Strona 1 z 2

System RPG - Pomóżcie

: piątek, 17 listopada 2006, 13:01
autor: Dragon
Witam!
Ostatnio zainteresowały mnie systemy RPG, a dokładniej to ich tworzenie. Sam "tworzę własny system". Lubię komiksy Ultimate Marvel i przystosowuję to uniwersum do grania w sesje (Ale głównie Storytelling, na Tawerniane sesje :P.). Nie tworzę całkiem nowego systemu, bo niemam ochoty i czasu, jedynie zlepiam rózne inne systemy i pomysły, tak aby wszystko mi odpowiadało.

Pytam was: Co wy na to? Jak wam się podoba pomysł konwertowania istniejących światów na systemy?

Aha. I jeszcze proszę o jakieś rady co do tworzenia systemów.

: piątek, 17 listopada 2006, 13:28
autor: BLACKs
Konwertowanie światów jest dobre, zawsze wprowadza coś nowego na sesję i można czymś innym zaskoczyć graczy, niż nowym orkiem z mieczem +666.

Rada dla wszystkich twórców:
Nie róbcie mechaniki. Podpnijcie świat pod istniejący system, np. D20, do którego Otwartej Licencji dostęp może mieć każdy.

: piątek, 17 listopada 2006, 13:41
autor: Dragon
Dobra rada, ale ja mam swoje wyobrażenie mechaniki. Np. DnD ma Cechy takie: Siła, Zręczność, Kondycja, Inteligencja, Mądrość, Charyzma.
System wartości, to znaczy 18 mi odpowiada, ale Cechy wole mieć takie:
- Budowa Bud (Siła mięśni, uderzenia, możliwość podniesienia jakiegoś ciężaru.)
- Zręczność Zrn (Koordynacja oko-ręka, zdolności manualne.)
- Zwinność Zwn (Zdolność poruszania się, wygimnastykowanie, gracja i równowaga.)
- Szybkość Szk (Czas reakcji, prędkość poruszania się.)
- Kondycja Kon (Stan organizmu, jego wydajność.)
- Percepcja Per (Całość zmysłów, zdolność dostrzegania.)
- Intelekt Int (Rozumowanie, logiczne myślenie.)
- Wiedza Wdz (Zasób informacji, zdolność zapamiętywania.)
- Charyzma Chr (Zdolność wpływania na innych, wysławiania się, odgrywania.)
- Osobowość Osb (Siła charakteru, głębokość przekonania co do swoich poglądów.)

Pozatym jeszcze są:
- Sprawność fizyczna - Budowa + Zwinność (Ogólne wysportowanie, efektywne połączenie siły i zwinności.)
- Siła woli - Intelekt + Osobowość (Odporność na stres, oszustwa i szok.)
- Wytrzymałość - Budowa + Kondycja (Żywotność, odporność postaci na ból, choroby, głód i długotrwały wysiłek.)
- Spostrzegawczość - Percepcja + Intelekt (Zdolność zauważania szczegółów.)
- Skradanie się - Zwinność + Intelekt (Zdolność postaci do poruszania się bezgłośnie i niezauważalnie, a także śladzenia kogoś, itp.)
- Refleks - Szybkość + Percepcja (Szybkość reagowania na bodźce z otoczenia.)
- Prędkość - Szybkość + Zwinność (Prędkość wykonywania jakichś czynności.)
- Perswazja - Charyzma + Osobowość (Zdolność do bezpośredniego wpływania na osoby przy użyciu słów i gestów.)

I to mi sie podoba.

: piątek, 17 listopada 2006, 14:59
autor: Tori
Dragon pisze: - Budowa Bud (Siła mięśni, uderzenia, możliwość podniesienia jakiegoś ciężaru.)
- Zręczność Zrn (Koordynacja oko-ręka, zdolności manualne.)
- Zwinność Zwn (Zdolność poruszania się, wygimnastykowanie, gracja i równowaga.)
- Szybkość Szk (Czas reakcji, prędkość poruszania się.)
- Kondycja Kon (Stan organizmu, jego wydajność.)
- Percepcja Per (Całość zmysłów, zdolność dostrzegania.)
- Intelekt Int (Rozumowanie, logiczne myślenie.)
- Wiedza Wdz (Zasób informacji, zdolność zapamiętywania.)
- Charyzma Chr (Zdolność wpływania na innych, wysławiania się, odgrywania.)
- Osobowość Osb (Siła charakteru, głębokość przekonania co do swoich poglądów.)

Pozatym jeszcze są:
- Sprawność fizyczna - Budowa + Zwinność (Ogólne wysportowanie, efektywne połączenie siły i zwinności.)
- Siła woli - Intelekt + Osobowość (Odporność na stres, oszustwa i szok.)
- Wytrzymałość - Budowa + Kondycja (Żywotność, odporność postaci na ból, choroby, głód i długotrwały wysiłek.)
- Spostrzegawczość - Percepcja + Intelekt (Zdolność zauważania szczegółów.)
- Skradanie się - Zwinność + Intelekt (Zdolność postaci do poruszania się bezgłośnie i niezauważalnie, a także śladzenia kogoś, itp.)
- Refleks - Szybkość + Percepcja (Szybkość reagowania na bodźce z otoczenia.)
- Prędkość - Szybkość + Zwinność (Prędkość wykonywania jakichś czynności.)
- Perswazja - Charyzma + Osobowość (Zdolność do bezpośredniego wpływania na osoby przy użyciu słów i gestów.)

