Skąd brać pomysły na sesje

To forum przeznaczone na dyskusje dotyczące prowadzenia i przygotowywania rozgrywki. Tematy tylko dla Mistrzów Gry.
makk
Tawerniany Zabójca Trolli
Tawerniany Zabójca Trolli
Posty: 425
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2006, 23:10
Numer GG: 6386578
Lokalizacja: Łódz
Kontakt:

Post autor: makk »

Popieram wypowiedzi Rodica i BLACKSouL'a w szczególności ostatniego. CONAN to skarbnica przygód kompletnie gotowych tylko statystyki i nazwy miejsc zmienić i aż sie pali by prowadzić, jak i pomysły na przygody.

Lecz biorąc pod uwagę pomysły na przygody zapytuję sie na ilę jesteśmy ORYGYNALNY!! biorąc czyjeś pomysły?? :?:
Force
Bosman
Bosman
Posty: 1571
Rejestracja: sobota, 7 października 2006, 11:14
Numer GG: 0
Lokalizacja: piwnica

Post autor: Force »

Kluczem do dobrej przygody jest podręcznik + otwarty umysł zdolny do wykorzystania całego potecjału pdręcznika. Trzeba używać wielu elementów, szczegułów, mysleć wielowymiarowo. Przygoda leży na ulicy, w Bravo Girl, w encyklopedii medycznej... Przygody biorę z głowy. Teraz (jako eksperyment) przymierzam się do orginalnej Eberronowej przygody: "Shadows of Last War" zobaczymy jak wyjdzie ale pewniej gorzej niż moje... :wink:
makk pisze:Lecz biorąc pod uwagę pomysły na przygody zapytuję sie na ilę jesteśmy ORYGYNALNY!! biorąc czyjeś pomysły??
Nie jestesmy orginalni. Oczywiście ryzykujemy też że ktoś czytał tę ksiażkę i cała przygoda weźmie w łeb...
Polska Partia Piwa - Sekcja Paladynów Żubra
Obrazek
Obrazek
Mortimer
Szczur Lądowy
Posty: 9
Rejestracja: piątek, 3 sierpnia 2007, 16:09
Numer GG: 0

Re: Skąd brać pomysły na sesje

Post autor: Mortimer »

Ja puszczam muzykę , czy telewizje i czekam na wenę . Najlepiej zrobić według mnie sesje na świecie z jakiegoś filmu czy książki .Polecam po prostu pójść do biblioteki i poszukać w dziale fantastyki , a nuż może trafi się cos ciekawego
polski kozaku co swą siłą imponujesz , młodszych bijesz przed dziewczynami swe umiejętności pokazujes .Uwaj gdyż pewnego pieknego dnia i ty dostaniesz po mordzie od polskiego Kozaka
Uciekinier
Marynarz
Marynarz
Posty: 169
Rejestracja: środa, 18 stycznia 2006, 22:13

Re: Skąd brać pomysły na sesje

Post autor: Uciekinier »

A mój umysł działa nieco na odwrót. Jeśli w jakiejś książce/filmie znajdę interesujący mnie motyw, np. bezgłowy jeździec, biblioteka labirynt, opętania, długotrwałe oblężenie, do tego motywu dołączam resztę przygody, którą już jak najbardziej wymyślam racjonalnie i chłodnym, kalkulującym umysłem, knując całą intrygę. Ale muszę mieć jakiś charakterystyczny pomysł, krótki epizod. Trochę dziwne, wiem.
Wciąż mnie ścigają!
kerlik
Pomywacz
Posty: 71
Rejestracja: piątek, 8 grudnia 2006, 13:59
Numer GG: 0
Lokalizacja: Dziki Busz :P
Kontakt:

Re: Skąd brać pomysły na sesje

Post autor: kerlik »

Mnie jakoś pomysły same z siebie wpadają do łba. Nie tak dawno temu kilka tygodni przed sesją - jeszcze się wtedy zastanawialiśmy czy powrócić do starej kampanii - już powoli zaczynałem wyobrażać różne scenariusze, których jeszcze nigdy nie robiłem. Kumpel sobie kosił trawę, nagle dostałem jakiś dziwny przebłysk, gdy usłyszałem jadący gdzieś w oddali pociąg. Jako że - jak już pisałem - stawiam na improwizację, to mój plan był tylko taki: misja z pociągiem, 15 wagonów - to wszystko mi wystarczyło.

