Strona 1 z 1
					
				Generator mechaniki Śródziemia
				: wtorek, 24 listopada 2009, 19:02
				autor: RANDAL013
				Witam wszystkich miłośników RPG.
Chciałbym zaprezentować Wam swój sposób na mechanikę walki w grze fabularnej Sródziemie.
Bardzo lubię dziś już mało popularny system jakim jest MERP gdyż uważam że jest on bardzo realistyczny pod względem mechaniki gry no i mam do niego sentyment.
To co jest zaletą jest zarówno wadą gry gdyż duża liczba tabelek, skomplikowane reguły, mogą bardzo utrudnić życie MG .
Dlatego spróbowałem przenieść mechanikę walki wręcz i bronią strzelecką do arkusza kalkulacyjnego tak aby MG nie musiał wertować licznych tabelek w Śródziemiu sprawdzając efekt ataku.
Na chwilę obecną arkusz nie zawiera ataków magią jak i walki z bestiami, zwierzętami ale
docelowo też maja się one tam znaleźć .
Arkusz po wprowadzeniu takich wartości(bohaterów i przeciwników) jak PO, PA, broń, pancerz oraz wielu innych i podaniu oczywiście rzutu K100 oblicza obrażenia i krytyki
Zapraszam do pobierania i słucham opinii
http://www.fileshost.com/download.php?id=7A4AAEA01 
			 
			
					
				Re: Generator mechaniki Śrudziemia
				: wtorek, 24 listopada 2009, 19:20
				autor: No Name
				
 Na tytuł tematu aż odstrasza 
 
Śrudziemia AAAAAAAA!!!
Jeśli cały twój tekst tak wygląda to nawet nie ściągam, proszę powiedz że sprawdzałeś orty...
 
			 
			
					
				Re: Generator mechaniki Śródziemia
				: wtorek, 24 listopada 2009, 20:15
				autor: Solarius Scorch
				Chodzi o system zbudowany na podstawie Rolemastera, tak?
Czemu nie, sprawdzę... Lubię takie zabawy.
EDIT: czym się toto otwiera?
			 
			
					
				Re: Generator mechaniki Śródziemia
				: wtorek, 24 listopada 2009, 20:28
				autor: RANDAL013
				Aby to otworzyć musisz mieć pakiet offica
			 
			
					
				Re: Generator mechaniki Śródziemia
				: wtorek, 24 listopada 2009, 22:07
				autor: Zaknafein
				Mam, nie pomogło.
Może powinieneś wyeksportować to do jakiegoś używalnego formatu?
			 
			
					
				Re: Generator mechaniki Śródziemia
				: wtorek, 24 listopada 2009, 23:52
				autor: corvus
				Haha, komunikat jaki mi się wyswietlił "Nie można otworzyć pliku ponieważ jest on chroniony hasłem". 
A poza tym chyba trzeba mieć najnowszego offica.
			 
			
					
				Re: Generator mechaniki Śródziemia
				: środa, 25 listopada 2009, 00:47
				autor: No Name
				Na open office idzie. Przekonwerterowałem na format windowsowego office-a:
[mfhs]mechanika MERPA 8.1 BETA.rar
Na pierwszy rzut oka wygląda jak... tabele z ekwipunkiem. Tak, to zdecydowanie są tabele z ekwipunkiem. Szczerze mówiąc nigdy nie miałem do czynienia z czymś takim, nich inni się wypowiedzą, albo w ogóle powiedzą o co biega 

 
			 
			
					
				Re: Generator mechaniki Śródziemia
				: środa, 25 listopada 2009, 16:51
				autor: RANDAL013
				W arkuszu jest 5 zakładek :
1.BROŃ - znajdują się tam statystyki broni dostępnych w Śródziemiu,  można też dopisać własną
2.PRZECIWNICY - zamieściłem poglądowo, na razie są to tylko orki
3.TABELA KOLEJNOŚCI - tutaj wpisujemy imię lub nazwę np.ORK 1, parametry  graczy jak i przeciwników biorących udział w potyczce:
poziom, zbroja, PO, PA, obrażenia, broń, oraz takie informacje czy postać używa tarczy, parowanie, atakuje z flanki itp.
Nieco dalej znajduje się TABELA KOLEJNOŚCI w której obok wyświetlanej nazwy postaci należy wpisać nazwę oponenta jaką ta postać będzie atakować w rozgrywanej rundzie.
4.KRYTYKI:(w zasadzie powinna zgodnie z kolejnością być zakładką 5) Wyświetlają nam się wyniki trafień krytycznych - rzut k100 
5.ATAK:Znajduje się tu tabela walki w którą wpisujemy rzut k100 i wyświetla nam się wynik ataku, ewentualne trafienie krytyczne które sprawdzamy w zakładce KRYTYKI, rzut otwarty lub trafienie pechowe.
Jeżeli używamy broni dystansowej typu łuk, proca, włócznia to wpisujemy odległość w metrach.
W zakładce tej znajduje się również tabela obrażeń .   
Dodam jeszcze że wpisujemy rzuty k100, premie, nazwy itp. jedynie w szare pola 
Żółte pola wyświetlają nam wartości które to są przeliczane, lub odnoszą się do innej zakładki
W białe pola są wpisane nazwy kolumny
To tak bardzo skrótowo 
Jak są jakieś pytania chętnie na nie odpowiem
			 
			
					
				Re: Generator mechaniki Śródziemia
				: środa, 25 listopada 2009, 17:12
				autor: Alien
				dopisz ostatnie dwie zakładki 
 
i taka rada: zanim zarzucisz linkiem sprawdź czy wszystko jest ok
 
			 
			
					
				Re: Generator mechaniki Śródziemia
				: czwartek, 26 listopada 2009, 08:13
				autor: RANDAL013
				Link jest w porządku, nie wiem skąd te problemy
			 
			
					
				Re: Generator mechaniki Śródziemia
				: czwartek, 26 listopada 2009, 13:05
				autor: Solarius Scorch
				Niestety, u mnie od razu wywala Excela, jeszcze zanim się wczyta...