Wasze zmiany w systemie

Kącik poświęcony jednemu z popularniejszych systemów w Polsce. Zarówno edycji pierwszej, drugiej jak i autorskim modyfikacjom.
FatMan
Majtek
Majtek
Posty: 135
Rejestracja: poniedziałek, 26 lutego 2007, 11:50
Numer GG: 0
Lokalizacja: Antwerpia

Re: Wasze zmiany w systemie

Post autor: FatMan »

Co ty pleciesz? Wiedza o walce? Zastanów się: czym różni się walka wściekłego osiłka, a fechmistrza? Fechmistrz za pewnie użyje INTELIGENCJI by uzyskać przewagę. Pewne podcięcia, niespodziewane kopniaki, wybijanie zębów rękojeścią itp. Nie każdy wyłapie okazje na podobne manewry. Jak by wyglądała walka dwóch rycerzy gdyby nie używali INTELIGENCJI. Z resztą walka ma być ciekawa a nie szablonowa. Użyj własnej INTELIGENCJI i zajmij się tematem. :evil:
Ej weź się nie spinaj tak bo ci zaszkodzi na trawienie.
Mówię po prostu, że testowanie inteligencji w takim momencie jest troche głupie, bo jak mam maga z jakąś wykoksioną inteligencją to nie znaczy od razu, że zauważę złą postawę w walce. Pomyśl trochę. I odwrotnie, świetny, zwinny i wyszkolony wojownik nie musi być wcale specjalnie inteligentny, by zauważyć złą postawę w walce.
A walka osiłka od fechtmistrza różni się, moim zdaniem, nie inteligencją, a finezją. Bo naprawdę inteligentny wróg to wyśle poddanych do walki, zastrzeli z odległości albo wbije nóż we śnie.
Ragnar999
Majtek
Majtek
Posty: 94
Rejestracja: poniedziałek, 30 lipca 2007, 12:03
Numer GG: 7388503
Lokalizacja: Kraków\Mników
Kontakt:

Re: Wasze zmiany w systemie

Post autor: Ragnar999 »

Może i jest to głupie ale przetestowałem to wiele razy i moim graczom to się spodobało.

Całkowicie zgadzam się z Sir_herrbatka
Wyobraźnia to najpotężniejsza broń we wszechświecie. Jeśli panujesz nad bronią przeciwnika, to panujesz nad jego wszechświatem.
No Name
Bombardier
Bombardier
Posty: 676
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 20:41
Numer GG: 0
Lokalizacja: Kraków, Bielsko w weekendy i święta. :)

Re: Wasze zmiany w systemie

Post autor: No Name »

No z inteligencją to jest super niewiadoma w młotku. Bo w sumie żeby czytać czy też nawigować, wystarczy odpowiednia umiejętność, a testy schodzą na drugi plan. Inteligencja to najrzadziej wykorzystywana przeze mnie cecha, na ogół kwalifikuje do niej wszystko to co nie pasuje gdzie indziej :P

Ale z tym fechmistrzem to jednak rzeczywiście głupie :P W czasie walki zasada jest jedna: rąb, siecz, zabijaj! Ale możliwe że te moje przyzwyczajenia wynikają z tego że grywam z samymi zabijakami :)
"Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych!"

May the Phone be with you!
PaRaSiTe
Pomywacz
Posty: 37
Rejestracja: wtorek, 10 marca 2009, 20:23
Numer GG: 4494492
Lokalizacja: Jaworzyna Śląska/Wrocław

Re: Wasze zmiany w systemie

Post autor: PaRaSiTe »

Poza tym pamiętajmy że fechmistrz będzie lepszym wojownikiem od byle osiłka bo... ma więcej WW. Sposób przyrostu statystyk w młotku to rozgranicza. Po co więc chodzący czołg zwany fechmistrzem jeszcze bonusami wspomagać? Fechmistrz ma lepsze umiejętności w walce wręcz, więc więcej w walce zauważy od byle oprycha, logiczne. Aczkolwiek takie smaczki można do opisu walki dodawać. To popieram.
Ragnar999
Majtek
Majtek
Posty: 94
Rejestracja: poniedziałek, 30 lipca 2007, 12:03
Numer GG: 7388503
Lokalizacja: Kraków\Mników
Kontakt:

Re: Wasze zmiany w systemie

Post autor: Ragnar999 »

Staram się po prostu jak najczęściej korzystać z cech bohaterów. Nie może tak być że MG jedynie co musi wiedzieć o swych graczach to WW, US, S,WT i Żyw. A co z uczonymi, uczniami maga, bardami itp :? ? Przecież raz po raz dostawaliby baty. Wtedy jedynymi opłacalnymi profesjami byłby szermierz estalijski (chyba tak się to pisało) i strzelec.
Wyobraźnia to najpotężniejsza broń we wszechświecie. Jeśli panujesz nad bronią przeciwnika, to panujesz nad jego wszechświatem.
PaRaSiTe
Pomywacz
Posty: 37
Rejestracja: wtorek, 10 marca 2009, 20:23
Numer GG: 4494492
Lokalizacja: Jaworzyna Śląska/Wrocław

