Witam wszystkich. Od paru miesięcy pracuje nad moim autorskim RPG. Osadzone jest w przyszłości, klimaty gotyckie. Rasy: Wampiry, Ludzie, Anioły, Kranni (szczyt ewolucji, samowystarczalne organizmy), Lorisowie (zbudowani z energii), Wilkołaki i Rdzawe Kruki ("nocna" odmiana ludzi). Oto cechy (w innych mechanikach atrybuty) które zamierzam wprowadzić:
-Siła
-Wytrzymałość
-Mądrość
-Spryt (czyli inteligencja)
-Zwinność
-Precyzja (broń palna)
-Wola
-Ekspresja (charyzma)
-PSI (moc umysłu, moce psioniczne)
-Tarmaturgia (potęga krwi i ludzkiego ciała)
-Alchemia (zdolność do "magicznej" przemiany materii)
-SOUL (potęga duszy, zdolność do manipulacji energią życiową ale nie nekromacja!)
-Perepcja (wrażliwość zmysłów)
Doszłem do wniosku, że cecha mądrość jest niepotrzebna bo można ją odzwierciedlić w umiejętnościach z dziedziny dyscyplin (wymagają dużej wiedzy i doświadczenia). Doskonale mógłby zastąpić ją spryt. Co myślicie o usynięciu mądrości? Może proponujecie jeszcze jakieś zmiany? Proszę o pomoc . Dodam jeszcze, że magii jako takiej nie ma.
Cechy w Q10
-
- Pomywacz
- Posty: 50
- Rejestracja: sobota, 24 marca 2007, 16:13
- Numer GG: 0
- Kontakt:
Cechy w Q10
"W szmaragdową noc
W kryształowym zamku..."
W kryształowym zamku..."
-
- Majtek
- Posty: 105
- Rejestracja: sobota, 11 marca 2006, 21:07
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Świat Wynurzony
Re: Cechy w Q10
Czy potrzebna? To zależy jak rozbudowana ma być mechanika. Każda kolejna cecha to "tony" możliwości jej wykorzystania.
Ale odpowiadając konkretnie powiem TAK - mnie się przynajmniej tak wydaje, bo inteligencję można też wykorzystać w głupi sposób. Znaczy mam na myśli MĄDROŚĆ jako dojrzałość/doświadczenie życiowe itp. rzeczy.
Ale odpowiadając konkretnie powiem TAK - mnie się przynajmniej tak wydaje, bo inteligencję można też wykorzystać w głupi sposób. Znaczy mam na myśli MĄDROŚĆ jako dojrzałość/doświadczenie życiowe itp. rzeczy.
-
- Mat
- Posty: 440
- Rejestracja: piątek, 2 lutego 2007, 10:58
- Numer GG: 0
Re: Cechy w Q10
jest potrzebna. Inteligencja i mądrość to dwie inne sprawy. Innymi słowy
"Czym się różni mądry od inteligentnego? Mądry nigdy nie wpakuje się w to, z czego inteligentny zawsze wylezie"
"Czym się różni mądry od inteligentnego? Mądry nigdy nie wpakuje się w to, z czego inteligentny zawsze wylezie"
Rób swoje! rób swoje! A szczęście będzie twoje!
Bo życie to nie bajka! Nie głaszcze cię po jajkach!
Nie tłumacz się. Przyjaciele zrozumieją.
Wrogowie i tak nie uwierzą.
Bo życie to nie bajka! Nie głaszcze cię po jajkach!
Nie tłumacz się. Przyjaciele zrozumieją.
Wrogowie i tak nie uwierzą.
-
- Pomywacz
- Posty: 50
- Rejestracja: sobota, 24 marca 2007, 16:13
- Numer GG: 0
- Kontakt:
- Solarius Scorch
- Bosman
- Posty: 1859
- Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
- Numer GG: 0
- Skype: solar_scorch
- Lokalizacja: Cyprysowe Źródła
Re: Cechy w Q10
Skoro jest Perka, to Mądrość wydaje mi się zbędna. Jedyna forma Mądrości jako współczynnika jaką rozumiem to wrażliwość na świat dookoła (na bodźce, ludzi, magią itp.), czyli Wisdom z d20; gdy pojawia się osobno Percepcja, funkcja ta wydaje mi się zdublowana.
Jeśli źle zrozumiałem problem, proszę o przybliżenie.
Jeśli źle zrozumiałem problem, proszę o przybliżenie.
- BAZYL
- Zły Tawerniak
- Posty: 4853
- Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
- Numer GG: 3135921
- Skype: bazyl23
- Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: Cechy w Q10
Hmm... To właśnie zależy od innych współczynników. Na przykład w Kryształach Czasu jest i Mądrość, i Inteligencja. Ale interpretacja tych współczynników jest różna - Mądrość to wiedza ilość informacji jaką posiada postać, Inteligencja zaś, to szybkość przetwarzania tych informacji, zdolność wyciągania wniosków.
Przykłady:
Jeśli postać chce wiedzieć czy posiada informację gdzie zbierać jakieś zioło - testuje się MD.
Za ilość wyuczonych czarów odpowiada MD.
Jeśli postać chce wiedzieć co się stanie jak przesunie dźwignię w jakimś mechanizmie - testuje się INT.
Za ilość zapamiętanych czarów odpowiada INT.
Oczywiście w KC są także rzuty mieszane - przyrządzanie eliksiru z ziół to wypadkowa MD (wiedzy na ten temat) i INT (prawidłowego wykorzystania wiedzy i składników). I w myślę, że w tym przypadku oba współczynniki są potrzebne. Jak to się ma do Q10 nie wiem - zależy wszakże od zasad Q10.
Przykłady:
Jeśli postać chce wiedzieć czy posiada informację gdzie zbierać jakieś zioło - testuje się MD.
Za ilość wyuczonych czarów odpowiada MD.
Jeśli postać chce wiedzieć co się stanie jak przesunie dźwignię w jakimś mechanizmie - testuje się INT.
Za ilość zapamiętanych czarów odpowiada INT.
Oczywiście w KC są także rzuty mieszane - przyrządzanie eliksiru z ziół to wypadkowa MD (wiedzy na ten temat) i INT (prawidłowego wykorzystania wiedzy i składników). I w myślę, że w tym przypadku oba współczynniki są potrzebne. Jak to się ma do Q10 nie wiem - zależy wszakże od zasad Q10.
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
- Solarius Scorch
- Bosman
- Posty: 1859
- Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
- Numer GG: 0
- Skype: solar_scorch
- Lokalizacja: Cyprysowe Źródła
Re: Cechy w Q10
Aaa racja, zapomniałem o KC.
Cóż, moim zdaniem Mądrość tak rozumiana daje się wciągnąć do skilli. Jako że jestem raczej zwolennikiem ograniczania liczby współczynników, proponowałbym w tym układzie eliminację Mądrości w Q10. (Nie znaczy to że krytykuję KC, chroń mnie Arturiusie )
Cóż, moim zdaniem Mądrość tak rozumiana daje się wciągnąć do skilli. Jako że jestem raczej zwolennikiem ograniczania liczby współczynników, proponowałbym w tym układzie eliminację Mądrości w Q10. (Nie znaczy to że krytykuję KC, chroń mnie Arturiusie )