[Poszukiwacze] - komentarze do sesji

Stare i nieaktywne wątki z Rekrutacji.
Grim
Marynarz
Marynarz
Posty: 346
Rejestracja: piątek, 7 grudnia 2007, 09:48
Numer GG: 0

[Poszukiwacze] - komentarze do sesji

Post autor: Grim »

Sesja – Poszukiwacze

Historia:

Rzecz dzieje się w autorskim świecie fantasy. Zachodnie imperium Azteckie, stanowiące przymierze lokalnych, wysoko rozwiniętych technologicznie ras, odparło atak wschodnich kolonizatorów, dysponując znacznie lepiej rozwinięta kulturą i przede wszystkim zdobyczami technologicznymi. Kolonizatorzy ze wschodu, nie śmieli nawet śnić o takich cudach jakimi dysponowało Przymierze Azteckie. Podczas gdy inni sąsiedzi zza morza kształcili się w magii, poznając jej skomplikowana naturę, Aztekowie podchodzili do życia w bardziej naukowy sposób, szukając czegoś zgoła innego. Gdy doszło do konfrontacji, Przymierze z łatwością wygrało posyłając dumną armię Magów do piachu, za pomocą kilkunastu kilogramów ołowiu. Zachęceni własnym zwycięstwem, rozpoczęli ekspansję terytorialną na zacofane ludy zamieszkujące za morzem. W krótkim czasie podbili wszystkie prymitywne rasy i wprowadzili twarde rządy absolutyzmu. Aztekowie stanowili mieszaninę kulturową różnych inżynierów z każdej innej rozwiniętej rasy. Byli tam więc Ludzie, Krasnoludy, Gobliny, i inne potężniejsze rasy, jak np.: Łupieżcy Umysłów. W zacofanym świecie wciąż panowała magia, lecz cesarz ani myślał jej plenić. Uznał ja nawet za PRAWIE tak wartościową jak technikę, wobec czego inżynierzy spróbowali połączyć obie filozofie. Narodziła się więc alchemia, robotyka ( ożywianie za pomocą magii metalowych konstrukcji ) i inne nauki. Jednak z czasem podbite narody przestały tolerować technikę. Uznały ja za nienaturalną i źródło zła. Tłum burzył się tak długo, że cesarz aby utrzymać tron zezwalał na powolne jej znoszenie. Dawne cuda i wynalazki wymarły. Cesarz zdecydował, że musi się chronić i... Stworzył Zakon, specjalne stowarzyszenie, zajmujące się ochroną jego i.. przede wszystkim – likwidacją niewygodnych ludzi. Jednym z celi pobocznych Zakonu, było usuwanie także największych przeciwników rozwoju technicznego.
Zakon miał jednak jeszcze jeden cel. Przywrócić technikę. Pragnęli zniesienia magii jako panującej nauki ale żeby tego dokonać – musieli najpierw usunąć Obiekty. Obiekty stanowiły klucz do Magii. Nikt nie wiedział właściwie skąd się wzięły ale większość wierzyła że, pochodzą od bogów. Dlatego właśnie zakon pragnął je zniszczyć. Zebranie i publiczne zniszczenie wszystkich Obiektów stanowiło by dowód, że to tylko przedmioty, a nie boskie dary. Część Poszukiwaczy, (gdyż tak właśnie nazwano owych zbieraczy Obiektów) wcale nie pragnęła ich zniszczenia. Możliwe, że to naprawdę dary bogów i zaprowadzą ich do nich? Poszukiwacze, oraz zwykli adepci zakonu dorabiali sobie w dość nieprzyjemny sposób. Zabójstwa, włamania, kradzieże... Cóż, maksymą Zakonu było hasło : „cel uświęca środki” a adepci stosowali to prawo z upodobaniem. Zakon kształcił swych adeptów w kilku kierunkach. Zajmujący się włamaniami Cienie, zbiorowi Mordercy, zwani Łamaczami, czy też mistrzowie szpiegostwa, tzw. Zmiennokształtni.


