Porady dla początkujących Mistrzów Gry

To forum przeznaczone na dyskusje dotyczące prowadzenia i przygotowywania rozgrywki. Tematy tylko dla Mistrzów Gry.
ODPOWIEDZ
No Name
Bombardier
Bombardier
Posty: 676
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 20:41
Numer GG: 0
Lokalizacja: Kraków, Bielsko w weekendy i święta. :)

Re: Porady dla początkujących Mistrzów Gry

Post autor: No Name »

Podpisuję się pod powyższym. Nie sztuka wymyślić fabułę. Sztuka z niej zrezygnować, lub przynajmniej zmodyfikować dla graczy.

Ale głównie chciałem napomknąć że niezły off-top się zrobił, może ktoś uprzywilejowany przeniósł by te posty do innego tematu.
"Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych!"

May the Phone be with you!
dandysek
Szczur Lądowy
Posty: 16
Rejestracja: niedziela, 26 sierpnia 2012, 12:25
Numer GG: 2617969

Re: Porady dla początkujących Mistrzów Gry

Post autor: dandysek »

Bezimienny ma racje.
Wielu MG ma podświadomą tendencję do naginania działań graczy, wielu czuje panikę przed wywróceniem na nice fabuły pod wpływem nieprzewidzianych wydarzeń (mechanika 1 : storytelling 0). ważna jest tutaj konstrukcja fabuły - fabuła jako tło w sensie dosłownym, a oprócz niej gracze niech sobie żyją. Polać szczyptą osobistych motywacji, wrogów którzy ewoluują i przewijają się gdzieś tam, ciekawych npców ( w 2nd ad&d DMG była kiedyś świetna tabelka z losowymi k100 cechami osobowości, nic tylko turlać i tworzyć), uczestnictwa w świecie polityki.
Jakkolwiek pewnych rzeczy się nie przeskoczy - dobry team tak naprawdę niewiele potrzebuje bo sam nakręca scenariusz, słabemu teamowi to i cudotwórca nie pomoże.
Wielki fan D&D; dandys w ubraniu i mowie; będę pracował na miano moderatora.
ODPOWIEDZ