Choć roboty z tym jest rzeczywiście troszeczkę
losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach

-
KuKi
- Majtek

- Posty: 131
- Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2007, 20:43
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
To (według mnie) bardziej urozmaica grę;-)
Choć roboty z tym jest rzeczywiście troszeczkę
Choć roboty z tym jest rzeczywiście troszeczkę

-
Craw
- Bosman

- Posty: 1864
- Rejestracja: poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 20:51
- Numer GG: 5454998
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
Losowe generowanie skarbow w skrzyniach\pomieszczeniach ssie, bo czesto z tego wychodza absurdy. Przyklad?
Wyobrazcie sobie taka sytuacje: idzie druzyna przez jakas jaskinie. Droga jest dluga i kreta, nieraz trzeba przedzierac sie przez jakies rozpadliny, waskie sciezki, niskie sufity itd...
No ale druzyna sie nie poddaje... w koncu doszla do konca, gdzie znajdowal sie bodajze Lich. No to walcza z nim, po meczarniach go zaciukali... no i jest skrzynia. Otwieraja i MG rzuca co tam sie znajduje.
A znajduje sie:
15 000 sztuk zlota
klejnoty
pierscienie
jakis miecz
i..........
...........
...........
...........
...........
...........
rydwan.
Oczywiscie sesja autentyczna.
Wyobrazcie sobie taka sytuacje: idzie druzyna przez jakas jaskinie. Droga jest dluga i kreta, nieraz trzeba przedzierac sie przez jakies rozpadliny, waskie sciezki, niskie sufity itd...
No ale druzyna sie nie poddaje... w koncu doszla do konca, gdzie znajdowal sie bodajze Lich. No to walcza z nim, po meczarniach go zaciukali... no i jest skrzynia. Otwieraja i MG rzuca co tam sie znajduje.
A znajduje sie:
15 000 sztuk zlota
klejnoty
pierscienie
jakis miecz
i..........
...........
...........
...........
...........
...........
rydwan.
Oczywiscie sesja autentyczna.

- BLACKs
- Tawerniany Cygan

- Posty: 3040
- Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
Po pierwsze - by artykul byl przydatny na dluzsza skale, musisz oprocz podzialu na konkretne lokacje i konkretne klasy spoleczne oprzec go na wysokiej kosci - k1000 to nie przesada, kosc nadaje sie w sam raz.kajtek Raulin pisze:No to może by to tak zrobić:
Klasztor
1-szata
2-pierścień mnicha
....itd.
Willa wampirzego hrabiego
1-ciemna peleryna
2-złoto
...itd.
Może by to tak rozwinąć?
Co Wy na to?
Po drugie - takie tabele znajduja sie w wiekszosci podrecznikow (Zbrojownia Starego Swiata i podrecznik pierwszej edycji do WFRP a takze podrecznik Mistrza Gry do DnD to tylko przyklady).
Po trzecie - takie tabele przydaja sie zazwyczaj pod konkretny system, a nie pod ogolna fantastyke.
Po czwarte - absolutnie nikt z tego nie korzysta, chyba ze do posmiania sie. (Od kiedy mam w lapach podreczniki, a nie mam ich od dzisiaj, to NIGDY nie rzucalem na tabelke skarbow.)
Po piate - podobna tabela ukazala sie w TRPG, lecz ona rzucala nowe swiatlo na znaleziska. Dzieki tej wspomnianej tabeli mozna bylo znalezc list do ukochanej, grzebien czy tez mydlo, a nie kolejny miecz +1.
Po szoste - "dobry MG" ma zwykle przygotowane skarby i ekwipunek bohaterow niezaleznych, by nie zasmiecac EQ gracza takimi znaleziskami jak miecz, skorznia, miecz, skorznia, Kel-Tec, papieros.
Po siodme - subiektywnie, nie uzywalbym tej tabeli, poniewaz caly fandom by sie ze mnie smial. Przepraszam, musialem to napisac.

