Generator mechaniki Śródziemia

Kącik Gier Fabularnych
ODPOWIEDZ
RANDAL013
Szczur Lądowy
Posty: 4
Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 18:58
Numer GG: 0

Generator mechaniki Śródziemia

Post autor: RANDAL013 »

Witam wszystkich miłośników RPG.
Chciałbym zaprezentować Wam swój sposób na mechanikę walki w grze fabularnej Sródziemie.
Bardzo lubię dziś już mało popularny system jakim jest MERP gdyż uważam że jest on bardzo realistyczny pod względem mechaniki gry no i mam do niego sentyment.
To co jest zaletą jest zarówno wadą gry gdyż duża liczba tabelek, skomplikowane reguły, mogą bardzo utrudnić życie MG .
Dlatego spróbowałem przenieść mechanikę walki wręcz i bronią strzelecką do arkusza kalkulacyjnego tak aby MG nie musiał wertować licznych tabelek w Śródziemiu sprawdzając efekt ataku.
Na chwilę obecną arkusz nie zawiera ataków magią jak i walki z bestiami, zwierzętami ale
docelowo też maja się one tam znaleźć .
Arkusz po wprowadzeniu takich wartości(bohaterów i przeciwników) jak PO, PA, broń, pancerz oraz wielu innych i podaniu oczywiście rzutu K100 oblicza obrażenia i krytyki
Zapraszam do pobierania i słucham opinii
http://www.fileshost.com/download.php?id=7A4AAEA01
Ostatnio zmieniony wtorek, 24 listopada 2009, 19:38 przez RANDAL013, łącznie zmieniany 1 raz.
No Name
Bombardier
Bombardier
Posty: 676
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 20:41
Numer GG: 0
Lokalizacja: Kraków, Bielsko w weekendy i święta. :)

Re: Generator mechaniki Śrudziemia

Post autor: No Name »

:shock: Na tytuł tematu aż odstrasza :shock:

Śrudziemia AAAAAAAA!!!

Jeśli cały twój tekst tak wygląda to nawet nie ściągam, proszę powiedz że sprawdzałeś orty...
"Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych!"

May the Phone be with you!
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Generator mechaniki Śródziemia

Post autor: Solarius Scorch »

Chodzi o system zbudowany na podstawie Rolemastera, tak?

Czemu nie, sprawdzę... Lubię takie zabawy.

EDIT: czym się toto otwiera?
RANDAL013
Szczur Lądowy
Posty: 4
Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 18:58
Numer GG: 0

Re: Generator mechaniki Śródziemia

Post autor: RANDAL013 »

Aby to otworzyć musisz mieć pakiet offica
Zaknafein
Bombardier
Bombardier
Posty: 729
Rejestracja: wtorek, 6 grudnia 2005, 09:56
Numer GG: 4464308
Lokalizacja: Free City Vratislavia
Kontakt:

Re: Generator mechaniki Śródziemia

Post autor: Zaknafein »

Mam, nie pomogło.
Może powinieneś wyeksportować to do jakiegoś używalnego formatu?
corvus
Marynarz
Marynarz
Posty: 290
Rejestracja: poniedziałek, 29 grudnia 2008, 13:44
Numer GG: 2609448
Lokalizacja: Ostrowiec
Kontakt:

Re: Generator mechaniki Śródziemia

Post autor: corvus »

Haha, komunikat jaki mi się wyswietlił "Nie można otworzyć pliku ponieważ jest on chroniony hasłem".
A poza tym chyba trzeba mieć najnowszego offica.
No Name
Bombardier
Bombardier
Posty: 676
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 20:41
Numer GG: 0
Lokalizacja: Kraków, Bielsko w weekendy i święta. :)

Re: Generator mechaniki Śródziemia

Post autor: No Name »

Na open office idzie. Przekonwerterowałem na format windowsowego office-a:
[mfhs]mechanika MERPA 8.1 BETA.rar
Na pierwszy rzut oka wygląda jak... tabele z ekwipunkiem. Tak, to zdecydowanie są tabele z ekwipunkiem. Szczerze mówiąc nigdy nie miałem do czynienia z czymś takim, nich inni się wypowiedzą, albo w ogóle powiedzą o co biega :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych!"

May the Phone be with you!
RANDAL013
Szczur Lądowy
Posty: 4
Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 18:58
Numer GG: 0

Re: Generator mechaniki Śródziemia

Post autor: RANDAL013 »

W arkuszu jest 5 zakładek :
1.BROŃ - znajdują się tam statystyki broni dostępnych w Śródziemiu, można też dopisać własną
2.PRZECIWNICY - zamieściłem poglądowo, na razie są to tylko orki
3.TABELA KOLEJNOŚCI - tutaj wpisujemy imię lub nazwę np.ORK 1, parametry graczy jak i przeciwników biorących udział w potyczce:
poziom, zbroja, PO, PA, obrażenia, broń, oraz takie informacje czy postać używa tarczy, parowanie, atakuje z flanki itp.
Nieco dalej znajduje się TABELA KOLEJNOŚCI w której obok wyświetlanej nazwy postaci należy wpisać nazwę oponenta jaką ta postać będzie atakować w rozgrywanej rundzie.
4.KRYTYKI:(w zasadzie powinna zgodnie z kolejnością być zakładką 5) Wyświetlają nam się wyniki trafień krytycznych - rzut k100
5.ATAK:Znajduje się tu tabela walki w którą wpisujemy rzut k100 i wyświetla nam się wynik ataku, ewentualne trafienie krytyczne które sprawdzamy w zakładce KRYTYKI, rzut otwarty lub trafienie pechowe.
Jeżeli używamy broni dystansowej typu łuk, proca, włócznia to wpisujemy odległość w metrach.
W zakładce tej znajduje się również tabela obrażeń .

Dodam jeszcze że wpisujemy rzuty k100, premie, nazwy itp. jedynie w szare pola
Żółte pola wyświetlają nam wartości które to są przeliczane, lub odnoszą się do innej zakładki
W białe pola są wpisane nazwy kolumny

To tak bardzo skrótowo
Jak są jakieś pytania chętnie na nie odpowiem
Ostatnio zmieniony środa, 25 listopada 2009, 17:21 przez RANDAL013, łącznie zmieniany 1 raz.
Alien
Kok
Kok
Posty: 1304
Rejestracja: środa, 25 lutego 2009, 16:48
Numer GG: 28552833
Lokalizacja: Police

Re: Generator mechaniki Śródziemia

Post autor: Alien »

dopisz ostatnie dwie zakładki ;)
i taka rada: zanim zarzucisz linkiem sprawdź czy wszystko jest ok
00088888000
RANDAL013
Szczur Lądowy
Posty: 4
Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 18:58
Numer GG: 0

Re: Generator mechaniki Śródziemia

Post autor: RANDAL013 »

Link jest w porządku, nie wiem skąd te problemy
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Generator mechaniki Śródziemia

Post autor: Solarius Scorch »

Niestety, u mnie od razu wywala Excela, jeszcze zanim się wczyta...
ODPOWIEDZ