Drega Syia: Eozsof - polski projekt cRPG

cRPG Corner
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Drega Syia: Eozsof - polski projekt cRPG

Post autor: Fanotherpg »

O stronie:

Strona poświęcona polskiej grze cRPG - Drega Syia. Projekt nawišzujšc do klasyków gatunku jak serie gier Diablo, The Elder Scrolls, Final Fantasy połšczy ich najlepsze cechy i będzie nowym kierunkiem w rozwoju amatorskich gier cRPG.

O projekcie:

W DS:E będziemy zwykłym chłopem którego marzeniem będzie stanie się tytułowym Pogromcą Smoków jednak zadanie to nie będzie tak proste. Na naszej drodze stanie wiele potworów a cały świat będzie stał otworem. Pomimo tego że gra będzie podzielona na cztery akty to zanim ukończymy pierwszy będziemy mogli odwiedzić miejsca z czwartego, jednak nie jest to zbytnio wskazane gdyż postać będzie jeszcze zbyt słaba i nie będzie miała odpowiedniego ekwipunku.
Na swojej drodze spotkamy wielu wrogów, tych znanych jak i nie znanych... Odwiedzimy także Cade Tower. Grafika będzie w miarę czytelna jednak bez cieniowania.
Nasza postać nie będzie kimś, wielkim ani znanym, będziemy tak naprawdę nikim. Nasza postać, będzie rozwijać się za każdym wykonaniem czynności, czyli aby lepiej walczyć orężem i być silniejszym będziemy musieli walczyć wręcz... Podobny system jest stosowany w legendarnej serii TES.
Silnik tworzony na potrzeby gry jest nazywany EOWE. Eozsof Open World System ma zastosowane rozwiązania dzięki którym świat gry będzie naprawdę duży a jednocześnie nie będzie spowalniał przy większych walkach, czy miastach.
W grze będą oficjalnie cztery profesje:
- Paladyni - święci wojownicy walczący o dobro i porządek
- Nekromanci - magowie którzy zbłądzili i poszukują życia wiecznego w śmierci
- Pogromcy Smoków - wojownicy wspierający się z magią pragną wybić smoki które wg. nich są przyczyną zła tego świata
- Dregoni - Oddani obrońcy smoków, żyją w ukryciu, a ogień pradawnych drzemie w ich wnętrzu.

Zalety:
- Projekt jest tworzony w pełni profesjonalnie co gwarantuje 100% wyjście
- Posiadamy pewne zaplecze materiałowe
- Posiadamy patronat takich serwisów jak http://FabrykaGier.com czy też http://Tawerna.RPG.PL
- Posiadamy własne niezależne forum i serwis w PHP w dwóch wersjach językowych (Polski i Angielski)

Strona projektu: http://dregasyia.ovh.org
Forum projektu: http://dregasyia.ovh.org/forum/
Obrazek
Azrael
Bosman
Bosman
Posty: 2006
Rejestracja: niedziela, 17 grudnia 2006, 11:38
Numer GG: 0
Lokalizacja: Nie chcesz wiedzieć... naprawdę nie chcesz wiedzieć...

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: Azrael »

Nie podobają mi się profesje (już w Tibi są lepsze).
Nie mogę być dobrym magiem, bądź złym wojownikiem?
Skoro zaczynam grę jako chłop... hm... chłop Nekromanta?
Czy można gdzieś zobaczyć jakiegoś screna, albo porównać grafike do jakiejś z już istniejących gier?
(bo to, że bez cieniowania to dużo mi nie mówi :/)
Grupa Nieszanowania Praw Ludzkich oraz Wspierania Bratniej Nienawiści na Tawernie

Azrael (Śmierć Wszechświatów) jest ich władcą. Wszystkie inne Śmierci są zależne od niego.
kajtek Raulin
Kok
Kok
Posty: 1025
Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
Numer GG: 0

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: kajtek Raulin »

Przeczytaj jeszcze raz powoli i dokładnie tekst...to moja rada.
Czy można gdzieś zobaczyć jakiegoś screna, albo porównać grafike do jakiejś z już istniejących gier?

Zapraszam na stronę projektu lecz jeżeli chcesz porównać grafikę gier to nie porównasz(bynajmiej jeżeli chodzi o uniwersum Eozsof).

