Ciekawe linki

Tutaj poruszamy wszystkie tematy, których nie da się upchnąć powyżej...
ODPOWIEDZ
Thurs
Mat
Mat
Posty: 470
Rejestracja: sobota, 15 grudnia 2007, 09:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: poza zasięgiem

Re: Ciekawe linki

Post autor: Thurs »

"Fisting as an Act of Faith" - mocne :D


Archeowieści - Ciekawy mechanizm
Deep
Chorąży
Chorąży
Posty: 3712
Rejestracja: niedziela, 10 września 2006, 10:31
Lokalizacja: Wro

Re: Ciekawe linki

Post autor: Deep »

Sihamaah pisze:http://www.sexinchrist.com/pornography.html
Jakby ktoś był ciekaw, jak powinna wyglądać pornografia "po chrześcijańsku" :lol:
Łe, nie ma obrazków.
.
Thurs
Mat
Mat
Posty: 470
Rejestracja: sobota, 15 grudnia 2007, 09:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: poza zasięgiem

Re: Ciekawe linki

Post autor: Thurs »

POLAK POTRAFI!
A co?
quidamcorvus
Szczur Lądowy
Posty: 10
Rejestracja: wtorek, 9 czerwca 2009, 11:04

[Warheim] Warheim - Fantasy Skirmish

Post autor: quidamcorvus »

Warheim – Fantasy Skirmish
Warheim to fanowski projekt, którego celem jest stworzenie gry bitewnej, łączącej w sobie elementy Warhammera Fantasy Battle (WFB) i Mordheim.

Mechanika
Mechanika Warheima stanowi kompilację zasad WFB i Mordheim oraz kilku reguł zaczerpniętych z Warhammer Fantasy RolePlay (WFRP).
Podobnie jak w WFB rozgrywka dzieli się na tury graczy, z których każda składa się z czterech faz: ruchu, magii, strzelania oraz walki wręcz. Jednak w odróżnieniu od WFB gracze nie kierują całymi oddziałami, a pojedynczymi modelami z których składa się dowodzona przez gracza drużyna (podobnie jak ma to miejsce w Mordheim). Każda faza, zgodnie ze swoją nazwą, daje graczowi możliwość wykonania odpowiednich czynności. Poruszanie modeli, rzucanie zaklęć, strzelanie z brodni dystansowej oraz walka wręcz opierają się głównie na testach współczynników (charakterystyki poszczególnych modeli podane są w odpowiednich rozdziałach podręcznika Warheim). Podobnie jak w WFB w grze używa się kostek sześciościennych i dwóch kostek specjalnych: Kostki Artyleryjskiej i Kostki Rozrzutu. Test współczynników podobnie jak w Mordheim i WFB polega zazwyczaj na rzucie kostką sześciościenną (K6) lub dwoma takimi kostkami (2K6) w przypadku testów opartych na współczynniku Cechy Przywódcze.
Gra Warheim, podobnie jak ma to miejsce w WFB umożliwia prowadzenie pojedynczych potyczek lub rozgrywanie znanych z Mordheim kampanii, w trakcie których modele zdobywają doświadczenie, ekwipunek oraz umiejętności.

Modele & makiety
Do rozgrywania potyczek w grze Warheim oprócz znajomości spisanych w podręczniku zasad, potrzebne są także figurki oraz makiety. Gracze WFB czy Mordheim nie będą mieli większych problemów z przygotowaniem modeli z których składać się będzie dowodzona przez nich drużyna. Nowi gracze mogą skompletować modele, kupując figurki w sklepach czy na aukcjach internetowych, przy czym koszt skompletowania drużyny (która w zależności od rasy może liczyć od 3 do 20 modeli) waha się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, w zależności od tego, na którego producenta i które z wielu wzorów modeli zdecyduje się gracz.
Oprócz zestawu figurek to gry potrzebna jest płaska powierzchnia, zwykle stół, o znanych zarówno graczom WFB jak i Mordheim wymiarach 4’x6’ lub 4’x4’ oraz makiety. Ponieważ w grze Warheim potyczka rozgrywana jest według reguł podanych w scenariuszach, podzielonych na dwie ogólne kategorie scenariuszy ‘miejskich’ i ‘wiejskich’ dobrze jest, aby gracze posiadali zapas makiet przedstawiających zarówno tereny miejskie jak też umożliwiających odwzorowanie terenów leśnych i wiejskich. W odróżnieniu od figurek, makiety nie są tak powszechnie dostępne, a większość graczy woli przygotowywać je sama, zgodnie ze swoją wizją i zapotrzebowaniem.

