Morrowind

cRPG Corner
ODPOWIEDZ
Sihamaah
Bosman
Bosman
Posty: 1719
Rejestracja: sobota, 4 sierpnia 2007, 12:16
Numer GG: 11803348
Lokalizacja: Łóżko -> Lodówka -> Kibel -> Komputer (zapętlić)

Re: Morrowind

Post autor: Sihamaah »

Zreistalowałem :P Z ver. 1.6.cośtam na 1.5.1269 (czyli domyślna po instalacji dodatków).
I pomogło :)

Obecne mody:
-oba oficjalne
-BetterHeads do morka i dodatków
-KHRoN'z Patch i KHRoN'z Almanach
-Atomsferic Sounds Effect (odznaczony)
-Atomsferic Sounds Effect PL
-Atomsferic Sounds Effect: Tribunal (zaznaczony, mimo, że pod ang. wersję nie pod pol - zobaczymy, kiedy coś zawali...)
-Morrowind Enhanced + program doń
-Morrowind Enhanced Combat
-Morrowind Enhanced Blocking
-Morrowind Enhanced Journal
-Projective Recover Chance
-Tribunal Fix (ten od buga po zabiciu
Spoiler: Zaznacz cały
przywódcy Mrocznego Bractwa
w Tribunalu
-Tribunal Fix PL (ten od dialogów)
-IceNioLivReplacerALL
-IceNioLivReplacerPLUS (odznaczony... zaznaczyć?)

Plus do tego wymienione przez Ciebie teksturki Darknuta i UltimateTextures 2.0 Complete oraz uzupełnienie Rugs and Taps do UT-2.0-C.
Mów mi Sih :)
Kanał IRC Tawerny RPG: [url=irc://irc.npircs.pl/tawerna-rpg]KLIK![/url]
Link nie działa? Używaj Opery lub zainstaluj Chatzillę, jeśli używasz Firefoxa. PS.[url=irc://quakenet/tawerna-rpg]STARY KANAŁ TUTAJ[/url]
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Morrowind

Post autor: Sir_herrbatka »

o la boga... IceNioLivReplacer??? Pierwszy raz w życiu to widzę. Od czego to w zasadzie jest?
Sihamaah
Bosman
Bosman
Posty: 1719
Rejestracja: sobota, 4 sierpnia 2007, 12:16
Numer GG: 11803348
Lokalizacja: Łóżko -> Lodówka -> Kibel -> Komputer (zapętlić)

Re: Morrowind

Post autor: Sihamaah »

Ulepszone szaty ;) Tutaj można zobaczyć obie wersje i pobrać:
http://canadianice.ufrealms.net/Morrowi ... lacer.html
Mów mi Sih :)
Kanał IRC Tawerny RPG: [url=irc://irc.npircs.pl/tawerna-rpg]KLIK![/url]
Link nie działa? Używaj Opery lub zainstaluj Chatzillę, jeśli używasz Firefoxa. PS.[url=irc://quakenet/tawerna-rpg]STARY KANAŁ TUTAJ[/url]
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Morrowind

Post autor: Sir_herrbatka »

Hmmm ciekawe ale zostanę jednak przy standardowych szatach +Hilgya the seamstress.
Sihamaah
Bosman
Bosman
Posty: 1719
Rejestracja: sobota, 4 sierpnia 2007, 12:16
Numer GG: 11803348
Lokalizacja: Łóżko -> Lodówka -> Kibel -> Komputer (zapętlić)

Re: Morrowind

Post autor: Sihamaah »

Nie zna ktoś modka, który zmienia mechanikę gry w jakiejś części? Głównie zależy mi zna skradaniu się i walce :) Pewnie takie mody jest niesamowicie ciężko zrobić, o ile w ogóle, więc nie liczę na wiele...
Mów mi Sih :)
Kanał IRC Tawerny RPG: [url=irc://irc.npircs.pl/tawerna-rpg]KLIK![/url]
Link nie działa? Używaj Opery lub zainstaluj Chatzillę, jeśli używasz Firefoxa. PS.[url=irc://quakenet/tawerna-rpg]STARY KANAŁ TUTAJ[/url]
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Morrowind

Post autor: Sir_herrbatka »

Głównie zależy mi zna skradaniu się i walce
Stealth Enchanced i Combat Enchanced?