Re: Wasze zmiany w systemie

Post autor: PaRaSiTe »

Owszem, dostawaliby baty. A myślałeś np. o sesji z intrygą, gdzie trzeba dużo myśleć, szukać rozwiązań? Ciekawe co w takiej sesji by sami szermierze zrobili? Poza tym... ja tam wolę losować klasę- przynajmniej jakaś odmiana jest.
Co do uczniów maga- mają czary, zwykłe żądło daje efekty dobre. A bard? nigdy nie będzie specjalistą w walce, bard ma śpiewać, opowiadać, zabawiać tłum, zarabiać, chędożyć, to ma robić bard, a jak chce być zawadiaką, to musi poświęcić swoje dotychczasowe życie i obrać drogę wojenną. Po to są zmiany klasy.

A co do statów- np. na podst. Ogłady postacie inaczej reagują na ludzi, inaczej np. w mordowni zareagują na chama bez ogłady, a inaczej na strojnisia z twarzyczką jak pupcia niemowlęcia, który prosi o czysty puchar...

Wszystko zależy jakich masz graczy, jak dobrze odgrywają, ile kombinują i jak prowadzisz sesję.
Imho wyręczanie graczy w testach zastraszania, unikach, spostrzegawczości itd. jest po prostu szkodliwe. Jeżeli gracz chce, to spróbuje zastraszyć wieśniaka z widłami, ale nie rób tego za niego! Im bardziej gracze sami kminią, tym ciekawiej sie robi.Takie moje skromne zdanie.
Karczmarz
Bombardier
Bombardier
Posty: 650
Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2006, 20:44
Numer GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wasze zmiany w systemie

Post autor: Karczmarz »

Hmmm

Inteligencja w walce :) Jak ja to lubię - te wywiady z Gołotą "Będę inteligentny w ringu" :) Na moje oko aby wykorzystać jakąś sytuację trzeba umieć reagować na coś niemal podświadomie, bo to ułamki sekund, nie ma czasu na myślenie. Myśleć możesz pewnie przed walką nad wyborem taktyki, czy chcesz szybko kogoś powalić, czy zmęczyć, czy będziesz dużo chodził czy raczej balansował, potem trzeba tą taktykę wytrenować aby samoistnie ciało reagowało i do boju. Ktoś źle stanął, kop już idzie w tamtym kierunku nim jeszcze pomyślisz by to zrobić. Ktoś cię łapie za kark, ręce samoistnie wykonują wyuczony gest a ty po chwili patrzysz "wow, to ja to zrobiłem?". Przynajmniej ja tak mam podczas treningu sztuk walki. Powtórzysz 260 razy wykręcanie nadgarstka po tym jak ktoś cie łapie to za 261 wykręcisz go nawet o tym nie myśląc. I to jest przewaga Fechmistrza. Osiłek walczy swoją siłą (K). Fechmistrz wyuczonymi manewrami (WW).

Inteligencja nie ma tu wiele do powiedzenia bo i konia (Gołotę :P) można tego wyuczyć jeśli powtórzy wystarczająco dużo razy.
No z inteligencją to jest super niewiadoma w młotku. Bo w sumie żeby czytać czy też nawigować, wystarczy odpowiednia umiejętność, a testy schodzą na drugi plan. Inteligencja to najrzadziej wykorzystywana przeze mnie cecha,
U mnie akurat Int jest jedną z najczęściej testowanych cech - wszystkie testy na spostrzegawczość, percepcję, przeszukiwanie, próbę wywnioskowania czegoś, zrobienia/zbudowania/naprawienia - zawsze int. Zresztą statystycznie najwięcej umiejętności w młotku zależy od Inteligencji.
Ragnar
Marynarz
Marynarz
Posty: 304
Rejestracja: piątek, 16 stycznia 2009, 21:10
Numer GG: 0
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wasze zmiany w systemie

Post autor: Ragnar »

Nie wiem o co się kłócicie. Statystyki są tworem sztucznym i powstałym na potrzeby RPG - bo w rzeczywistości na każde nasze działanie składa się bardzo wiele czynników a nie prosty zestaw cechy + umiejętnośći. Bo jakby iść tym torem to do każdego testu można dodać nie inteligencję tylko inteligencje, ale wszystkie współczynniki. Więc wybaczcie, ale dyskutowanie na temat realności cech uważam za idiotyzm.
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Wasze zmiany w systemie

Post autor: Solarius Scorch »

