Neuroshima

Wszystkie pytania związane z grami fabularnymi.
ODPOWIEDZ
Kloner
Chorąży
Chorąży
Posty: 3121
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2004, 11:06
Lokalizacja: Tam gdzie konczy się wieś a zaczyna zadupie \,,/ <(^.^)> \,,/

Neuroshima

Post autor: Kloner »

Prowadze sesje w Neuroshimie cóż jakoś to wychodzi, ale przydało by mi się kilka rad odnośnie walki gdyż to sprawia mi problemy. Jest tu może jakiś MG w Neuroshimie mieszkający w krakowie lub okolicach, chętnie bym się z nim skontaktował, i posłuchał jego rad. Z góry dzięki
"Lepiej Milczeć I Wyglądać Jak Idiota, Niż Się Odezwać I Rozwiać Wszelkie Wątpliwości"
Mafia Radioaktywnych Krów
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: BAZYL »

Hmm... My już dawno w Tawernie twierdzimy, że jesli ktoś rozumie zasady walki z Neuroshimy to tak naprawdę zupełnie nic z nic nie rozumie...

Moja rada jest taka, zebyś po prostu się wstrzyma troche aż do wydania NS 1,5 - tam zasady walki maja być poprawione i jeszcze lepiej opisane...
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
laRy
Kok
Kok
Posty: 1133
Rejestracja: niedziela, 26 grudnia 2004, 14:02

Post autor: laRy »

regoly walki niesa takie zle. oczywiscie jesli uzywa sie walki przygodowej, a nie taktycznej. taktyczna tez niejest zla, ale nie na kazdego leszcza, ktorego druzynka chce sobie odstrzelic, jakies wazne walki, itp. to tak, ale normalnie walka przygodowa. ja nieradze sie trzymac w 100% modyfikatorow z podrecznika (no moze poza zasiegiem broni, bo to mozna zawsze szybko spisac i miec pod reka), a modyfikatory dawaj na wyczucie albo zapisz najwazniejsze i miej gdzies pod reka.

w ktoryms dodatku byla taka zaslonka dla mg gdzie wszystko bylo zpisane i bylo miejsce na skrot postaci graczy, radze kupic. (jak bede w Polsce to pewnie bede z tydzien w krakowie, a wiec daj znac na gg to sie zgadamy. )
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: BAZYL »

Zasłonkabyła w suplemencie - ale i tak reguły walki są słabe... Im dłużej prowadze, tym bardziej sie w tym utwierdzam...

Był juz taki przypadek, że gracz u mnie w skutek walki miał tyle obrażeń że jego ograniczenia siegnęły 200% - i co? wg zasad żył, ale powiedzałem muze umarł z wycieńczenia...
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
Kloner
Chorąży
Chorąży
Posty: 3121
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2004, 11:06
Lokalizacja: Tam gdzie konczy się wieś a zaczyna zadupie \,,/ <(^.^)> \,,/

Post autor: Kloner »

Zaslone mam i cóż zadużo nie pomaga. Macie racje zasady walki są niejasne ja mam sytuacje w teamie że jedna osoba leci z toporem inna szczela. Dla każdego inne modyfikatory itp. Jest tego troche. Mam nadzieje że ta nowa edycja coś pomoże, bo niewyrobie się na sesji :P Dzięki za rady.
"Lepiej Milczeć I Wyglądać Jak Idiota, Niż Się Odezwać I Rozwiać Wszelkie Wątpliwości"
Mafia Radioaktywnych Krów
Eberk
Majtek
Majtek
Posty: 102
Rejestracja: niedziela, 25 grudnia 2005, 16:36
Numer GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jestem początkujący (NEUROSHIMA)

Post autor: Eberk »

Wiecie co jestem ciekaw co to jest za system ta Neuroshima. Dużo otym słysze ale nic o tym nie wiem. Może udzielicie mi kilku rad na temat tego systemu. :lol:
CoB
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 1616
Rejestracja: poniedziałek, 12 września 2005, 08:47
Numer GG: 5879500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: CoB »

