Pytania dotyczące pierwszej mej sesji
-
- Tawerniak
- Posty: 1616
- Rejestracja: poniedziałek, 12 września 2005, 08:47
- Numer GG: 5879500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Doświadczeni gracze powinni być wyrozumiali dla MG i powinni mu mimo wszystko pomagać Bo jeśli już są doświadczeni, to bardziej się orientują od początkującego Mg...
http://niwia.myforum.pl/ - forum Opolskiego klubu RPG i fantastyki
http://my.opera.com/gimnazjon/blog/ - sport, ruch, zdrowie, itepe
http://my.opera.com/gimnazjon/blog/ - sport, ruch, zdrowie, itepe
-
- Marynarz
- Posty: 343
- Rejestracja: wtorek, 10 stycznia 2006, 17:54
- Numer GG: 6299855
- Lokalizacja: Kraków
CoB doświadczeni gracze tak postępują . Wiedzą dokładnie , że powygłupiać można się przy piwie , bo i atmosfera inna i żarty jakoś częściej się sypią. Natomiast jeśli już umawiaja się na sesję to po to żeby pograć , a nie rozwalać ją . Inna sprawa , że oprócz doświadczenia to i te parę lat różnicy robi swoje ( jak rozumiem doświadczony gracz to taki z 2-3 letnim stażem minimum ).
Zdarzają się wyjątki , ale najczęściej są pacyfikowane , jeśli MG nie daje rady przez samych graczy .
Zdarzają się wyjątki , ale najczęściej są pacyfikowane , jeśli MG nie daje rady przez samych graczy .
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 27 marca 2006, 21:13 przez Yacek, łącznie zmieniany 1 raz.
- BLACKs
- Tawerniany Cygan
- Posty: 3040
- Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30
Dla mnie doświadczony MG to 6 lat+, ale zdarzają się tacy z darem, którzy już po 2 latach wymiatają. Różnica wiekowa też jest brana pod uwagę i często starsi się zachowują gorzej :/. Ja mam szczęście, że gram z rówieśnikami.
Doświadczeni gracze nie powinni krytykować Mistrza Gry niezależnie od jego poziomu i tyle.
Doświadczeni gracze nie powinni krytykować Mistrza Gry niezależnie od jego poziomu i tyle.
- Solarius Scorch
- Bosman
- Posty: 1859
- Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
- Numer GG: 0
- Skype: solar_scorch
- Lokalizacja: Cyprysowe Źródła
BLACKSouL pisze:Dla mnie doświadczony MG to 6 lat+, ale zdarzają się tacy z darem, którzy już po 2 latach wymiatają. Różnica wiekowa też jest brana pod uwagę i często starsi się zachowują gorzej :/. Ja mam szczęście, że gram z rówieśnikami.
Doświadczeni gracze nie powinni krytykować Mistrza Gry niezależnie od jego poziomu i tyle.
Oczywiście rozumiem, że chodzi tu o: naśmiewanie się, wywyższanie, deprecjonowaine, bezwzględne i prymitywne wykorzystywanie doświadczenia itp., a nie o konstruktywną krytykę? Odsyłam zresztą do threada "Kodeks Gracza" - http://www.tawerna.rpg.pl/forum/viewtopic.php?t=1093.
(P.S. jak się robi takie fajne linki, kliknięcie których wysyła pod wskazany, ukryty adres?)
-
- Bosman
- Posty: 1759
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2006, 15:05
- Numer GG: 7524209
- Lokalizacja: Gliwice
-
- Tawerniana Wiewiórka
- Posty: 2008
- Rejestracja: poniedziałek, 23 sierpnia 2004, 15:54
- Numer GG: 1087314
- Lokalizacja: dziupla ^^
- Kontakt:
A tak:Solarius Scorch pisze:(P.S. jak się robi takie fajne linki, kliknięcie których wysyła pod wskazany, ukryty adres?)
[ url=http://tawerna.rpg.pl ]tawerna.rpg.pl[/ url]
Jak napiszesz bez spacji, to wydzie coś takiego: tawerna.rpg.pl :)
Sblam! | "Orły są duże i tupią"
- Solarius Scorch
- Bosman
- Posty: 1859
- Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
- Numer GG: 0
- Skype: solar_scorch
- Lokalizacja: Cyprysowe Źródła
-
- Marynarz
- Posty: 249
- Rejestracja: niedziela, 18 czerwca 2006, 20:16
- Numer GG: 2956891
- Lokalizacja: Celestrin
- Kontakt:
dla przyszłych debiutantów
Ja niedawno miałam okazję debiutować w prowadzeniu przygody i po sesji powiedziano mi co było super a co słabo. Nastała chwila, w której gracz (mg od paru lat) zaczął się trochę nudzić - powiedział mi, że to nie była sprawa fabuły, ale chwilowego braku pomysłów na rozwiązanie zagadki. Obmyślałam przygodę za wielką na jedną postać, ale (na szczęście w porę) wspomogłam ją enpecem.
