Strona 1 z 5

[Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 13:26
autor: BlindKitty
Cennik

Broń:
  • shuriken - 1 ryu
    kunai - 3 ryu
    senbon (10 w paczce) - 4 ryu
    katana - 50 ryu
    rapier - 250 ryu (wyłącznie na zamówienie)
    nunchaku - 15 ryu
    jo - 3 ryu
    bo - 5 ryu
    naginata - 40 ryu
    yari - 35 ryu
    tonfa - 2 ryu
    sai - 12 ryu
    kama - 12 ryu
    trzyczęściowa pałka - 25 ryu
    dai-shuriken - 20 ryu
    fuuma shuriken - 30 ryu
    dai-kunai - 25 ryu
    10 m żyłki do pułapek - 5 ryu
    wybuchowe notki - 3 ryu
    10 kartek do wybuchowych notek - 5 ryu
Jedzenie:
  • ramen - 5 ryu
    sushi - 6 ryu
Książki:
  • "Podstawy anatomii", praca zbiorowa - 29 ryu
    "Anatomia w praktyce 1: genin", praca zbiorowa - 19 ryu
    "Anatomia w praktyce 2: chuunin", praca zbiorowa - 29 ryu
    "Anatomia w praktyce 3: jounin", praca zbiorowa - 49 ryu
    "Podręcznik med-nina 2: Anatomia ciała ludzkiego", cz. 1-4, prof. jou. Ahitako Oya - 19 ryu za część
    "O otwieraniu Dziewięciu Bram", jou. Maito Sosen - 79 ryu
    "Jak zniszczyć chakrę: O naturze tenketsu", jou. Hyuuga Kwon - 29 ryu
    "Taijutsu Jyuuken od podstaw", praca zbiororwa - 35 ryu
    "Chakra i jej wykorzystanie", cz. 1-4, praca zbiorowa - 15 ryu za część

    "Podstawy metalurgii", jou. Akiba Tsubasa - 30 ryu
    "Traktat o naturze ostrza", jou. Akiba Tsubasa - 20 ryu
    "Rzadkie metale i cenne stopy w procesie wykuwania broni", jou. Akiba Tsubasa - 50 ryu

    Wszystkie książki Jirayi - 29 ryu za część

    "Wojna 5 Wiosek", Shika Kunomaru - 10 ryu
Inne:
  • HyourouGan (pigułki regeneracyjne, tzw. soldier pills) - 10 ryu sztuka
    KetsuegiGan (pigułki z krwią) - 15 ryu sztuka
    Bandaże - 3 ryu rolka
    10 m liny - 2 ryu
Nominały w jakich występują pieniądze:
monety: 1, 2, 5, 10 ryu
banknoty: 10, 20, 50, 100, 200, 500, 1000 ryu

W miarę pojawiania się pytań na temat różnych cen cennik będzie regularnie poszerzany.

Ok. Biorąc pod uwagę spore zainteresowanie sesjami Naruto i moją dobrą wolę, a ponadto fakt że chwilowo nie gram w zbyt wielu sesjach i w ogóle :P Stwierdziłem, że spróbuję po raz kolejny założyć rekrutację do sesji Naruto.

Na początek kilka słów na ważkie tematy: sesja będzie w znacznej mierze oparta na prostej, stworzonej przez mnie specjalnie dla niej mechanice. Gwarantuję, że wyeliminuje ona zbytnich przepaków. Szybko i boleśnie.

Po drugie, poszukuję trzech graczy - jeśli ktoś chciałby zostać sensei grupy, to może okazać się istnienie czterech graczy. Każdy może wysłać kartę na genina i na chuunina, albo tylko jedną z nich; jeśli jednak wysyła dwie, niech zaznaczy kim woli być (żeby nie było, że został pomniejszym sensei, mimo że wolał być geninem).

Po trzecie, jeśli ktoś spróbuje mi napisać w historii postaci, że wychowywał go Kakshi, że opiekowała się nim Tsunade, że jest nieślubnym dzieckiem Naruto i Hinaty, albo coś porównywalnie głupiego, niech lepiej od razu zrezygnuje. Inaczej dorwie go ANBU, gdziekolwiek nie zechciałby się schować. I nie mówię tu o sesji, bo tam się nawet nie dostanie, tylko o realu.