-
Nasir
- Pomywacz
- Posty: 45
- Rejestracja: czwartek, 17 maja 2007, 09:27
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
tylko kogo obchodzi, czy ze skrzyni wyciągnie pelerynę wampira, gacie pani Marysi, czy opończę Rycha? Z punktu widzenia idei RPG to całkowicie bez znaczenia. Jak już wcześniej słusznie wspomniano - zanudzisz graczy na śmierć. Chyba, że masz do czynienia z Diablowcami i interesuje ich tylko, czy ze skrzyni wyciągnie miecz +3, czy topór +2. Wtedy jednak powinieneś zadbać o scenariusz, żeby hack`n`slashowcy porzucili myśl o bezsensownym oraniem toporem bezkresnych połaci orków...Alvan Zethiar pisze:Ale mi nie chodziło oto, żebyś nspisał jaka jest szata (poszarpana,cała..) tylko żebyś wymienił 100 rodzajów szat...
np:
-elficka długa toga
-płaszcz ze skóry wilka
...
Coś w tym stylu..
Jak nie masz pomysłu, co ma być w skrzyni, to nie umieszczaj skrzyni w ogóle, albo niech skrzynia będzie pusta. Zwykle, jak postacie łażą po lochach, to wg mnie nie powinni co chwila napotykać skrzyni - no bo niby dlaczego? Przecież ktoś te skrzynie musi nosić, a miejsce skrzyń, jest w skarbcach, czy magazynach. To jest wymysł gierek RPG, że idąc lasem, ni stąd, ni zowąd napotykasz skrzynię z peleryną +3, mieczem +2, antidotum na spajdery i kapciami niewidzialności.
Alvin, teraz: [Dobra Rada: Mode On] skoncentruj się na obmyślaniu przygód, przy skrzyniach (lub wypadających przedmiotów z wrogów itp) zwyczajnie improwizuj, ale zadbaj, żeby to miało sens (czytaj: zdrowy rozsądek). Tabelki do takich pierdół, jak skrzynie to zwyczajnie strata czasu i dynamiki akcji (na to, mogą sobie pozwolić programiści w grach, bo mają moc obliczeniową). [Dobra Rada: Mode Off]
ناصر
Nasir Malik Kemal Inal Ibrahim Shams ad-Dualla Wattab ibn Mahmud
Nasir Malik Kemal Inal Ibrahim Shams ad-Dualla Wattab ibn Mahmud

-
Ravandil
- Tawerniany Leśny Duch

- Posty: 2555
- Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2006, 19:14
- Numer GG: 1034954
- Lokalizacja: Las Laurelorn/Dąbrowa Górnicza/Warszawa
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
Dla miłośników Dungeon Crawlingu takie rzeczy to normaNasir pisze:Chyba, że masz do czynienia z Diablowcami i interesuje ich tylko, czy ze skrzyni wyciągnie miecz +3, czy topór +2. Wtedy jednak powinieneś zadbać o scenariusz, żeby hack`n`slashowcy porzucili myśl o bezsensownym oraniem toporem bezkresnych połaci orków...
Jak nie masz pomysłu, co ma być w skrzyni, to nie umieszczaj skrzyni w ogóle, albo niech skrzynia będzie pusta. Zwykle, jak postacie łażą po lochach, to wg mnie nie powinni co chwila napotykać skrzyni - no bo niby dlaczego? Przecież ktoś te skrzynie musi nosić, a miejsce skrzyń, jest w skarbcach, czy magazynach. To jest wymysł gierek RPG, że idąc lasem, ni stąd, ni zowąd napotykasz skrzynię z peleryną +3, mieczem +2, antidotum na spajdery i kapciami niewidzialności.

-
KuKi
- Majtek

- Posty: 131
- Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2007, 20:43
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
Ja wam się dziwie pod jednym względem:
Krzywicie się na wzmiankę o chowaniu jakiś tam miksturek w skrzyniach (:) ale co w tym takiego złego?
Nie powiedziane jest że miksturki muszą być tylko w pomieszczeniu ze sprzętem alchemicznym...
PS. Żeby nie było---> ja się TYLKO dziwie
Krzywicie się na wzmiankę o chowaniu jakiś tam miksturek w skrzyniach (:) ale co w tym takiego złego?
Nie powiedziane jest że miksturki muszą być tylko w pomieszczeniu ze sprzętem alchemicznym...
PS. Żeby nie było---> ja się TYLKO dziwie

-
Force
- Bosman

- Posty: 1571
- Rejestracja: sobota, 7 października 2006, 11:14
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: piwnica
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
No w sumie, mogą być w innych skrzyniach ale nie we wszystkich, gdybym znalazł miksturę leczenia w skrzyni możnego pewnie bym się nie zdziwił. Chodzi o uzasadnienie. Mikstura leczenia w skrzyni znalezionej w nekropolii już tu nie pasuje.Alvan pisze:Krzywicie się na wzmiankę o chowaniu jakiś tam miksturek w skrzyniach (:) ale co w tym takiego złego?
Ravandil pisze:po pewnym czasie dziwić jaskinie w środku lasu
DEE DEE pisze:Okej, dobra, to był loch w lesie!

