To czy się na sesjach turla czy nie i czy jest klimat czy go niema zależy od mastera i graczy a nie od jakiejś głupiej podstawkiGnomesYo pisze: Przeciez bardziej kulanej i nieklimatycznej gry to chyba nigdy nie bylo.... przeciez ta gra to czysta kalkulacja....
Wybieramy RPG wszech czasów

-
Lord of Dorkness
- Marynarz

- Posty: 175
- Rejestracja: sobota, 30 października 2004, 16:41
- Lokalizacja: 24 & 1/2 century
- Kontakt:
Re: A wiedzmin gdzie?
EDYCJA!!!EDYCJA!!!EDYCJA!!!EDY...

-
GnomesYo
- Szczur Lądowy
- Posty: 11
- Rejestracja: czwartek, 30 grudnia 2004, 21:31
- Lokalizacja: Czechowice- Dziedzice, ziemie Slaskie
Kalkulacja... to jakis bank czy co?
To prawda rodzaj gry zalezy od graczy i Mg, ale d&d jest perfidnie nastawiony na turlanie.... Bo tysiace tabelek w podreczniku to chyba nie jest zart tworcow... a biorac pod uwage, ze wszystkie cechy opisywane sa przez liczby (np. magia na 5 to niby duzo, a niby nie), do tego poziomy postaci i liczne ograniczenia wynikajace z profesji (sprobujcie stworzyc na poczatku gry niezlego alchemika, albo dobrego mówce- no nie da rady!), ten system nastawiony jest na walke, a walka w d&d bez kulania... w sam raz na gre komputerowa, gdzie wszystko oblicza komp... to nie ma za grosz klimatu... za denara klimatu!
Rzepa rulez!!!

-
Lord of Dorkness
- Marynarz

- Posty: 175
- Rejestracja: sobota, 30 października 2004, 16:41
- Lokalizacja: 24 & 1/2 century
- Kontakt:
Re: Kalkulacja... to jakis bank czy co?
Jest nastawiony w założeniu na turlanie. Ale czy to coś złego? Brzmi to tak jakbyś uważał ze przez cała sesji DnD tylko się rzuca kostkami jak w kasynie bez storytellingu.GnomesYo pisze: d&d jest perfidnie nastawiony na turlanie.... Bo tysiace tabelek w podreczniku to chyba nie jest zart tworcow...
Dzięki liczbom gra jest bardziej przejrzysta i nie ma żadnych wątpliwości w czasie gry.GnomesYo pisze:a biorac pod uwage, ze wszystkie cechy opisywane sa przez liczby (np. magia na 5 to niby duzo, a niby nie),
do tego poziomy postaci i liczne ograniczenia wynikajace z profesji (sprobujcie stworzyc na poczatku gry niezlego alchemika, albo dobrego mówce- no nie da rady!)
I można stworzyć już zaawansowane postacie, wystarczy dobrej woli DM i pomysłu gracza. Z założenia zaczyna się grę zielonymi postaciami gdyż zdobywanie czegoś wysiłkiem daje więcej satysfakcji niż coś co dostajesz gratis. Poza tym postacie są i tak bardziej pakerskie niż typowi NPCe. Tak jak w wielu systemach, jeśli nie we wszystkich.
Rzeczywiście polityka wydawnicza Wizarda może sugerować nastawienie na walkę, ale jest to brzemię pierwszego DnD na którym postanowili żerować aby pomóc reklamie. Po jakimś czasie sama walka i tak się nudzi a DM wprowadza więcej rozmów w drodze naturalnej ewolucjiGnomesYo pisze:ten system nastawiony jest na walke, a walka w d&d bez kulania... w sam raz na gre komputerowa, gdzie wszystko oblicza komp... to nie ma za grosz klimatu... za denara klimatu!
Mechanika Dragonsów należy do najprostszych, jakie znam. Nie trzeba tam wybitnego wysiłku umysłowego żeby coś obliczyć. Spróbuj pograć w Kryształy
Co do klimatu. Turlanie wcale nie psuje klimatu przynajmniej dla mnie. Rpg polega na wyobraźni. Trzeba jej używać. I jak sobie raz czy dwa turlane to mi nie zepsuje klimy tylko jeszcze dodaje element niepewności i zaskoczenia.
EDYCJA!!!EDYCJA!!!EDYCJA!!!EDY...

-
Runiq
- Bombardier

- Posty: 765
- Rejestracja: sobota, 18 września 2004, 12:59
- Lokalizacja: Piekło skute lodem
Ja, jak już chyba mówiłem, wybrałem WFRP. Dlaczego? Bo od niego zaczynałem, choć teraz przyznam, że jest na równi z D&D.
Warhammer: Za barwny świat, przyjemność z gry i fajny pomysł.
Dungeons and Dragons: Również za brawny świat, pomysł i cRPG
.
P.S.
Możliwe, że już niedługo bedę miał Icewind Dale. Cholera, po co ja to piszę?
Warhammer: Za barwny świat, przyjemność z gry i fajny pomysł.
Dungeons and Dragons: Również za brawny świat, pomysł i cRPG
P.S.
Możliwe, że już niedługo bedę miał Icewind Dale. Cholera, po co ja to piszę?