Po czwarte, każdy ma 48h na odpowiedź. Jeśli nie zdoła odpowiedzieć w tym czasie (z uzasadnionych przyczyn) jest zobowiązny dać znać MG na forum, PW, gg, cokolwiek (jak ktoś bardzo chce, może nawet dostać mój numer telefonu na wypadek śmierci internetu/kompa). Brak odpisu bez ostrzeżenia o nieobecności = śmierć. Trzy braki odpisu, nawet z ostrzeżeniami = śmierć. Co dziesięć odpisów zapomninam o jednym nieodpisaniu. Sam również będę starał się dotrzymywać tego terminu.

I to w sumie tyle... Karty do mnie na PW, ale rzeczy o których wiedzą inni członkowi grupy (UWAGA! Znacie się z Akademii + już od kilku tygodni razem wykonujecie malutkie misje, więc co nieco o sobie wiecie) pytania tamże bądź na gg - 1223257 (preferuję gg, PW mam strasznie zawalone).

Wzór karty postaci:

Imię + nazwisko, ew. ksywka etc.: (Uwaga! Albo japońskie, albo japońsko brzmiące!)
Wygląd zewnętrzny:
Historia postaci (nie za długo):
Historia klanu/rodziny (nie jest niezbędna, jeśli wybieracie istniejący bądź jeśli wasza rodzina nie przeżyła niczego szczególnego):
Charakter/zachowanie (króciutko):
Ekwipunek:
Tzw. inne: może to być krótka scenka z życia, ulubione powiedzonka, cokolwiek co może zainteresować MG, podsunąć mu dobre pomysły i ogólnie rzecz ujmując ułatwić dostanie się do sesji.

Mechanika:
ATRYBUTY
*Macie po jednej kropce w każdym na początek.
*15 kropek do rozdania.
*Chuuninowie mają 25 kropek do rozdania.
*Nie mogą przekroczyć 10.
*Średnia wartość to 2-3 punkty.

+koszt rozwinięcia Atrybutu do poziomu X wynosi 5*X PD

Wytrzymałość - im wyższa, tym więcej ma 'chakry fizycznej' którą zużywa się głównie na taijutsu i w niewielkich ilościach również na ninjutsu
Przemiana materii - im wyższa, tym szybciej ninja regeneruje 'chakrę fizyczną'
Odporność - wpływa na zdolność ninja do wytrzymywania trafień (powszechnie zwaną HPkami)
Żywotność - więcej żywotności - szybsze zdrowienie
Siła - jasne, prawda?
Zręczność - wpływa na celność i szanse trafienia w walce wręcz
Zwinność - wpływa na szanse uniknięcia ciosu
Szybkosć - raczej jasne
Duch - im wyższy ten wskaźnik, tym więcej 'chakry duchowej' zużywanej na genjutsu i ninjutsu
Skupienie - przyśpiesza regenerację 'chakry duchowej'

ZNAJOMOŚCI
*Macie sześć kropek do rozdania.
*Zaczynacie na zerze.
*Chuuninowie mają kropek dwanaście.

+koszt rozwinięcia znajomości chakry do poziomu Y wynosi 10+Y*2 PD

Chakra Katon (ognia)
Chakra Fuuton (powietrza)
Chakra Mizu (wody)
Chakra Saaton (ziemi)
Chakra Raiten (piorunów)
Chakra Dou (ciała) (niedostępna na początku)
Chakra Gokuin (pieczęci) (niedostępna na początku)
Chakra Bijuu (demona) (niedostępna na początku)

Taijutsu Gouken (twardej pięści)
Taijutsu Jyuuken (miękkiej pięści) (dostępna tylko w połączeniu z Byakugan, ew. inną linią krwi dającą zbliżone zdolności, po akceptacji MG)

Techniki:
*Tyle danego typu, ile macie kropek w takiej chakra. Np. trzy kropki Chakry Mizu = trzy techniki wody.
*Im potężniejsza technika, tym więcej kropek potrzeba żeby się jej nauczyć.
*Techniki początkowe (Henge, Bunshin, Kai etc. musicie wziąć oddzielnie, ale każda pochłania tylko pół kropki chakry dowolnego typu - czyli na jedną kropkę można wziąć dwie takie).
*Wolno wymyślać własne, z dokładnym opisem na PW, ja ustalę im mechanikę.