Różnice & podobieństwa
Pomysł stworzenia gry Warheim, narodził się w trakcie rozgrywania potyczek w Mordheim. Z jednej strony czując niedosyt wynikający z gry w jednym mieście na nieaktualizowanych od lat zasadach, a z drugiej zmęczony długimi potyczkami w WFB, w czasie których najbardziej brakowało mi systemu rozwoju modeli, opartego na ‘Punktach Doświadczenia’, postanowiłem połączyć oba systemy.
Akcję gry Warheim osadziłem w czasie Burzy Chaosu - wielkiej inwazji Chaosu dowodzonej przez Archaona. I choć, sam przebieg Burzy Chaosu jest różnie komentowany przez graczy, to zabieg ten pozwolił fabularnie wyjaśnić rozgrywanie potyczek w zrujnowanych osadach położonych na terenach Starego Świata, oraz wprowadzić do gry wiele nowych ras i przedmiotów.
Gracze, którzy znają grę Mordheim znajdą w Warheim wiele podobieństw ale także kilka zasadniczych różnic. Do najważniejszych zaliczyłbym wprowadzenie do drużyn bohaterów-magów. Zasady magii obowiązujące w grze Warheim znacznie bardziej przypominają te obowiązujące w WFB, a więc magowie posiadają ‘poziomy’, generują ‘Kostki Mocy’ i ‘Kostki Rozproszenia’ oraz mogą używać magicznych przedmiotów. Ludzcy magowie, należący do Kolegiów Magii studiują jedną z ośmiu Tradycji, zaś czarodzieje innych ras posiadają dostęp do jednej z Dziedzin Magii. Każda ‘dziedzina’ czy ‘tradycja’ magii zawiera 11 zaklęć, których czarodzieje mogą się nauczyć wraz ze wzrostem doświadczenia. Drużyny krasnoludów, tradycyjnie darzących magię głęboką niechęcią, posiadają dostęp do Magii Runicznej, dzięki której Kowale Run mogą tworzyć runiczne przedmioty, wspomagające krasnoludzkich bohaterów w czasie rozgrywania potyczek.
Gracze WFB znajdą w Warheim liczne nawiązania do mechaniki ‘bitewniaka’ oraz możliwość rozwoju postaci, którego mi osobiście brakowało w WFB, gdzie każda bitwa toczona była ‘takimi samymi jednostkami’.
Oczywiście różnic oraz podobieństw pomiędzy grami jest więcej (w grze Warheim pojawią się na przykład machiny wojenne i potwory, których używać będzie można na zasadach ‘Najemnych Ostrzy’) ale spisanie wszystkich zajęło by kilka nikomu niepotrzebnych stron.

Podręcznik i plany na przyszłość
Podręcznik do gry (w wersji 0.03, dostępnej tutaj) jest gotów do wstępnych testów i umożliwia rozgrywanie podstawowych potyczek, przy użyciu kilku drużyn. Obecnie jestem w trakcie opracowywania scenariuszy i przygotowywania zasad dla ‘Najemnych Ostrzy’, które niebawem powinny pojawić się wraz z kolejną wersją podręcznika. Wszystkich zainteresowanych zachęcam do lektury podręcznika, gry i współpracy.

Więcej informacji na temat systemu znajdziecie klikając na link w podpisie.
Sihamaah
Bosman
Bosman
Posty: 1719
Rejestracja: sobota, 4 sierpnia 2007, 12:16
Numer GG: 11803348
Lokalizacja: Łóżko -> Lodówka -> Kibel -> Komputer (zapętlić)

Re: Ciekawe linki

Post autor: Sihamaah »

Mów mi Sih :)
Kanał IRC Tawerny RPG: [url=irc://irc.npircs.pl/tawerna-rpg]KLIK![/url]
Link nie działa? Używaj Opery lub zainstaluj Chatzillę, jeśli używasz Firefoxa. PS.[url=irc://quakenet/tawerna-rpg]STARY KANAŁ TUTAJ[/url]
Deep
Chorąży
Chorąży
Posty: 3712
Rejestracja: niedziela, 10 września 2006, 10:31
Lokalizacja: Wro

Re: Ciekawe linki

Post autor: Deep »

.
gaudat
Marynarz
Marynarz
Posty: 361
Rejestracja: poniedziałek, 21 lipca 2008, 21:44
Numer GG: 12362182

Re: Ciekawe linki

Post autor: gaudat »

W pewnych środowiskach ten filmik jest kultowy ;)
"Umysł rozkazuje ciału i ono jest posłuszne. Umysł rozkazuje sobie samemu i natrafia na opór."
- Lady Jessika Atryda, "Diuna" Herbert
Sihamaah
Bosman
Bosman
Posty: 1719
Rejestracja: sobota, 4 sierpnia 2007, 12:16
Numer GG: 11803348
Lokalizacja: Łóżko -> Lodówka -> Kibel -> Komputer (zapętlić)

Re: Ciekawe linki

Post autor: Sihamaah »