Profesje:

Wszyscy Poszukiwacze ( za wyjątkiem łamaczy), niezależnie od podklasy nie dysponują przeszkoleniem w dziedzinie noszenia jakichkolwiek pancerzy. Jeśli mimo to je noszą kara z pancerza wynosi czterokrotność standardowej kary.

Snajperzy – zabójcy korzystający z broni miotanej, zachwycającymi swoją precyzją, niesamowicie bystrym wzrokiem, wspomaganym techniką. Są też obserwatorami i śledzą cel którego nie można śledzić z bliska. Oprócz broni dystansowej uzbrojeni są też w liczne noże ponieważ są też Nożownikami.
Cechy: + 4 do zręczności i +4 do testów ataku bronią miotaną. + 4 do testów zauważania. (oprócz premii podklasy i rasy)
Widzenie w ciemnościach w czerni i bieli na odległość 36 m. Normalne widzenie w świetle słabym lub w świetle księżyca, pochodni czy gwiazd.
Automatyczna broń: Miotacz,* tuzin shruikenów, tuzin noży do rzucania.
Atut: Zogniskowanie broni : Miotacz, Mistrzowska Celność ^ : Broń rzucana.


Łamacze – wspomagani alchemią i techniką profesjonalni zbiorowi mordercy. Czasem zajmują się również ubijaniem potworów, albo zwyczajnie trudnią się Najemnictwem. Są niezwykle szybcy i bardzo trudno ich trafić z uwagi na specjalne przeszkolenie w dziedzinie uniku.
Cechy: +4 do Siły i wszystkich związanych z nią testów. +2 do testów ataku bronią białą.
Biegłość we wszystkich rodzajach broni. + 2 do budowy. +4 metry do standardowej prędkości poruszania.
Automatyczna broń: Ostrza**,
Atut: Uniki, Ruchliwość, Lekkie i Średnie Pancerze.

Cienie – wspomaganych magią przemiany ludzi, zajmującymi się włamaniami oraz kradzieżami wartościowych przedmiotów ze strzeżonych miejsc. Mają najbardziej wyczulone zmysły włącznie z tym „szóstym”. mistrzowie sztuk walki i uniku zabijający wrogów poprzez uszkodzenie najważniejszych punktów energetycznych (np.: splot słoneczny). Najczęściej atakują w tłumie bądź w przebraniu.
Cechy: + 4 do zręczności i wszystkich związanych z nią testów, poza testami ataku. – 2 do budowy. – 2 do testów ataku bronią miotaną, ponieważ walka na dystans nie obejmuje szkolenia. +4 do cichego poruszania, unieszkodliwiania urządzeń, nasłuchiwania i przeszukiwania. +1 do zauważania. +1 do przebierania. +2 do charyzmy i testów blefowania i dyplomacji. +2 do testów ataku wręcz. Widzenie w ciemnościach jak w świetle zwykłym.
Automatyczna broń: ( - ) pajęcze ostrza *** - mistrzowskie wytrychy +2 do testów otwierania zamków.
Atut: Uniki, Ruchliwość, Ukradkowy Atak 1k8 ( zamiast 1k6 jeśli grasz łotrzykiem. Jeśli nie – 1k5. )


Zmiennokształtni– Dysponujący zdolnością zmiany kształtu w dowolne zwierzę szpiedzy. Zwani są też Mieniakami, lub Dopplerami, bo ci specjalizujący się szpiegostwem wywiadowczym, potrafią przybrać także kształt człowieka. Jako Magowie, dysponują standardową bronią jak drąg, czy kostur, którą posługują się z wielką wprawą.
Cechy: +2 do Intelektu oraz Roztropności.
Zdolności czaropodobne: Na życzenie zmiana w dowolne zwierzę w przedziale rozmiaru filigranowy – malutki. 8 razy dziennie w stworzenie o rozmiarze mały. 4 razy dziennie w stworzenie o rozmiarze średni. 2 razy dziennie w stworzenie o rozmiarze duży. UWAGA – przy przemianie w zwierzę zyskuje się jego intelekt.
Automatyczna Broń: Drąg.
Atuty: Oburęczność, Walka dwoma rodzajami broni.

