Edukacja Narodowa

Tutaj poruszamy wszystkie tematy, których nie da się upchnąć powyżej...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Reforma edukacji: AD 2009

Post autor: Solarius Scorch »

Brzoza pisze:
Solarius Scorch pisze:Jako mężczyzna w wieku nieco ponad 25 lat powiem krótko: p*****lisz.
O c'mon, może uogólniłem, ale generalnie ta granica kiedy człowiek przestaje mysleć jak szczyl a zaczyna mysleć o powaznych sprawach jest płynna dla każdego.
No OK, rozumiem. Po prostu wkurza mnie taki biologiczny dekonstrukcjonizm: "facet ma jądra, więc musi rozwalać innym czaszki kamiennym toporem; kobieta ma jajniki, więc nie musi". Jestem na takie pieprzenie trochę przeczulony. Jeśli nie to chciałeś powiedzieć, to szczerze sorki.
Brzoza pisze:Ale jak nie, przecież wszelkie bijatyki dzieci często rozumieją jako zabawę. A dzieciaki od jakiegoś czasu robią się coraz bardziej brutalne... A modny teraz jest chyba Ben10.
Hmm, wiadomo że jakieś naparzanki na miecze z kijów są, czasem komuś może coś się przy tym stać... Ja jednak sądziłem, że mówiąc o brutalności dzieci i młodzieży nie mówicie o zabawach tego rodzaju, ale o umyślnym i poważnym krzywdzeniu: wymuszaniu, terrorze, znęcaniu się psychicznym i fizycznym, prześladowaniu na tle rasowym czy klasowym itp. To o tym głównie mówiłem, jak również o przestępczości małoletnich, alkoholu, dragach i benzynie, a nie o tym że ktoś kogoś walnął w głowę kijkiem, bo bawili się w Drużynę Pierścienia.
Brzoza pisze:Sam pier***isz. Nie mówię że rocznik niżej jest zjebany z tego powodu, mówię raczej o tym że mnie juz pilnowano bardziej niż moją matkę czy ojca kiedy szli gdzieś się bawić( prócz tego ze musieli pomagac w domu, to jak już gdzieś wyleźli nie było ich cały dzień w domu i nikt nie wiedział gdzie dziecko jest, ja musiałem się odmeldować lol co godzinę, a dzieci aktualnie maja komórki).
przez co wszystko dzieci pod kloszem rodzicielskim przez dłuższy czas są niepoważne, co się odnosi do pierwszego quote'a.
Hm, muszę się tu zgodzić. Choć żaden z nas tak naprawdę nie wie, jak pilnowano naszych rodziców (bo to co oni czy ich rodzice nam mówią, może być zafałszowane przez czas i prywatną mitologizację - moi zresztą mówią to samo co twoi), ale jednak wprowadzenie komórek wiele zmieniło. Ja o komórkach po raz pierwszy usłyszałem może nawet dopiero w liceum, więc trudno mi sobie wyobrazić jak to jest mieć smycz...

Mogę tu przytoczyć znajomego, którego córka była wówczas na obozie letnim i który powiedział mniej więcej tak: "Komórki to zło. Kiedyś dziecko się wysyłało na obóz, a ono wracało po trzech tygodniach; teraz ona ma komórkę i codziennie muszę do niej zadzwonić, żeby się upewnić że wszystko w porządku. A jeśli nie odbierze, to dopiero się martwię!"

Myślę, że w tym co mówisz może mieć wiele sensu. Hmm...
Brzoza
Bosman
Bosman
Posty: 1796
Rejestracja: poniedziałek, 26 lutego 2007, 10:52
Numer GG: 0
Lokalizacja: Freistadt Danzig

Re: Reforma edukacji: AD 2009

Post autor: Brzoza »