-
Tori
- Bosman

- Posty: 1759
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2006, 15:05
- Numer GG: 7524209
- Lokalizacja: Gliwice
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
Właśnie. Przecież to w głupich HnS (żeby nie obrażać dobrego imienia cRPG, gdzie skrzynie są rozmieszczone z sensem) pojawiły się skrzynie pełne dobra, w starych, zatęchłych piwnicach. No i tu nasuwa się głupota- kto zostawia te skrzynie? I jak to możliwe, że skórzany pancerz po przeleżeniu ładnego szmatu czasu w kurzu, nadal ma swoje właściwości?
Ale co do rozmieszczenia skrzyń z sensem- przejrzyjmy np Fallouta- plecaki, skrzynki, torby ładunki- albo są w magazynach, albo w "normalnych miejscach", czyli takich, jak stołówka/kuchnia/ zaplecze itd. Pestki do gnatów można znaleźć nawet w jaskiniach nawiedzonych przez Radskorpiony... Ale do jasnej niepodległej, ładunki leżą przy trupach! Szkielet, i gnat. Dziwi to kogoś? Bo mnie nie- poszedł samozwańczy heros, zginął, rozłożył się, a ekwipunek został na miejscu.
I tak powinno być, a nie, skrzynie pełne złota i magii w dziewiczych jaskiniach...
Ale co do rozmieszczenia skrzyń z sensem- przejrzyjmy np Fallouta- plecaki, skrzynki, torby ładunki- albo są w magazynach, albo w "normalnych miejscach", czyli takich, jak stołówka/kuchnia/ zaplecze itd. Pestki do gnatów można znaleźć nawet w jaskiniach nawiedzonych przez Radskorpiony... Ale do jasnej niepodległej, ładunki leżą przy trupach! Szkielet, i gnat. Dziwi to kogoś? Bo mnie nie- poszedł samozwańczy heros, zginął, rozłożył się, a ekwipunek został na miejscu.
I tak powinno być, a nie, skrzynie pełne złota i magii w dziewiczych jaskiniach...
Od dziś płacę Eurogąbkami.

-
Nasir
- Pomywacz
- Posty: 45
- Rejestracja: czwartek, 17 maja 2007, 09:27
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
w Tibii jak przeszukiwałeś rozłożone ciała szczurów, to mogłeś trafić na ser, który regenerował życiaTori pisze:Szkielet, i gnat. Dziwi to kogoś? Bo mnie nie- poszedł samozwańczy heros, zginął, rozłożył się, a ekwipunek został na miejscu.
ale - to generowanie losowa tzw. skarbów to gry komputerowe - u nas, czyli na sesjach, tym komputerem ma być Mistrz Gry. W odróżnieniu jednak od tępej maszyny, MG dysponuje czymś takim jak rozsądek i rozum. Jeśli widzi jakieś logiczne uzasadnienie, by w przypadkowo napotkanym w lesie lochu, korytarze roiły się od trolli, wywern, starych skrzyń z mieczami +3, rozkładającymi się ciałami z szynką dającą +10 życia, to czemu nie. Byle to było logiczne uzasadnienie (dla mnie to byłoby: BG wypili w karczmie sporo wódki, stracili film i taką delirkę mają
ناصر
Nasir Malik Kemal Inal Ibrahim Shams ad-Dualla Wattab ibn Mahmud
Nasir Malik Kemal Inal Ibrahim Shams ad-Dualla Wattab ibn Mahmud

-
Marcelus
- Pomywacz
- Posty: 23
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2007, 13:27
- Numer GG: 0
losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
Olej to. A co gdy np. po rzucie wypadnie Ci Płaszcz Drachenfelsa i gracz przejdzie przez Twoją sesję jak burza. Masz zamysł, to z góry ustal co tam będzie. Jak się gracz czepia, że nie losowo to mu powiedz, że skoro odgrywasz wszystkich, który spotyka to równie dobrze decydujesz o tym i owym
Właściwie o tym i owym konkretnym.
Pozdrówka.

-
Karczmarz
- Bombardier

- Posty: 650
- Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2006, 20:44
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
Hmmm
Taki generatorek nie byłby zły. Pod warunkiem, że to jakaś magiczna skrzynia złośliwego chochlika, z której nigdy nie wiadomo co wypadnie. Raz może to być mały kamyk, innym razem zielony smok w butelce. Jeśli to miałaby być zwykła skrzynka, szafka czy coś takiego, to generator nie ma absolutnie sensu. Jedyne generatory jakie mogą być to generatory zdarzeń losowych, gdzie 1 rzutem kości wymyślasz niemal całego questa
Taki generatorek nie byłby zły. Pod warunkiem, że to jakaś magiczna skrzynia złośliwego chochlika, z której nigdy nie wiadomo co wypadnie. Raz może to być mały kamyk, innym razem zielony smok w butelce. Jeśli to miałaby być zwykła skrzynka, szafka czy coś takiego, to generator nie ma absolutnie sensu. Jedyne generatory jakie mogą być to generatory zdarzeń losowych, gdzie 1 rzutem kości wymyślasz niemal całego questa

-
Falandar
- Marynarz

- Posty: 166
- Rejestracja: poniedziałek, 10 kwietnia 2006, 01:23
- Numer GG: 5951765
- Lokalizacja: Drawsko Pom/Wrocław
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
Inna sprawa jak się stworzy osobne generatory do różnych miejsc (lochy, las, dom) nastepnie pojemników (kufer, sakwa)... ale wtedy komplikuje to cały mechanizm i spowalnia gre. Zamiast pomagać, utrudnia.

