Świat jest znany każdemu, kto odrobinę interesuje się historią. Mniej lub bardziej. Lepiej jednak niż jakikolwiek świat fantasy. Czas więc na mechanikę, czyli na algorytm przekładający rzeczywistość na język kostek.
Kostek. Używamy dwóch rodzajów kostek - 20- i 10-ściennych. Kostką 10-ścienną testujemy lokację po udanym trafieniu, k20 służy do wszystkich pozostałych testów, np. trafienia, obrony, testów umiejętności.
Bohater opisany jest kilkoma cechami. Z tymi cechami powiązane są umiejętności (np. wspinaczka z Gibkością) i z nimi są testowane.
np. Złodziej o GB=8 i umiejętności włamanie=6 chce wytrychem sforsować drzwi. Zatem szansa wykonania tej czynności wynosi 8+6=14. 14 na k20.
Pula umiejek jest ogromna, umiejki zmieniają się, rozwijają, w przeciwieństwie do cech podstawowych, które w zasadzie nie podlegają zmianom.
Wartości cech mieszczą się w przedziale 1-10, umiejętności 1-10 również, co daje sumarycznie test k20.
Na razie tyle.
CRP-mechanika
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
CRP-mechanika
"Życie przecieka między palcami, gdy nie turlasz kostkami" - Platon
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt: