Generator mechaniki Śródziemia
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 4
- Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 18:58
- Numer GG: 0
Generator mechaniki Śródziemia
Witam wszystkich miłośników RPG.
Chciałbym zaprezentować Wam swój sposób na mechanikę walki w grze fabularnej Sródziemie.
Bardzo lubię dziś już mało popularny system jakim jest MERP gdyż uważam że jest on bardzo realistyczny pod względem mechaniki gry no i mam do niego sentyment.
To co jest zaletą jest zarówno wadą gry gdyż duża liczba tabelek, skomplikowane reguły, mogą bardzo utrudnić życie MG .
Dlatego spróbowałem przenieść mechanikę walki wręcz i bronią strzelecką do arkusza kalkulacyjnego tak aby MG nie musiał wertować licznych tabelek w Śródziemiu sprawdzając efekt ataku.
Na chwilę obecną arkusz nie zawiera ataków magią jak i walki z bestiami, zwierzętami ale
docelowo też maja się one tam znaleźć .
Arkusz po wprowadzeniu takich wartości(bohaterów i przeciwników) jak PO, PA, broń, pancerz oraz wielu innych i podaniu oczywiście rzutu K100 oblicza obrażenia i krytyki
Zapraszam do pobierania i słucham opinii
http://www.fileshost.com/download.php?id=7A4AAEA01
Chciałbym zaprezentować Wam swój sposób na mechanikę walki w grze fabularnej Sródziemie.
Bardzo lubię dziś już mało popularny system jakim jest MERP gdyż uważam że jest on bardzo realistyczny pod względem mechaniki gry no i mam do niego sentyment.
To co jest zaletą jest zarówno wadą gry gdyż duża liczba tabelek, skomplikowane reguły, mogą bardzo utrudnić życie MG .
Dlatego spróbowałem przenieść mechanikę walki wręcz i bronią strzelecką do arkusza kalkulacyjnego tak aby MG nie musiał wertować licznych tabelek w Śródziemiu sprawdzając efekt ataku.
Na chwilę obecną arkusz nie zawiera ataków magią jak i walki z bestiami, zwierzętami ale
docelowo też maja się one tam znaleźć .
Arkusz po wprowadzeniu takich wartości(bohaterów i przeciwników) jak PO, PA, broń, pancerz oraz wielu innych i podaniu oczywiście rzutu K100 oblicza obrażenia i krytyki
Zapraszam do pobierania i słucham opinii
http://www.fileshost.com/download.php?id=7A4AAEA01
Ostatnio zmieniony wtorek, 24 listopada 2009, 19:38 przez RANDAL013, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bombardier
- Posty: 676
- Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 20:41
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Kraków, Bielsko w weekendy i święta. :)
Re: Generator mechaniki Śrudziemia
Na tytuł tematu aż odstrasza
Śrudziemia AAAAAAAA!!!
Jeśli cały twój tekst tak wygląda to nawet nie ściągam, proszę powiedz że sprawdzałeś orty...
Śrudziemia AAAAAAAA!!!
Jeśli cały twój tekst tak wygląda to nawet nie ściągam, proszę powiedz że sprawdzałeś orty...
"Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych!"
May the Phone be with you!
May the Phone be with you!
- Solarius Scorch
- Bosman
- Posty: 1859
- Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
- Numer GG: 0
- Skype: solar_scorch
- Lokalizacja: Cyprysowe Źródła
Re: Generator mechaniki Śródziemia
Chodzi o system zbudowany na podstawie Rolemastera, tak?
Czemu nie, sprawdzę... Lubię takie zabawy.
EDIT: czym się toto otwiera?
Czemu nie, sprawdzę... Lubię takie zabawy.
EDIT: czym się toto otwiera?
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 4
- Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 18:58
- Numer GG: 0
Re: Generator mechaniki Śródziemia
Aby to otworzyć musisz mieć pakiet offica
-
- Bombardier
- Posty: 729
- Rejestracja: wtorek, 6 grudnia 2005, 09:56
- Numer GG: 4464308
- Lokalizacja: Free City Vratislavia
- Kontakt:
Re: Generator mechaniki Śródziemia
Mam, nie pomogło.
Może powinieneś wyeksportować to do jakiegoś używalnego formatu?
Może powinieneś wyeksportować to do jakiegoś używalnego formatu?
-
- Marynarz
- Posty: 290
- Rejestracja: poniedziałek, 29 grudnia 2008, 13:44
- Numer GG: 2609448
- Lokalizacja: Ostrowiec
- Kontakt:
Re: Generator mechaniki Śródziemia
Haha, komunikat jaki mi się wyswietlił "Nie można otworzyć pliku ponieważ jest on chroniony hasłem".
A poza tym chyba trzeba mieć najnowszego offica.
A poza tym chyba trzeba mieć najnowszego offica.