I to mi sie podoba.
To nawet sensownie brzmi ;) I można pod to podciągnąc po zmianach każdy system :P

: piątek, 17 listopada 2006, 15:11
autor: Mekow
Sporo tego (tych współczynników).
Zwróć uwagę, że ewentualni gracze wolą prostotę, jeśli chodzi o współczynniki, zwłaszcza w nowym dla nich systemie.
Lepiej zrobić ich mniej, ale tak żeby niczego nie zabrakło - zastanów się które są naprawdę potrzebne, a z których korzystać się będzie raz na trzy sesje.
A jak u ciebie wygląda magia? Nie masz współczynników do tego :wink:
Zresztą jeśli ma to być (jak napisałeś) storytelling to naprawdę ilość współczynników można zmniejszyć. I wprowadzić na ich miejsce np. opis wyglądu, opis charakteru.

Sam mam system autorski (w który nikt nie gra :( ), ale mimo to polecam jego tworzenie.

Doradzam też abyś nie robił mapy świata (a jeśli już, to nie całego, a np. tylko tę część z której pochodzą gracze).

Na razie to tyle.

: piątek, 17 listopada 2006, 15:27
autor: Dragon
Mekow pisze:Zwróć uwagę, że ewentualni gracze wolą prostotę, jeśli chodzi o współczynniki, zwłaszcza w nowym dla nich systemie.
Lepiej zrobić ich mniej, ale tak żeby niczego nie zabrakło - zastanów się które są naprawdę potrzebne, a z których korzystać się będzie raz na trzy sesje.
Razi mnie coś takiego jak w DnD. Zbytnie uogólnienie Współczynników. Jak człowiek jest zręczny to nieznaczy, że także i szybki. W moim systemie wszystko jest możliwie "realistyczne".
Mekow pisze:jeśli ma to być (jak napisałeś) storytelling to naprawdę ilość współczynników można zmniejszyć. I wprowadzić na ich miejsce np. opis wyglądu, opis charakteru
Spokojnie, wszystko jest (Lub będzie. :P). A jest tyle współczynników, bo jestem taki, że nielubię prostoty (Przynajmniej w systemie.), ale też za skomplikowanych rzeczy (Czyli rzucania kośćmi, liczenia obrażeń, itp.).
Mekow pisze:Sam mam system autorski (w który nikt nie gra ), ale mimo to polecam jego tworzenie.

Doradzam też abyś nie robił mapy świata (a jeśli już, to nie całego, a np. tylko tę część z której pochodzą gracze).
Ja nie tworze nowego świata, czy systemu, tylko wyposażam istniejący świat Ultimate Marvel w pewną mechanikę, aby móc grać w tym świecie w sesje.
Tori pisze:To nawet sensownie brzmi ;) I można pod to podciągnąc po zmianach każdy system :P
Głównie w tym celu nadtym pracuję.

: piątek, 17 listopada 2006, 18:11
autor: BLACKs
A ja po dzisiejszej rozmowie z Dragonem na gg nie mogę się doczekać, kiedy pomistrzuje jakąś sesję. A system wydaje się spoko, szczególnie jeśli to są sesje storytellingowe - po co coś więcej dodawać lub odejmować ? ;)

: piątek, 17 listopada 2006, 23:42
autor: Max Smirnov
Hmmm... kolego serdeczny, a co szybkosc poruszania sie ma wspolnego z szybkoscia reakcji? To ma byc realistyczne? :)

Poza tym niezly zestaw wspolczynnikow, przemyslany. Osobiscie lacze szybkosc reakcji z percepcja. Jednak: czy tak naprawde gracze wlasnie tego chca? Strawilem 10 lat na poszukiwaniu idealnej mechaniki w RPG i dalej jestem w lesie.... Tak naprawde wszystko zalezy od tego, czego sie chce. I kto tu przytacza przyklad AD-kow? Przeciez tam wspolczynniki maja 3-rzedne znaczenie, naprawde liczy sie poziom, skille i atuty (czy jak im tam bylo). Wiec - nie sa porownywalne do tego systemu.

Co do wlasnych swiatow, zgadzam sie z Blacksoulem. Mechaniki uzywaj albo D20, albo jeszcze lepiej - tej w ktora najczesciej gracie i najlepiej znacie. Najwyzej zrob drobne zmiany. Naprawde, da sie grac w sesje SF z mechanika z WFRP - po odpowiednim jej 'stuningowaniu'... Nie jest to wyjscie idealne, ale dobrze znana mechanika czasem jest lepsza od nowej.

