Witam !
Wiekie brawa ten podręcznik, właściwie
kompendium czy
encyklopedie WarHammera jest super-mendzio-coool.
Czy jest gdzies do ściągnięcia wersja 0.4 bo uzywam 0.3 a tu widzę przymiarki do 0.5 ?
Pewnie nie ma 0.4 jak sadze.
Ale do rzeczy kilka zgrzytów które znalazłem:
1. Czar spaczomagii "
trujący wiatr" (str 426)zawiera odnośnik do... samego siebie, po prostu trzeba uzupełnić opis czaru
2. Demony,
Krwiopijec Opieka Khorne to pasuje do Pana Przemian bardziej, powinno być moim zdaniem stygmant odporność na magie lepiej pasuje do charakteru tego demona i boga.
3. Wzbudza strach w istotach ponizej xxx cm wzrostu. Nigdy tego nie lubiłem w 1 edycji, natomiast w 2 jest to o niebo lepiej rozwiazane.
4. Przedmioty magiczne, opis z drugiej edycji jest ciekawszy i duzo lepszy poprzez bogactwo szczegółów np. hasła, tajemnicza historia nadaja przedmiotowi troche osobowości. Nie jest on po prostu fantastycznym odpowiednikiem anonimowego przedmiotu ze świata gry ani z naszego.
5.Wydaje mi się ze identyfikacja przedmiotów w 2 edycji jest trochę lepsza, trudniejsza i bardziej różnorodna. Choć mogę się mylić ?
6. Brak stopni trudność testu magii przy opisach czarów, wszystkie niemal są standardowe. Pamiętam o splataniu magii ale i tak byłoby ciekawiej.
7. Mnożnik obrażeń ten od broni, stosujemy zawsze przy walce czy tylko podczas dodatkowych obrażeń.
8.I co mnożymy obrażenia otrzymane już po odjęciu Wt i zbroi czy te z kostki. Wydaje mi się ze powinno byc to drugie. Bo co jak wyjdzie z obliczeń 0 lub mniej to po cholerę mnożnik, A jak pomnożysz obrażenia z kości i dodać i odjąć co tam trzeba, choć śmiertelność walki może znacznie wzrosnąć.
9. Umiejętność "
błyskotliwość" chyba powinna być jak 2 edycji. Dodaje 5 do początkowej inteligencji. Czy nie ?
10. Czar
Gniew str 386, brak czasu trwania zaklęcia
11. Czary typu strefy powinny pozwalać magowi poruszać się z połowa jego szybkości.
Nie można walczyć ani rzucać innych czarów. pytanie czy strefa przemieszcza sie wraz nim czy tez mag może sie poruszać tylko wewnątrz strefy.
12. Umiejętności nauka by sie przydała
13. Brak umiejętności dla skavenów: czarny głod, bieg po scianie, inżynieria spaczeniowa, ciałokształtowanie, warzenie zarazy, sztuka cichej śmierci, walka ogonem( przydatna także dla mutantów i innych typów, nie mylić z atakiem ogonem jako bronią naturalną. Umiejętność pozwala trzymać bron za pomocą ogon tak jak w rekach.
14. Brakuje tez - już w nowej wersji - paru potworów z
Dzieci rogatego szczura.
15. Bo co umiejętność tworzenie magicznych przedmiotów, chyba żadna profesja tego nie ma, samo tworzenie to powinien być rytuał.
16. Magiczne właściwości broni można by podzielnic na magiczne i chaotyczne. Pozwoli to tworzyć artefakty dla zwykłych bohaterów i championów upadłych bóstw.
17. Brak rytuału Transfiguracji olśniewającej chwały.
18. Mało cudów dla Dawnej Wiary jak na religie o takim zasięgu i która niemalże istniała od zawsze
19. Przedmioty magiczne dlaczego brak
torby zasobów, mała rzecz niezbyt potężna, a jak przydatna dla wszystkich z cecha magia powyżej 0
20. Przydałyby sie składniki dla kapłanów przy rzucaniu cudów.
21. Sorki może nie zauważyłem czy są Rozdzieracz i piekielne działo
Popioły Middenheim str. 6
22. Bardziej poszerzony opis Altdortu, Nuln, Middenheim i Talabheim
23. Opis Młota Sigmara w byłby lepszy gdyby był synteza opisu z wesji 0.3 i tej najnowsze udostępnionej już.
24. Brak magii prostej chaosu
25. Stygmaty oraz dary (nie wiem będę dopiero w przyszłej wersji) można podzielnic pomiędzy poszczególne bóstwa aby lepiej odzwierciedlały charakter boga tj. Mutant Khorne nie dostanie magicznej mocy, a Nurgla woni rozkoszy
26. Podczas ustalania siły czaru powinno sie używać kości obrażeń + siła czaru. Dodawanie wartości magii czyni magie chyba trochę zbyt skuteczna.