-
Kamil_WFRP
- Pomywacz
- Posty: 24
- Rejestracja: czwartek, 5 kwietnia 2007, 07:27
- Numer GG: 6531599
- Lokalizacja: Under the bridge
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
czyli MG dalej opzostaje niezastąpiony...
Gdyby na wszystko były tabele to MG nie byłby potrzebny
"no to idziemy (roll) lasem jest (roll) późna jesień..."
Jak lokata. Bez sensu.
Gdyby na wszystko były tabele to MG nie byłby potrzebny
"no to idziemy (roll) lasem jest (roll) późna jesień..."
Jak lokata. Bez sensu.
"Hmm. Ile musi mi wypaść żeby mu nogi z d*py powyrywać?"

-
Hiro
- Marynarz

- Posty: 374
- Rejestracja: piątek, 13 kwietnia 2007, 14:16
- Numer GG: 5761430
- Lokalizacja: Tam gdzie Tzeentch mówi dobranoc
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
Raczej rzecz ujmując najprościej, rzecz potrzebna wszystkim jak ta dziura w moście.
Pomijając fakt, że taka tabelka byłaby spora, to po co. Ja osobiście kocham improwizacje i jeżeli jest jakaś skrzynia to staram się brać z pamięci. Przed sesją zwykle myślę co oni mogliby znaleźć, czy czegoś im nie brakuje, a może cos by chcieli. I znajdują albo nie, czasem mogą znaleźć cos ciekawego a czasem mniej
. Jednym słowem rzecz być może i przydatna, ale za duża za mało poręczna i niepotrzebna
.
Pomijając fakt, że taka tabelka byłaby spora, to po co. Ja osobiście kocham improwizacje i jeżeli jest jakaś skrzynia to staram się brać z pamięci. Przed sesją zwykle myślę co oni mogliby znaleźć, czy czegoś im nie brakuje, a może cos by chcieli. I znajdują albo nie, czasem mogą znaleźć cos ciekawego a czasem mniej


-
Karczmarz
- Bombardier

- Posty: 650
- Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2006, 20:44
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
Hmmm
Chociaż takie typowe DC, czasem ułatwiają życie. MG ma tylko mapkę przed sobą i kilka tabelek. BG podróżują a on tylko losuje co jest w kolejnym pokoju. Idealne na krótkie, szybkie sesje dla odprężenia się i wyładowania agresji :]
Chociaż takie typowe DC, czasem ułatwiają życie. MG ma tylko mapkę przed sobą i kilka tabelek. BG podróżują a on tylko losuje co jest w kolejnym pokoju. Idealne na krótkie, szybkie sesje dla odprężenia się i wyładowania agresji :]

- BLACKs
- Tawerniany Cygan

- Posty: 3040
- Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
Jesli chcecie naprawde czegos losowego to polaczcie kreator przygod z podrecznika WFRP TofT ed i kreator lochow z ktoregos MiMa. Stworzycie przygode swojego zycia, wyladujecie zbedna agresje, a MG bedzie mial okazje do ... Jak to sie nazywa? Ach tak, do totalnej improwizacji.Karczmarz pisze:Hmmm
Chociaż takie typowe DC, czasem ułatwiają życie. MG ma tylko mapkę przed sobą i kilka tabelek. BG podróżują a on tylko losuje co jest w kolejnym pokoju. Idealne na krótkie, szybkie sesje dla odprężenia się i wyładowania agresji :]

-
Ravandil
- Tawerniany Leśny Duch

- Posty: 2555
- Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2006, 19:14
- Numer GG: 1034954
- Lokalizacja: Las Laurelorn/Dąbrowa Górnicza/Warszawa
Re: losowe skarby w skrzyniach/pomieszczeniach
Na dobrą sprawę przy takim sposobie rozgrywki, to na początku sesji gracze mogą sobie rzucić, kto będzie MGKarczmarz pisze:MG ma tylko mapkę przed sobą i kilka tabelek. BG podróżują a on tylko losuje co jest w kolejnym pokoju. Idealne na krótkie, szybkie sesje dla odprężenia się i wyładowania agresji :]
Jeszcze apropos logiki - rozbawił mnie ostatnio w Pewnym_Znanym_MMORPG fakt, że z głupiego wilka albo jakiejś innej bestii na bagnach wypada np. strzelba, torba albo wypasiony miecz :p Jakbyśmy mieli przerabiać to samo w WFRP to chyba by nam przepony ze śmiechu popękały