Skąd jeszcze brać pomysły? Myślę że z (nie)codzienności - przynajmniej jeśli chodzi o scenerię. Jeśli chodzi różnego rodzaju wydarzenia/zadania, to proponuję zastanowić się nad nimi podczas oglądania jakiegoś serialu/filmu, z których można czerpać garści pomysłów.
Osobiście tylko raz w życiu miałem okres czasu, w którym kompletnie nic nie przychodziło mi do głowy.
Errer_Avares
Mat
Mat
Posty: 468
Rejestracja: czwartek, 29 listopada 2007, 12:11
Numer GG: 11764336
Lokalizacja: Leszno

Re: Skąd brać pomysły na sesje

Post autor: Errer_Avares »

Jeżeli chcesz mieć dużo pomysłów na przygody (zaczerpnięte z książek) to radzę sięgać do mniejszych form np. opowiadania. Genialnym posunięciem byłoby wtedy kupowanie jakiegoś czasopisma fantastycznego (osobiście polecam Magazyn Fantastyczny, no i oczywiście Fantastykę). Dobrze byłoby także przeczytać od czasu do czasu jakiś zbiór opowiadań np. Z "Księgi smoków" mógłbyś zaczerpnąć wiele inspiracji do niezłych przygód. :D

Jednak osobiście sam tworze przygody niczym się nie sugerując... Naprawdę polecam.
Mój miecz to moja siła
Mekow
Bosman
Bosman
Posty: 1784
Rejestracja: niedziela, 28 maja 2006, 19:31
Numer GG: 0
Lokalizacja: A co Cię to obchodzi? :P

Re: Skąd brać pomysły na sesje

Post autor: Mekow »

Sądze, że obecnie telewizja jest najlepszym źródłem na pomysły do sesji. Zwłaszcza seriale animowane - tyle ich się w ostatnich latach porobiło.
Przykład? No choćby: "Scooby Doo", "Witch", "Pinki i Mózg", "Ben 10", albo (choć to nie jest akurat rysunkowe) "Gęsia skórka".
Ostatnio bardzo mało sesji się tu gra... ciekawe dlaczego?
Odnosi się wrażenie, że to forum wymiera :?





Ostatnio edytowano piątek, 30 luty 2012, 14:76 przez Mekow, łącznie edytowano 28 razy
Aileen
Szczur Lądowy
Posty: 14
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 16:05
Numer GG: 8723783

Re: Skąd brać pomysły na sesje

Post autor: Aileen »

Nie mam pojęcia na jakiej zasadzie to działa, ale sesje mojej drużyny zazwyczaj składają sie z kampanii inspirowanych ostatnio oglądanym filmem. Wszyscy równocześnie bzikujemy na punkcie jakiegoś motywu i ot tak, nagle pada pomysł grania w jego realiach. W przerwach pomiędzy jedną taką kampanią a drugą zazwyczaj trafiają się jednostrzałówki tworzone naprawdę szybko i pod wpływem dziwnych impulsów... bo kiedy siedzi się w pokoju z dwójką graczy, którzy koniecznie chcą zagrać dziś, teraz, zaraz, bo "potem wyjedziesz na te swoje studia i znów nie będziemy mogli sobie pograć", nie ma czasu na przeglądanie czasopism o tematyce fantastycznej, książek, ani przypominanie sobie filmów. Scenariusz tworzy się zazwyczaj pod wpływem jakiegoś drobnego impulsu. Zdarza się, że takim impulsem może być nawet kawa wylana przez kumpla, która rozbudzi ciąg skojarzeń i zaowocuje całkiem zgrabnym scenariuszem.