27.Magia chaosu tajemna wspólna pula czarów dla wszystkich magów upadłych bóstw
28. Podzielnic magie chaosu na poszczególne bóstwa tj. jak w
Księdze Spaczenia
29. Brak czarów chaosu: Podporządkowanie, Taniec Slaanesha, Promień Slaanesha, Klątwa Ciała,Marionetka, Strefa zarazy, Strumień zepsucia, Wiatr zarazy, Błogosławieństwo Tzeentcha, Przemiana Tzeentcha.
30. Brak przedmiotów magicznych: talizman hagmara, wielkiego hełmu Taala, Wyroczni Boku-Sana
31. Szkoda ze Mabrothrax nie będzie demonem jak w I edycji, bo całiem nieżła kampanie miałem z nim eh...
32. Nie wiem czy to prawda ale Nurgle miał brat ale nie wiem jak sie nazywał.
33. Brak choroby
Dżumy
33. Czary magii wojennej z I edycji dodałem do magii powszechnej. Widze u ciebie rozdzielone to
bardzo dobrze, ale niektóre zaklęcia są dostępne w rożnych tradycjach i tak samo powinno być z tymi. Zestaw czarów będzie bardziej uniwersalny.
34. Dodaj tradycje żywiołów czyli elementaliści z I edycji. Jako jeden z elementów magi tła tj. magia lodu czy powszechna.
35. W I edycji istniało kilka rodzajów żywiołaków, więcej=ciekawiej np. Wisentlichy i Xhardje
36. Gdyby można był grać mrocznymi elfami, skavenami i goblinami to normalnie będę ozłocony.
37. Profesje dla magów chaosu tj. Tkacz zagłady, Katalizator tj. jak w
Księdze Spaczenia
38. Tabela do tworzenia nowych demonów i ich imion tj. jak w
Księdze Spaczenia
39. Brak czaszek śmierci z Potępieńca i Splądrowanych krypt
40. Brak opisu spaczoprzejść
41. Kukiełki coś jak laleczki Chuckie tez były z Zamku Drachenfels
42. Brak ożywieńców:diabła, duch strażniczego, zmorostwora, wampirzego sługi
43. Odrobinę jaśniejsze zasady dotyczące uszkodzenia pancerzy w czasie walki.
44. Brak Mardgagg (jazrobiłem z niego demona Khaina) i Viydagg.
45. Nie wiem czy dobrze rozumuje wystarczy mieć umiejętność czarostwo a potem język tajemny-magiczny(tak dla bezpieczeństwa) i bohater może się uczyć dowolnego czaru nie zależnie od tradycji do której należy ani do której należy czar czy tak
46. Magiczne przedmioty: strzały osłabienia albo spowolnienia powinny wywierac normalny efekt na demony ożywieńce i żywiołaki.
47. Brak rytuałów opętania i egzorcyzmu z
Księgi Spaczenia i
Dziedzictwo Sigmara
48. W dziale 5 opis bóstw karier kapłanów i błogosławienstw powiny byc razem. Uczytelniło by to znacznie podręcznik.
49. Magiczne przedmioty Kamienie Świtu najpotężniejsze bronie druidów nie powinny posiadać wszytskich cech broni magicznych no bo np. jak połączyć efekt relikwia i siewca zarazy
50.Spaczmagia mozna podzieloć na: spaczenia, skrytości i zarazy (ta ostania aż się prosi aby dać ja również wyznawca Nurgla)
51.Można by rozdzielić magie chaosu od demonologii, zakładając ze nie wszystkie demony sa złe okrutne i służa tylko chaosowi
vide Tome of Salvetion
52. Istnieje kilka rodzajów liczów: Template, Liche Priest , Tomb King,
vide Lure of the Liche Lord
53. Magiczne przedmioty:Brak
Różdzki Eterycznego Rozgrzeszenia vide Liczmistrz
54. Brak darów krwi vide
Night's Dark Masters
55.
Night's Dark Masters istniej tak tzw. Greater Necromacy czyli Tradycja Nagash potęzniejsze rozszerzenie nekromancji pozwalające ożywiać szkielety potworów
56. Brak darów śmierci dla liczów i]vide Lure of the Liche Lord[/i]
57. Przy opisie Zywiołaków nie ma ich wielkości a zatem kości obrażeń.
Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na kolejne wydania.
Czy już wiadomo kiedy będzie nowa wersja
ELLOO !!!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)