Pomysł zaczerpnięty z "Cyberiady" Lema:
Generator Nieprawdopodobieństwa (pasuje idealnie do "dziwnych" systemów, np. Nieboracy RPG

)
Generator Nieprawdopodobieństwa to specjalne urządzenie, które zmienia poziom "prawdopodobieństwa" w promieniu 10 m. Czym jest "prawdopodobieństwo"? Wyobraźmy sobie zwykłe pole z jednym drzewkiem na środku. Jakie jest prawdopodobieństwo, że drzewko nagle zacznie chodzić? Nieiwlekie (właściwie to zerowe). Ale gdybyśmy zaczęli zwiększać poziom "prawdopodobieństwa", wtedy prawdopodobieństwo, że drzewko zacznie chodzić, będzie coraz większe, aż w końcu osiągnie 100%. Właśnie tak działa Generator Nieprawdopodobieństwa. Na jednym z boków ma wbudowany minikomputerek (wygląda jak kalkulator), za pomocą którego można wprowadzić, jaki poziom "prawdopodobieństwa" generator ma wytwarzać. Domyślnie jest to 1 (normalny poziom "prawdopodobieństwa"). Im wyższą wartość wprowadzimy, tym prawdopodobieństwo, że coś się wydarzy lub coś zaistnieje, będzie większe. Jeśli jednak wprowadzimy wartość niższą od 1 (np. 0,4) wtedy prawdopodobieństwo, że coś nietypowego się wydarzy, stanie się niższe. Jeśli ustawimy wartość 0, wtedy nic w promieniu 10 m nie będzie dziełem przypadku ani nic nie będzie nieuporządkowane. Przyw artości 0 nie dizałają żadne czary, zaklęcia, cuda, a nawet bogowie nie potrafią oddziaływać na ten rejon.
Poniżej przedstawiam przykładowe wartości "prawdopodobieństwa" (MG oczywiście może wymyśleć coś innego):
0 - brak jakiegokolwiek przypadku
1 - normalna wartość "prawdopodobieństwa"
2 - nagłe pojawienie się deszczu
3 - pojawienie się stworzeń nie pasujących do tego regionu
7 - pojawiają się smoki (dla systemów innych od fantasy)
10 - ziemia zaczyna pękać i drżyć
16 - drzewa chodzą
23 - nagła burza i/lub tornado
50 - kamienie lewitują
100 - kamienie myślą i zaczynają się ruszać
120 - dzień zamienia się w noc (i vice versa)
200 - chmury przybierają kształt ludzi i rozmawiają ze sobą
350 - bogowie schodzą na ziemię jako cielesne istoty
450 - zmienia się cały teren (np. z łąki na pustynię)
600 > - TOTALNY CHAOS
Należy nie przesadzać z wartością "prawdopodobieństwa", bo może się zdarzyć, że przy zbyt dużej wartości postać może zmienić się w coś, co nie będzie w stanie wyłączyć generatora (lub w ogóle przestanie istnieć).