Klanarchia

Kącik Gier Fabularnych
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Klanarchia

Post autor: Solarius Scorch »

CoB pisze:Przepraszam Solarius, źle mnie zrozumiałeś ;) To, że nikt w Polsce nie gra w RIFTSy, nie wynika z ich słabości, lecz z niewiedzy, słabego marketingu i co najważniejsze - słabego rynku.
Łomatko, bo nie wyszły... :D
CoB pisze:Dlatego porównałem do Gasnących, z bogatym uniwersum i wieloma smaczkami, lecz szybko wymarłych w naszym kraju.
Niestety... Nie cieszy mnie to, ale bez supportu nikt tego nie kupi. Nie zagraniczny system.
CoB pisze:Co do świata Klanarchii - piszesz, że RIFTSy miały wiele dodatków (przynajmniej tak to zrozumiałem) które powiększały uniwersum i pozwalały na grę w jego małym wycinku. Z drugiej strony, z tego co słyszałem na prelkach, co teraz piszecie, Klanarchia już ma w cholerę różnych sesyjnych (?) elementów. Dlatego nawiązałem do dodatków - czy takowe w ogóle będą miały rację bytu, skoro wystarczy kupić jeden podręcznik (co jest dobre dla klienta, a dla wydawcy juz niezbyt) i na pewno nie będzie się cierpieć na brak pomysłów?
Wiesz, to takie pytanie dość retoryczne - każdy system powinien się grać w nieskończoność bez żadnych dodatków (poza niechlubnymi wyjątkami), ale też każdy można rozbudować. *shrugs*
CoB pisze:Po to zadaję konkretne pytania względem Klanarchii, by nie ciągnąć dyskusji o innych systemach ;P Zresztą w weekend sam się przekonam jak to z tą zabawą jest ;P
No to się podziel spostrzeżeniami! Czekamy! :)
Karczmarz
Bombardier
Bombardier
Posty: 650
Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2006, 20:44
Numer GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klanarchia

Post autor: Karczmarz »

Hmmm
A jak z mechaniką? Może jakieś konkrety - sprawdza się na sesji? Nie jest przekombinowana? A może czegoś w niej brakuje?
Z samej lektury (bez rozegrania sesji) mechanika jeśli się sprawdzi może być najmocniejszym elementem gry. Jeśli się nie sprawdzi (tzn. nie sprawdzi się Pentagram (takie coś na bazie czego rozgrywa się wszystkie istotne dla fabuły konflikty) to może być gwóźdź do trumny. Generalnie na papierze wygląda bardzo, bardzo, bardzo fajnie. Zobaczymy czy w praktyce to wrażenie pozostanie. Niemniej już teraz łatwo zauważyć 2 znaczące wady:
- system wspiera krótkie minikampanie (6-8 sesji). Jeżeli będziesz grać dłużej mechanika się rozjedzie (tzn. postacie za szybko staną się za twarde i mechanicznie żaden konflikt nie będzie miał sensu). Tak więc nigdy nie pograsz w Klanarchię długiej kampanii, na kilkadziesiąt sesji i na życiowe wspomnienia (chyba, że wyjdzie dodatek i to zmieni).
- podczas walki tworzy się tzw. stronnictwa, wybiera liderów i popleczników i gra z tego co rozumiem jest fajna i dynamiczna tylko wtedy gdy w 1 stronnictwie jest 1 lider. Oznacza to, że jeśli w drużynie jest kilku typowych siepaczy to w zasadzie nie mogą oni walczyć naraz. Co najwyżej na zmianę, raz jeden walczy (deklaruje co się dzieje) a drugi patrzy, a potem na odwrót. Co prawda system pozwala grać z kilkoma liderami ale z lektury mechaniki wynika, że taka gra będzie bardzo powolna, koślawa i do tego i tak nie za bardzo intuicyjna (np. może być kilku liderów ale i tak stronnictwo może podjąć tylko 1 typ akcji - czyli jeśli 1 lider chce zaszarżować ostrym atakiem, a drugi przygotować obronę - sorry nie można tego zrobić :/).

Pozostałe elementy mechaniki takie jak Manewry Bojowe, Socjotechniki, Magia, Dominowanie Ciemności itp. itd. - wszystko wydaje się naprawdę świetne.

Aa no i wadą pewnie będzie ilość kości. Z tego co rozumiem bardzo łatwo osiągnąć stopień w którym podczas rundy walki 1 stronnictwo musi rzucać podczas testu np. 18 kośćmi :P
ODPOWIEDZ