Strona 5 z 5

: niedziela, 2 lipca 2006, 22:29
autor: mantis
Witam!

Moim takim hobby jest robienie rozpisek do gier komputerowych. Postanowiłem teraz zrobić cRPG wzorując się na niektórych grach Bethesdy Software. Tym razem rospiski nie będą na kartce A4 lecz na Wordzie.
Tytuł RPG'a brzmi "Best Game in Mortenia" - co będzie miało powiązanie z ostatnim głównym questem.
Na początku gry wybieramy 4-5 postaci (zastanawiam się ile) spośród 5 ras: Human, Elf, Dark Elf, Dwarf, Ork. Każda rasa będzie miała możliwe klasy np: dla Dark Elfa: Bladedancer, Moon Priest, Stealer; Orka: Spearman, Barbarian, Thrower, Shaman. Dla ludzi oczywiście najwięcej klas:). Niestety nie przewiduje całkiem własnoręcznie robionej postaci na punkty, ponieważ mi samemu nie podoba się "zbytnia swoboda".
Wiadomo jak wybierzemy wojownika to będzie miał dużo Strenghta, dodatkowe punkty do skillów takich jak long blades(długie ostrza), blunts(obuchy)... Czarodziej rozpocznie z dużą ilością punktów Intelligence i Magic Power.

Jeśli chcecie będe mógł udostępniać moje poczynania zamieszczając linki do poszczególnych dokumentów. Jeśli chodzi o system to oczywiście nie zapomnę o wzorach na obrażenia, celność, inicjatywę, udźwig, itp.
Krótko mówiąc pełna fantazj i nie zadużo komplikowania.

: poniedziałek, 3 lipca 2006, 14:20
autor: Solarius Scorch
Geez... Chyba już to gdzieś widziałem...

: poniedziałek, 3 lipca 2006, 20:58
autor: Obelix
jestem na TAK, wg mnie wystarczy tylko jakiś pomysł, mechanika może byc nieskomplikowana ale realistyczna, przedmioty to nie problem można czerpac inspiracje z wszyskiego (ja w swoim upadłym RPG zrobiłem miecz sol-badguya z GuiltyGear i tarczę pacyfisty XD) trzeba tylko miec torche chęci.

jestem zdecydowanie na tak i moge nawet pomagac w tworzeniu (jeśli ktoś będzie chciał pomocy...)

: poniedziałek, 3 lipca 2006, 21:21
autor: Craw
No ja jakis czas temu doszedlem do wniosku, ze nie oplaca sie robic nowego systemu pod swiat. Jak chce sie zagrac w jakich realiach wystarczy dopasowac to co jest ew. poprowadzic narracyjke. Bo zabieranie sie za to wszystko z pkt widzenia typu: narobie klas ze zdolnosciami, bajerami itp by zagrac w jakims tam swiecie to IMO zabieranie sie za to wszystko od d*** strony.

Chyba juz to wczesniej pisalem ;)

: środa, 5 lipca 2006, 14:57
autor: mantis
Mam tu system do zwykłych broni close combat. Prócz nich są jeszcze bronie specjalne, unikaty i artefakty. Iron to tak jakby jedynka dla wszystkiego. Narazie nie robiłem całej listy broni, ale można wyliczyć np: obrażenia Dwarven Warhammera .
Przy mnożiku obrażeń Iron jest 1x, a przy mnożniku Dwarven Warhammera 1.5x, więc jeśli 1x dla Iron przy Warhammerze wynosi 15 - to dla Dwarven Warhammera 1.5x będzie w przybliżeniu 23.

Tabela w Wordzie : http://poczta.onet.pl/zalacznik.html?a= ... 499946&s=2

Weapon Native - pochodzenie, materiał, z którego została wykonana broń.
Damage - podstawowe obrażenia broni
Endurance - wytrzymałość broni. Spada wraz z jej używaniem. Im niższa tym niższe obrażenia broni w walce. Jeśli wytrzymałość będzie niska to trzeba będzie ją zreperować przyrządem płatnerskim lub pójść do zbrojmistrza itp.
Weight - waga broni. Będzie wpływała na to z iloma punkami Strenghta uniesiemy na sobie i w ekwipunku.
Value - wartość nabywcza.

