D&D FR - zły chrakter

Wszystkie pytania związane z grami fabularnymi.
ODPOWIEDZ
Jeremiasz
Szczur Lądowy
Posty: 9
Rejestracja: sobota, 3 maja 2008, 15:54
Numer GG: 0

D&D FR - zły chrakter

Post autor: Jeremiasz »

Witam.

Chce do swoje kampanii wprowadzić zły charakter BN - lecz nie mam o być przeciętnym złym typkiem.
Tzn:
Chciały bym aby owa postaci była drugoplanowa - pokonanie jej nie jest głównym cellem/wątkiem drużyny BG.
Ten "zły" powinie być perfidny, tajemniczy, z ukrycia obserwować poczynania BG, trochę im mieszać w planach
a zbrojna konfrontacja BG z nim powinna mieć miejsca, a jeżeli nawet to BG go nie pokonają bo w praktyce on ma być nie pokonywa lny . Z założenia i punktu widzenia BG "pan X" jest najpodlejszą istotą na świecie itd, lecz chciał bym że by ta postać z punktu
widzenia MP i może niektórych BN pomagała BG (oczywiście nie w pełnym znaczenia tego słowa) raczej by ich wykorzystywał do osiągnięcia swoich mrocznych celów czy coś w tym stylu. Pragną bym by ta istota była nie koniecznie człowiekiem, elfem i tip

I tu mam kilka pytań:

1. Czy taka postać (motyw) wypali, będzie ok?
2. Jak to zrobić?
Rand
Pomywacz
Posty: 52
Rejestracja: wtorek, 28 listopada 2006, 18:05

Re: D&D FR - zły chrakter

Post autor: Rand »

Sam motyw jest ok, tylko jest jeden szkopuł...
ma być nie pokonywa lny
Zawsze twierdzę, że tego typu zagrywki są złe i głupie. Jako gracz nienawidzę sytuacji w której nie mogę czegoś zrobić, bo nie. Założę się, że wielu innych graczy podzieli moje zdanie. ;)
Force
Bosman
Bosman
Posty: 1571
Rejestracja: sobota, 7 października 2006, 11:14
Numer GG: 0
Lokalizacja: piwnica

Re: D&D FR - zły chrakter

Post autor: Force »

Więc niech pozostanie niewykrywalny przez 90% czasu a gdy dojdzie do konfrontacji i zabicia (tak, tak) Złego okaże się że gracze tak naprawdę zabili przebierańca a nie twojego BN. Zły wtedy przyczai się i gracze będą mieli świadomość że go już nigdy nie capną. Potem Zły będzie wpływał na rozgrywkę do końca ale w mniejszym stopniu.

Widzisz nawet nie będą mogli Ci wypomnieć że nie dasz im z nim walczyć. W końcu to oni sami zrujnowali plan zabicia złego.
Polska Partia Piwa - Sekcja Paladynów Żubra
Obrazek
Obrazek
krucaFuks
Tawerniany Trickster
Tawerniany Trickster
Posty: 898
Rejestracja: wtorek, 22 listopada 2005, 10:35
Numer GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: D&D FR - zły chrakter

Post autor: krucaFuks »

A czemu zła postać ma wejść w konflikt z resztą grupy?

Mylisz chyba postać złą z psychopatą. Osoba zła, to osoba egoistyczna, która stawia nade wszystko swój własny interes, nawet kosztem innych. Co nie znaczy, że zawsze będzie parła do tego otwarcie - to jest czysta głupota. Tak naprawdę, to większość graczy - na przykład wszyscy powergamerzy - to postacie złe. Ich poczynania mają im przecież przynieść wymierne korzyści, prawda? Jeżeli korzyść można osiągnąć broniąc wioski przed bandytami - to będą jej bronić. Jeżeli ich egoistyczna postawa może mieć nieprzyjemne konsekwencje - będą ją ukrywać. Postać do cna zła może wydawać się bardziej świętoszkowata od paladyna :P
Postać zła może też mieć swój honor, np. zawsze dotrzymywać obietnic.

Zło to nie tylko opętani przez czarne moce czarnoksiężnicy. Prawdziwe zło jest obecne w około - kiedy wybieramy naszą wygode, zysk, bezpieczeństwo, nawet kosztem innych.
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