Sesje z dwoma MG

To forum przeznaczone na dyskusje dotyczące prowadzenia i przygotowywania rozgrywki. Tematy tylko dla Mistrzów Gry.
ODPOWIEDZ
mone0
Mat
Mat
Posty: 473
Rejestracja: wtorek, 10 czerwca 2008, 14:05
Numer GG: 12563782

Sesje z dwoma MG

Post autor: mone0 »

Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii na temat udziału 2 MG w sesji. Uczestniczyłem w takim przedsięwzięciu [Cyberpunk 2020] i powiem Wam, że całkiem fajnie to wyglądało.

Macie jakieś ciekawe propozycje co do:
:arrow: miejsca,
:arrow: bohaterów,
:arrow: zadania,
:arrow: dodatkowych utrudnień?

Mam jeszcze tydzień na przygotowania. Chcę wysłuchać propozycji, może przyda się coś na sesję.
"drobnostki tworzą doskonałość, a doskonałość nie jest drobnostką" Michał Anioł
Kloner
Chorąży
Chorąży
Posty: 3121
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2004, 11:06
Lokalizacja: Tam gdzie konczy się wieś a zaczyna zadupie \,,/ <(^.^)> \,,/

Re: Pomysły na sesję z 2 MG

Post autor: Kloner »

Cóż, ja kiedyś miałem projekt zrobienia dwóch drużyn, każda z osobnym MG, które by się zwalczały (1 drużyna stróżów prawa, druga banitów), ale Tobie zapewne chodzi o jedną sesje, którą 2 Mg prowadzi, ciekawe, nie powiem, a jk by to miało wyglądać
"Lepiej Milczeć I Wyglądać Jak Idiota, Niż Się Odezwać I Rozwiać Wszelkie Wątpliwości"
Mafia Radioaktywnych Krów
Avitto
Majtek
Majtek
Posty: 132
Rejestracja: sobota, 29 września 2007, 15:25
Numer GG: 0
Lokalizacja: Północna Kraina Betonu

Re: Pomysły na sesję z 2 MG

Post autor: Avitto »

Nigdy tak nie grałem. Ale, jeśli obaj MG posiłkują się wzajemnie to może wyjść ciekawie(na pewno gra może trwać dużo dłużej). I koniec końców schemat od zwyczajnej sesji nie będzie zbytnio odbiegał. Tak myślę, choć to pusta teoria.
mone0
Mat
Mat
Posty: 473
Rejestracja: wtorek, 10 czerwca 2008, 14:05
Numer GG: 12563782

Re: Pomysły na sesję z 2 MG

Post autor: mone0 »

To jest projekt dwóch drużyn z dwoma MG p, po jednym na każdą. Uczestniczyłem w 2 takich grach ale tylko z 1 mg. Całkiem ciekawe, gracze przeciwko graczom, inteligencja vs inteligencja.
Wyglądało to mniej więcej tak:
Sesja polegała na ochronie vip-a zamachowcy kontra ochrona. Druga dotyczyła eskorty naukowca do laboratorium i tak jak wcześniej porywacze przeciwko ochronie.
"drobnostki tworzą doskonałość, a doskonałość nie jest drobnostką" Michał Anioł
Force
Bosman
Bosman
Posty: 1571
Rejestracja: sobota, 7 października 2006, 11:14
Numer GG: 0
Lokalizacja: piwnica

Re: Pomysły na sesję z 2 MG

Post autor: Force »

W takim ujęciu warto wprowadzić rolę szpiega... albo wyznaczonego odgórnie (na pewno nie można o nim informować graczy) lub poczekać gdy podczas interakcji dwóch drużyn jeden z graczy zdecyduje sie zdradzić...

