Klirrfaktor

Kącik Gier Fabularnych
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Klirrfaktor

Post autor: Sir_herrbatka »

Sugestia: oblicz sobie prawdopodobieństwo otrzymania każdego wyniku od 1 do 20 i narysuj sobie funkcję na wykresie (na osi x - otrzymany wynik, na osi y - liczba kombinacji czy inaczej szansa, która go daje). Jeśli otrzymana linia będzie miała symetryczny, dzwonowaty kształt (tzw. krzywa Gaussa), to wszystko jest dobrze.
Oczywiście że zrobiłem to (mniej więcej; dałem komuś do zrobienia) na wstępie ;) Kiedyś było nawet w tekście ale w wyniku zawirowań wypadło i dopiero dziś wstawiłem tabelkę zawierającą te info. Jest symetryczne, jest krzywą gaussa itd. Zresztą każdy może się domyślić ;) Tak czy owak nie tracąc czasu wrzucam to by uniknąć zamieszania (to po prawej to procent uzyskanych wyników)

1 : 0.725
2 : 2.075
3 : 3.275
4 : 4.325
5 : 5.225
6 : 5.975
7 : 6.575
8 : 7.025
9 : 7.325
10 : 7.475
11 : 7.475

12 : 7.325
13 : 7.025
14 : 6.575
15 : 5.975
16 : 5.225
17 : 4.325
18 : 3.275
19 : 2.075
20 : 0.725
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Klirrfaktor

Post autor: Solarius Scorch »

A więc szczyt krzywej wypada dokładnie między 10 a 11. W czym problem? Jakoś nie skarżysz się, że są takie same szanse na 9 i 12, albo też 1 i 20.

Możesz właściwie wytłumaczyć, dlaczego widzisz problem w tym, że są takie same szanse na 10 i 11? Z czym się to kłóci?
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Klirrfaktor

Post autor: Sir_herrbatka »

Możesz właściwie wytłumaczyć, dlaczego widzisz problem w tym, że są takie same szanse na 10 i 11? Z czym się to kłóci?
Z niczym. Jakoś nie mogę po prostu włączyć racjonalnego myślenia :?

Tak czy inaczej decyzja podjęta: będzie bez tego odejmowania 10 i 11 dzięki czemu powinno być szybciej i wygodniej - nawet jeśli się to porówna do dodawania 3k6 ;)

Dzięki za krytykę ;)
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Klirrfaktor

Post autor: Solarius Scorch »

Sir_herrbatka pisze:Dzięki za krytykę ;)

Do usług. :)

Teraz jednak MUSISZ rozpisać tę nową uproszczoną wersję. Ja wiem że to boli. :)

Kiedy będzie opisana, chętnie znów skomentuję - ale nie wcześniej, bo się pogubię. Możesz też pisać do mnie na maila, jeśli chcesz.
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Klirrfaktor

Post autor: Sir_herrbatka »

Teraz jednak MUSISZ rozpisać tę nową uproszczoną wersję. Ja wiem że to boli.
http://www.youtube.com/watch?v=o22eIJDtKho
;)
Spoko, to nic trudnego. Wystarczy zmodyfikować starannie to co napisałem do tej pory, jednocześnie pilnując się by było nieco bardziej zrozumiałe niż ostatnio :D. W zasadzie już to zrobiłem ale muszę dokładnie to obejrzeć przynajmniej ze trzy razy.
Możesz też pisać do mnie na maila, jeśli chcesz.
Nie omieszkam ;)
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Klirrfaktor

Post autor: Sir_herrbatka »

Dobra wiadomość! Na blogu pojawiła się wersja podręcznika uzupełniona o nowe teksty. Nedługo być może uda mi się zrealizować mechanikę walki (wiem że dla wielu osób jest to najwazniejsze).

BTW To źle że nie edytuję wpisu? :roll: Przyznaję się, że chcę by się wyświetlił nowy post w temacie...
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Klirrfaktor

Post autor: Sir_herrbatka »

Wciąż rozwijam mechanikę systemu. Poprawiłem choćby nie dawno spektrum czyli mapę połączeń i muszę przyznać że teraz jest o niebo lepiej niż było. Jest bardziej fabularnie i gracze mają dużo większy wpływ na swoje otoczenie. Na dodatek pojawiły się "motywy przewodnie" czyli muzyka w duchu której są zmieniane przedmioty.

Zmieniłem też mechanikę obrażeń tak, że teraz jest dużo prostsza i szybsza.

:)
ODPOWIEDZ