Pakiety

Kącik poświecony polskiemu systemowi postapokaliptycznemu.
ODPOWIEDZ
polskistalker
Pomywacz
Posty: 57
Rejestracja: środa, 12 czerwca 2013, 20:25

Pakiety

Post autor: polskistalker »

Witam!
Mam pytanie: czy pakiety związane ze specjalizacją także trzeba kupić, czy są "w promocji"? Z góry dzięki za odpowiedzi!
Nie mogę ci pomóc, jestem Mistrzem Gry.
mytnikk
Szczur Lądowy
Posty: 2
Rejestracja: czwartek, 6 czerwca 2013, 01:06

Re: Pakiety

Post autor: mytnikk »

Trzeba kupić. Specjalizacja daje 30 pkt. do zakupu związanych z nią umiejętności.
ElCiesiel
Pomywacz
Posty: 48
Rejestracja: niedziela, 30 listopada 2008, 16:30
Numer GG: 9555486
Kontakt:

Re: Pakiety

Post autor: ElCiesiel »

Apropos Pakietów - doświadczony gracz stworzył sobie ostatnio postać, przeznaczając prawie wszystkie punkty właśnie na zakup pakietów. Przez to jego postać ma wykupione naprawdę dużo różnych umiejętności na 1 ale niczego nie potrafi robić dobrze (pistolety dał na 4, prowadzenie pojazdów na 3, a reszta karty postaci to od dołu do góry same jedynki).

Chcesz tak, to proszę bardzo, myślę sobie, boisz się suwaków czy co? Okazało się, że wcale nie o suwaki chodziło. Gracz znalazł małą lukę w mechanice - takie rozłożenie umiejętności daje na początku postać słabą, która jednak już po kilku sesjach potrafi zmienić się w... supermunchkina? Przekozaka? Zwał jak zwał - wiadomo o co chodzi. Dlaczego tak? A no proste - w czasie gry wykupienie nowej umiejętności na poziom 1 kosztuje 200 punktów doświadczenia. Podniesienie umiejętności z poziomu 1 na 2 kosztuje tylko 60 punktów, a aby podnieść skilla z 2 na 3 potrzeba 90. Czysta matematyka. Zamiast w trakcie gry wydawać po 200pd na nowe umiejętności, gracz postanowił rozpocząć grę z wykupioną maksymalną liczbą umiejętności i podnosić te, których będzie potrzebował "za grosze". Zwykle przydział pedeków u nas mieści się w przedziale 200-350 na sesje. Czyli zgarniając maksa (rzadko się to zdarza, ale jednak) może sobie z dowolnej jedynki zrobić czwórkę już po jednej sesji!

I co z takim zrobić? Zwłaszcza, że cała otoczka postaci, pomysł na nią, jej historia i charakter są bardzo fajne. Jakieś pomysły, żeby go elegancko udupić? Podkreślam - elegancko, nie po chamsku ;) Czy może pozwolić mu robić co chce - w końcu wszystko odbywa się w zgodzie z mechaniką. Jeszcze nie zaczęliśmy nowej kampanii, w której ma uczestniczyć ta postać.
Come to the dark side – we have cookies.
von Mansfeld
Pomywacz
Posty: 36
Rejestracja: piątek, 20 lipca 2012, 20:04
Numer GG: 179228
Kontakt:

Re: Pakiety

Post autor: von Mansfeld »

Upupić za co? Za to, że poprawnie skorzystał z zawartości podręcznika z którego korzystacie do gry? Nie wydaje mi się, aby to była luka w mechanice (z tymi koztami punktów umiejętności) - chbya rzeczywiscie twórcy chcieli zwrócić uwagę na to, iż za te 200 PD to nie tylko dostajesz "oczko" do manipulowania wartościami 3k20, ale i redukujesz sobie utrudnienie -2 w postaci karnego suwaka (dla testu umiejętności z 0 pkt) :). Progresje 1 -> 2 oraz 2 - > 3 mniej dają graczowi, aniżeli 0 -> 1. Resztą, i tak od 4+ rangi umiejętności koszta nie są takie tanie.
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Pakiety

Post autor: Diabeł »

Wywal mechanikę Neuroshimy do kosza. To właśnie pokazuje, jak słabo i nie przemyślanie jest ona napisana. ;)
ElCiesiel
Pomywacz
Posty: 48
Rejestracja: niedziela, 30 listopada 2008, 16:30
Numer GG: 9555486
Kontakt:

Re: Pakiety

Post autor: ElCiesiel »

von Mansfeld pisze:Upupić za co? Za to, że poprawnie skorzystał z zawartości podręcznika z którego korzystacie do gry?
Nie za to. Za to, że przedłożył wykorzystanie kruczków w mechanice nad realizm i klimat.
W ten sposób stworzył sobie postać, która będzie bardzo szybko się uczyła, mimo, że inteligencją nie grzeszy (chociaż w NS ni ma żadnego przełożenia INT-->PD)
Postać kompletnie nierealną. Postać, która zachwieje równowagą gry.
Zbytnie wykorzystywanie dziur mechaniki to jak granie w GTA czy HOMM z kodami - zabawa jest na chwile, satysfakcji z osiągniętych sukcesów nie ma w ogóle.
Diabeł pisze:Wywal mechanikę Neuroshimy do kosza. To właśnie pokazuje, jak słabo i nie przemyślanie jest ona napisana. ;)
Każda mechanika ma dziury. Nie da się stworzyć mechaniki idealnej. Nim mniej dziur tym bardziej skomplikowana mechanika, a samo skomplikowanie to też wada.
Mechanika NS oprócz wielu wad ma również wiele zalet, a bilans wychodzi na plus.
Come to the dark side – we have cookies.
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Pakiety

Post autor: Diabeł »

Plusy? Jakie? Chętnie poczytam o tych rzekomych plusach.

Dobra mechanika cechuje się tym, że nie jest skomplikowana i ciężko znaleźć w niej dziurę. W Neuroshimie nie trzeba się starać, by te dziury znaleźć, bo wynikają one z błędów powstałych przy podstawowych założeniach, jakie miała spełniać.
von Mansfeld
Pomywacz
Posty: 36
Rejestracja: piątek, 20 lipca 2012, 20:04
Numer GG: 179228
Kontakt:

Re: Pakiety

Post autor: von Mansfeld »

Nie za to. Za to, że przedłożył wykorzystanie kruczków w mechanice nad realizm i klimat.
W ten sposób stworzył sobie postać, która będzie bardzo szybko się uczyła, mimo, że inteligencją nie grzeszy (chociaż w NS ni ma żadnego przełożenia INT-->PD)
Postać kompletnie nierealną. Postać, która zachwieje równowagą gry.
Może tak lubi?

Skoro w NS "inteligencja" nie przekłada się na szybkość rozwoju (ba, nie ma nawet takiego atrybutu), może to oznaczać, iż podczas gry w Neuroshimę ten aspekt jest całkowicie nieistotny? Ciężko obwiniać grę za to, czego nie zamierza symulować.

Możliwość wykorzystania dodatkowego "oczka" do specyficznej sytuacji za niewiele PD, ma rzekomo zachwiać równowagą gry? Naprrawdę? BTW, realistyczny świat, czyli nasz, nie ma czegoś takiego jak "równowaga" w rozumieniu abstrakcyjnym i stałym. Odzwierciedlasz w końcu rzeczywistość, czy jedynie bawisz się w hiperrealistyczny naturalizm celem uwalenia gracza, ponieważ postanowił wykorzystać podręcznik na który w teorii powołujecie się?
ODPOWIEDZ