Punkty szczęścia i przeznaczenia

Kącik poświęcony jednemu z popularniejszych systemów w Polsce. Zarówno edycji pierwszej, drugiej jak i autorskim modyfikacjom.
ODPOWIEDZ
Garret
Szczur Lądowy
Posty: 9
Rejestracja: środa, 23 kwietnia 2008, 00:08
Numer GG: 0
Lokalizacja: Szczecin

Punkty szczęścia i przeznaczenia

Post autor: Garret »

Witam. Chciałbym poruszyć temat punktów szczęścia i pkt przeznaczenia.
Otoż wg mnie pkt szczęścia zbytnio ułatwają rozgrywkę. Może i są konieczne, lecz np jeśli ktoś ma umiejętność szczęście to w sumie posiada aż 3 ps dziennie. To naprawdę bardzo dużo i myślę, że 1 ps dziennie to max.

2 sprawa to punkty przeznaczenia. Za co przyznajecie je graczom? Ja osobiśce uważam, ze jest to nagroda o wiele cenneijsza niż kufer złotych koron. Przyznaje je tylko za naprawdę doskonałę pomysły i zachowania w grze.
TofT
Majtek
Majtek
Posty: 90
Rejestracja: sobota, 8 lipca 2006, 04:37

Re: Punkty szczęścia i przeznaczenia

Post autor: TofT »

Garret pisze:Witam. Chciałbym poruszyć temat punktów szczęścia i pkt przeznaczenia.
Otoż wg mnie pkt szczęścia zbytnio ułatwają rozgrywkę. Może i są konieczne, lecz np jeśli ktoś ma umiejętność szczęście to w sumie posiada aż 3 ps dziennie.
Właśnie dlatego zdolność nazywa się szczęście.
Garret pisze:To naprawdę bardzo dużo i myślę, że 1 ps dziennie to max.
Hmm, a ile razy w czasie 24 godzin przeciętnej przygody gracze testują cechy swoich bohaterów?
Garret pisze:2 sprawa to punkty przeznaczenia. Za co przyznajecie je graczom? Ja osobiśce uważam, ze jest to nagroda o wiele cenneijsza niż kufer złotych koron. Przyznaje je tylko za naprawdę doskonałę pomysły i zachowania w grze.
Za doskonałe pomysły i zachowanie w grze to przyznaję Punkty Doświadczenia. Punkty Przeznaczenia to dar bogów, który odróżnia awantuników od 'zwykłych' śmiertelników. Przyznaję je bohaterom wtedy, gdy wykonają coś ponadprzeciętnego dla któregoś z bóstw. Na przykład Sigmar może obdarować BG Punktem Przeznaczenia gdy ten ocali świątynię przed zbezczeszczeniem przez orki, albo uratuje życie jakiemuś dostojnikowi kultu, albo przeszkoli chłopów i wraz z nimi obroni wioskę przed atakiem zwierzoludzi. Przykłady są proste i przejaskrawione, ale poczytaj sobie opisy poszczególnych bóstw, poznaj dziedziny którym patronują (nie wspominając już o kapryśnych bóstwach Chaosu). Każde z bóstw może przyznać PP za coś innego, w końcu śmiertelnicy to tylko pionki w rękach poteżniejszych istot ;) .
Należy jednak pamiętać, że PP to potężny dar, przyznawany za naprawdę (dark)heroiczne czyny (co zdarza się raz, może dwa, na całą kampanię), częściej BG będę nagradzani błogosławieństwami.
Karczmarz
Bombardier
Bombardier
Posty: 650
Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2006, 20:44
Numer GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Punkty szczęścia i przeznaczenia

Post autor: Karczmarz »

Hmmm
TofT pisze:Hmm, a ile razy w czasie 24 godzin przeciętnej przygody gracze testują cechy swoich bohaterów?
To zależy, u mnie 0-2, co by oznaczało, że gracz może przerzucić każdy swój rzut podczas sesji, co nie jest najrozsądniejsze (i wliczamy w to proste potyczki, większe walki trochę zmieniają statystyki). W ogóle np. u mnie podczas 4 godzin sesji każdy z graczy wykonuje może 3 testy umiejek + testy walki (gdzie rzadko kiedy podczas 1 dnia ma miejsce więcej niż 1 walka). Dlatego u nas na sesji przez zdecydowaną większość czasu w ogóle nie używało się punktów szczęścia (PPków zresztą też się nie używało i nie używa), choć ostatnio zaczęliśmy z nimi grać, choć działają tyle razy ile powinny tylko na sesje a nie na dzień. I i tak jest ich za dużo, bo gracze prawie nigdy nie wykorzystują wszystkich.
Ragnar999
Majtek
Majtek
Posty: 94
Rejestracja: poniedziałek, 30 lipca 2007, 12:03
Numer GG: 7388503
Lokalizacja: Kraków\Mników
Kontakt:

Re: Punkty szczęścia i przeznaczenia

Post autor: Ragnar999 »

Ta, a co zrobisz jak na przykład podczas jednej sesji tyle rzeczy może się dziać że odbędzie się przed zmrokiem 10 walk i 20 rzutów na umiejętności. Co wtedy zrobi taki gracz co posiada tylko jeden punkt szczęścia dziennie to chyba nikt by nie brał tej umiejętności w rozgrywce jako coś nadzwyczajnego czy też co potrzebnego.
Wyobraźnia to najpotężniejsza broń we wszechświecie. Jeśli panujesz nad bronią przeciwnika, to panujesz nad jego wszechświatem.
Avitto
Majtek
Majtek
Posty: 132
Rejestracja: sobota, 29 września 2007, 15:25
Numer GG: 0
Lokalizacja: Północna Kraina Betonu

Re: Punkty szczęścia i przeznaczenia

Post autor: Avitto »

Wtedy przygotowany na taką sesję MG dostosuje ilość PP i PS do potrzeb :)

Osobiście testy na szczęście wykonuję ja jako MG, a gracze mogą modyfikować sobie testy dowolnie. Lecz nie wiedzą, ile pkt mają do wyczerpania tej "dziennej puli", jak wynika z opisu umiejętności. Fortuna nie zawsze się uśmiecha... :>

Pozdrawiam
Ragnar999
Majtek
Majtek
Posty: 94
Rejestracja: poniedziałek, 30 lipca 2007, 12:03
Numer GG: 7388503
Lokalizacja: Kraków\Mników
Kontakt:

Re: Punkty szczęścia i przeznaczenia

Post autor: Ragnar999 »

Ta a np też można zdobyć artefakt który dodaje 1 pk szczęścia ale gracz o tym nie wie. To by było ciekawsze.
Wyobraźnia to najpotężniejsza broń we wszechświecie. Jeśli panujesz nad bronią przeciwnika, to panujesz nad jego wszechświatem.
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Punkty szczęścia i przeznaczenia

Post autor: Solarius Scorch »

Ragnar999 pisze:Ta a np też można zdobyć artefakt który dodaje 1 pk szczęścia ale gracz o tym nie wie. To by było ciekawsze.
Jeśli Gracz o tym nie wie, to co w tym ciekawego? :P
Zajx
Majtek
Majtek
Posty: 104
Rejestracja: sobota, 16 lutego 2008, 11:52
Numer GG: 2532797
Lokalizacja: Czarnobyl

Re: Punkty szczęścia i przeznaczenia

Post autor: Zajx »

Sadystyczny Mg będzie się cieszył, że gracz ma jeszcze 1 PS ale go nie wykorzysta bo o nim nie wie więc użycia go nie zadeklaruje. :P
Wole umrzeć jak mężczyzna(tudzież szaleniec) niżeli żyć jako tchórz.
Odwaga nie polega na braku strachu, lecz jego pokonywaniu. Rozwaga nie polega na dowadze.
Avitto
Majtek
Majtek
Posty: 132
Rejestracja: sobota, 29 września 2007, 15:25
Numer GG: 0
Lokalizacja: Północna Kraina Betonu

Re: Punkty szczęścia i przeznaczenia

Post autor: Avitto »

Jak chciałem ująć wyżej: gracz deklaruje życie PS kiedy potrzebuje/uważa za potrzebne. A liczbę PS zna jego MG, i kiedy się skończą to po prostu o tym gracza poinformuje. O. A co w tym ciekawego? Tylko to, że MG sie dobrze bawi(''Hłe hłe, po co sie tam pcha, skoro został mu już jeden PS...") oglądając poczynania gracza, który staje się większą marionetką w rękach Bogów :p
ODPOWIEDZ