Własny system
- BAZYL
- Zły Tawerniak
- Posty: 4853
- Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
- Numer GG: 3135921
- Skype: bazyl23
- Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 19
- Rejestracja: poniedziałek, 13 września 2004, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Naprawdę niewielu jest w stanie zrobić samemu dodatek (ja w każdym bądź razie do tych osób nie należę ). Swoją drogą im więcej chetnych (oczywiście bez przesady ) tym więcej pomysłów. A jeśli chodzi o oczekiwania, to nie liczy się opinia autora, a tych co będą grać w ten dodatek (lub system, jak kto woli).BAZYL pisze:dobry dodatek moze zrobić jedna osoba - wymago to jednak od niej duzo pracy i uporu, a niewielu jest ludzi którzy mogli by sie tego podjąć - ponadto uważam że tylko dodatek worzony przez jedna osobe moze być w pełni zgodny z oczekiwaniami... autora!
-
- Mat
- Posty: 574
- Rejestracja: niedziela, 12 września 2004, 18:03
- Kontakt:
A ja należę. Może bym i dodatek mógł sam zrobić. Czemu tak mówię? A temu, że ja tworzę coś większego niźli dodatek, a mianowicie własny system. Nie powiem jednak o nim nic, bo jeszcze Bazyl oskarży mnie o reklamowanie się na forum .Rashkel pisze:Naprawdę niewielu jest w stanie zrobić samemu dodatek (ja w każdym bądź razie do tych osób nie należę ).BAZYL pisze:dobry dodatek moze zrobić jedna osoba - wymago to jednak od niej duzo pracy i uporu, a niewielu jest ludzi którzy mogli by sie tego podjąć - ponadto uważam że tylko dodatek worzony przez jedna osobe moze być w pełni zgodny z oczekiwaniami... autora!
- BAZYL
- Zły Tawerniak
- Posty: 4853
- Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
- Numer GG: 3135921
- Skype: bazyl23
- Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Czasami napisanie grywalnego i kompatybilnego dodatku do jakiejs gry może być znacznie trudniejsze od stworzenia autorskiego systemu. Niemniej - pisałem już - do wszystkiego trzeba czasu - nie da sie usiaść i wszystkiego po prostu napisać.
Z drugiej strony liczba osób zaangarzowanych w tworzenie systemu/dodatku nie może być też za duza, bo nic tak nie drażni autora jak współautor, który zawala terminy, zwleka z napisaniem czegoś, czy nawet nie może napisać czegoś z przyczyn niezależnych.
Jeżeli chcecie sie podjac tworzenia dodatku - miejcie to również na uwadze..
Z drugiej strony liczba osób zaangarzowanych w tworzenie systemu/dodatku nie może być też za duza, bo nic tak nie drażni autora jak współautor, który zawala terminy, zwleka z napisaniem czegoś, czy nawet nie może napisać czegoś z przyczyn niezależnych.
Jeżeli chcecie sie podjac tworzenia dodatku - miejcie to również na uwadze..
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
-
- Bombardier
- Posty: 765
- Rejestracja: sobota, 18 września 2004, 12:59
- Lokalizacja: Piekło skute lodem
No to czajcie to:
E tam, dodatek...
Lepiej zrobić własny. Proponuję połączenie dwóch światów: fantasy i cybepunk. Co wy na to? Wyobraźcie to sobie: Tłucze się dwóch gości: Mag i Barbarzyńca. Ten drugi wygrywa, a tu nagle wyskakuje ziomal z M4.
Nazwa...
WARPUNK & DRAGONS
Lepiej zrobić własny. Proponuję połączenie dwóch światów: fantasy i cybepunk. Co wy na to? Wyobraźcie to sobie: Tłucze się dwóch gości: Mag i Barbarzyńca. Ten drugi wygrywa, a tu nagle wyskakuje ziomal z M4.
Nazwa...
WARPUNK & DRAGONS
-
- Mat
- Posty: 574
- Rejestracja: niedziela, 12 września 2004, 18:03
- Kontakt:
Już wcześniej odrzuciliśmy ten pomysł, bo trzeba stworzyć od podstaw:
- świat
- rasy
- potwory
- mechanikę
- państwa
- gospodarkę świata
- sytuację polityczną
- historię
- itd., itp.
Tak więc, Runiq, bardzo proszę, czytaj wcześniejsze posty, bo już dawno BAZYL (czy ktoś tam inny) nie poparł tworzenia nowego systemu, a reszta forumowiczów poszła za nim (nawet ja sam się przekonałem).
- świat
- rasy
- potwory
- mechanikę
- państwa
- gospodarkę świata
- sytuację polityczną
- historię
- itd., itp.