Tak przynajmniej ostatnimi czasy bywa u mnie :)
Następnym razem, gdy poczujesz się doskonały, spróbuj się przejść po wodzie.
Inferntallus
Majtek
Majtek
Posty: 94
Rejestracja: środa, 4 lipca 2007, 20:47
Numer GG: 8630524

Re: Skąd brać pomysły na sesje

Post autor: Inferntallus »

Ja scenariusze w większości tworzę raczej z głowy. Chociaż czasem zainspiruje mnie film, gra lub książka. Np. jakieś śledztwo, zagadka, stare mapy itp. Czasem robie obszar i kilka intryg i w tym obszarze BG mogą się poruszać zapoznając się z otaczającym ich światem. Kiedyś łączyłem przygody w większe kampanie, teraz robie pojedyncze, jednak chyba zacznę robić kampanie, każdą do osobnych postaci.
Dobra, zmieniłem temat. Co do pomysłów to czasem sobie siadam, biorę kartkę, ołówek i zaczynam cośrysować, jakieś miejsce lub stworzenie, potem wiele myśli samodzielnie nasuwa się na myśl i tak powstaja nowe przygody :D Ostatnio wziąłem sobie w empiku jakąś przygode do D&D i przeczytałem streszczenie. I wykorzystałem stamtąd kilka elementów do własnego scenariusza. No to tyle, chyba że coś zapomniałem :D
Jachov
Pomywacz
Posty: 39
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 07:25
Numer GG: 0

Re: Skąd brać pomysły na sesje

Post autor: Jachov »

Gorąco polecam filmy "Plaga", i horrorek "Wzgórza mają oczy", a gdy mamy bandziorów w grupie to "See no evil" (Hotel śmierci...ach to polskie tłumaczenie..
Kloner
Chorąży
Chorąży
Posty: 3121
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2004, 11:06
Lokalizacja: Tam gdzie konczy się wieś a zaczyna zadupie \,,/ <(^.^)> \,,/

Re: Skąd brać pomysły na sesje

Post autor: Kloner »

Ogólnie najlepiej nie wzorować się na niczym, bo jak gracze widzieli/czytali film/książkę na której się wzorujemy może być nie ciekawie
"Lepiej Milczeć I Wyglądać Jak Idiota, Niż Się Odezwać I Rozwiać Wszelkie Wątpliwości"
Mafia Radioaktywnych Krów
Jachov
Pomywacz
Posty: 39
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 07:25
Numer GG: 0

Re: Skąd brać pomysły na sesje

Post autor: Jachov »

Kloner a inwencja MG? Pamiętaj, że to działania graczy mogą zmienic wszystko. U nas np. podczas gry w dzikie pola goście zabili Radziwiłłów tuż przed Potopem... :] Gracze mają najwięcej władzy, bez nich nie ma sesji. Pozwalajmy im "łamac" nasze plany, pół godzinki przerwy dla nas żeby wymyślic coś konstruktywnego. Oni mają frajdę, że to od ich i bohaterów/antybohaterów decyzji zależą losy sesji i fabuły...
Kloner
Chorąży
Chorąży
Posty: 3121
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2004, 11:06
Lokalizacja: Tam gdzie konczy się wieś a zaczyna zadupie \,,/ <(^.^)> \,,/

Re: Skąd brać pomysły na sesje

Post autor: Kloner »

Masz racje, mi chodzi o coś zupełnie innego. Załóżmy, że wzorujemy sesje i jej fabułę na jakimś filmie. Jeśli gracze znają ten film, to sesja nie będzie zabawą, bo po prostu już z góry będą wiedzieć co się stanie, faktycznie, mogą oni zmienić losy fabuły, ale niestety nie zdarza się to tak często jak się może zdawać.
"Lepiej Milczeć I Wyglądać Jak Idiota, Niż Się Odezwać I Rozwiać Wszelkie Wątpliwości"
Mafia Radioaktywnych Krów
Jachov
Pomywacz
Posty: 39
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 07:25
Numer GG: 0