*Miotacz. – Standardowa broń dystansowa Snajperów. Jest to specjalne urządzenie scalone z ręką. Po załadowaniu do specjalnej komory malutkiego pocisku ( bełt, shruiken, strzałka, pocisk do procy, kamień, kawałek metalu) można go wystrzelić na zasadzie kuszy. Tak użyty pocisk zadaje dwukrotnie większe obrażenia niż w wypadku użycia go w standardowy sposób ( np.: bełt wystrzelony z lekkiej kuszy mógłby zadać 1k8 punktów obrażeń a załadowany do miotacza zada 2k8). Broń nie musi być przeładowywana, ponieważ po strzale miejsce w rowku zajmuje natychmiast kolejny pocisk. W ciągu każdej tury wystrzelić można do pięciu pocisków, co wpływa na celność. Drugi strzał podlega karze –2, trzeci –4, czwarty –8, piąty –16. Ponieważ każdy strzał wymaga precyzyjnego przymierzenia. Po wyczerpaniu załadowanych pocisków akcja ponownego załadunku trwa dwie tury. Broń ta jest wynalazkiem opracowanym w zakonie i nie może być oddzielona od właściciela, ponieważ stanowi jego część (tak jak np. : żelazna dłoń, należy do golema ). Niestety musi być poddawana zabiegom pielęgnacyjnym, aby nie uległa korozji. Może też zostać uszkodzona, a naprawić ją może jedynie inny członek zakonu, który wyspecjalizował się w pracy nad takimi urządzeniami.

^Mistrzowska Celność – Atut zapewniający 100 % pewność na trafienie w cel. Dzięki mistrzowskiemu przeszkoleniu Snajperzy zawsze trafiają w tym wypadku przy pomocy drobnych przedmiotów jak shruikeny czy noże. Atut ten mają jedynie snajperzy i odnosi się on jedynie do shruikenów i noży.

**Ostrza – Broń łamaczy. Podobnie jak i Miotacz, stanowi jedność z posiadaczem. Jest to jednak broń służąca do walki w zwarciu, a nie na dystans. Dłoń może stopić się w jedno długie ostrze o obrażeniach 1k10, lub w kilka niewielkich ostrzy (tak zwane pazury) o obrażeniach 1k4 każde. ( w sumie 3k4). Ostrza mogą posłużyć też do wspinaczki ( premia +2).

***Pajęcze Ostrza. – Cienie są w stanie wysunąć z dłoni cieniutkie ostrza, którymi są w stanie z łatwością manipulować w zamkach. Drobniutkie ostrza wysuwają się im także z kłykci zadając dodatkowe drobne rany +1k2 od każdego ( w sumie 4k2) do testów ataku pięściami.

Zostaliście wysłani przez cesarza na daleką północ, w celu zbadania buntów koczujących tam plemion orków i przede wszystkim, odebrania zalegających danin. Przynajmniej tak oficjalnie ogłosił cesarz. W rzeczywistości, waszym celem ma być odnalezienie pewnego Obiektu. Spotkacie się więc w Świątyni Trzech Wiar z Nomadem, zastępcą Mistrza Zakonu, który objaśni wam cały plan i ruszy z wami po Obiekt. Niedawno zostaliście przeszkoleni na Poszukiwaczy, więc nie macie jeszcze zbyt dużego doświadczenia w zakresie Obiektów. Wszyscy jesteście kumplami z jednej celi i ciężko ćwiczyliście, aby zaliczyć egzamin. Teraz czeka was wasza pierwsza poważna misja.