Tak więc, Runiq, bardzo proszę, czytaj wcześniejsze posty, bo już dawno BAZYL (czy ktoś tam inny) nie poparł tworzenia nowego systemu, a reszta forumowiczów poszła za nim (nawet ja sam się przekonałem).
-
- Tawerniany Bard
- Posty: 544
- Rejestracja: piątek, 13 sierpnia 2004, 22:06
- Numer GG: 4825300
- Lokalizacja: Łódź
Moja nikła znajomość systemów każe mi poza tym uważać, że system łączący sf i fantasy istnieje i nazywa się Shadowrun. Ale co ja tam wiem...
Peace was a lie, there was only passion. It gave me power, too much power to comprehend. Thus no victory was possible - only void remained. Yet my chains are broken and through the Force I'm free.
There is something to be learnt about irony here.
There is something to be learnt about irony here.
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 19
- Rejestracja: poniedziałek, 13 września 2004, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Chcecie innowacji. Pomysłów może być masę. Oto kilka z nich np:
- przenieście fantasy w kosmos (coś podobnego jest już w Crystallicum, ale kilka takich systemów nie zaszkodzi)
- zróbcie fantasy w erze lodowcowej
- można zrobic system fantasy rozgrywający się w latających miastach krążacymi nad skażoną powierzchnią planety
Skrótowo mówiąc, im dziwniejszy pomysł, tym może byc ciekawiej ( oczywiście bez przesady).
- przenieście fantasy w kosmos (coś podobnego jest już w Crystallicum, ale kilka takich systemów nie zaszkodzi)
- zróbcie fantasy w erze lodowcowej
- można zrobic system fantasy rozgrywający się w latających miastach krążacymi nad skażoną powierzchnią planety
Skrótowo mówiąc, im dziwniejszy pomysł, tym może byc ciekawiej ( oczywiście bez przesady).
-
- Marynarz
- Posty: 181
- Rejestracja: wtorek, 5 października 2004, 12:25
- Numer GG: 2207328
- Lokalizacja: Z kątowni ....
ten pomysl z Epoka lodowcowa nie jest zly .....
a jeszcze moj pomysl :
System mowiacy TYLKO o zwyklych ludziach ... bez magii, superbohaterow, magicznych bestii i artefaktow ... postacie tak slabe zeby wyzwaniem byl nieDzwiedz ...... ..... fajne ale trudne .... najlepiej w swiecie zblizonym do Warhammera
a jeszcze moj pomysl :
System mowiacy TYLKO o zwyklych ludziach ... bez magii, superbohaterow, magicznych bestii i artefaktow ... postacie tak slabe zeby wyzwaniem byl nieDzwiedz ...... ..... fajne ale trudne .... najlepiej w swiecie zblizonym do Warhammera
Ty... Ty... ZŁY jeden, oddaj nam edycję postów...
-
- Bombardier
- Posty: 765
- Rejestracja: sobota, 18 września 2004, 12:59
- Lokalizacja: Piekło skute lodem
-
- Tawerniak
- Posty: 30
- Rejestracja: piątek, 22 października 2004, 00:49
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Nie
Tak mówiąc delikatnie średnio podoba mi się tworzenie systemu na łamach forum. Nie chce zabijać czyjejś inicjatywy, ale uważam to za pomysł bez przyszłości i marnowanie czasu i klawiatury.
Argumenty: Każdy ma jakiś system w który gra, ten jeden ulubiony do którego wróci zawsze. Sztuczne twory bez całej otoczki w formie dodatków, opisów świata nie mają szans, gdyż system nie opiera się tylko na mechanice. Mechanika to dodatek, czasami przyjemny, charakteryzujący dany system, ale na dobrą sprawę jak się go wytnie i wstawi inne zasady system pozostanie, gdyż można to czymś zastąpić, a całego wykreowanego świata nie. Wymyślając coś samemu pozbawiamy się tej słodkiej powłoki tajemniczości, co do faktu co jest za tą górą i co ta forteca oznacza na mapie. Grywalność w takie systemy jest bardzo krótka. Jeżeli już tworzyć taki system to też na 100% nie na forum, czyli gremialnie. Za koncepcję powinna być odpowiedzialna jedna osoba, która wszystko składa razem pod względem kompatybilności i ogólnych założeń.
Rozumiem, że inicjatywa tutaj przedstawiona ma zabarwienie humorystyczne, a mój tekst podpada pod poważny ton, ale proszę go traktować jako moje stanowisko w sprawie systemów autorskich przewidzianych jedynie dla niewielkiego i zamkniętego grona osób.