Deep pisze:Podryw "na gitarę"
Nie działa :( BTW, myślałem, że o to Ci chodzi: http://www.explosm.net/comics/897/
Mów mi Sih :)
Kanał IRC Tawerny RPG: [url=irc://irc.npircs.pl/tawerna-rpg]KLIK![/url]
Link nie działa? Używaj Opery lub zainstaluj Chatzillę, jeśli używasz Firefoxa. PS.[url=irc://quakenet/tawerna-rpg]STARY KANAŁ TUTAJ[/url]
Deep
Chorąży
Chorąży
Posty: 3712
Rejestracja: niedziela, 10 września 2006, 10:31
Lokalizacja: Wro

Re: Ciekawe linki

Post autor: Deep »

Sihamaah pisze:
Deep pisze:Podryw "na gitarę"
Nie działa :( BTW, myślałem, że o to Ci chodzi: http://www.explosm.net/comics/897/
Jak to nie działa?
Link wygląda tak: http://www.collegehumor.com/video:1904510
.
Sihamaah
Bosman
Bosman
Posty: 1719
Rejestracja: sobota, 4 sierpnia 2007, 12:16
Numer GG: 11803348
Lokalizacja: Łóżko -> Lodówka -> Kibel -> Komputer (zapętlić)

Re: Ciekawe linki

Post autor: Sihamaah »

Mi chodzi o to, że trik nie działa :( Czy może robię coś nie tak? :P
Mów mi Sih :)
Kanał IRC Tawerny RPG: [url=irc://irc.npircs.pl/tawerna-rpg]KLIK![/url]
Link nie działa? Używaj Opery lub zainstaluj Chatzillę, jeśli używasz Firefoxa. PS.[url=irc://quakenet/tawerna-rpg]STARY KANAŁ TUTAJ[/url]
Deep
Chorąży
Chorąży
Posty: 3712
Rejestracja: niedziela, 10 września 2006, 10:31
Lokalizacja: Wro

Re: Ciekawe linki

Post autor: Deep »

Sihamaah pisze:Mi chodzi o to, że trik nie działa :( Czy może robię coś nie tak? :P
A! :P
No nie działa, przynajmniej nie dosłownie ;)
Chociaż w sumie jak dzisiaj byliśmy u koleżanki i złapałem za gitarę to jak zagcząłem Wish You Were Here grać to jedna się ożywiła nieco :P
.
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Ciekawe linki

Post autor: Solarius Scorch »

Deep pisze:Chociaż w sumie jak dzisiaj byliśmy u koleżanki i złapałem za gitarę to jak zagcząłem Wish You Were Here grać to jedna się ożywiła nieco :P
No Deep, mógłbym pomyśleć, że popełniłeś tu niedopowiedzenie roku. :)

Zakazana planeta - właśnie przeze mnie odkryty, najlepszy na świecie portal z newsami i recenzjami filmów SF (oczywiście po projekcie Bazyla, oby zieleniał wiecznie). Dodam jeszcze, że najbardziej swojsko poczują się tam osoby przekraczające 25 lat, bo klimat jest odskulowy (ale bezbłędny).
Phoven
Bosman
Bosman
Posty: 1691
Rejestracja: piątek, 21 lipca 2006, 16:39

Re: Ciekawe linki

Post autor: Phoven »

gaudat
Marynarz
Marynarz
Posty: 361
Rejestracja: poniedziałek, 21 lipca 2008, 21:44
Numer GG: 12362182

Re: Ciekawe linki

Post autor: gaudat »

Całkiem ciekawy projekt, ale nazwa to jakaś porażka :D jeśli będę miał okazję obejrzeć to będę czekał na słynną scenę z piorunochronem :lol:
"Umysł rozkazuje ciału i ono jest posłuszne. Umysł rozkazuje sobie samemu i natrafia na opór."
- Lady Jessika Atryda, "Diuna" Herbert
Deep
Chorąży
Chorąży
Posty: 3712
Rejestracja: niedziela, 10 września 2006, 10:31
Lokalizacja: Wro

Re: Ciekawe linki

Post autor: Deep »

Na dwa smyczki:
.
Nivellen
Majtek
Majtek
Posty: 134
Rejestracja: czwartek, 4 maja 2006, 15:30
Lokalizacja: Lublin

Re: Ciekawe linki

Post autor: Nivellen »

Genitalny kawałek ;) Apocalyptica może zacząć się bać o swoją pozycję na rynku :lol:

A teraz najbardziej szatańskie zwierzę na tej planecie odda cześć Szatanowi...
Oto widzę ojca swego.
Oto widzę matkę swoją, siostry swoje i braci.
Oto widzę długi szereg tych, którzy byli przede mną.
Oto ich zew, bym zajął wśród nich miejsce w Valhalli,
Gdzie bohaterowie żyją wiecznie.
Phoven
Bosman
Bosman
Posty: 1691
Rejestracja: piątek, 21 lipca 2006, 16:39

Re: Ciekawe linki

Post autor: Phoven »

http://wideoportal.pl/site/items/2355

Nie śmiejesz się z ortodoksów? To wyjdź.
ODPOWIEDZ