Strona 1 z 1

D&D FR - zły chrakter

: piątek, 9 maja 2008, 12:41
autor: Jeremiasz
Witam.

Chce do swoje kampanii wprowadzić zły charakter BN - lecz nie mam o być przeciętnym złym typkiem.
Tzn:
Chciały bym aby owa postaci była drugoplanowa - pokonanie jej nie jest głównym cellem/wątkiem drużyny BG.
Ten "zły" powinie być perfidny, tajemniczy, z ukrycia obserwować poczynania BG, trochę im mieszać w planach
a zbrojna konfrontacja BG z nim powinna mieć miejsca, a jeżeli nawet to BG go nie pokonają bo w praktyce on ma być nie pokonywa lny . Z założenia i punktu widzenia BG "pan X" jest najpodlejszą istotą na świecie itd, lecz chciał bym że by ta postać z punktu
widzenia MP i może niektórych BN pomagała BG (oczywiście nie w pełnym znaczenia tego słowa) raczej by ich wykorzystywał do osiągnięcia swoich mrocznych celów czy coś w tym stylu. Pragną bym by ta istota była nie koniecznie człowiekiem, elfem i tip

I tu mam kilka pytań:

1. Czy taka postać (motyw) wypali, będzie ok?
2. Jak to zrobić?

Re: D&D FR - zły chrakter

: piątek, 9 maja 2008, 14:16
autor: Rand
Sam motyw jest ok, tylko jest jeden szkopuł...
ma być nie pokonywa lny
Zawsze twierdzę, że tego typu zagrywki są złe i głupie. Jako gracz nienawidzę sytuacji w której nie mogę czegoś zrobić, bo nie. Założę się, że wielu innych graczy podzieli moje zdanie. ;)

Re: D&D FR - zły chrakter

: piątek, 9 maja 2008, 15:06
autor: Force
Więc niech pozostanie niewykrywalny przez 90% czasu a gdy dojdzie do konfrontacji i zabicia (tak, tak) Złego okaże się że gracze tak naprawdę zabili przebierańca a nie twojego BN. Zły wtedy przyczai się i gracze będą mieli świadomość że go już nigdy nie capną. Potem Zły będzie wpływał na rozgrywkę do końca ale w mniejszym stopniu.

Widzisz nawet nie będą mogli Ci wypomnieć że nie dasz im z nim walczyć. W końcu to oni sami zrujnowali plan zabicia złego.

Re: D&D FR - zły chrakter

: piątek, 9 maja 2008, 18:04
autor: krucaFuks
A czemu zła postać ma wejść w konflikt z resztą grupy?

Mylisz chyba postać złą z psychopatą. Osoba zła, to osoba egoistyczna, która stawia nade wszystko swój własny interes, nawet kosztem innych. Co nie znaczy, że zawsze będzie parła do tego otwarcie - to jest czysta głupota. Tak naprawdę, to większość graczy - na przykład wszyscy powergamerzy - to postacie złe. Ich poczynania mają im przecież przynieść wymierne korzyści, prawda? Jeżeli korzyść można osiągnąć broniąc wioski przed bandytami - to będą jej bronić. Jeżeli ich egoistyczna postawa może mieć nieprzyjemne konsekwencje - będą ją ukrywać. Postać do cna zła może wydawać się bardziej świętoszkowata od paladyna :P
Postać zła może też mieć swój honor, np. zawsze dotrzymywać obietnic.

Zło to nie tylko opętani przez czarne moce czarnoksiężnicy. Prawdziwe zło jest obecne w około - kiedy wybieramy naszą wygode, zysk, bezpieczeństwo, nawet kosztem innych.