Mogę tu przytoczyć znajomego, którego córka była wówczas na obozie letnim i który powiedział mniej więcej tak: "Komórki to zło. Kiedyś dziecko się wysyłało na obóz, a ono wracało po trzech tygodniach; teraz ona ma komórkę i codziennie muszę do niej zadzwonić, żeby się upewnić że wszystko w porządku. A jeśli nie odbierze, to dopiero się martwię!"
O jezu to już abstrachując, i to mozna do tematu o relacjach damsko męskich wrzucić - to strasznie wkurwia, tak wkurwia, kiedy cały dzien widzę się z dziewczyną, a ona potem jeszcze męczy smsami. W takich momentach wyłączam telefon i wspominam czasy przedwojenne kiedy kochankowie psiali sobie listy miłosne co kilka dni, jezeli się nie widzieli.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Reforma edukacji: AD 2009

Post autor: Sir_herrbatka »

To ty Brzoza jesteś jeszcze przedwojenny? :P

Proponuję powrócić do tematu o reformie edukacji, i to tej najnowszej, mającej za cel zamianę młodzierzy w bezmyślne zombii (poprzednia miała na celu zamianę młodzierzy w brutalów). ;)
Brzoza
Bosman
Bosman
Posty: 1796
Rejestracja: poniedziałek, 26 lutego 2007, 10:52
Numer GG: 0
Lokalizacja: Freistadt Danzig

Re: Reforma edukacji: AD 2009

Post autor: Brzoza »

Dobry żart tynfa wart.
Proponuję powrócić do tematu o reformie edukacji, i to tej najnowszej, mającej za cel zamianę młodzieRZy w bezmyślne zombii
spoko bezmyśle zombie już za nami.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Reforma edukacji: AD 2009

Post autor: Sir_herrbatka »

spoko bezmyśle zombie już za nami.
Przyczepił się :roll: Ortografia nie za często się przydaje w życiu :P
Madagaskar
Szczur Lądowy
Posty: 14
Rejestracja: środa, 17 czerwca 2009, 19:01
Numer GG: 0

Re: Reforma edukacji: AD 2009

Post autor: Madagaskar »

Przydaje się w internecie by ortograficzni naziście się nie czepiali.
gaudat
Marynarz
Marynarz
Posty: 361
Rejestracja: poniedziałek, 21 lipca 2008, 21:44
Numer GG: 12362182

Re: Reforma edukacji: AD 2009

Post autor: gaudat »

Ortografia jest w pewnym stopniu wyznacznikiem oczytania i ogólnej wiedzy, więc raczej warto o nią zadbać.
"Umysł rozkazuje ciału i ono jest posłuszne. Umysł rozkazuje sobie samemu i natrafia na opór."
- Lady Jessika Atryda, "Diuna" Herbert
Thurs
Mat
Mat
Posty: 470
Rejestracja: sobota, 15 grudnia 2007, 09:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: poza zasięgiem

Re: Reforma edukacji: AD 2009

Post autor: Thurs »

Co jak co ale poziom kształcenia znacznie się obniżył ostatnimi czasy. Pamiętam czasy kiedy była skala ocen od 2 do 5 z plusami i minusami i to jakoś wystarczyło. Potem dodano jedynkę i szóstkę. Szóstki mało kto otrzymywał i musiało to być osiągnięcie które wykracza poza ramy programowe przedmiotu. Jedynek za to było sporo. Wniosek z tego, że skala oceny niewiedzy ucznia została bardziej rozwinięta niż wiedzy (jeśli 3 to środek tej skali, jak nam wmawiano od I klasy szkoły podstawowej). A teraz to już chyba dno i metr mułu.. ;)
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Reforma edukacji: AD 2009

Post autor: Solarius Scorch »

Sir_herrbatka pisze:
spoko bezmyśle zombie już za nami.
Przyczepił się :roll: Ortografia nie za często się przydaje w życiu :P
Sir, jak cię lubię i szanuję - zamilcz teraz. :P
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Reforma edukacji: AD 2009

Post autor: Sir_herrbatka »

:cry: :cry: :cry:

Damn, spelling nazis!

Dobra już wiecie że jestem dyslektykiem ale to mój problem który w sumie nie stwarza mi w życiu jakichś niezwykłych problemów (chyba że akurat nie będzie mi się chciało pisać w czymś co ma spellchecka). Ortografia to w zasadzie sztuka dla sztuki.