(bo to, że bez cieniowania to dużo mi nie mówi :/)
Chce zrobić to co na moim avku tyle że kilka razy mocniej.Klapa tego sezonu!
W grze Cade Tower jest troche słabsza grafika i bez cieniowania.W DS:E jest z cieniowaniem.
Nie mogę być dobrym magiem, bądź złym wojownikiem?
bez sensu -_-
Skoro zaczynam grę jako chłop... hm... chłop Nekromanta?
(patrz mój av)
Nie wiem jak to będzie załatwione ale chyba zaczynamy gre jako zwykły chłop i póxniej wybieramy klasie...dopytaj się jeszce Fano...
Gdyby ta wersja nie była dla Ciebie wiarygodna to mam na to wytłumaczenie:
Zwykły chłop+nieodpowiedni ludzie w nieodpowiedni czasie...po jakimś czasie nekromanta bądź inny zły.
Nie podobają mi się profesje (już w Tibi są lepsze).
Bo co? Bo jesteś przyzwyczajony do "sorkerererera","druuta","knajta" i "palladina"?
Wiesz co to oryginalność? To jest właśnie w profesjach.

Jeszcze jedna rada:Wal dalej z "aksa" i "exp" na "demcach" skoro ten projekt Ci nie pasuje.
Oso
Tawerniany Księgarz
Tawerniany Księgarz
Posty: 269
Rejestracja: niedziela, 5 listopada 2006, 22:16
Numer GG: 9053067
Lokalizacja: głównie Warszawa

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: Oso »

kajtek Raulin pisze:Przeczytaj jeszcze raz powoli i dokładnie tekst...to moja rada.
Ja przeczytałem, i prawdę mówiąc niewiele to pomaga. Zwłaszcza, że takie czytanie pozwala wyłapać paskudne bugi.

Przede wszystkim:
Fanotherpg pisze:Nasza postać, będzie rozwijać się za każdym wykonaniem czynności, czyli aby lepiej walczyć orężem i być silniejszym będziemy musieli walczyć wręcz...
Walka wręcz, to walka bez broni, na gołe pięści. Dlaczego więc walcząc w ten sposób będę rozwijał umiejętności posługiwania się bronią?
Fanotherpg pisze:W DS:E będziemy zwykłym chłopem którego marzeniem będzie stanie się tytułowym Pogromcą Smoków
W takim razie pozostałe profesje trzeba będzie naprawdę mocno umotywować. Bo skoro chce być pogromcą, to nie powinien zostać nikim innym. Ani paladynem, ani nekromantą, ani tym bardziej Dregonem.
Fanotherpg pisze:Na swojej drodze spotkamy wielu wrogów, tych znanych jak i nie znanych...
A można jakichś innych? Bo ci mnie jakoś nie interesują :P
Fanotherpg pisze:Odwiedzimy także Cade Tower.
Nie zajrzałem jeszcze na stronkę i faktycznie, nazwa Cade Tower bardzo wiele dla mnie mówi :?
Fanotherpg pisze:Grafika będzie w miarę czytelna
Co to znaczy "w miarę czytelna"? Font będzie się rozmywać? Potworki będą wielkimi zlepkami pikseli (albo znaczkami, jak w mudach)? Tu nie ma stanów pośrednich. Albo coś jest czytelne, albo nie. W miarę, to może być ładna, a i to nie jest zbyt odpowiednie słowo.

No i kwestia logiki. Żeby zostać nekromantą trzeba mieć trochę inteligencji. W każdym razie na pewno więcej, niż przy machaniu cepem lub kopaniu kartofli. A chłopi... Powiedzmy, że "byli kiepsko wykształceni" (Aaaa, Jontek, cho no tuta! Jo znaloz szykieleta! Magicznom maść mam i zara on chudzić bydzie!) :D Podobnie, jeśli chodzi o paladyna. Toć to święty rycerz, wzór cnót i najbardziej prawy z ludzi. Chłopu taka ideologia raczej nie przypadłaby do gustu.

W świetle powyższych słowa Projekt jest tworzony w pełni profesjonalnie jakoś do mnie nie przemawiają. Skoro nawet profesjonalnie napisanej reklamy nie ma... A tekst o łączeniu najlepszych cech serii Diablo, TES i FF brzmi cokolwiek śmiesznie. W FF zawsze na pierwszym miejscu była fabuła. Tutaj już widać, że nie będzie ona żadną rewelacją.

Czepić by się można jeszcze postu kajtka, bo jest on niezbyt zrozumiały. Szczególnie ten tekst o oryginalności. Że niby paladyn i nekromanta to tak rzadko spotykane postaci?
kajtek Raulin pisze:Chce zrobić to co na moim avku tyle że kilka razy mocniej.Klapa tego sezonu!
Co ma klapa do avka? Bo ja niekumaty trochę :roll:
kajtek Raulin
Kok
Kok
Posty: 1025
Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
Numer GG: 0

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: kajtek Raulin »

Pomyliło m isię z tymy avkami...przyzwyczaiłem się do poprzedniego...
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: Fanotherpg »

Azrael666 pisze:Nie podobają mi się profesje (już w Tibi są lepsze).
O gustach się nie dyskutuje i są to 'profesje' umotywowane bardzo mocno fabularnie, ale nie do końca są to typowe profesje.
Azrael666 pisze:Nie mogę być dobrym magiem, bądź złym wojownikiem?
Co do magów to chwilowo jest 6 szkół magii + szkoła talentów magicznych, kilka klas wojowników, złodziei itd. A to dopiero początek.
Azrael666 pisze:Skoro zaczynam grę jako chłop... hm... chłop Nekromanta?
Chłop występuje jako synonim 'nikogo' jednak nie będzie to typowe od zera do bohatera.
Azrael666 pisze:Czy można gdzieś zobaczyć jakiegoś screna, albo porównać grafike do jakiejś z już istniejących gier? (bo to, że bez cieniowania to dużo mi nie mówi :/)
http://grudzien.webd.pl/ds/a.php?a=26&l=pl widać niektórym napis 'Zrzuty ekranu" na stronie wiele nie mówi.
Oso pisze: Ja przeczytałem, i prawdę mówiąc niewiele to pomaga. Zwłaszcza, że takie czytanie pozwala wyłapać paskudne bugi.
Bugi to mogą być najwyżej w kodzie strony/aplikacji ale w tekście? Chyba chodzi ci o zwykłe pomyłki i błędy językowe.
Oso pisze:Walka wręcz, to walka bez broni, na gołe pięści. Dlaczego więc walcząc w ten sposób będę rozwijał umiejętności posługiwania się bronią?
Walka wrecz, czy też walka przy użyciu broni białej to walka w zwarciu o którą mi chodziło, zwykłe przejęzyczenie (a tekst jest stary i nie był sprawdzany pod względem poprawności, ze względu na brak czasu).
Oso pisze:W takim razie pozostałe profesje trzeba będzie naprawdę mocno umotywować. Bo skoro chce być pogromcą, to nie powinien zostać nikim innym. Ani paladynem, ani nekromantą, ani tym bardziej Dregonem.
Takie było pierwotne założenie, które na razie nadal pozostaje zobowiązujące, lecz dlaczego bohater będzie chciał zostać pogromcą smoków, a nie kimś innym to się dowiecie w trakcie rozgrywki.
Oso pisze:A można jakichś innych? Bo ci mnie jakoś nie interesują :P
Sam możesz wymyśleć i nam zaproponować, ale dziwactw pokroju 50 typów smoków jak wodne, kryształowe, lodowe z podziałem na charaktery nie przyjmujemy - to nie jest dziecinny projekt ale gra.
Oso pisze:Nie zajrzałem jeszcze na stronkę i faktycznie, nazwa Cade Tower bardzo wiele dla mnie mówi :?
Cade Tower -> http://eozsof.ovh.org/cade_tower.htm nieco informacji na temat tej gry.
Oso pisze: Co to znaczy "w miarę czytelna"? Font będzie się rozmywać? Potworki będą wielkimi zlepkami pikseli (albo znaczkami, jak w mudach)? Tu nie ma stanów pośrednich. Albo coś jest czytelne, albo nie. W miarę, to może być ładna, a i to nie jest zbyt odpowiednie słowo.
Obecnie popularna jest coraz bardziej 'rzeczywista' grafika 3D, a 2D to lamus który jest dla wielu nieczytelny i zacofany i dlatego użyłem takiego sformułowania.
Oso pisze: No i kwestia logiki. Żeby zostać nekromantą trzeba mieć trochę inteligencji. W każdym razie na pewno więcej, niż przy machaniu cepem lub kopaniu kartofli. A chłopi... Powiedzmy, że "byli kiepsko wykształceni" (Aaaa, Jontek, cho no tuta! Jo znaloz szykieleta! Magicznom maść mam i zara on chudzić bydzie!) :D Podobnie, jeśli chodzi o paladyna. Toć to święty rycerz, wzór cnót i najbardziej prawy z ludzi. Chłopu taka ideologia raczej nie przypadłaby do gustu.
Jak wspomniałem wcześniej założenie bycia chłopem było w odniesieniu do bycia nikim..
Oso pisze:W świetle powyższych słowa Projekt jest tworzony w pełni profesjonalnie jakoś do mnie nie przemawiają. Skoro nawet profesjonalnie napisanej reklamy nie ma... A tekst o łączeniu najlepszych cech serii Diablo, TES i FF brzmi cokolwiek śmiesznie. W FF zawsze na pierwszym miejscu była fabuła. Tutaj już widać, że nie będzie ona żadną rewelacją.
To nie jest reklama, lecz kilka słów informujących o projekcie.
Oso pisze: Czepić by się można jeszcze postu kajtka, bo jest on niezbyt zrozumiały. Szczególnie ten tekst o oryginalności. Że niby paladyn i nekromanta to tak rzadko spotykane postaci?
Kajtek nie jest oficjalnym współtwórcą DS:E jedynie od czasu do czasu wspomoże nasz jakimś swoim 'tworem' różnego rodzaju i pokroju, więc +/- orientuje się co miało być w grze.. Ale nie orientuje się co jest i co będzie.
Obrazek
Bartold
Pomywacz
Posty: 60
Rejestracja: czwartek, 23 sierpnia 2007, 13:53
Numer GG: 7270128