Mam nadzieję, że scenariusz się wam spodobał i zechcecie wziąć udział w sesji. Karty postaci proszę zamieszczać w tym temacie na podany wzór. :

Imię:

Nazwisko i/lub ksywa postaci:

Rasa: ( Każda za wyjątkiem Półork i Niziołek, gdyż rasy te nie zaliczają się do Przymierza Azteckiego. )

Klasa i podklasa: ( Wybieracie pośród wymienionych wyżej profesji i nakładacie ten wzór na inną klasę np.: na wojownika. UWAGA : jeśli dana profesja ma jakieś ograniczenia które podklasa znosi (np.: Możliwość noszenia lekkich pancerzy) Owe ograniczenia dalej obowiązują i należy się stosować głównie do profesji. Wybieracie pośród zwykłych klas, za wyjątkiem – Barbarzyńcy, Druida, Paladyna i Tropiciela, gdyż są to klasy dla ras zacofanych. A Paladyn nie nadaje się charakterem na poszukiwacza.

Charakter: Każdy ale nie dobry. Poszukiwacze są profesjonalistami w dziedzinie łamania prawa.

Poziom : Tu wpisujemy 1 :). Resztę karty dopiszę :)
Ostatnio zmieniony wtorek, 19 lutego 2008, 20:56 przez Grim, łącznie zmieniany 1 raz.
For Honor & BIG Money!
Errer_Avares
Mat
Mat
Posty: 468
Rejestracja: czwartek, 29 listopada 2007, 12:11
Numer GG: 11764336
Lokalizacja: Leszno

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Errer_Avares »

Ja zgłaszam się z wielką chęcią pogrania :) odwrócimy role co nie Grim? :D Fajnie będzie zobaczyć jak mistrzujesz hehe Kartę dorzucę dzisiaj w nocy, albo jutro z samego rana. Pozdrawiam.
Mój miecz to moja siła
Grim
Marynarz
Marynarz
Posty: 346
Rejestracja: piątek, 7 grudnia 2007, 09:48
Numer GG: 0

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Grim »

Chętnie cię przyjmę. Czekam na innych chętnych.
For Honor & BIG Money!
Gabriel-The-Cloud
Marynarz
Marynarz
Posty: 348
Rejestracja: niedziela, 5 sierpnia 2007, 21:29
Numer GG: 5181070
Lokalizacja: Gliwice/Ciemnogród

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Gabriel-The-Cloud »

Zgłaszam się, zobaczymy, jak to będzie ;)
Alastor
Szczur Lądowy
Posty: 11
Rejestracja: piątek, 28 grudnia 2007, 22:07
Numer GG: 0

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Alastor »

zgłaszam chęć udziału w grze, nie trzeba pisać historii?
Tor Zirael
Szczur Lądowy
Posty: 1
Rejestracja: piątek, 28 grudnia 2007, 23:41
Numer GG: 0

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Tor Zirael »

Ja również jestem chętna. Aztekowie rulez 8) Muszęjeszcze kilka szczegółów przemyśleć, ale możecie być pewni, że niebawem stworzę snajpera.
It's never sure, it's never pure, it always hurts...
Errer_Avares
Mat
Mat
Posty: 468
Rejestracja: czwartek, 29 listopada 2007, 12:11
Numer GG: 11764336
Lokalizacja: Leszno

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Errer_Avares »

Imię: Aminter

Nazwisko i/lub ksywa postaci: Assar

Rasa: Elf

Klasa i podklasa: Wojownik, łamacz.

Charakter: Neutralny

Poziom : 1
Mój miecz to moja siła
Grim
Marynarz
Marynarz
Posty: 346
Rejestracja: piątek, 7 grudnia 2007, 09:48
Numer GG: 0

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Grim »

