Poruszanie się, a ogromne obszary
: poniedziałek, 28 kwietnia 2008, 16:03
Chciałbym w moim poście poruszyć problem poruszania się na dość znacznych obszarach, a dokładnie jak ma to MG, BG i sobie ułatwić. Chodzi mi oto, że np. w D&D w lochach jest zazwyczaj prosta wąska droga z niewięcej niż kilkoma-kilkunastoma korytarzami, skrętami itp. itd. Ale w przypadku wielkich, otwartych powierzchni, jak całe miasta i obszary, rzecz się komplikuje i dla BG i dla MG. Jak po tak dużych obszarach opisywać przemieszczanie się, używać jakiś map. Interesuje mnie jak rzecz również wygląda w sesjach traktujących o współczesnych czasach i rozgrywających się w jakiś ogromnych miastach. Przecież gracz w rpg może robić wszystko, prawda, więc MG musi opisać mu każdy dom, każdą ulicę, każdy samochód i każdą osobe, a gdy się przemieszcza opisywać to wszystko w czasie rzeczywistym, aby mógł zrobić w danej chwili co chce. Np. wejść do pierwszego lepszego domu, zdewastować kosz na śmieci, zaczepić jedną konkretną osobę z kilkudziesięciu przechodzących obok w niej w danym momencie, ale musi wiedzieć, że to się obok niego znajduje, a jeśli dla przykładu BG zechce iść z jednego końca miasta na drugi, pare kilometrów, czy należy go tam , tak jakby od razu przenieść, czy opisywać mu każdy fragment drogi. Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami w tej sprawie.