Opisz jak wygląda interakcja miedzy graczami (grają obok siebie czy też grają w oddzielnych pokojach i mistrzowie gry sie ze sobą kontaktują) :D
Polska Partia Piwa - Sekcja Paladynów Żubra
Obrazek
Obrazek
mone0
Mat
Mat
Posty: 473
Rejestracja: wtorek, 10 czerwca 2008, 14:05
Numer GG: 12563782

Re: Pomysły na sesję z 2 MG

Post autor: mone0 »

Termin spotkania na sesje jest przesunięty z powodu sesji :( ale z drugiej strony jest czas na przygotowanie się. Sytuacja wygląda następująco: w zależności od pory grania mam do dyspozycji 1-3 pomieszczenia [jeżeli będziemy grać u mnie] u kumpla sprawa wygląda podobnie 1-2 pokoje. Jest jeszcze możliwość wynajęcia pomieszczenia w bibliotece w pobliskiej miejscowości [jedno duże pomieszczenie, sprawdzało już się w przeszłości, tylko godziny pracy mogą kolidować].
"drobnostki tworzą doskonałość, a doskonałość nie jest drobnostką" Michał Anioł
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Re: Pomysły na sesję z 2 MG

Post autor: BLACKs »

A dlaczego ten temat jest w dziale Warhammera, a nie w Działce Mistrza Gry?
mone0
Mat
Mat
Posty: 473
Rejestracja: wtorek, 10 czerwca 2008, 14:05
Numer GG: 12563782

Re: Pomysły na sesję z 2 MG

Post autor: mone0 »

BLACKs pisze:A dlaczego ten temat jest w dziale Warhammera, a nie w Działce Mistrza Gry?
Ponieważ dotyczy wfrp, a nie tylko działki mistrza gry. Jeżeli uważasz, że należy zmienić dział to ok, nie mam nic przeciwko.


Zgodnie ze słuszną sugestią temat został przeniesiony do odpowiedniego działu. - D-moon
"drobnostki tworzą doskonałość, a doskonałość nie jest drobnostką" Michał Anioł
Diversi
Szczur Lądowy
Posty: 19
Rejestracja: piątek, 31 sierpnia 2007, 19:32
Numer GG: 2106988

Fiuuuu

Post autor: Diversi »

To do piero zagwostka organizacyjna. Jeśli drużyny grają w oddzielnych pokojach z dwoma mistrzami to będzie trudno dla graczy zdradzić albo działać po cichu. I interakcja pomiędzy drużynami nie powinna być zbyt intensywna ani częsta, bo to bez sensu tak latać pomiędzy pokojami. Ciekawy pomysł ale niełatwy. Licze na jakieś sprawozdanie z sesji, jeśli dojdzie do skutku.
Kiedy przyjdzie wziąć udział w bitwie, której nie możesz wygrać po prostu walcz...
necron1501
Mat
Mat
Posty: 448
Rejestracja: poniedziałek, 4 lutego 2008, 17:42
Numer GG: 10328396

temp

Post autor: necron1501 »

Takie pytanie z innej beczki a nie wiem gdzie zapytać: czy tutaj na tawernie i ogolnie zdarzało się aby było dwóch GM? Ten drugi jako zastępczy.
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
mone0
Mat
Mat
Posty: 473
Rejestracja: wtorek, 10 czerwca 2008, 14:05
Numer GG: 12563782

Re: Sesje z dwoma MG

Post autor: mone0 »

Wydaje mi się, że nie było takiej sytuacji.
"drobnostki tworzą doskonałość, a doskonałość nie jest drobnostką" Michał Anioł
MarcusdeBlack
Marynarz
Marynarz
Posty: 327
Rejestracja: środa, 18 lutego 2009, 16:02
Numer GG: 10004592
Lokalizacja: Pałac Złudzeń

Re: Sesje z dwoma MG

Post autor: MarcusdeBlack »

Cóż właśnie się zdarzy :mrgreen:, chodzi mi o rekrutkę Serge'a i Ouzaru.
"Prawdziwych przyjaciół trudno jest znaleźć, lecz stracić ich jest bardzo łatwo."