Dobra Errer - jesteś przyjęty, ale będziesz musiał uzupełnić kartę. No wiesz, te wszystkie pierdoły, które pisało się też w twojej sesji, pw, wygląd, wiek itd. Nie musze chyba już tego dopisywać. Historii nie trzeba, bo wszyscy gracze są z jednego klasztoru i ich losy toczyły się w nim tak samo. Ale jeśli bohater był gdzieś wcześniej, zanim wstąpił do zakonu, to przydałoby się to opisać. Dlaczego tam wstąpił z jakich pobudek itd.
Alastor - jesteś przyjęty ale również uzupełnij kartę i zamieść ją w tym temacie a nie na pw. Śmiało może być dwarf, jedynie Niziołki i Półorki się nie kwalifikują.
A! I przydałoby się gdyby każdy dopisał też numre GG, żebym mógł was informować na bieżąco.
For Honor & BIG Money!
Errer_Avares
Mat
Mat
Posty: 468
Rejestracja: czwartek, 29 listopada 2007, 12:11
Numer GG: 11764336
Lokalizacja: Leszno

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Errer_Avares »

Mój numer już masz :D A co do tej karty... To ja mam zrobić normalnego wojownika i później narzucić na niego te wszystkie premie od "łamacza" tak? Wydaje mi się to oczywiste ale wolę zapytać :P
Mój miecz to moja siła
Gabriel-The-Cloud
Marynarz
Marynarz
Posty: 348
Rejestracja: niedziela, 5 sierpnia 2007, 21:29
Numer GG: 5181070
Lokalizacja: Gliwice/Ciemnogród

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Gabriel-The-Cloud »

A ja mam inne pytanie:
Co z rzutami? Mam na myśli Siłę, Roztropność, etc. - rozdzielamy konkretną ilość punktów, czy dać sobie z tym spokój?
Grim
Marynarz
Marynarz
Posty: 346
Rejestracja: piątek, 7 grudnia 2007, 09:48
Numer GG: 0

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Grim »

Macie 76 pkt. do rozdania między wszystkie statsy. Plus premie z klasy. Kurde, jak na 1lvlowe postacie i tak będziecie za silni. Ale spoko, już ja wam załatwie coś takiego, że nawet premie wam nie pomogą... :D.
Tak Errer, jak pisałem, klasę tworzysz nakładając klasę nadrzędną na np: wojownika. Oczywiście nie musi byc to akurat wojownik, ale wiecie, o co chodzi. Jeśłi jednak ta klasa ma jakieś minusy (np: wszyscy poza łamaczami nie potrafią nosić żadnych pancerzy) to ta kara obowiązuje pomimo, że podklasa ja znosi. I w ten deseń. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania, podaję numer GG. 5120419
For Honor & BIG Money!
Errer_Avares
Mat
Mat
Posty: 468
Rejestracja: czwartek, 29 listopada 2007, 12:11
Numer GG: 11764336
Lokalizacja: Leszno

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Errer_Avares »

Reszta karty:

PW: 11

Szybkość: 13 m.

Atrybuty:
Siła- 22
Zręczność- 14
Budowa- 12
Roztropność- 10
Intelekt- 14
Charyzma- 10

Premia do ataku wręcz:
+9
Premia do ataku dystansowego: +3

Rzuty obronne:
Wytrwałość- 3
Refleks- 2
Wola- 0

Umiejętności:
Jeździectwo (Zr)- 4+2=6
Wspinaczka (S)- 4=6=10
Pływanie (S)- 4+6=10
Skakanie (S)- 2+6=8
Język obcy- Gobliński.

Atuty: Wyspecjalizowanie, Zaogniskowanie broni (ostrza).

To chyba wszystko :D
Mój miecz to moja siła
Azrael
Bosman
Bosman
Posty: 2006
Rejestracja: niedziela, 17 grudnia 2006, 11:38
Numer GG: 0
Lokalizacja: Nie chcesz wiedzieć... naprawdę nie chcesz wiedzieć...

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Azrael »

Karta będzie... dziś, najpóźniej jutro.

