Tworzenie własnych cRPGów

cRPG Corner
White DeVile
Pomywacz
Posty: 20
Rejestracja: niedziela, 12 sierpnia 2007, 22:22
Numer GG: 0

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: White DeVile »

No cóż, Zelda, Abbadon czy Exile to, to nie jest, ale właśnie czegoś takiego się spodziewałem odpalając to cuś :P

Wiesz Fano, przykro mi to mówić, ale powinieneś zmienić swoje nastawienie troszkę, bo w końcu się rozczarujesz.

Te wszystkie pomysły, wspaniale, uber, great.... "brainstorming" rozumiem.
Sam czasem siadałem z qmplami i zastanawialiśmy się nad dobrym FPSem w realmie W40K, gdzie można by być SMem, Terminatorem jak w Space Hulku, Banshee, Striking Scorpionem, latać, siekać, strzelać korzystać z pojazdów, stealhu itp itd, zastanawialiśmy nad tym jak powinno się grać Tyranidami w możliwie zbliżającym się DoW2 itp itd.
I jakby te nasze pomysły wtedy wprowadzić w życie, to wydaje mi się, że siedziałbym teraz na pieniążkach xP
ALE są to marzenia ściętej głowy i należy to PRZEDE WSZYSTKIM wziąć pod uwagę.
Nie da się żyć marzeniami xP

Robienie gier to nie zabawa, a ciężka praca, robienie amatorskich gier, wbrew pozorom wydaje się zabawą, a okazuje się później równie ciężką pracą co developing "full scale".

Co do amatorskich gier, niekoniecznie cRPG, przypomniałem sobie kolejne, które mnie "przykuły" do monitora mimo tego że grafiką nie grzeszą, bo to przecież nie najważniejsze, a gameplay i fabuła.


Mount and Blade - http://www.taleworlds.com
Na początku projekt w pewnym sensie amatorski, potem autorzy stwierdzili, że bez kasy nie wyrobią i postanowili za free dać tylko trial, gra jest rewelacyjna i warta chociażby sprawdzenia. Możliwe że jest gdzieś już o niej thread na forum, nie wiem nie sprawdzałem, nawet jeśli jest to nic nie szkodzi jak się o niej wypowiem tutaj xp
O co w niej kaman ?
Widok TPP, postać w fikcyjnym świecie, czasy średniowiecza, miecz/łuk/kusza/włócznia/topór w dłoń, wsiadamy na konika (tak, tak)
i w pełnym galopie siekamy mieczem innym po pleckach, lub nabijamy na włócznie.
Sterowanie mniej więcej jak w Morrowindzie.
Gra wiele oferuje, a niewiele waży i ma malutkie wymagania, przy czym ładnie wygląda ^_^ Polecam mody, niektóre są naprawdę bardzo dopracowane i przemyślanie jak np TLD mod (LoTR realm).


Bruno Marcos GameSite - http://www.bruneras.com/
Świetne, nie tyle symulatory lotu co mniej więcej FPSy, albo tzw "kill em all" xd w realmie StarWars'a xd, Bruno naprawdę bardzo się postarał, aby odwzorować dwie spacebitwy znane nam z filmów. W Battle Of Endor nie radzę cały czas skupiać się na ściąganiu TieFighterów, a raczej na pilnowaniu Mon Calamari i Falcona, przy czym powolutku rozwalać shield generatory Destroyerom, a potem bombkami same Destroyery, jakimś cudem udało mi się to przejść, powodzenia.


No i na koniec http://www.monkkonen.net/notrium.php
Czyli NOTRIUM, kochana gierka X] Połączenie wg mnie kilku gatunków.
To taka survivalowa zręcznościówka z bajerkami ala przygodówka XD
Tak bym to jakoś dziwacznie określił ^__^
Czyli składamy przedmioty z byle czego co znajdziemy, należy się żywić (wydalać niekoniecznie XD to "w domyśle") unikać zbyt niskich/wysokich temperatur, kwasowego deszczu, różnorakich xenomorpho-podobnych form życia,
które również są głodne.
Początkującym radzę szybko skonstruować radio, a właściwie swoisty wykrywacz itemków, następnie szukać dwóch części do pistoletu,
potem mechanizmów potrzebnych do generatora jedzonka i energii.
I tak w kółko, aż w tej złowieszczej jungli stajemy się niezależni, jest jak "tworzyć" racje żywnościowe,
ładować bateryjki do urządzeń, można zbudować nawet taki swooper bike fajniuchny, a wszystko po to,
aby zakończyć gre jednym z (nie pamiętam dokładnie) 4rech możliwych zakończeń! Fabuła jakaś tam jest, ważne że zakończeń jest kilka i że są ciekawe x]
Mimo iż przeszedłem tą gre 2 razy, właśnie ( formacie jestem) jeszcze raz ją teraz ściągam x] I gorąco polecam innym.
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Fanotherpg »