<Kur** :P> Hmmm... Jak by Ci to napisać? Pozwól, że skopiuję Wstępniak z 1 numeru kącika Neuroshimy ;)
Witam w przecudnym i wspaniałym świecie Neuroshimy. To zniszczona i zdewastowana ziemia, dziesiątki ludzkich istnień, którzy tracą codziennie życie, Moloch, świry, mutanty, roboty, Neodżungla, choroby, gangerzy, radiacja... Cholera, czyż to nie piękne?! A zwierzęta - zabójcy i inne potworki? Ta samotność, ta złość i gniew, ten strach... Ach... Rozmarzyłem się...
Nom, to jest takie uogólnienie, bardzo poetyckie i niewiele mówiące :P
Po pierwsze Neuroshima to polski system RPG (A jak, trzeba o tym wspomnieć :D)
Po drugie (klimat i świat) : Świat przypomina ten z Fallouta. Gramy w Stanach Zjednoczonych po Wojnie Atomowej (która wybuchnie 5 września 2020r. ;) ). Grę zaczyna się zwykle ok. 2040r. Technika nie poszła zbyt bardzo do przodu (z nowości mamy hibernatory, prototypy broni energetycznych, roboty, inteligentne komputery - i do tych dwóch ostatnich jeszcze wrócę), ludzkość jest tylko cieniem tego czym była kiedyś. Teraz każdy dzień to walka o przetrwanie. Nie istnieją już wielkie metropolie - zostały zbombardowane i tylko w ich centrach żyją większe skupiska ludzi. Za to pojawiło się pełno wiosek i zadupi na pustynnej i skażonej ziemi (coś jak w Falloucie). W każdej takiej wiosce możesz zostać przyjęty gościnnie lub możesz trafić na wioskę zamieszkaną przez mutanty. A wtedy kula w głowę będzie najprzyjemniejszą rzeczą, jaką możesz otrzymać.
Kolejne niebezpieczeństwa nowego świata to gangerzy, którzy jeżdżą po dawnych autostradach i udupiają frajerów dla przedmiotów (gambli - tak się mówi na wszelakie przedmioty, które mają jakąkolwiek wartość. Handel pieniężny upadł, cofnęliśmy się do handlu wymiennego).
Poza gangerami na wielkich pustynnych połaciach kręcą się przeróżne bestie, których rozwój przyspieszyło wszechobecne promieniowanie.
Ale najgorszym wrogiem ludzkości jest Moloch. Jak by go zdefiniować? Moloch jest to zespół fabryk, elektrowni i hut połączony wspólną siecią przewodów, kabli itp. którym rządzi kilka inteligentnych systemów komputerowych. Moloch jest na północy Stanów i zajmuje już 1/3 ich powierzchni. Cały czas posuwa się na południe pochłaniając coraz więcej terytoriów. I zapytasz, co w nim takiego złego? Ano to, że on chce zniszczyć ludzkość. I w tych swoich fabrykach buduje roboty, które nie pomagają nam w kuchni, ale robią rozpierdziel w szeregach ludzkich. A często do ich budowy wykorzystuje i nasze części ciał, a nawet inteligencję, bo nasz mózg jest lepszy od najlepszego procka, a nasze ciało (nerwy) szybciej przewodzą impulsy, niż jakieś przewody.
Ludzie walczą z Molochem (jego robotami). Na północy wytworzył się front, na którym codziennie ginie wielu ludzi. Najgorsze jest to, że ludzie szybko giną, a roboty Molocha można wymieniać. Front od kilkunastu lat nie przesuwa się.
W tym świecie mocniejsze są argumenty spluwy niż gadki. Dlatego nie powinny dziwić cię najczęstsze tam wykonywane "zawody" tj. Gladiator, żołnierz, najemnik, zabójca. Nawet istnieją "nowi" księża (Kaznodzieje Nowej Ery), którzy zamiast słów o miłości walą z shotgunów do bezbożników. Wraz z powstaniem Molocha i mutantów, znaleźli się też ich tępiciele tj. Zabójca robotów i Łowca Mutantów. Jest też wiele innych profesji, mniej lub bardziej ciekawych (żeby nie było, że wymieniłem samych rozpierdalaczy, wspomnę o specach, lekarzach, radiooperatorach...)
Tamtejsi ludzie borykają się z wieloma problemami (choroby, promieniowanie, mutki, Moloch, świry ....) ale są KIMŚ. Nie są żadnymi bohaterami spod gwiazdy D&D, oni żyją, by przeżyć. Każda walka może być ich ostatnią.

Palec mnie boli od tego pisania :D Jeśli chcesz wiedzieć coś więcej, lub czegoś nie rozumiesz to pytaj ;)
http://niwia.myforum.pl/ - forum Opolskiego klubu RPG i fantastyki
http://my.opera.com/gimnazjon/blog/ - sport, ruch, zdrowie, itepe
laRy
Kok
Kok
Posty: 1133
Rejestracja: niedziela, 26 grudnia 2004, 14:02

Post autor: laRy »

bylo tak:

pewnego pieknego dnia, maszyny (od elektrycznej golarki do superkomputerow) pomyslaly sobie "a moze by sie zabawic" i zrobily lekka zaglade ludzkosci. na niebie lataly sobie bombki atomowe, biologiczne, chemiczne i rozne ich mieszanki. bylo bum i zostalo malo ludzi.

wiesz co? http://www.tawerna.rpg.pl/plik.php?id=15 <- tutaj mozesz sciagnac demo do NS 1.0 (olac system 1.0, poczytac o swiecie) i wszystko jasne!


NS rlz!
:D
polskistalker
Pomywacz
Posty: 57
Rejestracja: środa, 12 czerwca 2013, 20:25

Neuroshima 1.5

Post autor: polskistalker »

Witam!
Niedługo mam prowadzić sesję w Neuroshime 1.5, więc proszę o szybkie odpowiedzi!
A mianowicie - miejsca trafień! Każda kula trafia na "+ileś tam", potem na "+ileś tam" itd., ale osso chozzi? Jak rozumiem, ma to taki wpływ na miejsce trafień w taki sposób, że wbrew prawą fizyki lufa zamiast podskakiwać do góry opada? Proszę o dokładne wytłumaczenie. W internecie nie mogę znaleźć nic na ten temat... :(

Z góry dzięki! :smile:
Nie mogę ci pomóc, jestem Mistrzem Gry.
ODPOWIEDZ