Jednak zanim napiszę jest kilka kwesti....:

1. Trochę to nielogiczne, że łatwiej jest się zamienic w mysz niż psa... potrzebna jest większa zmiana. Fajnie by było jakbyś to zmienił. (i nie chodzi tu o to, aby było prościej, możesz[zresztą to twój system możesz wszystko] zaostrzyc pozostale warunki)
2. Jeśli przejmuje się w 100% intelekt zwierzaka, to nie można np. zamienic się w mysz, aby przejśc pod drzwiami... bo mysz zapomni o tym... tak?
Grupa Nieszanowania Praw Ludzkich oraz Wspierania Bratniej Nienawiści na Tawernie

Azrael (Śmierć Wszechświatów) jest ich władcą. Wszystkie inne Śmierci są zależne od niego.
Grim
Marynarz
Marynarz
Posty: 346
Rejestracja: piątek, 7 grudnia 2007, 09:48
Numer GG: 0

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Grim »

1.Właśnie to, że łątwiej stać się myszą niż psem JEST logiczne. Wyobraź sobie coś takiego. Mas zdodać malutkie 2+2 lub obliczyć pierwiastek ze 29476 + 1/2 x+ a kwadrat do sześcianu. Oczywiście to pierwsze jest prostsze. Stosuje tu teorię skomplikowania i złożoności zwierzęcia. Taka na przykład mucha jest o wiele mniej skomplikowana od chomika dajmy na to :D. Logiczne?
2. Z tego co wiem myszy aż tak głupie nie są i poza tym, zachowujesz swoja pamięć i świadomość. Więc nie. Pamiętasz o tym, ale akcje które możesz wykonać są ograniczone, ponieważ jesteś... hmm. za głupi.. by wiedzieć że możesz coś takiego zrobić. Chyba że inny Gracz ci podpowie co masz robić i pokaże co i jak :).

No i kwestia zaostrzania... Wszystko mógłbym wam zmienić i utrudnić ale
a) Nie chce mi się
b) Ciesz się lepiej że system masz tak bardzo na rękę.
c) W przyszłości mogę wam wprowadzic przeciez magiczny szmelc co to wam da nowe możliwości, więc nie przejmuj się ;).

Errer - Jesteś w 100% przyjęty. Nie troszcz się o ekw. bo poza uzbrojeniem i posłaniem nie macie niczego. No i jakieś tam 200 sz. Przyda się wam, jak będziecie robić zakupy :P.
For Honor & BIG Money!
Azrael
Bosman
Bosman
Posty: 2006
Rejestracja: niedziela, 17 grudnia 2006, 11:38
Numer GG: 0
Lokalizacja: Nie chcesz wiedzieć... naprawdę nie chcesz wiedzieć...

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Azrael »

Nie za bardzo jest to logiczne, no ale nie ważne.
Spróbuj zgiąc wszystkie palce, tak aby zajmowały miej miejsca... a teraz spróbuj za pomocą młotka sie ich pozbyc.

Spróbowałeś? Piszesz jedna ręką? Oooo... więc widzisz teraz, że tym większa zmiana wagi, tym trudniej?
Grupa Nieszanowania Praw Ludzkich oraz Wspierania Bratniej Nienawiści na Tawernie

Azrael (Śmierć Wszechświatów) jest ich władcą. Wszystkie inne Śmierci są zależne od niego.
Errer_Avares
Mat
Mat
Posty: 468
Rejestracja: czwartek, 29 listopada 2007, 12:11
Numer GG: 11764336
Lokalizacja: Leszno

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Errer_Avares »

Dalej ludzie zmobilizujcie się i napiszcie te karty jak najszybciej! :P Chciałbym jak najszybciej zacząć i przetestować zdolności prowadzenia sesji przez Grima :D
Mój miecz to moja siła
Gabriel-The-Cloud
Marynarz
Marynarz
Posty: 348
Rejestracja: niedziela, 5 sierpnia 2007, 21:29
Numer GG: 5181070
Lokalizacja: Gliwice/Ciemnogród

Re: Poszukiwacze (D&D) autorski.

Post autor: Gabriel-The-Cloud »

Mistrzu, ale tu są CYFERKI. Czyli to, co sprawia mi najgorszy ból ^^ A w sumie - jak się skupię, to do końca tygodnia kartę zrobię. Nie mam za grosz pomysłu, ale na pewno na jakiś wpadnę ;) W końcu jutro religia i wos...
Zablokowany