Co do obecnej wersji gry jest to silnik robiony na szybko w miesiąc na ogólnopolski konkurs więc nie prezentuje się nader ciekawie, wiem jak naprawić go i wyłapałem wszystkie bugi i wiem jak je naprawić (zwłaszcza to straszne cięcie się), no ale wszystko z czasem teraz mam co innego na głowie (2 konkursy ogólnopolskie trwają, czekam na nagrode z jednego miedzynarodowego) muszę zaktualizować 2 strony zrobić tą odnośnie DS:E.. No i szkoła się zacznie a tam olimpiada z historii :/ No ale będzie dobrze :) I dzięki za nader pozytywne przyjęcie gry :P
Obrazek
White DeVile
Pomywacz
Posty: 20
Rejestracja: niedziela, 12 sierpnia 2007, 22:22
Numer GG: 0

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: White DeVile »

Tak sobie przeglądam te amatorskie giery i przeglądam... i stwierdzam, że jakby tak rypnąć nieduży obszar, bez scrollingu, coś na wzór areny, multiplayer poprzez LAN... dwóch magów
i od groma czarów perfidnie zgapionych z DND
(a najlepiej z BG2, tam mi sie najprzyjemniej czarowało, lepiej niż w NWN)
to byłaby fajniuchna gierka.

Może jakbym miał więcej czasu to mógłbym coś takiego zrobić jako umsa do W3, albo jako mod do Notrium (w tym przypadku byłoby trudniej)

Taka gierka nie wymagałaby nie wiadomo czego w kwestii fabuły, grafiki...
a gameplay byłby całkiem przyjemny pewnie, najtrudniej byłoby opracować stuff który by obliczał wszystko... no i FXy czarów, bo podbieranie ich prosto z BG to już przesada XDD

Widziałem już takie gry, ale polegały na summonowaniu potworów, a arsenał czarów był malutki, bardziej szło o taktyczne zagrywki rodem z Laser Squad Nemesis.
A w Baldurze fighty magów były bardzo ciekawe, te wszystkie antispell shieldy i ich countery, zbicie, tajemne słowo, opończa, najróżniejsze czary ofensywne...
yup byłoby great móc sobie na szybko odpalić aplikacje, i gotową postacią z wybranymi czarami stanąć od zaraz do walki z kimś przez neta x]

Ewentualnie również singleplayerowy motyw na zasadzie TurretDefense'ów które bardzo lubię, czyli mag sobie na czymś stoi, na wieży np i nadynia do nadbiegających goblinów/orków i tym podobnego tałatajstwa XD,
zdobywając przy tym exp na nowe czary. Miałem jeszcze jeden pomysł na gre ala Majesty
(bardzo fajna gierka btw, polecam), ale potem mi entuzjam przeszedł i zapomniałem niektórych fragmentów tego szatańskiego planu xP Miał to być Space Colony Sim w realmie W40k ^_^
Czyli opłacamy gwardie i SMów, a oni sobie tak biegają sami i walczą z przylatującymi co jakiś czas kultystami, CSMami, tyranidami, orkami xp W Majesty bardzo mi się to podobało i nie nudziło mi się w ogóle, a w realmie W40k byłoby jeszcze ciekawiej xp
Szkoda tylko że GW wyłapuje takie rzeczy pozwalając tylko na mody o tematyce ich produktu.
Dlatego jak już się zabierałem za coś związanego z grami, a nie z graniem to był to modding, a nie game makery i coding/programming xp Chciałem jeszcze robić modele ale kutfa, to jak rzeźbienie, trzeba mieć jakąś tam inwencje żeby coś stworzyć i od groma wolnego czasu/cierpliwości... to nie dla mnie <_<.... Jeszcze spróbuję może drugi raz za animacje się wziąć, a nóz widelec w tym się połapię.
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Fanotherpg »

Co do DS:E to skroling etc poprawie. A co do twoich pomysłów, to ja mam dość dobrze opracowane systemy ataku i obrony, które są zależne od aktualnego ekwipunku oraz statystyk postaci, więc takie pojedynki magów to całkiem ciekawy pomysł, tylko trzebaby zrobić rozpiske wszystkich czarów ich właściwości czarów odpornościowych na nie, oraz kontr itd. ale pomysły nader ciekawe i do zrealizowania, ale priorytetem jest obecnie silnik gry.
Obrazek
Force
Bosman
Bosman
Posty: 1571
Rejestracja: sobota, 7 października 2006, 11:14
Numer GG: 0
Lokalizacja: piwnica

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Force »

No niestety nie tego sie spodziewałem po twojej grze...
Spodziewałem sie czegoś z hmmm sensem?
Tymczasem chodzę od 30 minut po zielonej teksturze, nie mogę wchodzić w interakcję z otoczeniem inaczej niż zabijając potwory, a kiedy już ktoś mnie dopada to zabija w 3 sek. Znalazłem 3 hełmy i w żaden sposób nie mogę ich włożyć (mała siła huh)

Jedno pytanie jak sie sejwuje? widziałem opcje wczytaj ale opcji save nie ma. Czy te wpadki to wina gry w II wersji czy też moje pomyłki?

