Troszkę wielki problem..

Wszystkie pytania związane z grami fabularnymi.
Craw
Bosman
Bosman
Posty: 1864
Rejestracja: poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 20:51
Numer GG: 5454998

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Craw »

Stary, jeśli nie potrafisz załapać tego, co opisałem, to daruj sobie tworzenie systemu... Ja się zastanawiam, czy gotowy system nie byłby dla Ciebie zbyt skomplikowany, a Ty chcesz się bawić w robienie własnego.

Poza tym, tu masz tylko propozycje rozwiązań, które powinieneś zmodyfikować do swoich potrzeb, nie bezmyślnie kopiować.

Innymi słowy: wysil się trochę, zacznij myśleć.
Tamlin
Szczur Lądowy
Posty: 12
Rejestracja: czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:24
Numer GG: 11008799

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Tamlin »

Sory.. Ale na swoich systemach miałem w "*uj" liczenia... Nawet w zeszycie podczas lekcji miałem sesje ;) na własnym świecie, postaciami itp ;) Lecz zaprzestałem prac wynikających z braku pozytywnych ocen ^^
No troche pokręciłeś mi chodzi O coś naprawdę prostego... Rzut monetą trafi nie trafi ;) Tylko bardziej sprecyzowane :)
No Name
Bombardier
Bombardier
Posty: 676
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 20:41
Numer GG: 0
Lokalizacja: Kraków, Bielsko w weekendy i święta. :)

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: No Name »

Ogólnie rzecz biorąc, to mechanika jest sprawą drugorzędną. Można ja stosować jeśli się lubi, ale nie trzeba. Można uznać zasadę, że rzucasz dowolną kością i im wyższy wynik tym lepiej. Lepiej to olać i skupić się na świecie, postaciach, scenariuszu itp. To one budują dobrą sesję, nie mechanika.

Taka moja rada.
No troche pokręciłeś mi chodzi O coś naprawdę prostego... Rzut monetą trafi nie trafi Tylko bardziej sprecyzowane
Jak bardziej? Przecież chyba nie ma nic bardziej sprecyzowanego niż rzut monetą :P
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, jak chcesz coś naprawdę prostego, rzucaj monetą uda się/nie uda się. Bo czemu niby nie?
"Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych!"

May the Phone be with you!
Wevewolf
Mat
Mat
Posty: 453
Rejestracja: środa, 4 listopada 2009, 10:31
Numer GG: 0

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Wevewolf »

zrób tak

rzucaj monetą ale żeby szanse nie zawsze były równe, to niech gracze sobie rozdadzą kilka punktów na te twoje

zręczność
siła
wytrzymałość

co tam jeszcze było. Bierz monetę i rzucaj nią tyle razy ile wynosi współczynnik bohatera. Np. ma siłę na 2 a chce jebnąć dwuręcznym mieczem. Niech rzuca dwa razy monetą, ma jakgdyby podwójną szansę. Do tego możesz np. różne bonusy i utrudnienia, ale to już na wyczucie. Np. dodaj współczynnik: budowa. postacie z budową dwa lub mniej, podczas walki mają minus jedna moneta podczas walki.
I tyle!
Osobiście to upek mi się podoba - wciągający i łączący wszystkie postacie :D
Tamlin
Szczur Lądowy
Posty: 12
Rejestracja: czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:24
Numer GG: 11008799

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Tamlin »

Heh dzięki wam za rozwiązanie ^^
Dla mnie właśnie również najważniejsza jest fabuła i nigdy nie poświęcałem się studiowaniu systemu gry :/ Tylko na wyczucie, rzut monetą powinien wystarczyć ;)
Wevewolf
Mat
Mat
Posty: 453
Rejestracja: środa, 4 listopada 2009, 10:31
Numer GG: 0

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Wevewolf »

Służymy ;p

jak ci się znudzi sam rzut monetą (podejrzewam ze wkrótce) to zrób tak jak ja albo przerzuć się na kości :P
Osobiście to upek mi się podoba - wciągający i łączący wszystkie postacie :D
Tamlin
Szczur Lądowy
Posty: 12
Rejestracja: czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:24
Numer GG: 11008799

Re: Troszkę wielki problem..

Post autor: Tamlin »

No ok :)
Kiedy zakończę moją grę to dam wam znać ;)
ODPOWIEDZ