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: Bartold »

A nie sądzicie, że te klasy nie są oryginalne? Jakby np. główną postacią był pomocnik klauna, który lubi kraść kości myszy zielarzowi - możemy mówić o oryginalności. Tu jednak jest spis tak standardowy, że aż podręcznik do D&D się wyrywa.
Oprócz tego, grafika do mnie nie przemawia. Nie jestem pewien, ale chyba dałoby się popracować nad silniczkiem (grafik...?) albo poszukać darmowego, o ile się znajdzie.
FSM!
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: Fanotherpg »

To ma być gra w oldschoolowym stylu a nie cRPG na silniku FarCry'a...

A o klasy postaci się nie martw, nie jest z nami aż tak źle, aby się opierać na takim skomercjalizowanym systemie jak DnD, który już dawno zatracił swój urok.
Obrazek
Oso
Tawerniany Księgarz
Tawerniany Księgarz
Posty: 269
Rejestracja: niedziela, 5 listopada 2006, 22:16
Numer GG: 9053067
Lokalizacja: głównie Warszawa

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: Oso »

Ech, ja tu ironicznie pytam, a zostaję poważnie potraktowany. No cóż, skoro tak, to może i zainteresuję się tym projektem :)

A co do niektórych:
Bartold pisze:Oprócz tego, grafika do mnie nie przemawia. Nie jestem pewien, ale chyba dałoby się popracować nad silniczkiem (grafik...?) albo poszukać darmowego, o ile się znajdzie.
Gdyby napisanie porządnego silnika graficznego było takie proste, to zdecydowanie więcej freeware'owych gier miałoby trójwymiar. Ja co prawda wypowiadać się nie powinienem, bo jedyna moja styczność z programowaniem grafiki to rzut perspektywiczny, przesłanianie algorytmem malarskim i cieniowanie Phonga, ale to wystarczyło, żeby nie chcieć się tym w przyszłości zajmować :D
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: Fanotherpg »

W tym w czym ja robie można uzyskać chociażby takie efekty -> http://img519.imageshack.us/img519/920/statekin2.jpg .