: sobota, 18 listopada 2006, 02:04
autor: WinterWolf
- Szybkość Szk (Czas reakcji, prędkość poruszania się.)
Czas reakci to nie to samo co szybkość reakcji... Pierwsze to czas jeki potrzebujesz na wykonanie tego do czego skłonił cie twój cudowny mózg dzięki spostrzegawczości i dobrej koordynacji.

: poniedziałek, 20 listopada 2006, 12:10
autor: Dragon
WinterWolf pisze:
- Szybkość Szk (Czas reakcji, prędkość poruszania się.)
Czas reakci to nie to samo co szybkość reakcji... Pierwsze to czas jeki potrzebujesz na wykonanie tego do czego skłonił cie twój cudowny mózg dzięki spostrzegawczości i dobrej koordynacji.
Hmm... Ja tam nie widze błędu. Przeciętny człowiek nie zauważy tego szczegółu, lub poprostu się nim nie przejmie.

: poniedziałek, 20 listopada 2006, 13:05
autor: Tori
Ja proponuję zrobić coś podobnego jak w Neuro, czyli macie umiejętności, porozdawajcie punkty, i gotowe ;) Ot, zostawić wszystko co jest na karcie Neuroshimy, pododawać trochę rzeczy i gramy od średniowiecza, przez dziki zachód, czasy dzisiejsze, na post-apokalipise kończąc ;) I nawet nie trzeba robić kilku wersji kart ;) Tylko najpierw trzeba to sensownie pogrupować...

: poniedziałek, 20 listopada 2006, 19:37
autor: Phoven
Dragon pisze:
WinterWolf pisze:
- Szybkość Szk (Czas reakcji, prędkość poruszania się.)
Czas reakci to nie to samo co szybkość reakcji... Pierwsze to czas jeki potrzebujesz na wykonanie tego do czego skłonił cie twój cudowny mózg dzięki spostrzegawczości i dobrej koordynacji.
Hmm... Ja tam nie widze błędu. Przeciętny człowiek nie zauważy tego szczegółu, lub poprostu się nim nie przejmie.
Nie rób z czytelników swych przygłupów waćpan :P
Nie mówiac o tym ze gracze rpg nie są "zwyczajni" :D

: poniedziałek, 20 listopada 2006, 20:31
autor: Dragon
Heh! Ja właśnie robie ze swoich czytelników inteligentnych ludzi :P, gdyż właśnie ten szczegół zauważyli, a przeciętniak nie zauważy. :P

: sobota, 9 grudnia 2006, 11:17
autor: kerlik
No cóż... fajnie, że ktoś "bawi się" w tworzenie nowych światów na podstawie innych systemów.

Sam coś wiem na temat robienia systemów. Tworzę własnego RPG-a z kumplem już 5 lat (jakoś w maju upłynie szósty rok) i naprawdę końca nie widać. Najpierw wzorowaliśmy się na podstawie Fallout'a, później wszystko to ewoulowało i całość w ogóle nie przypomina wspomnianej gry (komputerowej). Cała książka (z dużą ilością rysunków) ma już 160 stron - na dzień dzisiejszy, prawdopodobnie liczba stron ulegnie zmianie na +. Wszystko jest stworzone i opisane przez nas: mechanika, karta postaci, świat, profesje, itd., itp.

Sam nie wiem, czy przełożenie mechaniki jakiegoś RPG do innego świata, jest takie proste jakby się mogło wydawać. Ale gratuluję Ci zapału, trzeba mieć go od cholery do pisania...

Jak chcesz jakieś konkretne wskazówki, to pisz na mojego maila: kerlik666@gazeta.pl

: sobota, 9 grudnia 2006, 11:31
autor: Prentki
Przełożenie mechanikę RPG innego świata na swój jest w miarę proste. Sam tak zrobiłem przekładając mechanikę "Wiedźmina" na światy naprawdę różne. W moim mniemaniu system to tylko system-mechanika, którą można się posłużyć tu i tam, zaś gra RPG to zbiór zbudowany z systemu i świata.
Wiadomo - trzeba strasznie kombinować, gdy system świata bez broni palnej, chcemy przełożyć do świata broni palnej - to taki przykład.

: niedziela, 10 grudnia 2006, 18:50
autor: CoB
Dragon, według mnie konwertowanie istniejących światów na systemy jest dosyć częstym zjawiskiem - spójrzmy choćby na Zew Cthulhu...
I to dobry pomysł, bo niektóre światy są tego warte ;) Może napiszesz coś o Twoim świecie? :)

: poniedziałek, 11 grudnia 2006, 10:42
autor: Karczmarz
Hmmm

System komiksowy w Universum Marvela istnieje już od ponad 20 lat, wiec po cholere robic własny? :P

Swoja droga co do przerabiania swiatów na systemy RPG, zagrałbym sobie w jakiś Arabski świat, chociazby po to zeby poznac kulture i specyfike zycia w muzułmanskim spoleczenstwie, mysle ze to by poszezalo horyzonty mysleniowne :]