-
- Bombardier
- Posty: 676
- Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 20:41
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Kraków, Bielsko w weekendy i święta. :)
Re: Generator mechaniki Śródziemia
Na open office idzie. Przekonwerterowałem na format windowsowego office-a:
Na pierwszy rzut oka wygląda jak... tabele z ekwipunkiem. Tak, to zdecydowanie są tabele z ekwipunkiem. Szczerze mówiąc nigdy nie miałem do czynienia z czymś takim, nich inni się wypowiedzą, albo w ogóle powiedzą o co biega Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych!"
May the Phone be with you!
May the Phone be with you!
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 4
- Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 18:58
- Numer GG: 0
Re: Generator mechaniki Śródziemia
W arkuszu jest 5 zakładek :
1.BROŃ - znajdują się tam statystyki broni dostępnych w Śródziemiu, można też dopisać własną
2.PRZECIWNICY - zamieściłem poglądowo, na razie są to tylko orki
3.TABELA KOLEJNOŚCI - tutaj wpisujemy imię lub nazwę np.ORK 1, parametry graczy jak i przeciwników biorących udział w potyczce:
poziom, zbroja, PO, PA, obrażenia, broń, oraz takie informacje czy postać używa tarczy, parowanie, atakuje z flanki itp.
Nieco dalej znajduje się TABELA KOLEJNOŚCI w której obok wyświetlanej nazwy postaci należy wpisać nazwę oponenta jaką ta postać będzie atakować w rozgrywanej rundzie.
4.KRYTYKI:(w zasadzie powinna zgodnie z kolejnością być zakładką 5) Wyświetlają nam się wyniki trafień krytycznych - rzut k100
5.ATAK:Znajduje się tu tabela walki w którą wpisujemy rzut k100 i wyświetla nam się wynik ataku, ewentualne trafienie krytyczne które sprawdzamy w zakładce KRYTYKI, rzut otwarty lub trafienie pechowe.
Jeżeli używamy broni dystansowej typu łuk, proca, włócznia to wpisujemy odległość w metrach.
W zakładce tej znajduje się również tabela obrażeń .
Dodam jeszcze że wpisujemy rzuty k100, premie, nazwy itp. jedynie w szare pola
Żółte pola wyświetlają nam wartości które to są przeliczane, lub odnoszą się do innej zakładki
W białe pola są wpisane nazwy kolumny
To tak bardzo skrótowo
Jak są jakieś pytania chętnie na nie odpowiem
1.BROŃ - znajdują się tam statystyki broni dostępnych w Śródziemiu, można też dopisać własną
2.PRZECIWNICY - zamieściłem poglądowo, na razie są to tylko orki
3.TABELA KOLEJNOŚCI - tutaj wpisujemy imię lub nazwę np.ORK 1, parametry graczy jak i przeciwników biorących udział w potyczce:
poziom, zbroja, PO, PA, obrażenia, broń, oraz takie informacje czy postać używa tarczy, parowanie, atakuje z flanki itp.
Nieco dalej znajduje się TABELA KOLEJNOŚCI w której obok wyświetlanej nazwy postaci należy wpisać nazwę oponenta jaką ta postać będzie atakować w rozgrywanej rundzie.
4.KRYTYKI:(w zasadzie powinna zgodnie z kolejnością być zakładką 5) Wyświetlają nam się wyniki trafień krytycznych - rzut k100
5.ATAK:Znajduje się tu tabela walki w którą wpisujemy rzut k100 i wyświetla nam się wynik ataku, ewentualne trafienie krytyczne które sprawdzamy w zakładce KRYTYKI, rzut otwarty lub trafienie pechowe.
Jeżeli używamy broni dystansowej typu łuk, proca, włócznia to wpisujemy odległość w metrach.
W zakładce tej znajduje się również tabela obrażeń .
Dodam jeszcze że wpisujemy rzuty k100, premie, nazwy itp. jedynie w szare pola
Żółte pola wyświetlają nam wartości które to są przeliczane, lub odnoszą się do innej zakładki
W białe pola są wpisane nazwy kolumny
To tak bardzo skrótowo
Jak są jakieś pytania chętnie na nie odpowiem
Ostatnio zmieniony środa, 25 listopada 2009, 17:21 przez RANDAL013, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Kok
- Posty: 1304
- Rejestracja: środa, 25 lutego 2009, 16:48
- Numer GG: 28552833
- Lokalizacja: Police
Re: Generator mechaniki Śródziemia
dopisz ostatnie dwie zakładki
i taka rada: zanim zarzucisz linkiem sprawdź czy wszystko jest ok
i taka rada: zanim zarzucisz linkiem sprawdź czy wszystko jest ok
00088888000
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 4
- Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 18:58
- Numer GG: 0
Re: Generator mechaniki Śródziemia
Link jest w porządku, nie wiem skąd te problemy
- Solarius Scorch
- Bosman
- Posty: 1859
- Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
- Numer GG: 0
- Skype: solar_scorch
- Lokalizacja: Cyprysowe Źródła
Re: Generator mechaniki Śródziemia
Niestety, u mnie od razu wywala Excela, jeszcze zanim się wczyta...