Miejsca i lokacje...

To forum przeznaczone na dyskusje dotyczące prowadzenia i przygotowywania rozgrywki. Tematy tylko dla Mistrzów Gry.
Chochlik
Pomywacz
Posty: 35
Rejestracja: czwartek, 17 sierpnia 2006, 09:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Miejsca i lokacje...

Post autor: Chochlik »

Piszcie tutaj o jakiś rozbudowanych lokacjach i miejscach... Może być karczma lub wieża magów... Cokolwiek wymyślicie... Mam ten problem w wielu sesjach : po prostu nie mam czasu na wymyślanie lokacji w czasie gry... Pomóżcie!
Chochlik
Akandre
Pomywacz
Posty: 66
Rejestracja: sobota, 15 lipca 2006, 10:05
Numer GG: 6761922
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Akandre »

mozesz stworzyc u siebie W.M. Greyhawk i tam umiescic mordakeinena i inne postaci z tym miastem zwiazane. moze byc ono poczatkiem jednej lub wiekszej ilosci kampani, zwiazanych np. z przyslugami dla Mordakeinena lub innych poteznych postaci
"Living is easy with eyes closed"
Deep
Chorąży
Chorąży
Posty: 3712
Rejestracja: niedziela, 10 września 2006, 10:31
Lokalizacja: Wro

Post autor: Deep »

była taka strona
Paralainth.prv.pl czy jakoś tak. nie powiem dokładnie bo nie pamiętam ale możesz wygooglować. Tam w menu jest dział karczmy i są bardzo fajne opisy karczm. Możesz tez poczytać trochę scenariuszy a miejsca same ci się nasuną :)
.
Tori
Bosman
Bosman
Posty: 1759
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2006, 15:05
Numer GG: 7524209
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Tori »

parlainth.webpark.pl :P Swoją drogą całkiem fajna stronka.
Od dziś płacę Eurogąbkami.
Deep
Chorąży
Chorąży
Posty: 3712
Rejestracja: niedziela, 10 września 2006, 10:31
Lokalizacja: Wro

Post autor: Deep »

Chochlik, jeśli byś chciał mogę potworzyć trochę i wymyślić ci jakieś tła, miejsca, BNów. Napisz mi tylko na PW. Napisz też jaki system, konkretniej jaką ma oderać rolę i w przybliżeniu wygląd a ja ci napiszę dokłady wygląd z uwzględnieniem szczególików, tła, ludzi i takich tam.
.
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Post autor: Solarius Scorch »

A ja sadze, ze lepiej sie przylozyc i pocwiczyc wymyslanie samemu. Po prostu to zawsze daje duzo lepsze efekty niz najlepszy opis cudzego autorstwa.
Dla inspiracji mozna ogladac zdjecia ciekawych, egzotycznych miejsc. Warto ogladac filmy takie miejsca pokazujace (np. anime). Czytanie ksiazek tez nie zaszkodzi.
A przede wszystkim trzeba marzyc przed snem...
W0jciechZ
Pomywacz
Posty: 23
Rejestracja: czwartek, 12 października 2006, 11:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: W0jciechZ »

Albo http://www.google.pl i wchodzicie na grafikę i szukacie fotek, rysunków, szkiców jakiś lokacji a potem sobie je opisujecie. Nigdy na sesji nie używałem zdjęć lub rysunków - gracze zawsze musieli sobie to wyobrazić.
Obrazek
Obrazek
Nie ma złych języków programowania, są tylko źli programiści....
Deep
Chorąży
Chorąży
Posty: 3712
Rejestracja: niedziela, 10 września 2006, 10:31
Lokalizacja: Wro

Post autor: Deep »

Dużo można również wziąść z podręcznika jak jest dobrze zrobiony.
.
Kloner
Chorąży
Chorąży
Posty: 3121
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2004, 11:06
Lokalizacja: Tam gdzie konczy się wieś a zaczyna zadupie \,,/ <(^.^)> \,,/

Post autor: Kloner »