Ragnar pisze:Nie wiem o co się kłócicie. Statystyki są tworem sztucznym i powstałym na potrzeby RPG - bo w rzeczywistości na każde nasze działanie składa się bardzo wiele czynników a nie prosty zestaw cechy + umiejętnośći. Bo jakby iść tym torem to do każdego testu można dodać nie inteligencję tylko inteligencje, ale wszystkie współczynniki. Więc wybaczcie, ale dyskutowanie na temat realności cech uważam za idiotyzm.
Nie chodzi o dyskusję na temat ich realności, bo to faktycznie byłoby bez sensu. Dyskusja toczy się o ich konkretne wykorzystanie w konkretnych przypadkach, co już nie jest proste. A jeśli tego nie potrafimy, to ich wartości przestają być potrzebne.

Stwierdzenie że każde działanie ludzkie jest złożone i trudno je sprowadzić do jednej cechy czy zdolności jest zwyczajnym truizmem, który nijak nie przybliża nas do rozwiązania problemów praktycznych: co testować. Wtedy całą mechanikę można wyrzucić do kosza zanim jeszcze zaczniesz ją poznawać.

Chodzi o wypracowanie pewnych ogólnych zasad, które oczywiście można modyfikować w zależności od sytuacji, ale które jednak będą stanowić solidną wskazówkę dla prowadzenia. Inaczej nie tylko MG będzie przy każdym najdrobniejszym teście zastanawiał się co wybrać do testowania, ale też Gracze nie będą wiedzieli w co inwestować, aby osiągnąć dany rezultat (np. dobrze walczyć nożem).
rambo128
Pomywacz
Posty: 24
Rejestracja: wtorek, 6 października 2009, 21:27
Numer GG: 0

Re: Wasze zmiany w systemie

Post autor: rambo128 »

Co do zmian w mechanice.
Usunąłem PS.
Gracze nabywając umiejętności i zmieniając profesje muszą się liczyć z realizmem (fechmistrz nie zostaje skrytobójcą tylko dlatego ,że wydał sto PD,tak samo jak umiejętności nie biorą się same z siebie).
Uczeń czarodzieja/guślarz dostaje na początek kilka słabych czarów.
Daje graczom wybrać profesję początkową.
Słowo też potrafi być kneblem.
Hethemaen
Pomywacz
Posty: 49
Rejestracja: piątek, 27 listopada 2009, 13:49
Numer GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wasze zmiany w systemie

Post autor: Hethemaen »

Ja też zmieniłem PSy, ale w ten sposób, że każdy gracz ma tyle PS, ile PP na sesję, a nie na dzień. Poza tym zaczęliśmy je nazywać Punkty Specjalne, ale to już inna historia :D
Ragnar999
Majtek
Majtek
Posty: 94
Rejestracja: poniedziałek, 30 lipca 2007, 12:03
Numer GG: 7388503
Lokalizacja: Kraków\Mników
Kontakt:

Re: Wasze zmiany w systemie

Post autor: Ragnar999 »

Jak dla mnie PS są strasznie niewygodne gdyż podczas walki gdzie gracz atakuje np szefa straży z byle powodu i jak mu się nie uda to marudzi że jeszcze mu zostało 2 PS i takie tam. To strasznie wkurza i psuje klimat i przez to gracze pakują się do niepotrzebnych walk i stają się nieostrożni. Ja jestem za by zostawić tyle PS ile mamy PP ale odnawiają się 1 na miesiąc.

Teraz z częściowo innej beczki:
Jak u was wygląda sprawa PP? Czy u was się co jakiś czas odnawiają czy też może graj je sobie kupić. Na razie moi gracze ani razu chyba nie wykorzystali tej opcji więc się nad tym nie zastanawiałem ale jak u was to wygląda?
Wyobraźnia to najpotężniejsza broń we wszechświecie. Jeśli panujesz nad bronią przeciwnika, to panujesz nad jego wszechświatem.
No Name
Bombardier
Bombardier
Posty: 676
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 20:41
Numer GG: 0
Lokalizacja: Kraków, Bielsko w weekendy i święta. :)

Re: Wasze zmiany w systemie

Post autor: No Name »

Jak już kiedyś mówiłem to PP czynią graczy nieostrożnymi i czasem naprawdę mam ich dość.

Np:
MG: Spada na ciebie pięciotonowy głaz!
G: Używam PP!

Oczywiście nie traktujcie tego przykładu zbyt poważnie. :P U mnie zazwyczaj PP się w ogóle nie przybywa, więc gracze sobie je szanują. Ewentualnie jak czasem mi coś odbije, a gracz zrobił coś naprawdę epickiego, to przyznaję mu w nagrodę ten jeden punkt (zdarzyło się może ze dwa razy :)).
"Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych!"

May the Phone be with you!
ODPOWIEDZ