Jednak my nie chcemy robić gry 3D a oldschoolową 2D więc co do silnika graficznego to nie musicie się martwić. Jak będziemy chcieli zrobić to w 3D to zrobimy, a że chcemy w 2D to będzie 2D i nie będzie to kolejny MMORPG.
Obrazek
Force
Bosman
Bosman
Posty: 1571
Rejestracja: sobota, 7 października 2006, 11:14
Numer GG: 0
Lokalizacja: piwnica

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: Force »

Jakby to 2D bylo tak doskonale jak to z ŚPZ to byłoby miodnie. Ale twórcy poświęcili mase czasu na stworzenie kazdej z map, rano, wieczorem, popołudniu i to z dokladnością do kamyszka lezacego na drodze. Myśle że wam nie starczy cierpliwości. ^^
Polska Partia Piwa - Sekcja Paladynów Żubra
Obrazek
Obrazek
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: Fanotherpg »

Ja cierpliwy jestem ale zabardzo nie mam grafiki i grafików którym jak to zwykle grafikom za darmo, nie chce się nic robić... No, ale projekt powoli idzie do przodu.. Teraz tylko konkretne materiały zaprezentować by chętnych przyciągnąć.
Obrazek
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: Fanotherpg »

Ze względu na uzyskaniu wsparcia z strony http://victorygames.eu i uzyskaniu dzięki temu pewnego serwera wraz z wsparciem technicznym postanowiłem zrobić małe porządki i podsumowanie.

O projekcie

O Twórcach Drega Syia : Eozsof
Działa od: 2000 roku
Skład: obecnie 2 osoby
Projekt: Drega Syia
Strona internetowa: http://www.dse.victorygames.info
Oficjalne forum: http://www.dse.victorygames.info/forum

Wprowadzenie

Drega Syia : Eozsof jest grą RPG charakteryzującą się dość oryginalną mieszanką cech kilku drastycznie różnych gier RPG. Świat gry przypomina ten nasz, w niektórych miejscach jest to piękna idylla, niemalże raj a w niektórych częściach świata wszystko chyli się ku zagładzie. Nacisk w grze rozłożony jest pomiędzy fabułę, akcję, a odkrywanie tego kim tak naprawdę my sami jesteśmy, nie tylko jako nasze alter ego.. Systematyka gry wraz z zasadami uniwersum będą uniwersalne, a zarazem przejrzyste i zrozumiałe dla każdego. Będziemy mogli wcielić się jedynie w człowieka gdyż sami jesteśmy tylko ludźmi. Jednak w grze będzie wiele ras, ugrupowań co pozwoli nam pomimo bycia człowiekiem opowiedzenia się po jednej z wielu stron wielo płaszczyznowego świata. Co prawda, będziemy mogli wybrać płeć postaci co pozwoli nam bardziej przywiązać się od naszego drugiego "ja". Dowolność i różnorodność w wielu klasach postaci i możliwość wszechstronnego rozwoju pozwolą stworzyć nam wymarzonego siebie. Jednak trzeba uważać gdyż wszystkie nasze decyzje i drogi rozwoju ponoszą z sobą różne czasem, wręcz zaskakujące konsekwencje. Nie raz się zdarzy, że przyjaciel odwróci się od nas by zdradzić, a później okaże się, że musiał to zrobić by uratować nam życie. W świecie Eozsof jak w życiu nic nie jest czarno-białe, nic nie jest do końca jasne i pewne. A sama gra nawiązuje do trzech odmiennych serii gier: Final Fantasy, The Elder Scrolls oraz Diablo.

Bohater

Nasze alter ego będzie charakteryzować się jedynie czteroma podstawowymi atrybutami: Siłą, Zręcznością, Kondycją oraz Inteligencją. Takie uproszczenie postaci zapewne wielu kojarzy się z hack'n'slashami które prócz kilku powstałych/powstającyh tytułów nic ciekawego nie wnoszą. Uproszczenie to jest celowe, gdyż tak naprawdę my sami charakteryzujemy się tylko tymi czterema cechami. Nasza mądrość, charyzma czy urok osobisty są związane z naszą inteligencją i wiedzą, nasza szybkość reakcji od zręczności itd. Cechy te nie będą modyfikowalne poprzez poziomy postaci, gdyż takowych nie będzie. Postać będzie rozwijać jedynie te cechy które będzie wykorzystywać, czyli jeśli będziemy nosili wyłącznie lekkie przedmioty i korzystali z magii będzie nam rosła inteligencja i zręczność. Jednak modyfikacja ich poprzez przedmioty, będzie bardzo ważna dlatego też dobrze dobrany ekwipunek i odpowiednie czynności są kluczem do sukcesu. Cały ekwipunek założony na postaci będzie widoczny; hełmy, pancerze nawet amulety czy rękawice. A każdy przedmiot będzie miał własną indywidualną grafikę, dlatego zawsze będziemy wiedzieć co mamy na sobie i ile to jest warte.