Pierwszych czterech nie trzeba chyba wyjaśniać. Chakra Dou służy ninja - medykom (to ta zielona), Chakra Gokuin to ta do technik pieczętujących (np. tych które zapieczętowały Demonicznego Lisa w Naruto, i ta która blokowała przeklętą pieczęć na Sasuke, i inne tego rodzaju). Chakra Bijuu to oczywiścia chakra demonów z ogonami, noszonych przez Jinchuuriki. Znajomość jej oczywiście występuje tylko u nosicieli demonów. Ostatnie dwa są chyba znów jasne.
Wam wolno włożyć waszych sześć kropek tylko w pierwsze cztery rodzaje, lub w taijutsu, ale używając taijutsu Jyuuken pamiętajcie, że zużywa ono również 'chakrę duchową'. Możecie mieć tyle technik, ile kropek w danym rodzaju chakry. Im trudniejsza technika, tym więcej kropek danej chakry trzeba, żeby w ogóle się jej nauczyć (np. Raikiri/Chidori wymaga chakry Fuuton na 15, Rasengan dowolnej chakry na 15, a Ooden Rasengan na 20).

Oczywiście będę upominał jeśli techniki wzięte (bądź wymyślone, oczywiście zezwalam na to) przez gracza okażą się zbyt potężne jak na znany poziom chakry.

Ewentualne linie krwi (wolno brać istniejące - nie wymordowane - klany, bądź tworzyć własne, z lub bez lini krwi) będę rozliczał zupełnie osobno. Demony... No cóż, raczej nie radzę wam wpisywać ich w historię postaci, chyba że jako ewnetualność dla mistrza gry. Istnieje pewna szanse że dorobicie się ich w trakcie rozgrywki, ale nie liczcie na to zbytnio.

Co zaś do fabuły: okres mniej więcej (ciekawostka :P) Nefrytowych Łez, czyli tuż po pozbyciu się Dziewięciu Ogonów z wioski i śmierci Czwartego. Jesteście jednym ze świeżo utworzonych zespołów, który z braku jouninów (mimo tworzenia czteroosobowych oddziałów) został przydzielony chuuninowi. Znacie się już od kilku misji, nałapaliście mnóstwo zbiegłych kotów i wypieliliście sporo ogródków, więc teraz zapewne czekają was prawdziwe, porządne misje.

Jeszcze dwie uwagi: jeśli nie znajdzie się odpowiedni sensei, wezmę czterech geninów pod wodzą NPC-jounina. I sesja jest planowana raczej na długi okres czasu, bardziej kampanię niż jednostrzałówkę.

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 13:42
autor: Azrael
Wchodze w to!

KP dziś lub jutro.

Tylko jest jedna sprawa... żaden Genin nie zna dwóch "chakr" no może jakieś wyjątki, ale ogółem to genini
(o ile potrafią specjalne techniki) to z tylko jednego żywiołu.

Przyjżałem się dokładnie mechanice i "musisz"* ją zmienić.
Naruto dopiero w Shipudenie opanował żywioł wiatru, a Sasuke (super talent, geniusz wow) tylko błyskawicy i ognia.

* Jeśli chcesz tworzyć sesje zgodną ze światem Naruto.

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 14:31
autor: Nekonushi
Też postaram się napisać (w etapie tworzenia pomyślę, czy chuunin czy genin :P).

Jedna sprawa techniczna - napisałeś, że technika Chidori wymaga 15 chakry Fuuton. Czy Chidori nie było przypadkiem chakrą Raiten?

Dowód, że istnieje taka chakra:

- http://img.bleachexile.com/manga/naruto ... age_13.png


Jako że klan Uchiha raczej wypada (... jakoś się nie dziwię :P) to tym razem Hyuuga (przerobię na twoją mechanikę kartę z Nefrytowych Łez).

Jeszcze dwa pytania natury technicznej - Czy Chuunin będzie mógł używać chakry dou raz i w jakich czasach się rozgrywa akcja dwa?

A karta postaci na... when it's done :P

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 14:35
autor: Azrael
Kurde, nie znam japońskich nazewnict, ale jestem 100% pewny, że chidori jest żywiołu błyskawicy.