Tak że nie zawsze zastój oznacza klęskę i trzeba spuszczać na to kurtynę;)
Co do systemu ja bym polecała świat, który mg dobrze zna. Gracze dobrze gdy znają/lubią świat, ale nie jest to konieczne, zawsze mogą w nim zacząć. To mg musi na pierwszej sesji znać świat, bo pewniej się przez to będzie czuł.
Tak że nie zawsze zastój oznacza klęskę i trzeba spuszczać na to kurtynę;)
Co do systemu ja bym polecała świat, który mg dobrze zna. Gracze dobrze gdy znają/lubią świat, ale nie jest to konieczne, zawsze mogą w nim zacząć. To mg musi na pierwszej sesji znać świat, bo pewniej się przez to będzie czuł.
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 3
- Rejestracja: piątek, 11 lipca 2008, 23:05
- Numer GG: 0
Jestem zielony. HELP!!
Witam. Gra Warhammer zafascynowala mnie niedawno. Ale mam taki problem ze chcialbym zostac mistrzem gry a niebardzo mi swita co i jak z tym wszystkim. Ma ktos moze jakis poradnik czy cos w tym stylu ogolem do Warhammera?? Z gor y thx.
- Solarius Scorch
- Bosman
- Posty: 1859
- Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
- Numer GG: 0
- Skype: solar_scorch
- Lokalizacja: Cyprysowe Źródła
Re: Jestem zielony. HELP!!
Kurde Wilczek, zabiłeś mi klina tym pytaniem. Niby mógłbym odpowiedzieć opryskliwie "kup se podręcznik i se poczytaj", ale tyle chyba sam wiesz i byłoby to czyste statsiarstwo (plus chamstwo). Z drugiej strony trudno polecić coś obok podręcznika i dodatków - nie ma czegoś takiego jak przewodnik po Starym Świecie w rodzaju tych śródziemiowych (a szkoda).Wilczek1991 pisze:Witam. Gra Warhammer zafascynowala mnie niedawno. Ale mam taki problem ze chcialbym zostac mistrzem gry a niebardzo mi swita co i jak z tym wszystkim. Ma ktos moze jakis poradnik czy cos w tym stylu ogolem do Warhammera?? Z gor y thx.
Odpowiedź może nie będzie tym czego oczekujesz, ale powiem Ci: kup podręcznik i przeczytaj go. Nie musisz od razu chwytać całej mechaniki, ale poznaj dobrze świat i wczuj się w klimat, bo to jest najważniejsze i zarazem najtrudniejsze do nadrobienia później. Gdy już poczujesz czym jest Stary Świat i co się w nim dzieje, powinieneś być w stanie stworzyć pierwszą przygodę - choćby prostą, byle miała w sobie ten Stary Świat, który sobie w głowie i sercu wytworzyłeś.
Jeśli poszukujesz dodatkowych inspiracji, rozejrzyj się za starymi wydaniami Magii i Miecza, w którym to czasopiśmie wałkowano Warhammera często. Polecam też zapoznanie się z podręcznikiem TofTa, do którego link znajdziesz w warhammerowym dziale tego forum - jest tam wiele dodatkowych informacji o świecie. Warto wreszcie rozmawiać z doświadczonymi Graczami i MG, a jeszcze lepiej wcisnąć im się na sesję (choć pamiętać trzeba, że doświadczony niekoniecznie znaczy najlepszy, ani też że należy ich niewolniczo naśladować).
Życzę powodzenia!
-
- Tawerniak
- Posty: 1616
- Rejestracja: poniedziałek, 12 września 2005, 08:47
- Numer GG: 5879500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re:
BLACKs, ja już wcześniej zacząłem tęsknić za tymi "starszymi i gorszymi" graczami, bo o ile wśród moich rówieśników trafi się jeden, który czuje sesję, to i tak z nim nie pogram, bo jest tylko jeden. Wolę drużynę oszołomów, nawet starszych (hehe ) ale żeby grali, a nie stękali. Zresztą kiedy zacinałem się przy bardziej doświadczonych graczach (i starszych), a sesja schodziła na złe tory, to oni ją "rozwalali" w kontrolowany sposób i przynajmniej śmiesznie się kończyłoBLACKs pisze:Dla mnie doświadczony MG to 6 lat+, ale zdarzają się tacy z darem, którzy już po 2 latach wymiatają. Różnica wiekowa też jest brana pod uwagę i często starsi się zachowują gorzej :/. Ja mam szczęście, że gram z rówieśnikami.
Doświadczeni gracze nie powinni krytykować Mistrza Gry niezależnie od jego poziomu i tyle.
http://niwia.myforum.pl/ - forum Opolskiego klubu RPG i fantastyki
http://my.opera.com/gimnazjon/blog/ - sport, ruch, zdrowie, itepe
http://my.opera.com/gimnazjon/blog/ - sport, ruch, zdrowie, itepe