
Sęk tylko w tym, że zajmują one dużo cennego czasu na sesji i myślałem, że nie tylko ja mam taki problem ze swoimi scenariuszami, więc pytałem jak inni sobie z tym radzą.
Tego problemu nie rozwiąże prawie żaden system. Niestety to głównie na MG spoczywa problem oduczania graczy rozwiązywania wszystkich problemów walką. Jeśli gracz uważa, że jego postać jest nieomal nieśmiertelna to co szkodzi ją poważnie uszkodzić?-Koval- pisze:Z Wampirem jest jeszcze taki problem, że część osób - taka jest moja obserwacja - przerzuca się na ten system ze względu na przepakowanie postaci, jakimi przyjdzie im grać.
...
Zmierzam do tego, że gracze czasami wręcz dążą do walki i to nawet bardziej niż w systemach fantasy, gdzie multum czynników może gracza powstrzymać (straż miejska, banda zbirów za rogiem czy trucizna osłabiająca wrzucona nie wiadomo przez kogo i nie wiadomo kiedy do strawy), a co w większości przypadków jednak Kainicie niespecjalnie utrudnia nieżycie.
Mechanika generalnie nie jest zła i oczywiście można ją okroić, usprawnić, ograniczyć liczbę rzutów kośćmi etc., ale to wciąż nie zażegnuje problemu. To - że tak powiem - leczy skutki, a nie usuwa przyczyny.
Nie do końca. Nie lubię z nią przesadzać, ale gdy już jest to nie powinna opierać się na bezmyślnym turlaniu.Coś mi się widzi, że prezentujemy diametralnie różne poglądy na walkę.
Nowe doświadczenie. Jak rozumiem Twoje sesje to "expienie" na przeróżnych potworkach. Sam nie wiem czy szydzić czy wyrazić współczucie. Na prawdę nie widzisz innego pomysłu na zdobywanie doświadczenia postaci niż to że będzie zabijała monstra?:PElfin pisze:Walka bedzie i jest nieodlacznym elementem sesji rpg.... Wydaje mi sie ze to sie nie zmieni... W koncu postac musi zdobywac nowe doswiadczenia... A fantazja niestety wymaga takze doswiadczen bitewnych.... No bo kiedys sie taka cisza w jakiejs krainie skonczy...
To też zależy od systemu. Chwała Bogu, że w WFRP nie dostaje się doświadczenia w zależności od rodzaju i ilości ubitych potworów. Doświadczenie jest rozdzielanie po sesji, w zależności od jakości gry uczestników sesji. Dlatego w tej płaszczyźnie dość łatwo graczy utemperowaćElfin pisze:Walka bedzie i jest nieodlacznym elementem sesji rpg.... Wydaje mi sie ze to sie nie zmieni... W koncu postac musi zdobywac nowe doswiadczenia...
Nie powiem żebym szczególnie przepadał.Elfin pisze:Phoven... albo mnie bardzo nie lubisz albo postow nie czytasz (nie wnikam z jakiej przyczyny).... Poczytaj posty a potem sie wypowiedz i osadzaj...
Wybacz jeśli nie umiem czyatć, ale z tego zdania wyraźnie wynika że doświadczenie postaci jest zdobywana po pokonaniu przeciwników. Niejako wynika z kontekstu ze jest to główny środek zdobywania nowych "expków". To Ty proszę przeczytaj swoja wypowiedź i powiedz czy jest inaczej?:PW koncu postac musi zdobywac nowe doswiadczenia...
Widzę dwie możliwości:A fantazja niestety wymaga takze doswiadczen bitewnych.... No bo kiedys sie taka cisza w jakiejs krainie skonczy ...