Ja podobnie jak W0jciechZ prawie nigdy (bo raz zdażyło mi się to) nie używam zdjęć i rysunków na sesji odnośnie lokacji, za to prawie zawsze (jeśli rozgrywa się w nich jakaś walka) rysuje doń mapę, gdyż dzięki temu łatwiej się w tympołapać. Dobra mapa miasta/jakiegoś domu/karczmy/itp. też nie zaszkodzi.
"Lepiej Milczeć I Wyglądać Jak Idiota, Niż Się Odezwać I Rozwiać Wszelkie Wątpliwości"
Mafia Radioaktywnych Krów
Ardel
Kok
Kok
Posty: 1015
Rejestracja: sobota, 13 stycznia 2007, 20:32
Numer GG: 8570942
Lokalizacja: Shadar Logoth

Post autor: Ardel »

Deep pisze:Chochlik, jeśli byś chciał mogę potworzyć trochę i wymyślić ci jakieś tła, miejsca, BNów. Napisz mi tylko na PW. Napisz też jaki system, konkretniej jaką ma oderać rolę i w przybliżeniu wygląd a ja ci napiszę dokłady wygląd z uwzględnieniem szczególików, tła, ludzi i takich tam.
Możesz spróbować tego również ze mną :D
Qin Shi Huang
Mat
Mat
Posty: 440
Rejestracja: piątek, 2 lutego 2007, 10:58
Numer GG: 0

Post autor: Qin Shi Huang »

Wyobraźie sobie to:
Plan astralny.
Świat z którego przybył chaos jak i zarazem ojczyzna serafinów, królestwo bogów. Tutaj toczy się otwarta walka między demonami a bogami. Tutaj przedewszystkim liczy sie umysł, więc typowy barbarzyńca nie miałby tu zbyt wielkich szans. Wszystkie punkty inteligencji bądź siły woli, zamieniają się tu w siłę fizyczną i zwinność. Wbrew pozorom wcale nie jest to fioletowa podłoga o niekończących się przestrzeniach. Również jest tu zwyczajna ziemia, woda, rośliny, zwierzęta. Wszystko jednak kręci się wokół magii. W powietrzu latają małe smoczki stworzone z Many. Czasami pada tu ognistyu deszcz który o dziwo nie parzy. cywilizacja nie jest tu mocno rozwinięta. Istnieją wioski demonów wszelakiego rodzaju. w taki świat możnaby wpakować silnego już maga. Z tamtąd musi wydobyć jakiś potężny artefakt, bądź przebłagać króla którejś z frakcji demonów, aby ten odpuścił graczowi bądź pomógł mu w walce w normalnym świecie.
Rób swoje! rób swoje! A szczęście będzie twoje!
Bo życie to nie bajka! Nie głaszcze cię po jajkach!

Nie tłumacz się. Przyjaciele zrozumieją.
Wrogowie i tak nie uwierzą.
makk
Tawerniany Zabójca Trolli
Tawerniany Zabójca Trolli
Posty: 425
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2006, 23:10
Numer GG: 6386578
Lokalizacja: Łódz
Kontakt:

Post autor: makk »

Wyobraźie sobie to:
Plan astralny.
Świat z którego przybył chaos jak i zarazem ojczyzna serafinów, królestwo bogów. Tutaj toczy się otwarta walka między demonami a bogami. Tutaj przedewszystkim liczy sie umysł, więc typowy barbarzyńca nie miałby tu zbyt wielkich szans. Wszystkie punkty inteligencji bądź siły woli, zamieniają się tu w siłę fizyczną i zwinność. Wbrew pozorom wcale nie jest to fioletowa podłoga o niekończących się przestrzeniach. Również jest tu zwyczajna ziemia, woda, rośliny, zwierzęta. Wszystko jednak kręci się wokół magii. W powietrzu latają małe smoczki stworzone z Many. Czasami pada tu ognistyu deszcz który o dziwo nie parzy. cywilizacja nie jest tu mocno rozwinięta. Istnieją wioski demonów wszelakiego rodzaju. w taki świat możnaby wpakować silnego już maga. Z tamtąd musi wydobyć jakiś potężny artefakt, bądź przebłagać króla którejś z frakcji demonów, aby ten odpuścił graczowi bądź pomógł mu w walce w normalnym świecie.
Zazwyczaj plan astralny jest odbiciem planu materialnego i nie mogą bez siebie istnieć. Jak potrzebny ci plan astralny to poczytaj Earthdawna tam jest on bardzo ważnym elementem i jest jeszcze lepiej opisany w dodatku Magia: Księga Wiedzy Tajemnej do owej gry. Lecz ogólnie jeżeli to maiałby być pomysł to nie jest zbyt odkrywczy ponieważ normalką jest w wielu systemach, że na planie astralnym odbija sie nasza wola, a nie siła mięśni, zamieszkują go różne dziwne stwory. Ale wioski demonów? Może jakby to był jakiś tam inny plan ale nie astralny, po prostu świat, inna rzeczywistość to ma taki charakter i właściwości, że pada ognisty deszcz co nie rani, a demony sobie żyją we wioskach i uprawiają duszyczki które potem pożerają na poletkach, a nie kuszą ludzi. Wszystko leży w kwestii wyobraźni.
Obrazek Obrazek
Hope is the first step on the road to disappointment.
Qin Shi Huang
Mat
Mat
Posty: 440
Rejestracja: piątek, 2 lutego 2007, 10:58
Numer GG: 0