A, teraz zostawmy moją ortografię i przejdźmy do poważnego problemu jakim jest reforma edukacji. Czy ktoś oprócz mnie zapoznał się z programem nauczania „przyrody”? :roll:
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Reforma edukacji: AD 2009

Post autor: Solarius Scorch »

Sir_herrbatka pisze:A, teraz zostawmy moją ortografię i przejdźmy do poważnego problemu jakim jest reforma edukacji. Czy ktoś oprócz mnie zapoznał się z programem nauczania „przyrody”? :roll:
Powiem, że szukałem. Nie udało mi się jednak z netu niczego konkretnego dowiedzieć - chyba że poszukam na torrentach skanów podręczników. :P

Zatem co w nich złego? Zgaduję, że są debilne?
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Reforma edukacji: AD 2009

Post autor: Sir_herrbatka »

http://www.reformaprogramowa.men.gov.pl ... zyrodnicza

„Debilne” to może za wiele powiedziane (o debilizm zahacza tylko raz czy dwa), z drugiej strony „fragmentaryczne” to zdecydowanie za mało. Jaki jest sens omawiania elektryczności gdy nie zna się pola elektrycznego?! A to się rzuca od razu na pierwszy rzut oka, poza tym cytując:

5. Magnetyzm. Uczeń:
1) nazywa bieguny magnetyczne magnesów trwałych i opisuje charak-
ter oddziaływania między nimi;
2) opisuje zachowanie igły magnetycznej w obecności magnesu oraz za-
sadę działania kompasu;
3) opisuje oddziaływanie magnesów na żelazo i podaje przykłady wy-
korzystania tego oddziaływania;
4) opisuje działanie przewodnika z prądem na igłę magnetyczną;
5) opisuje działanie elektromagnesu i rolę rdzenia w elektromagnesie;
6) opisuje wzajemne oddziaływanie magnesów z elektromagnesami
i wyjaśnia działanie silnika elektrycznego prądu stałego.

To są wymagania z magnetyzmu. Widzicie tu słowo o polu magnetycznym, indukcji, strumieniu itd.? Uczeń może nic nie umieć a to nie jest szczyt, bo szczytem jest elektryczność. Słuchajcie, to przecież bez sensu: przecież taka nauka jest bezcelowa.

Nie przeglądałem podstawy programowej odnoszącej się do humanizmu bo listę lektur to chętnie spaliłbym już dawno temu (nienawidzę Sieńkiewicza).
Thurs
Mat
Mat
Posty: 470
Rejestracja: sobota, 15 grudnia 2007, 09:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: poza zasięgiem

Re: Reforma edukacji: AD 2009

Post autor: Thurs »

Może te pojęcia będą, są takie podstawowe przecież. Może nie przytoczyli ich ze względu na oczywistość? Nie chce mi się wierzyć, że w ten sposób będą teraz uczyć ludzi. :P
nienawidzę Sieńkiewicza
A co on ci takiego zrobił ten Sieńkiewicz? Układał tą listę?
Ostatnio zmieniony piątek, 10 lipca 2009, 11:17 przez Thurs, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Reforma edukacji: AD 2009

Post autor: Solarius Scorch »

Nie miałem jak dotąd czasu na zapoznanie się z materiałami, ale to co opisujesz istniało już wcześniej, zwłaszcza w naukach ścisłych. Mnie na przykład kazano rozwiązywać np. zadania z obwodów czy uczyć się wzorów na pola elektromagnetyczne, ale nigdy nie wytłumaczono, co to jest prąd (poza tym, że to przepływ ładunków - ale to niewiele mówi).

Zmiana podziału z dwuczęściowego na trzyczęściowy może tylko tę sytuację pogorszyć: przerabia się wprawdzie to samo aż trzy razy, ale za każdym razem mniej jest czasu na objaśnienia.
piratjohn
Szczur Lądowy
Posty: 9
Rejestracja: wtorek, 22 października 2013, 11:06

Re: Edukacja Narodowa

Post autor: piratjohn »

W szkołach przydałyby się na przykład zajęcia z samoobrony.
ODPOWIEDZ