Marcus jest okay. Marcusdeblack się dziwnie odmienia jako całość ;P.
Phoven
Bosman
Bosman
Posty: 1691
Rejestracja: piątek, 21 lipca 2006, 16:39

Re: Sesje z dwoma MG

Post autor: Phoven »

Było od groma takich sesji na ftrpg. Weś jednak pod uwagę, że PBFy to zupełnie inna bajka niż tradycyjne sesje, również pod tym względem. :P
Matt_92
Mat
Mat
Posty: 554
Rejestracja: sobota, 18 sierpnia 2007, 17:35
Numer GG: 6781941
Lokalizacja: Duchnice k/Pruszkowa

Re: Sesje z dwoma MG

Post autor: Matt_92 »

Kiedyś graliśmy tak ze znajomym, przy czym on prowadził fabularnie, a ja przekładałem graczom wszystko na mechanikę. Szło dobrze, bo dzięki temu on mógł zająć się fabułą, dzięki czemu gra szła bardzo płynnie.
A d'yaebl aep arse!
KuKi
Majtek
Majtek
Posty: 131
Rejestracja: sobota, 2 czerwca 2007, 20:43

Re: Sesje z dwoma MG

Post autor: KuKi »

Matt_92 pisze:Kiedyś graliśmy tak ze znajomym, przy czym on prowadził fabularnie, a ja przekładałem graczom wszystko na mechanikę.
Zastanawiałem się nad tym. Tylko nie uważasz,że przy dwóch MG może być zbyt duże zamieszanie,gracze albo by się nie skupiali na Fabule,albo byliby zbyt zajęci Mechaniką?
Nie grałem z dwoma MG,więc nie wypowiadam się na temat skuteczności tego.

Pozdrawiam

KuKi
Matt_92
Mat
Mat
Posty: 554
Rejestracja: sobota, 18 sierpnia 2007, 17:35
Numer GG: 6781941
Lokalizacja: Duchnice k/Pruszkowa

Re: Sesje z dwoma MG

Post autor: Matt_92 »

Gracze całkiem skupiali się na fabule. Właściwie to ja pomagałem bardziej MG niż graczom ;p
A d'yaebl aep arse!
FatMan
Majtek
Majtek
Posty: 135
Rejestracja: poniedziałek, 26 lutego 2007, 11:50
Numer GG: 0
Lokalizacja: Antwerpia

Re: Sesje z dwoma MG

Post autor: FatMan »

Wiem, że stary temat, ale:

Grałem kiedyś w taką sesję, dwie drużyny i dwóch MG. Wspólna przygoda, ale dwie różne strony barykady. I powiem wam, że dawno tak ciekawie nam się nie grało. Najpierw każdy MG prowadził drużyny normalnie, jak gdyby to była sesja dla jednej drużyny, ale po jakimś czasie zebraliśmy się na raz i obaj MG prowadzili dwie drużny na raz (graliśmy w WoDa, jedna drużyna była Magami druga Wampirami, jak praliśmy się wzajemnie to obie drużyny były razem). Oczywiście wcześniej MG mieli wszystko ustalone i przygotowane.

Jeśli chodzi o moje propozycje, to ja popieram pomysły, by dwie drużyny walczyły przeciw sobie - albo jeszcze lepiej, niech nie walczą bezpośrednio przeciw sobie (bo wtedy jest zbyt moralnie łatwo), ale niech obie drużyny potrzebują jednej rzeczy. Na przykład:
Setting jakiś fantasy, czy coś, byleby magia była. Dwie drużyny poszukują tego samego artefaktu. Jedna drużyna potrzebuje go, by powiedzmy zabić złego smoka terroryzującego królestwo, a druga drużyna potrzebuje tego samego artefaktu, by uleczyć zarazę pustoszącą inne królestwo. Oczywiście, by nie było zbyt łatwo, artefakt jednorazowego użytku, wiec tylko jedna drużyna wykona swoje zadanie. No i na pewno dojdzie do konfrontacji o artefakt. I wtedy mamy w sumie walkę dobro v. dobro, bo przecież obie drużyny walczą w słusznej sprawie. A żeby było ciekawiej, najlepiej by w obu drużynach były osoby o podobnym etosie (żeby nie było takich myśli, że tamci są inni to nieważni), np. paladyni tego samego zakonu.
ODPOWIEDZ