Re: Skąd brać pomysły na sesje

Post autor: Jachov »

A czy im na to pozwalamy?
Kloner
Chorąży
Chorąży
Posty: 3121
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2004, 11:06
Lokalizacja: Tam gdzie konczy się wieś a zaczyna zadupie \,,/ <(^.^)> \,,/

Re: Skąd brać pomysły na sesje

Post autor: Kloner »

I tu właśnie zaczynamy wchodzić na temat który już jest założony, o największych błędach MG
"Lepiej Milczeć I Wyglądać Jak Idiota, Niż Się Odezwać I Rozwiać Wszelkie Wątpliwości"
Mafia Radioaktywnych Krów
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Re: Skąd brać pomysły na sesje

Post autor: BLACKs »

Masz racje, mi chodzi o coś zupełnie innego. Załóżmy, że wzorujemy sesje i jej fabułę na jakimś filmie. Jeśli gracze znają ten film, to sesja nie będzie zabawą, bo po prostu już z góry będą wiedzieć co się stanie, faktycznie, mogą oni zmienić losy fabuły, ale niestety nie zdarza się to tak często jak się może zdawać.
Widzę, że Kloner i Jachov nie mogą zrozumieć się nawzajem, to może ja pomogę ;). Jest różnica pomiędzy "wzorowaniem się" na filmie, a "odtwarzaniem" filmu na sesji. Wzorując się, wytniesz godne uwagi elementy filmu i zaadoptujesz je do systemu, a może nawet cały film?. Odtwarzając film na sesji, będziesz starał się go odtworzyć z największą dbałością o szczegóły. Sesja będzie odtworzeniem filmu, nawet bez adaptacji do świata.

Kilka przykładów wzorowania się: wycinam Jawasów z Gwiezdnych Wojen i adoptuję jako rasę mutantów-złomiarzy do Neuroshimy, biorę Boba Fetta i na jego podstawie tworzę borga solosa w Cyberpunku, zapożyczam Jabbę, by przerobić go na zmutowanego szefa półświatka / kultu Nurgle'a w WFRP. Nawet jeśli gracze znają Gwiezdne Wojny, istnieje spora szansa, że nie skapną się, skąd pochodzi moja inspiracja. Według mnie nawet można pokusić się o przełożenie zarysów scenariusza Gwiezdnych Wojen na inny świat, bez utraty przyjemności płynącej z gry. Ale to już skrajność, o której wolałbym nie dyskutować ;o.

Przykład odtwarzania filmu: daję graczom postacie Hana Solo, Luke'a Skywalker'a i Chewbaccy i odtwarzamy starą sagę.

Dlatego według mnie stwierdzenie, że
Kloner pisze:Ogólnie najlepiej nie wzorować się na niczym, bo jak gracze widzieli/czytali film/książkę na której się wzorujemy może być nie ciekawie
jest nieprawdziwe. Jak wykazałem powyżej, MG może wzorować się na znanych pomysłach, nie tracąc przyjemności z gry.

EDIT: Do poniższego. Tak czy inaczej, przenieść fabułę można bez tracenia przyjemności z gry. Dowód: "xXx" przeniesiony w realia Cyberpunka. Albo scenariusz oparty o Terminatora z któregoś Quentina. Wystarczy poeksperymentować. ;)
Ostatnio zmieniony czwartek, 20 marca 2008, 15:43 przez BLACKs, łącznie zmieniany 2 razy.
Kloner
Chorąży
Chorąży
Posty: 3121
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2004, 11:06
Lokalizacja: Tam gdzie konczy się wieś a zaczyna zadupie \,,/ <(^.^)> \,,/

Re: Skąd brać pomysły na sesje

Post autor: Kloner »

Dobrze mówisz, tyle, że ja kilka razy zaznaczałem, że mi chodzi o fabułę sesji :P
"Lepiej Milczeć I Wyglądać Jak Idiota, Niż Się Odezwać I Rozwiać Wszelkie Wątpliwości"
Mafia Radioaktywnych Krów
ODPOWIEDZ