Argumenty: Każdy ma jakiś system w który gra, ten jeden ulubiony do którego wróci zawsze. Sztuczne twory bez całej otoczki w formie dodatków, opisów świata nie mają szans, gdyż system nie opiera się tylko na mechanice. Mechanika to dodatek, czasami przyjemny, charakteryzujący dany system, ale na dobrą sprawę jak się go wytnie i wstawi inne zasady system pozostanie, gdyż można to czymś zastąpić, a całego wykreowanego świata nie. Wymyślając coś samemu pozbawiamy się tej słodkiej powłoki tajemniczości, co do faktu co jest za tą górą i co ta forteca oznacza na mapie. Grywalność w takie systemy jest bardzo krótka. Jeżeli już tworzyć taki system to też na 100% nie na forum, czyli gremialnie. Za koncepcję powinna być odpowiedzialna jedna osoba, która wszystko składa razem pod względem kompatybilności i ogólnych założeń.
Rozumiem, że inicjatywa tutaj przedstawiona ma zabarwienie humorystyczne, a mój tekst podpada pod poważny ton, ale proszę go traktować jako moje stanowisko w sprawie systemów autorskich przewidzianych jedynie dla niewielkiego i zamkniętego grona osób.
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 19
- Rejestracja: poniedziałek, 13 września 2004, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Ja bym powiedział to inaczej: Tworzenie systemu RPG od podstaw, jest marnowaniem czasu.
Jeśli chodzi o pisanie dodatku, to nie zgadzam się z twoją opinią. Napisanie dodatku do systemu, którego rozwój zostal zatrzymany, jest jak najbardziej sensowne. Mowa o dodatkach rozwijających świat, a nie mechanikę. Przykładem takich dodatków moze być: opis Shosary lub terenów Polski w Earthdawnie. Nikt zresztą nie każe, kurczowo się trzymac tych dodatków. Nie wspomnę też, że niektóre autorskie dodatki, to również masa pomysłów na przygody.
Nie wydaje mi się też, żeby dodatek/system tworzyła koniecznie jedna osoba. Pozwolę sobie na przypomnienie pewnej zasady: Więcej ludzi, więcej pomysłów. Myślę też, że w przypadku wielu systemów/dodatków najpierw się rzuca pomysłami i pisze co tylko się da (w wyniku czego powstaje niezwykły bałagan), a potem się wszystko porządkuje i składa do kupy.
Jeśli chodzi o pisanie dodatku, to nie zgadzam się z twoją opinią. Napisanie dodatku do systemu, którego rozwój zostal zatrzymany, jest jak najbardziej sensowne. Mowa o dodatkach rozwijających świat, a nie mechanikę. Przykładem takich dodatków moze być: opis Shosary lub terenów Polski w Earthdawnie. Nikt zresztą nie każe, kurczowo się trzymac tych dodatków. Nie wspomnę też, że niektóre autorskie dodatki, to również masa pomysłów na przygody.
Nie wydaje mi się też, żeby dodatek/system tworzyła koniecznie jedna osoba. Pozwolę sobie na przypomnienie pewnej zasady: Więcej ludzi, więcej pomysłów. Myślę też, że w przypadku wielu systemów/dodatków najpierw się rzuca pomysłami i pisze co tylko się da (w wyniku czego powstaje niezwykły bałagan), a potem się wszystko porządkuje i składa do kupy.
-
- Mat
- Posty: 574
- Rejestracja: niedziela, 12 września 2004, 18:03
- Kontakt:
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 3
- Rejestracja: środa, 29 grudnia 2004, 16:42
Lokhart
Ja mam swój system autorski. Słaby ale jednak.
Plansza wygląda jak tunele(z góry). Mam go w jakimś brulionie. Jakby go dopracować... Na razie są gotowe postacie i muszę wprowadzić tworzenie postaci.Nie ma w niej(na razie ) rzadnych kości(do gry) .Kości to mogłoby być rozwiązanie problemu.Jest kilka itemów.Pplansza jest jedna.
Gra nazywa się Lokhart. Ma już własny znaczek.[/img]f:/LK.
Jak ktoś jest zainteresowany to mój e-mail to mironbig@poczta.gazeta.pl
Powinienem odpowiedzieć.
Plansza wygląda jak tunele(z góry). Mam go w jakimś brulionie. Jakby go dopracować... Na razie są gotowe postacie i muszę wprowadzić tworzenie postaci.Nie ma w niej(na razie ) rzadnych kości(do gry) .Kości to mogłoby być rozwiązanie problemu.Jest kilka itemów.Pplansza jest jedna.
Gra nazywa się Lokhart. Ma już własny znaczek.[/img]f:/LK.
Jak ktoś jest zainteresowany to mój e-mail to mironbig@poczta.gazeta.pl
Powinienem odpowiedzieć.