Przedmioty

Przedmioty w grze nie będą generowane losowo tak jak to miało miejsce w serii Diablo. Gdy spotkamy przeciwnika i go pokonamy będzie od jednej do kilkunastu możliwości tego, co nam z niego wypadnie. Jednak nie będzie nigdy tak, że pikinier wyrzuci najlepszą laskę dla magów, czy duch antyczny pancerz. Również będą przedmioty przedstawicieli określonych ras, i tak np. gobliński zatruty sztylet będzie o wiele bardziej groźny niż zwykły zatruty sztylet, a elficki długi łuk lepszy od ludzkiego. Jednak podobnie jak do większości gier z gatunku Hack'n'Slash przedmioty prócz tego, że będą różne ze względu na rasy jakie je wyrobiły, czy materiały z jakich zostały wykonane to będą miały kilka grup tych bardziej znanych:
* Przedmioty normalne: Są to normalne przedmioty produkowane przez każdą z ras. Nie posiadają magicznych właściwości i są powszechnie dostępne.
* Przedmioty magiczne: Są to przedmioty z właściwościami magicznymi, dzięki odpowiednim czynom/czarom przedmioty normalne mogą zostać zamienione w magiczne.
* Przedmioty z zestawów: Podobno sa przedmioty które w zestawieniu z innymi zyskują nowe właściwości, jednak często ukrywają swe zdolności i są określane mianem normalnych lub magicznych. Jednak nie zawsze właściwości są dobre.
* Przedmioty unikalne: Niektóre heroiczne czyny, przedmioty które posłużyły do pokonania potężnych wrogów, bądź zostały stworzone przez niezwykle utalentowane osobniki mogą stać się unikatami. Tych przedmiotów nie jest wiele, a na dodatek większość z nich występuję w świecie jedynie pojedyńczo. Wiele ich kopii jedynie można odnaleźć w Dreamare.

Wrogowie dadzą nam jedynie te przedmioty z których korzystali lub które mieli ukryte. Jednak zabicie wrogów poprzez ich zamrożenie i stopienie czy też zniszczenie siłami natury może spowodować zniszczenie tych przedmiotów.

Magia

Magiczna część uniwersum Eozsof dzieli się na 6 szkół: ognia, wody, powietrza, ziemii, jasności oraz ciemności. Szkoły te są połączone w pary przeciwieństw (np. ogień woda) co powoduje, że liczenie zadanych obrażeń jest banalne gdyż im bardziej lubujemy się w jednej dziedzinie tym bardziej jesteśmy podatni na jej przeciw dziedzinę i nie jesteśmy odporni na pozostałe szkoły.

Aby rozpocząć inkantację jakiegoś czaru musimy albo go umieć (nauczyć się na pamięć poprzez czytanie i zapamiętanie z ksiąg itp.) lub odczytać go z zwoju, księgi, run. Używanie czarów jest ograniczone głównie od naszej zręczności i inteligencji. Im większe będziemy mieć te statystyki tym czary będą tańsze i skuteczniejsze, jednak po uzyskaniu wyższego poziomu umiejętności jej koszt i skuteczność ulegnie zmianie na większą. Postać jednorazowo może pamiętać 30 umiejętności/czarów, a pod nadpisaniu jakiejś poprzez inną nie będzie możliwości jej odzyskania. Tak więc należy rozważyć dobór tych 30 umiejętności aby potem nie żałować.

Świat Drega Syia

Świat pokazany w Drega Syia jest jedynie niewielkim fragmentem uniwersum Eozsof. Jednak pomimo niewielkich rozmiarów znajdują się tu miejsca niemal idylliczne a także całkowicie zniszczone przez zło. Nie jest to grzeczny świat znany z Final Fantasy ani nieco zatruty złem jak ten z Baldurs Gate czy The Elder Scrolls. Będzie to świat w którym Zło i Dobro mierzą się z sobą każdego dnia. Każdy dzień to walka o przeżycie. Nawet ci którzy są schronieni w wielkich osadach nie mogą czuć się bezpieczni.