-
laRy
- Kok

- Posty: 1133
- Rejestracja: niedziela, 26 grudnia 2004, 14:02

-
Lord of Dorkness
- Marynarz

- Posty: 175
- Rejestracja: sobota, 30 października 2004, 16:41
- Lokalizacja: 24 & 1/2 century
- Kontakt:
Ooo masz rację. Chociaż bardziej niż samo obliczanie tego nie podoba mi się że trzeba rzucać tyloma kostkami. To to pikuś w porównaniu z tym co zrobili z mechaniką walki miedzy pojazdamilaRy pisze:shadowrun ma fajny swiat, ale skopany system. zeby kogos zastrzelic strzelasz czy trafisz, obliczasz obrazenia, obliczasz ile obrazen poszlo w pancerz, obliczasz ile koles dostal. system skopany!!!!
Nie mniej chyba już do tego przywyknąłem i żyje mi się jak w starym małżeństwie
EDYCJA!!!EDYCJA!!!EDYCJA!!!EDY...

-
Darkelfft
- Marynarz

- Posty: 199
- Rejestracja: piątek, 10 grudnia 2004, 19:46
- Lokalizacja: z miejsca, gdzie mnie nogi zaniosły ( ostatnio trakt między Mantarem a Skulldust)
- Kontakt:
Ja tu wpadam co chwile i widzę, że jedyna konkurencja dla DnD to Warhammer, który nie może wybić się ponad 15 osób. Szkoda, że tak mało osób głosuje, aby potwierdzić Wielkość ( przez duże " W") systemu Lochów i Smoków
(hehe).
Pałętam się tam i tu, zabijając rzezimieszków, cwaniaków, złodziei, oczyszczam arenę, pałętam się po lesie w nocy, bo jestem niezniszczalny Skrytobójca 10 poziomu
...
Otchłań
Otchłań

-
Lord of Dorkness
- Marynarz

- Posty: 175
- Rejestracja: sobota, 30 października 2004, 16:41
- Lokalizacja: 24 & 1/2 century
- Kontakt:

-
Ripper
- Majtek

- Posty: 132
- Rejestracja: sobota, 6 listopada 2004, 19:17
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:

-
Khazar
- Mat

- Posty: 574
- Rejestracja: niedziela, 12 września 2004, 18:03
- Kontakt:
Niedawno kupiłem sobie podręcznik do Neuroshimy. Przeczytałem. Jezu, chyba tego nic nie pobije, jeśli chodzi o systemy postapokaliptyczne. świat ciekawy, mutanci są (ale nie powstały w wyniku wojny atomowej, tylko zostały stworzone przez ich "boga") i sam szatan w postaci machiny, która powoli, acz skutecznie przemieszczają za Boga (w końcu ich stworzył). Świetny system.

-
laRy
- Kok

- Posty: 1133
- Rejestracja: niedziela, 26 grudnia 2004, 14:02
ja ostatnio sie dorwalem do fallout pnp. wersja pen and paper systemu fallouta
to jest to !!! ale tylko po angielsku to znalazlem. kolo 150 strona w pdf, ale ktos z srednia znajomoscia angielskiego (jak ja) sobie moze spokojnie poradzic. a teraz mam powazne pytanie: jak graliscie w fallouta (1, 2, tactics, niewazne ktory) czy nie_chcieliscie zagrac z kumplami w tym swiecie??? moze spotkac harolda, marcusa albo kogos innego? (po rozwaleniu enklawy) a moze mg wezmie swoja postac i da ja jako npc? a moze gracze beda musieli wyruszyc i zdobyc chip do uzdatniania wody? mozliwosci sa swietne. za jakis czas pogram z kumplami (jako MegaGnom
) i zobacze, moze zagramy na forum???
fallout jest niesmiertelny!!!
fallout jest niesmiertelny!!!

-
Khazar
- Mat

- Posty: 574
- Rejestracja: niedziela, 12 września 2004, 18:03
- Kontakt:
A ja z kolei znalazłem w sieci MATRIX RPG (!). Jezu, jaki ten system rozbudowany. Szkoda tylko, że po angielsku
. Ale naprawdę niewiele systemów autorskich jest tak rozbudowanych, jak ten. Jeśli uda mi się znaleźć link do tej strony, to na pewno go tu umieszczę. Tam jest naprawdę WSZYSTKO (wszystko, co było w całej trylogii Matrix i o wiele więcej)!

-
Kamil Master
- Majtek

- Posty: 86
- Rejestracja: sobota, 18 grudnia 2004, 22:32
- Lokalizacja: z Warhammera prosto z Altdorfu
- Kontakt:

-
Runiq
- Bombardier

- Posty: 765
- Rejestracja: sobota, 18 września 2004, 12:59
- Lokalizacja: Piekło skute lodem

-
laRy
- Kok

- Posty: 1133
- Rejestracja: niedziela, 26 grudnia 2004, 14:02

-
|3ARA/\/
- Marynarz

- Posty: 194
- Rejestracja: poniedziałek, 31 stycznia 2005, 15:07
- Lokalizacja: Lublin [miasto rosyjskie pod wladza Polska ]
- Kontakt:
Ja oczwiscie bez zbednych zludzen i rozmyslan postawilem na mojego pewniaka i rpg od ktorego zaczalem a mowa o Zew Cthulhu po wielu sesjach podczas ktorych zlopie sie piwsko gada przy ognisku i ucina nogi orkom nie ma to jak zastrzelic jakiegos zlodziejaszka w Nowym Orleanie yeah! 
WarHammer 40.000 Świat który jest nieustającą wojną.

-
FoxBoss
- Szczur Lądowy
- Posty: 1
- Rejestracja: środa, 2 lutego 2005, 16:16
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:




