jeśli Proxy posiada wszczepy o ile jego moc nie tyczy się rozwoju technologiczno.
Poziom mocy mutacji może być wyznaczany jedynie u Proxy nawet jeśli Prohound posiada zmodyfikowane DNA.
Jedynie Syntetyk bądź Proxy może być Płci - B (bezpłciowy).
Jedynie Prohound może grać Syntetykiem.
Jedynie Proxy dzielą się na podgrupy (CC/CS/SS).
Przemiana:
Niezależnie po której ze stron się opowiemy, wszelkie zmiany naszego wizerunku zabierają rzeczywisty czas.
Prohound który zamierza użyć jednostki typu Mech traci czas na odpis w jednym upku na podłączanie się i uruchomienie maszyny.
Proxy przechodzący metamorfozę traci czas na odpis w jednym upku na przechodzenie kolejno przez każdą z faz.
Ludzie w Omedze:
W mieście mało kto wyróżnia się z tłumu. Ludzie nie dostrzegają jeden drugiego, więc dokładny wzrost nie jest dla nas istotny, kolor skóry, czy narodowość to detale. Różnorodność akcentów, imion, wszystko ulega wymieszaniu. Więc nie obawiajcie się stworzyć czarnoskórego górala o imieniu Sara, albo Żyda o nordyckiej urodzie i rudych włosach. Mile widziane prze najdziwniejsze imiona.
Wielkość Omegi:
Omega jest na tyle wielka by mieścić w sobie góry, pola uprawne, fabryki, centra handlowe, mosty, stadiony. Więc w rubryce miejsce urodzenia albo poprzednie prace można spokojnie wpisywać co się chce. Omega nie przytłacza, jednak jak za czasów komuny, mamy to co mamy i nic więcej.
Długość Gry:
Gra nie ulega końcowi dla żadnego z graczy póki wszyscy z mutantów nie zostaną złapani, bądź któryś z nich nie zginie, albo (w przypadku wyłącznie Prohound) zostanie w stosunku do niego wszczęte dochodzenie za wykroczenia równoznaczne z działalnością Proxy.
W takich sytuacjach i jedynie takich, gra ulega końcowi dla poszczególnych graczy. Złapany Proxy/Prohound może nadal się wydostać z tymczasowego więzienia/aresztu/kajdan o ile pojawi się taka okazja.
Realia:
Opcjonalne założenie - powstałe dotychczas w rzeczywistości cuda, są niedaleką przeszłością Omega Town IV. Gracze mają prawo wypowiadać się na temat kultury naszej codzienności.