Strona 1 z 1

Diuna RPG

: niedziela, 30 maja 2010, 18:30
autor: Szary Kocur
Diuna
Gra Fabularna


Od czasu Dżihadu Butleriańskiego, kiedy to ludzie wykorzystawszy zadziwiający narkotyk zwany melanżem (lub przyprawą) zrzucili jarzmo myślących maszyn, istnieje tylko cesarstwo rządzone przez równowagę wielu potężnych sił.
Rody wysokie i niskie przekrzykują się na forum Landsraadu, Gildia Kosmiczna aktywnie uczestniczy w polityce sprawując pełny nadzór nad podróżami w przestrzeni, ZNAH kontroluje każdą transakcję przyprawową, a antyreligijne zgrupowanie Bene Gesserit jest blisko ukończenia swych tajemniczych dzieł. Atryrdzi rosną w siłę kosztem Ceszarza Paszadycha Korrino-Szadama IV i konkurencyjnego rodu Harkonnenów. Za kilka lat, po tysiącleciach stagnacji zmieni się oblicze wszechświata.

Będziesz tam?


Witam, i pytam o opinie nt. Ewentualnego projektu? Czy ktoś by to ewentualnie prowadził? Co myślicie o samym pomyśle?

I od razu, by nie zaśmiecać Pomocnej Dłoni-Szukam kogoś kto nieodpłatnie skrobnął by kilka grafik i dobre tło stron podręcznika, ewentualnie kogoś obcykanego w świecie Diuny do pomocy w pisaniu. Tu jednak wymagane są cierpliwość i umiejętność zachowania spokoju, bo leniwe ze mnie bydle. Osoby zapoznane z uniwersum przydały by się do kontroli czy nie popełniamy jakiegoś błędu. Korektorzy i beta-testerzy przydadzą się-i im was więcej tym lepiej. Chętni witani z radością na PW i mailu szary-kocur.diuna@o2.pl (również radzę być cierpliwym, w końcu odpiszę).

Re: Diuna RPG

: niedziela, 30 maja 2010, 20:49
autor: Alien
Takie pytanko:
Ile już z podręcznika jest zrobione? Sam pomysł czy co ?

Re: Diuna RPG

: poniedziałek, 31 maja 2010, 18:34
autor: Szary Kocur
Część dotycząca założeń systemu i jego mechaniki jest już częściowo gotowa, teraz czeka mnie żmudny proces przelewania na papier. Tworzenie postaci będzie przypominało pierwszą edycję Warhammera z kapką Neuroshimy. Mechanika będzie opierała się o kombinację 4 orłów i reszek.
Więcej Informacji wkrótce.

Re: Diuna RPG

: poniedziałek, 31 maja 2010, 20:39
autor: Solarius Scorch
Oparcie mechaniki o monetę pozwala na grę gdziekolwiek, ale też jest upierdliwe (monetą nie rzuca się wcale szybko, a tym bardziej kilkoma). Oczywiście zawsze można rzucać k6 i przyjmować, że 4+ to orzeł. :)

Re: Diuna RPG

: poniedziałek, 31 maja 2010, 21:03
autor: Tevery Best
Od czorta literówek w tym twoim poście.

Prawdę mówiąc, mi by najbardziej pasowało oparcie sesji o czasy krótko przed oryginalną "Diuną", w kontynuacjach już robi się naprawdę dziwnie, nawet tych pisanych jeszcze przez Herberta.

Re: Diuna RPG

: poniedziałek, 31 maja 2010, 23:10
autor: gaudat
No offence Kocur, ale jak chcesz pisać podręcznik to warto by było być chociaż nazwy rodów umiał poprawnie zapisać. Ogólnie rzecz biorąc ciekawią mnie założenia twojego systemu, wiesz, na co zamierzasz kłaść nacisk etc. bo kiedyś sam kombinowałem nad podobnym projektem, ale prawdę mówiąc nie ma w tym świecie miejsca dla BG, a przynajmniej nie jest ono lepsze niż w jakimkolwiek innym settingu. Także uważam, że twój pomysł jest skazany na porażkę (zwłaszcza że do tego potrzeba tytanicznej pracy, a sam zaznaczyłeś że jesteś leniwy), ale na pewno będę obserwował postępy.
w kontynuacjach już robi się naprawdę dziwnie
co masz na myśli ?

Re: Diuna RPG

: wtorek, 1 czerwca 2010, 16:37
autor: Szary Kocur
Tekst powyżej był pisany od razu ,,na czysto", za pośrednictwem IE i w pośpiechu-więc cudem powinno się dać go odczytać. Zauważone błędy zaraz poprawię. Dzięki za zwrócenie mi na to uwagi.
Prawdę mówiąc, mi by najbardziej pasowało oparcie sesji o czasy krótko przed oryginalną "Diuną", w kontynuacjach już robi się naprawdę dziwnie, nawet tych pisanych jeszcze przez Herberta.
Prawdę mówiąc uważam czasy przed obaleniem Korrin'ów za górną granicę czasu gry-o późniejszych mamy dość skąpe informacje.
(...)do tego potrzeba tytanicznej pracy, a sam zaznaczyłeś że jesteś leniwy(...)
Jestem leniwy, ale również wytrwały. Dlatego system będzie powstawał powoli, lecz nieubłaganie.
prawdę mówiąc nie ma w tym świecie miejsca dla BG
Ja nie dostrzegam miejsca dla BG w Star Wars, a informacje uważam za ogólnikowe i skąpe. A wielu ludzi sobie radzi i to nie najgorzej.

PS:Chwilowa przerwa w pracy i odpowiadaniu na wiadomości-tygodniowa nieobecność.
PPS:OK. Wróciłem.
Edit:Myślę o wypuszczeniu wersji 0.1 systemu-góra 20-40 stronicowej. Jeśli pójdzie dobrze będzie po wakacjach. Mogła by być szybciej ale nie mam nikogo do pomocy.
Szata graficzna będzie najprawdopodobniej żałosna i częściowo wycięta ze starych gier, ale to optymistyczny wariant. Po prostu posiadam zdolności manualne upośledzonego kurczęcia.
W kwestii terminologii to spodziewajcie się mieszanki wszystkich tłumaczeń dostępnych na rynku polskim z dominacją przekładu Marka Marszała.
Edit.-Zadanie okazało się cięższe niż pozornie. Przeciągnie się... Za to prawie ukończyłem rozdział dot. tworzenia postaci, skończyłem pisać wstęp, powstał również szkic scenariusza który znajdzie się w wersji finalnej.
Proście, a będzie wam dane; szukajcie, a znajdziecie; kołaczcie, a otworzą wam. Każdy bowiem, kto prosi, otrzymuje; kto szuka, znajduje; a kołaczącemu otworzą.