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 14:50
autor: Hiro
BlindKitty dobrze wie, że chcę czekałem na to już od dawna. Tylko starą kartę poprawię i jest ok

KALENDARIUM


Wklejam tutaj nasz czasomierz, coby każdy mógł znaleźć.

A więc mamy rok 17588 po stworzeniu świata P.S.Ś. (S.I.T. Sugi Ittenshikai Tanjou)

Uformowanie drużyny 4: 11 marca

Pierwszy dzień : 17 kwietnia

Zakończenie misji 1 i Diego w drużynie : 24 kwietnia

Trening drużynowy (we are here!) : 25 kwietnia

Początek misji 2 : 26 kwietnia

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 14:57
autor: BlindKitty
Chakra Raiten została wchołonięta przez Chakrę Fuuton (jest stosunkowo niewiele technik jednej i drugiej chakry, uznałem że tak będzie lepiej/śmieszniej/ciekawiej/inaczej). I geninowie specjalizują się zwykle w jednej z chakr, bo to pozwala używać potężniejszych technik. Mało która jednak jest monochakrowa (tak naprawdę tylko te z przedrostami Fuuton, Katon, Mizu i Saaton) użycie większości wymaga posiadania pewnej ilości kropek w więcej niż jednej chakra. Na przykład genjutsu wymagają nawet do czterech rodzajów chakry, w zależności od stopnia złożoności. No i jak w ogóle nie wie się nic o danej chakra, odnosi się 150% obrażeń od takich ataków, mając poniżej trzech kropek 125%, a powyżej 10 jedynie 75%, więc większość co nieco wie o innych chakrach, żeby ograniczyć obrażenia (szczególnie tyczy to chuuninów i jouninów). A poza tym: jaką, waszym zdaniem, chakrą posługiwała się Sakura? Odpowiedź jest prosta: każdą po trochu, później oczywiście rozwijając chakrę Dou.

Chuuninowie, żeby posługiwać się Chakrą Dou, muszą być specjalistami med-ninami, ale za to mogą mieć Chakrę Gokuin (ale co najmniej sześć kropek w zwykłych chakrach).

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 15:45
autor: Azrael
.... nie.

Czytałeś mangę, a konkretniej jak Naruto uczy się opanowywać Fuuton?
Zaraz dam linki do tych chapterów i jak przeczytasz to zobaczysz.

Mniej więcej rozmowa:

Naruto: Zaraz zaraz, skoro każdemu ninja przynależy jeden żywioł którymi są: ogień, woda, ziemia, burza, wiatr.
Jakim cudem Yamato kontroluje drewno?
Kakashi: Większość Jouninów ma opanowane dwa żywioły, a nie którzy nawet trzy. A Yamato łączy wode z ziemią.
Yamato: To bardzo trudne, gdyż w jednej ręce trzbea skupić inną chakrę niż w drugiej.

http://www.sendspace.com/file/1h07ts - 316 o różnej chakrze
http://www.sendspace.com/file/gc3kj7- 315 -"-
Gdyby nie udało się ściągnąć spróbuj jeszcze raz zawsze działa.

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 16:07
autor: Ant
Gdzie karta? Tutaj czy pw?

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 16:24
autor: Azrael
Czytaj posty, a sie dowiesz.

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 16:29
autor: Hiro
.... nie.

Czytałeś mangę, a konkretniej jak Naruto uczy się opanowywać Fuuton?
Zaraz dam linki do tych chapterów i jak przeczytasz to zobaczysz.

Mniej więcej rozmowa:

Naruto: Zaraz zaraz, skoro każdemu ninja przynależy jeden żywioł którymi są: ogień, woda, ziemia, burza, wiatr.
Jakim cudem Yamato kontroluje drewno?
Kakashi: Większość Jouninów ma opanowane dwa żywioły, a nie którzy nawet trzy. A Yamato łączy wode z ziemią.
Yamato: To bardzo trudne, gdyż w jednej ręce trzbea skupić inną chakrę niż w drugiej.

http://www.sendspace.com/file/1h07ts - 316 o różnej chakrze
http://www.sendspace.com/file/gc3kj7- 315 -"-
Gdyby nie udało się ściągnąć spróbuj jeszcze raz zawsze działa.

Nie jesteś pierwszy.