Język skryptów z morrowinda nie nadaje się sam z siebie do zmiany czegokolwiek w mechanice rozgrywki więc konieczne jest zastosowanie takich cudacznych programów jak morrowind enchanced ;) Z resztą IMO rozgrywka w morrowindzie jest w sam raz: ot takie proste rpg. To co jest ZŁE to awans postaci (bo to kopia tego co było w daggerfallu tyle tylko że bez ograniczeń z DF co sprawia że postacie na 20 poziomie są już BARDZO silne a to nie jest nawet połowa możliwości awansu) i tu mogę polecić GCD albo (mniej radykalny) mad leveler. Po zainstalowaniu GCD (i wystartowaniu nowej postaci najpewniej) morrowind staje się zupełnie inną grą: HP zależy tylko od cech i umiejętności, wzrost umiejek magicznych oznacza wzrost ilości MP, a cechy wzrastają wraz z używaniem umiejętności (bez mnożników i bez ekranu wyboru cech). Generalnie radzę zapoznać się z readme GCD ;)

Na mody zmieniające poważnie mechanikę rozgrywki przyjdzie czekać do OpenMW ;)
Sihamaah
Bosman
Bosman
Posty: 1719
Rejestracja: sobota, 4 sierpnia 2007, 12:16
Numer GG: 11803348
Lokalizacja: Łóżko -> Lodówka -> Kibel -> Komputer (zapętlić)

Re: Morrowind

Post autor: Sihamaah »

Dzięki herrbatka, na Tobie można polegać ;) Tylko, że oba te mody nie spełniają moich wymogów. Chyba faktycznie trzeba będzie poczekać na OpenMW...

GCD nie chcę, niepotrzebne utrudnienia w grze to nie dla mnie :P
Mów mi Sih :)
Kanał IRC Tawerny RPG: [url=irc://irc.npircs.pl/tawerna-rpg]KLIK![/url]
Link nie działa? Używaj Opery lub zainstaluj Chatzillę, jeśli używasz Firefoxa. PS.[url=irc://quakenet/tawerna-rpg]STARY KANAŁ TUTAJ[/url]
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Morrowind

Post autor: Sir_herrbatka »

Bez GCD nie da się grać magiem :roll:
Aramin
Szczur Lądowy
Posty: 13
Rejestracja: środa, 18 listopada 2009, 17:17
Numer GG: 11921721

Re: Morrowind

Post autor: Aramin »

Witojcie ;)

Jestem totalnym noobem dlatego garść pytań:
Jeżeli chodzi o instalacje modów, to jeżeli mam wersję Złotej Edycji PL, mogę instalować te wspomniane powyżej czy są jakieś restrykcje?

Jeżeli zacznę grać i później zainstaluję np. mod z teksturkami to muszę grać od nowa?

Jaką klasę radzicie wziąć? Wychodzę z założenia, że na maga się nie nadaję, jako, że jestem laikiem więc do wyboru zostaje mi Wojownik i Złodziej. Tutaj do wyboru poza trudnością i praktycznością danej klasy przydałyby mi się wasze opinie jaka gildia jest ciekawsza pod względem różnorodności questów i miodności fabuły.
Sihamaah
Bosman
Bosman
Posty: 1719
Rejestracja: sobota, 4 sierpnia 2007, 12:16
Numer GG: 11803348
Lokalizacja: Łóżko -> Lodówka -> Kibel -> Komputer (zapętlić)

Re: Morrowind

Post autor: Sihamaah »

Odpowiedzi losowo :P
1. Złodziej jest dla hardkorowców. Najlepiej się gra, wg mnie, połączeniem lekkozbrojnego wojownika z magiem zniszczenia i innych, dobrych dziedzin magicznych (np. mistycyzm imo suxx) :)

2.
Jeżeli zacznę grać i później zainstaluję np. mod z teksturkami to muszę grać od nowa?
Mod z teksturkami akurat chyba nic nie zmienia. Ale te zapisy gier tych modów, do których musisz zaznaczyć .esp w opcjach gry, mogą się nie chcieć wczytać po włączeniu.

3. Najlepsza Gildia? Hmmm nie wiem. Dołączaj do Gildii Magów, Wojowników lub Złodziei, choć te dwie ostatnie się gryzą ze sobą. Dołącz też do Morag Tong no i zajmij się Main Questem ;) Świątynia Trójcy i Kult Tamriel to też niezły wybór, questy Legionu Cesarskiego też mi sprawiły frajdę.