Okrucieństwo które się spotka często wykracza poza nasze wyobrażenia. Nie jest to gra dla dzieci, tak samo jak życie nie jest dla dzieci. Trzeba być twardym i konsekwentnym aby przeżyć - trzeba być sobą. Nie można się poddać, gdyż poddanie się oznacza tylko jedno.

W grze stopniowo jest prowadzany cykl dnia i nocy, pór roku oraz zmiany pogody co powoduje zmiany w środowisku. Również dość dobre i przystosowawcze AI spowoduje, że każda decyzja będzie wymagać przemyślenia, chyba że ktoś chce szybko skończyć swój żywot.

Technika i grafika

Gra jest tworzona przy pomocy aplikacji firmy Clickteam Multimedia Fusion co pozwala stworzyć pewną i bezpieczną aplikację, z wymaganiami odpowiadającymi jakości gry i działającej nawet na starszych komputerach. Nie interesuje mnie najnowsza jakościowo grafika i najnowsze technologię gdyż najważniejsze w grze RPG powinno być to co jest w jej głębi, a nie to co widzimy.

W rozgrywce dla pojedynczego gracza będzie kilka możliwości rozgrywki (gra bardziej w stylu Diablo, bądź Final Fantasy) oraz dość rozbudowane minigry w samej grze które równie dobrze mogłyby być niezależnymi grami. Planowane jest również stworzenie trybu multiplayer. Jednak na chwilę obecną ten temat jest zbyt niedopracowany by go poruszać.

Gra jest przygotowywana jednocześnie w wersji polskiej i angielskiej. Co pozwoli mi już teraz informować o grze i szukać wsparcia nie tylko w Polsce.

Również na stronie stworzyłem dział w rodzaju FAQ w którym odpowiadam na najczęstsze i najciekawsze zadania -> http://dse.victorygames.info/pl/pierwszy_zestaw.html
Obrazek
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: BLACKs »

[quote]http://victorygames.eu[quote]

Tak, a w rozszerzeniu newsa na temat Twojego cRPG'a widzimy screenshota z budynkiem. Nie przyciągnęłoby to mojej uwagi, gdyby nie monogram Jezusa Chrystusa (IHS) na witrażu, a na dachu krzyż. What the fuck? Chyba nie chcesz przenieść chrześcijaństwa do świata wirtualnego? Deprecjonowanie religii nie byłoby zbyt przemyślanym posunięciem...
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: Pita »

BLACKs pisze:Chyba nie chcesz przenieść chrześcijaństwa do świata wirtualnego? Deprecjonowanie religii nie byłoby zbyt przemyślanym posunięciem...

Black zrób coś dla mnie - wyjdź :)

deprecjonowanie religii w RPGach zaczeło się coś koło 88 roku z premierą Megami Tensei ;] a nawiązania do niej można znaleźć w wielu dziełach gatunku. Poza tym jakoś można korzystać z innych religii i wierzeń a chrześcijaństwo traktować lepiej? Dlaczego?

I nie słuchajcie chłopaki - kończcie projekt i reklamujcie go, nawet nie macie pojęcia jak wiele osób w branży rozpoczyna nawet dziś dzień karierę od takich projektów. Liczę na Was ;]
Har Har Har
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: BLACKs »

Black zrób coś dla mnie - wyjdź :)
Łazienka jest zamknięta ;).
Dlaczego?
Ponieważ nie widzę logicznego uzasadnienia chrystogramu znajdującego się na świątyni. Dlatego czekam od autora na wyjaśnienie :).
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Re: Drega Syia: Eozsof - Polski projekt cRPG

Post autor: Pita »

BLACKs pisze:
Dlaczego?
Ponieważ nie widzę logicznego uzasadnienia chrystogramu znajdującego się na świątyni. Dlatego czekam od autora na wyjaśnienie :).
nie musi go być. Znam co najmniej garść profesjonalnych RPGów w których krzyż się pojawia a nie wyraźnego wytłumaczenia zastosowania owego motywu.
Har Har Har
ODPOWIEDZ