Witam.
Specjalnie nie przeczytałem poprzednich odpowiedzi, żeby się nie sugerować.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dlatego przeprasam za ewentualne powtórzenia.
Sakwan pisze:1. Jak nakłonić kumpli aby bardziej wczuli sie w swoją postać?
Sprawić, by im się to zwracało w przyjemności. Nie pomoże od razu, ale jest niezbędne. Niestety, to każdy musi odkryć samemu i poprzez wzajemny przykład. Trzeba tylko zapewnić właściwe środowisko do rozwoju, czyli zauważać takie próby, aktywnie na nie reagować itp., a także stwarzać sytuacje, w których Gracze będą mogły realizować swoje postacie takimi, jakimi je widzą.
Sakwan pisze:2. Na co najbardziej zwracać uwage przy przyznawaniu PDków?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja nagradzam najbardziej za twórczą postawę, czyli wnoszenie do sesji. Może to być zarówno odgrywanie, jak i rozwiązywanie zagadek czy heroiczne akcje. Daję też bonusy za fuksiarskie rzuty, choć to tylko dodatek - po prostu to bardzo cieszy.
Sakwan pisze:3. Wymyślanie samemu przygód- zły pomysł czy dobry?
Hmm, jeden jedyny raz w życiu zdarzyła mi się przygoda, która wypaliła a nie była moja (było to "Odkupienie" autorstwa Marka "Murphy'ego" Nogi). Nawet ekstensywne przystosowywanie cudzych przygód do mojej drużyny mi nie wychodzi, jakoś tak ich nie czuję. Pisanie własnych przygód jest drogą pod górkę, ale ich prowadzenie później jest dużo łatwiejsze, bo wiesz dokładnie o co w nich chodzi i jakie efekty chcesz osiągnąć.
Uwaga: bezczelne zrzynanie z filmów, książek i gier jak najbardziej wskazane.
Sakwan pisze:4. Co najbardziej nie podoba się w przygodach waszych "misiów"?
Nie lubię wielu rzeczy, ale to kwestie indywidualne. Gdybym miał uogólnić: nie lubię grać w przygody, które nie są choć w części pisane pode mnie i moją postać. Oczywiście każdy inny Gracz w mojej drużynie też powinien czuć się tak samo zauważony.
Sakwan pisze:5. Recytować opisy okolic w których znajdują sie gracze?
Nie recytować, ale opisywać! Nie chodzi tu o długie opisy, ale jeśli Gracze nie będą wiedzieli dokładnie co ich otacza, to i grać nie będą dobrze. Opisy nie powinny być wręcz długie, ale powinny wywoływać odpowiednie do miejsca wrażenia; wtedy Gracz sobie sam dośpiewa szczegóły.
Sakwan pisze:6. Jak ranić BG aby ich nie zirytowć?
Trzeba nie być dupkiem. Jeśli Gracze wiedzą, że MG rani ich bo nie ma wyjścia, to wszystko będzie OK.
Uwaga: nietórzy Gracze perwersyjnie lubią ból. Zwłaszcza ci grający kobietami.
Sakwan pisze:+
Sakwan pisze:7. Lepiej sie gra jak jest więcej czym mniej rekwizytów; graczy?
+
Rekwizytów czy Graczy...?
Ja z rekwizytów nie korzystam nigdy. Po co?
A liczba Graczy? Trójka to dla mnie maksimum, ale zależy od stylu. Grało się i w piętnastkę
Sakwan pisze:8. Jak najlepiej postarzać papier?
Nie wiem, ale sprawdź w temacie "Mapy".
EDIT
Karczmarz pisze:Hmmm
O przypomniało mi się jeszce jedno... co sądzicie(jako gracze) o posiadaniu przez MG swoją postać i granie nią?
Mówimy zdecydowane:
NIE!!!!
A ja mówię zdecydowanie: TAK!!!
Ale raczej w singlach.