4. Co do instalacji modów w Twojej wersji gry to nie wiem, ale chyba nie będzie problemów.
Mów mi Sih :)
Kanał IRC Tawerny RPG: [url=irc://irc.npircs.pl/tawerna-rpg]KLIK![/url]
Link nie działa? Używaj Opery lub zainstaluj Chatzillę, jeśli używasz Firefoxa. PS.[url=irc://quakenet/tawerna-rpg]STARY KANAŁ TUTAJ[/url]
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Morrowind

Post autor: Sir_herrbatka »

Najlepiej poczytaj o czyszczeniu zapisów gry, pozwoli ci zaoszczędzić niepotrzebnych nerwów ;)
mistycyzm imo suxx
No bo to kolejna rzecz przeniesiona bez refleksji z DF. :/ Ale to nie zmienia faktu że to wciąż przydatna szkoła którą zawsze biorę zamiast nudnego zniszczenia :P
Jeżeli chodzi o instalacje modów, to jeżeli mam wersję Złotej Edycji PL, mogę instalować te wspomniane powyżej czy są jakieś restrykcje?
Najlepiej grać imo w wersję angielską, z racji na to, że nie masz po instalacji paru modów mieszanki angielsko-polskiej. Ale oczywiście spolszczone mody (potraktowane jakimś konwerterem pol-ang/ang-pol) będą jak najbardziej działać.
Phoven
Bosman
Bosman
Posty: 1691
Rejestracja: piątek, 21 lipca 2006, 16:39

Re: Morrowind

Post autor: Phoven »

Złodziej w połączeniu z lekkozbrojnym wojownikiem i malutką domieszką magii (iluzja) to jest cud miód. I to bynajmniej nie dla hardkorowców. Właściwie to straszliwie ułatwia grę na samym początku, szczególnie jak masz tego perka z niewidzialnością - albo jeszcze lepiej - sygnet niewidzialności który dostajesz bodajże po jakimś queście z GZ. Wtedy kradzież pełnego szklanego setu to bułka z masłem - i zamiast bezmyślnego mordowania masz zabawne bawienie się w kotka i myszkę.

Jeśli chodzi o gildie to chyba najbardziej podpasowały mi te z GZ - są najbardziej różnorodne i rzeczywiście ciekawe. Ród to albo ten na H. (kasta rządząca) albo na T. (evul magowie)* - oba są ciekawe i mają fajne questy. Szczególnie jeśli grałbyś magiem - ci kolesie na T. to zdecydowanie jedyne wyjście, GM ssie totalnie - ma chyba najnudniejsze questy. Choć ofc i tak opłaca ci się do niej należeć - choć nikt nie będzie cie lubił jeśli zajdziesz wysoko u T. ;P

Mody instaluj śmiało jeśli chodzą na wersję PL - jak grałem w TES3 to miałem ich zainstalowane całe mnóstwo i nigdy nie miałem żadnych problemów w zapisami gry etc.


*Nie pamiętam już nazw Wielkich Rodów, ale myślę, że chyba jest zrozumiale. :P
bOdziO Wolf
Marynarz
Marynarz
Posty: 207
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2005, 20:14
Numer GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz(HQ)/Gdańsk(studia)
Kontakt:

Re: Morrowind

Post autor: bOdziO Wolf »

Z czyszczeniem save'ów to nie przelewki... Gra jest tak zrycie zrobiona, że po kilkunastu godzinach rozgrywki gra zaczyna się wysypywać, bo poprzestawiałeś za dużo przedmiotów etc. Problem istnieje we wszystkich wersjach TES-a III. Raz miałem nawet taką sytuację, w której za cholerę nie mogłem wczytać zapisu (wersja ENG). Zgadnijcie co pomogło... Konwersja save'u z wersji angielskiej do polskiej i odpalenie na wersji PL. Po chyba z 90 komunikatach o błędzie dało się grać, ale wiele skryptów zostało uznanych za niewykonane.
Wychodziły z tego czasem śmieszne sytuacje. Pamiętacie pewnego elfa z Tribunala (koło świątyni), który żebrał od was kasę a potem walczył z wami gdy mu nie zapłaciliście? Ja miałem ich dwóch... obok siebie. Sklonował się czy jak? xD

Co do klas postaci. Wojownik (ciężka zbroja, miecz, tarcza) z elementami magii (np. lewitacja, otwarcie) jest w grze nie do pokonania i po jakimś czasie możesz cierpieć na nudę. Chcesz zabawy? Wybierz łucznika-złodzieja. Raz, że zbroja szklana jest moim zdaniem najlepiej (i chyba najoryginalniej) wykonaną zbroją w grze to jeszcze rozgrywka nabiera pewnych elementów zręcznościowych!.

Główny wątek? Nuda! Moim zdaniem gra robi się dopiero ciekawa grając w dodatki Tribunal, a zwłaszcza w Bloodmoon. Żadnej innej gry RPG nie miałem okazji przechodzić wilkołakiem! I to jeszcze z tak dobrze dobranym do tego celu scenariuszem.