Post autor: Qin Shi Huang »

Plan astralny ZAZWYCZAJ nie jest odbiciem planu materialnego, ponieważ jako taki nie istnieje. Tylko od MG zależy jak go stworzy, nazwie, jak będzie wygladał i kto w nich żyje. Ten motyw powtarza się nie tylko w Earthdawnie. Także w Slayersach(tu była no fioletowa podłoga i wisząca energia) w Constantine (Tutaj było to piekło) w Earthdawnie, tak jak mówisz ty. Ile głów tyle pomysłów. Akurat w Warhammerze nie powinno się niczego generalizować.
Rób swoje! rób swoje! A szczęście będzie twoje!
Bo życie to nie bajka! Nie głaszcze cię po jajkach!

Nie tłumacz się. Przyjaciele zrozumieją.
Wrogowie i tak nie uwierzą.
Strateks
Pomywacz
Posty: 43
Rejestracja: sobota, 10 lutego 2007, 14:01
Lokalizacja: Tu Też Byłem Ciapy: Tak
Kontakt:

Post autor: Strateks »

Solarius Scorch pisze:Po prostu to zawsze daje duzo lepsze efekty niz najlepszy opis cudzego autorstwa.
Zawsze? Dobry materiał od kompetentnego twórcy może naprawdę pomóc, zwłaszcza mniej doświadczonemu MG. Inna sprawa, że niektórzy potrafią dosłownie zbezcześcić znalezione w necie / podręczniku arcydzieło.

Miejsca i lokacje? W parę sekund można wpaść na kilka ciekawych. Duże znaczenie ma oczywiście, w jakim systemie gramy - czy to świat fantasy, realia futurystyczne czy może Zew Cthulu.
Seto
Kok
Kok
Posty: 1115
Rejestracja: niedziela, 18 grudnia 2005, 10:53
Numer GG: 0
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Seto »

Ja czasami używałem Generatoru Lokali on jest zrobiony pod Warhammera ale w innych systemach też powinien się sprawdzić. Generuje on lokale od mordowni po elitarny klub.

http://rapidshare.com/files/15867042/ge ... i.zip.html -jakby ktoś chciał ściągnąć.
Obrazek
Deep
Chorąży
Chorąży
Posty: 3712
Rejestracja: niedziela, 10 września 2006, 10:31
Lokalizacja: Wro

Post autor: Deep »

Seto pisze:Ja czasami używałem Generatoru Lokali on jest zrobiony pod Warhammera ale w innych systemach też powinien się sprawdzić. Generuje on lokale od mordowni po elitarny klub.

http://rapidshare.com/files/15867042/ge ... i.zip.html -jakby ktoś chciał ściągnąć.
Jakoś nie bardzo potrafię połapać się w tym programie ;) I nie wiem czemu ale mam go ściętego po bokach :(
Lepiej już samemu sobie wymyślić coś ciekawego.
.
Seto
Kok
Kok
Posty: 1115
Rejestracja: niedziela, 18 grudnia 2005, 10:53
Numer GG: 0
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Seto »

Ja z generatorem nie mam problemów ale nie przeczę że lepiej samemu coś wymyślić. W końcu w rpg wyobraźnia odgrywa kluczową rolę.
Obrazek
ODPOWIEDZ