Jeszcze za pierwszą rekrutacją mówiłem BlindKitty. Rozmawialiśmy o tym, chciał dla uproszczenia zasad mechaniki wprowadzić taką zmianę. Możesz się upierać ale to on będzie opowiadał tę sesje, rozumiesz że lepiej odpuścić. Poza tym teraz wprowadził sporo zmian do systemu tworzenia tak że wszystko jest lepiej oddane.

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 17:06
autor: Nekonushi
Mi brakuje już tylko jednej informacji... Taijutsu miękkiej pięści to chakra fizyczna czy duchowa? Na mój gust duchowa, ale wolę się upewnić...

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 17:14
autor: Ant
Kolejna garść wnerwiających pytań...
A czy mechanika przewidziała otwieranie wewnętrznych bram?
Czy można nie znać technik początkowych?
Czy realia czasowe fabuły są przed mordem rówieśników Zabuzy (czy na koniec akademii będziemy się pojedynkować)?
Co ze stylami walk? Czy potrafi się ich tyle ile ma się kropek taijutsu?

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 17:24
autor: Azrael
Przecież jest napisane, że jesteśmy już po Akademii. Panie Rock :D
Jeszcze za pierwszą rekrutacją mówiłem BlindKitty. Rozmawialiśmy o tym, chciał dla uproszczenia zasad mechaniki wprowadzić taką zmianę. Możesz się upierać ale to on będzie opowiadał tę sesje, rozumiesz że lepiej odpuścić. Poza tym teraz wprowadził sporo zmian do systemu tworzenia tak że wszystko jest lepiej oddane.
W takim wypadku, ja bym zrezygnował z Mechaniki zamiast zmieniać świat.
(Na http://www.fightingdreamers.webplus.net.pl/ jest więcej technik burzy niż ognia)

P.S A co z technikami lodu? Mogę tworzyć intuicyjnie?

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 19:19
autor: Nekonushi
Azrael666 pisze:P.S A co z technikami lodu? Mogę tworzyć intuicyjnie?
O ile wiem - to albo bloodline limit Haku albo chakra fuuton + suiton (czy tam mizu)

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 19:54
autor: Delf
Ant pisze:Czy realia czasowe fabuły są przed mordem rówieśników Zabuzy (czy na koniec akademii będziemy się pojedynkować)?
Nie moja działka, ale skoro ma być zbliżony okres czasowy...
Zabuza wymordował swoich rówieśników na cztery lata przed tym, jak Kakashi "otrzymał" sharingana, a więc z pewnością przed walkami z Lisim Demonem. Natomiast jeśli mnie skleroza nie myli, to i tak pojedynki na koniec akademii dotyczyły tylko ukrytej mgły, a nie wszystkich wiosek.
P.K(ot).L., na temat technik lodu pisze:O ile wiem - to albo bloodline limit Haku albo chakra fuuton + suiton (czy tam mizu)
Bloodline Haku to były chyba tylko lustra, a lód można by tworzyć na takiej samej zasadzie jak drzewo... Co nie zmienia faktu, że byłaby to umiejętność dziedziczna. Zobaczymy, co powie BK, ale ja przed poziomem zaawansowanego chuunina na pewno bym nie pozwolił.

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 20:16
autor: Azrael
Moja postać (ta bo daje dwie) jest chunninem i to że tworzy ją sie za pomoca połączenia wody i wiatru nie ulega wątpliwości tylko:
*Tyle danego typu, ile macie kropek w takiej chakra. Np. trzy kropki Chakry Mizu = trzy techniki wody.
Zresztą już kartę wysłałem z sześcioma (bodajże) technikami lodu i wody (znaczy 4 lodu i dwie wody)

Re: [Naruto] Narodziny Legendy podejście 2

: niedziela, 25 listopada 2007, 20:22
autor: Perzyn
Sam nie mam zamiary brać udziału w sesji, za to pozwolę sobie na pewien komentarz - mechanika w pbf jest strasznie upierdliwą sprawą. No i ciężko niekiedy ustalić ile kropek trzeba mieć na daną technikę etc. Potem wychodzą też wątpliwości z tym jaka technika jakich potrzebuje chakr i inne takie. Jak widać strasznie czasochłonne i dyskusyjne sprawy się w to wliczają.