Na koniec pytanie. Co jest takiego badziewnego w najnowszej wersji Morrowinda, że wolicie używać starszej?
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Morrowind

Post autor: Sir_herrbatka »

Wychodziły z tego czasem śmieszne sytuacje. Pamiętacie pewnego elfa z Tribunala (koło świątyni), który żebrał od was kasę a potem walczył z wami gdy mu nie zapłaciliście? Ja miałem ich dwóch... obok siebie. Sklonował się czy jak? xD
A to akurat sam często spotykam, tylko najczęściej dotyczy drzwi. MCP zdaje się to naprawiać.
Co do klas postaci. Wojownik (ciężka zbroja, miecz, tarcza) z elementami magii (np. lewitacja, otwarcie) jest w grze nie do pokonania i po jakimś czasie możesz cierpieć na nudę. Chcesz zabawy? Wybierz łucznika-złodzieja. Raz, że zbroja szklana jest moim zdaniem najlepiej (i chyba najoryginalniej) wykonaną zbroją w grze to jeszcze rozgrywka nabiera pewnych elementów zręcznościowych!.
IMO morrowind sam z siebie jest strasznie prostą i łatwą grą, na dodatek z masą miejsca na mega przekręty w rodzaju wypitych 20 mikstur albo efektu "uzi" z zaklętych przedmiotów (gdy ma się 100 zaklinania użycie dowolnego przedmiotu kosztuje tylko 1 punkt ładunku! a ponieważ przedmioty mają więcej ładunków niż mag many, są użyte natychmiast po kliknięciu, i można wciskać tam zaklęcia które są zbyt potężne jak na normalne czarowanie zaklinanie staje się uber skillem zastępującym ci wszystkie umiejętności magiczne i połowę pozostałych na dodatek). Tak więc bierz co chcesz ciężko nie będzie :P
kłesty w gildiach są... takie sobie. Najlepsze chyba faktycznie w GZ. Dobrze że w necie jest wiele modów dodających nowe, CIEKAWE zadania
Na koniec pytanie. Co jest takiego badziewnego w najnowszej wersji Morrowinda, że wolicie używać starszej?
Starsza wersja? Że niby kto?
No Name
Bombardier
Bombardier
Posty: 676
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 20:41
Numer GG: 0
Lokalizacja: Kraków, Bielsko w weekendy i święta. :)

Re: Morrowind

Post autor: No Name »

Co do klas postaci. Wojownik (ciężka zbroja, miecz, tarcza) z elementami magii (np. lewitacja, otwarcie) jest w grze nie do pokonania i po jakimś czasie możesz cierpieć na nudę.
Na początek dobrze mieć coś z magi zniszczenia - denerwujące jest w początkujących wojownikach że mają ciężko w cokolwiek trafić, natomiast czar trafia zawsze.

Mam pytanko do weteranów. Mianowicie naszło mnie na zrobienie postaci mrrrocznej i zastanawiam się gdzie w Morrowindzie można nauczyć się czegoś o nekromancji (czyt. przywołania jakiś nieumarłych czy coś w tym stylu)?
"Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych!"

May the Phone be with you!
bOdziO Wolf
Marynarz
Marynarz
Posty: 207
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2005, 20:14
Numer GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz(HQ)/Gdańsk(studia)
Kontakt:

Re: Morrowind

Post autor: bOdziO Wolf »

Zreistalowałem Z ver. 1.6.cośtam na 1.5.1269 (czyli domyślna po instalacji dodatków).
To mnie zaintrygowało, że niektóre modyfikacje nie wypalają.

Z innej beczki. Właśnie sobie przypomniałem jedną rzecz w Morrowindzie. Gra staje się banalnie łatwa po stworzeniu (zaklęciu) własnej broni jakimś uniwersalnym czarem (zadawanie ran chyba to było). Wtedy wystarczy mieć krótki miecz (albo lepiej wakizashi) i wszyscy padają za 1 ciosem od obrażeń magicznych... nawet najdzielniejsi.
Sori
Majtek
Majtek
Posty: 81
Rejestracja: sobota, 25 lipca 2009, 14:42
Numer GG: 2284225
Lokalizacja: okolice Ostrołęki

Re: Morrowind

Post autor: Sori »

No Name pisze:Mianowicie naszło mnie na zrobienie postaci mrrrocznej i zastanawiam się gdzie w Morrowindzie można nauczyć się czegoś o nekromancji (czyt. przywołania jakiś nieumarłych czy coś w tym stylu)?
Ależ oczywiście. Przywołanie szkieletów, zombie, klątwy, czarne stroje... To wszystko (a nawet więcej, z modami) czeka Cię w Morrowind. Zawsze możesz zostać wampirem.
ODPOWIEDZ