Weapon Native l Damage l Endurance l Weight l Value
Iron l 1x l 100% l 1x l 1x
Steel l 1.25x l 120% l 0.9x l 2x
Dwarven l 1.5x l 125% l 1.25x l 4x
Elven l 1.5x l 125% l 0.75x l 4x
Orcish l 1.75x l 135% l 1.75x l 4x
Pradamantium l 2x l 200% l 1.25x l 8x
Silver l 1.6x l 175% l 1x l 12x
Cristal l 1.9x l 90% l 0.6x l 60x
Golden l 2.5x l 240% l 2x l 200x
Archanit l 3x l 300% l 3x l 300x
Daemon l 3.8x l 400% l 4x l 400x
Shikadi l 5x l 500% l 2.5x l 1000x
- - - - -
Speed - oznacza ile uderzeń możemy zrobić po przebyciu pewnego obszaru w walce np:
Dagger - 2speed - zawsze dwa ataki,
Shortsword - 1.8speed - dwa ataki po przebyciu maxiumum 80% kroków w walce,
Longsword - 1.5speed - 2 ataki po przebyciu maximum połowy kroków w walce
Warhammer - 1speed - 2 ataki tylko kiedy atakujemy przeciwnika bez przemieszczania się

Weapon Name l Damage l Endurance l Weight l Speed l Value
Iron Dagger l 5 l 100 l 1 l 2 l 5
Iron Tanto l 5 l 90 l 0.5 l 2 l 6
Iron Wakizashi l 6 l 90 l 0.75 l 2 l 7
Iron Shortsword l 7 l 125 l 2 l 1.8 l 8
Iron Saber l 8 l 130 l 2 l 1.9 l 9
Iron Broadsword l 8 l 150 l 3 l 1.75 l 10
Iron Longsword l 10 l 175 l 4 l 1.5 l 15
Iron Katana l 9 l 170 l 2 l 1.9 l 20
Iron Greatsword l 12 l 200 l 6 l 1.25 l 30
Iron Dai-Katana l 11 l 190 l 3.5 l 1.5 l 35
Iron War Axe l 9 l 150 l 4 l 1.4 l 10
Iron Battle Axe l 13 l 200 l 8 l 1.125 l 35
Iron Club l 6 l 125 l 3 l 1.5 l 4
Iron Staff l 5 l 80 l 3.5 l 1 l 8
Iron Mace l 10 l 200 l 4 l 1.25 l 15
Iron Warhammer l 15 l 300 l 10 l 1 l 50
Iron Fork l 6 l 100 l 1.5 l 2 l 7
Iron Spear l 11 l 150 l 2.5 l 1.5 l 12

Do wszystkiego będzie dochodziło wzorów. To tylko taki przykład tego co ja robię.

: czwartek, 6 lipca 2006, 09:38
autor: krucaFuks
Dla wiekszego realizmu proponuje uwzglednic rachunek rozniczkowy...

: czwartek, 6 lipca 2006, 17:59
autor: Solarius Scorch
Realizmu ja tu w ogole nie widze, tak poza wszystkim.
(Przepraszam ze nie rozwine, zamykaja biblioteke... ale spojrzcie sami)

: czwartek, 6 lipca 2006, 18:51
autor: mantis
Od kiedy to Fantasy jest realistyczne :). Nie wiem jak te statystyki sprawdziłyby się w grze, ale popróbować zawsze warto :). Faktycznie trudno uznać za realistyczne robienie broni na proporcje, ale postaram się nie zrobić tego tak kropla w krople.

Napewno dołanczając kolejne strony mojej twórczości będę świadkiem pewnej krytyki na ten temat, a więc póki co zrobię wszystko dla siebie, a pochwalę się jak wszystko będzie już ukończone.

Póki co buenos dias! :wink:

: czwartek, 6 lipca 2006, 19:44
autor: Lidien
No coż moim zdaniem to nie jest zbyt dobry pomysł bo jest z tym bardzo dużo roboty. Trzeba opracować bardzo dużo szczegółów. Ale jeżeli komuś się chce to robić to jego sprawa. A tak pozatym mamy bardzo dużo systemów, z których można sie nieźle nacieszyc.

: sobota, 8 lipca 2006, 18:33
autor: Solarius Scorch
Problem w tym, ze nie ma sensu robic systemu po to tylko, zeby robic. A raczej sens jest: dla zabawy, ale istnieje on tylko dla autorow. Tak naprawde nowa gra RPG ma racje bytu tylko wtedy, gdy faktycznie reprezentuje nowa jakosc, pokazuje cos czego jeszcze nie ma na rynku - jak nowa lepsza mechanika, nowe realia (np. slowianskie) czy tez inne wartosci estetyczne. Etap robienia systemow przeszedl chyba kazdy RPG-owiec, ale nie kazdy doszedl do czegos wartosciowego. A bez tego czegos nie ma co wchodzic na arene publiczna.
Z drugiej strony podyskutowac zawsze warto...