Strona 1 z 1

Generator mechaniki Śródziemia

: wtorek, 24 listopada 2009, 19:02
autor: RANDAL013
Witam wszystkich miłośników RPG.
Chciałbym zaprezentować Wam swój sposób na mechanikę walki w grze fabularnej Sródziemie.
Bardzo lubię dziś już mało popularny system jakim jest MERP gdyż uważam że jest on bardzo realistyczny pod względem mechaniki gry no i mam do niego sentyment.
To co jest zaletą jest zarówno wadą gry gdyż duża liczba tabelek, skomplikowane reguły, mogą bardzo utrudnić życie MG .
Dlatego spróbowałem przenieść mechanikę walki wręcz i bronią strzelecką do arkusza kalkulacyjnego tak aby MG nie musiał wertować licznych tabelek w Śródziemiu sprawdzając efekt ataku.
Na chwilę obecną arkusz nie zawiera ataków magią jak i walki z bestiami, zwierzętami ale
docelowo też maja się one tam znaleźć .
Arkusz po wprowadzeniu takich wartości(bohaterów i przeciwników) jak PO, PA, broń, pancerz oraz wielu innych i podaniu oczywiście rzutu K100 oblicza obrażenia i krytyki
Zapraszam do pobierania i słucham opinii
http://www.fileshost.com/download.php?id=7A4AAEA01

Re: Generator mechaniki Śrudziemia

: wtorek, 24 listopada 2009, 19:20
autor: No Name
:shock: Na tytuł tematu aż odstrasza :shock:

Śrudziemia AAAAAAAA!!!

Jeśli cały twój tekst tak wygląda to nawet nie ściągam, proszę powiedz że sprawdzałeś orty...

Re: Generator mechaniki Śródziemia

: wtorek, 24 listopada 2009, 20:15
autor: Solarius Scorch
Chodzi o system zbudowany na podstawie Rolemastera, tak?

Czemu nie, sprawdzę... Lubię takie zabawy.

EDIT: czym się toto otwiera?

Re: Generator mechaniki Śródziemia

: wtorek, 24 listopada 2009, 20:28
autor: RANDAL013
Aby to otworzyć musisz mieć pakiet offica

Re: Generator mechaniki Śródziemia

: wtorek, 24 listopada 2009, 22:07
autor: Zaknafein
Mam, nie pomogło.
Może powinieneś wyeksportować to do jakiegoś używalnego formatu?

Re: Generator mechaniki Śródziemia

: wtorek, 24 listopada 2009, 23:52
autor: corvus
Haha, komunikat jaki mi się wyswietlił "Nie można otworzyć pliku ponieważ jest on chroniony hasłem".
A poza tym chyba trzeba mieć najnowszego offica.

Re: Generator mechaniki Śródziemia

: środa, 25 listopada 2009, 00:47
autor: No Name
Na open office idzie. Przekonwerterowałem na format windowsowego office-a:
[mfhs]mechanika MERPA 8.1 BETA.rar
Na pierwszy rzut oka wygląda jak... tabele z ekwipunkiem. Tak, to zdecydowanie są tabele z ekwipunkiem. Szczerze mówiąc nigdy nie miałem do czynienia z czymś takim, nich inni się wypowiedzą, albo w ogóle powiedzą o co biega :)

Re: Generator mechaniki Śródziemia

: środa, 25 listopada 2009, 16:51
autor: RANDAL013
W arkuszu jest 5 zakładek :
1.BROŃ - znajdują się tam statystyki broni dostępnych w Śródziemiu, można też dopisać własną
2.PRZECIWNICY - zamieściłem poglądowo, na razie są to tylko orki
3.TABELA KOLEJNOŚCI - tutaj wpisujemy imię lub nazwę np.ORK 1, parametry graczy jak i przeciwników biorących udział w potyczce:
poziom, zbroja, PO, PA, obrażenia, broń, oraz takie informacje czy postać używa tarczy, parowanie, atakuje z flanki itp.
Nieco dalej znajduje się TABELA KOLEJNOŚCI w której obok wyświetlanej nazwy postaci należy wpisać nazwę oponenta jaką ta postać będzie atakować w rozgrywanej rundzie.
4.KRYTYKI:(w zasadzie powinna zgodnie z kolejnością być zakładką 5) Wyświetlają nam się wyniki trafień krytycznych - rzut k100
5.ATAK:Znajduje się tu tabela walki w którą wpisujemy rzut k100 i wyświetla nam się wynik ataku, ewentualne trafienie krytyczne które sprawdzamy w zakładce KRYTYKI, rzut otwarty lub trafienie pechowe.
Jeżeli używamy broni dystansowej typu łuk, proca, włócznia to wpisujemy odległość w metrach.
W zakładce tej znajduje się również tabela obrażeń .

Dodam jeszcze że wpisujemy rzuty k100, premie, nazwy itp. jedynie w szare pola
Żółte pola wyświetlają nam wartości które to są przeliczane, lub odnoszą się do innej zakładki
W białe pola są wpisane nazwy kolumny

To tak bardzo skrótowo
Jak są jakieś pytania chętnie na nie odpowiem

Re: Generator mechaniki Śródziemia

: środa, 25 listopada 2009, 17:12
autor: Alien
dopisz ostatnie dwie zakładki ;)
i taka rada: zanim zarzucisz linkiem sprawdź czy wszystko jest ok

Re: Generator mechaniki Śródziemia

: czwartek, 26 listopada 2009, 08:13
autor: RANDAL013
Link jest w porządku, nie wiem skąd te problemy

Re: Generator mechaniki Śródziemia

: czwartek, 26 listopada 2009, 13:05
autor: Solarius Scorch
Niestety, u mnie od razu wywala Excela, jeszcze zanim się wczyta...