Czekam na szybką odpowiedź
pzd Force.
Polska Partia Piwa - Sekcja Paladynów Żubra
Obrazek
Obrazek
kajtek Raulin
Kok
Kok
Posty: 1025
Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
Numer GG: 0

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: kajtek Raulin »

Jedno pytanie jak sie sejwuje?
Samo się sejwuje...jak wychodzisz z gry to jest auto-save.Gdy wczytasz ją to będziesz tam gdzie wtedy.
Tak przynajmiej wykina z moich osobistych obserwacji. :)
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Fanotherpg »

Force pisze:No niestety nie tego sie spodziewałem po twojej grze...
Spodziewałem sie czegoś z hmmm sensem?
Ja też nie jestem zadowolony z tej gry, no ale tak to jest jak osoby współpracujące się nie wywiązują z terminów, graficy uwagi mają gdzieś i samemu trzeba z około 200 grafik zrobić 2400 klatek animacji nie mając talentu graficznego :/ Więc, wyszła siekanina bez sensu.. czyli banalny HnS..
Force pisze:Tymczasem chodzę od 30 minut po zielonej teksturze, nie mogę wchodzić w interakcję z otoczeniem inaczej niż zabijając potwory, a kiedy już ktoś mnie dopada to zabija w 3 sek. Znalazłem 3 hełmy i w żaden sposób nie mogę ich włożyć (mała siła huh)
Gra ostro przymula to fakt a domyślnie po rozpakowaniu należy wybrać wczytaj grę, a nie nową grę (to jest dość poważna usterka, gdyż przy opcji nowej gry jest dana zerowa w sumie postać a domyślna jest w początkowym save'ie) :(
Force pisze:Jedno pytanie jak sie sejwuje? widziałem opcje wczytaj ale opcji save nie ma.
Save jest automatyczny po zamknięciu gry.
Force pisze:Czy te wpadki to wina gry w II wersji czy też moje pomyłki?
Są to moje niedopatrzenia spowodowane brakiem czasu, a także nie wywiązywaniem się z umów osób z zewnątrz, jednak teraz nie jestem goniony terminami, chyba że pewne osoby je nałożą więc wszystko się naprawi :)
Obrazek
Lea
Marynarz
Marynarz
Posty: 249
Rejestracja: niedziela, 18 czerwca 2006, 20:16
Numer GG: 2956891
Lokalizacja: Celestrin
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Lea »

Mam trochę niemądre pytanko, ale jak żeście włączyli tę grę? U mnie na klik pisze, że nie mam prawa dostępu do katalogu, a na "zapisz docelowy", że zapisane archiwum jest uszkodzone lub nieprawidłowe. Trochę naczytałam się na stronce przedstawiającą grę i byłam ciekawa, jak wyszła pierwsza wersja...
telitha i lú...
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Fanotherpg »

Może nie masz uprawnień administratora na swoim komputerze?

Plik jest na pewno dobry więc mogło zostać przerwane połączenie gdy ściągałaś i dlatego jest błąd w archiwum. A co do pierwszej wersji, radzę poczekać na 'poprawioną' bo ta nic sobą nie prezentuje.

Przy okazji informacje o projekcie są w tym temacie -> viewtopic.php?f=2&t=4151
Obrazek
everan

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: everan »

Interesuje mnie Dark Fantasy i taki powinien być cRPeG.
Moim zdaniem bardzo dobrze, że ktoś ma ambicje i stara stworzyć coś nowego.
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Fanotherpg »

DS:E nieco nawiązuje do Dark Fantasy co można wywnioskować już po zaprezentowanym teoretycznym fragmencie idei fabuły.
Obrazek
Othe
Majtek
Majtek
Posty: 88
Rejestracja: piątek, 9 listopada 2007, 01:45
Numer GG: 4431256
Lokalizacja: Kanalizacja

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Othe »

A ja Wam powiem tak:
Po co się męczyć? Zainstalujcie sobie Morrowinda z edytorem. W nim możecie zrobić zupełnie wszystko. Choćby zupełnie nową grę (nowa mechanika, animacje, modele, tekstury), a wcale nie będzie to takie skomplikowane.
(Widziałem kiedyś moda, który zmieniał system walki na rąbankę z combosami.)

Oczywiście, jeśli ktoś planuje swoje dzieło sprzedać albo coś, to tak tego nie osiągnie. Ale, powiedzmy sobie szczerze, szanse ma na to niewielkie.
Dopiero przy końcu roboty można poznać, od czego trzeba było zacząć.
Rudzia
Pomywacz
Posty: 34
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 12:09
Numer GG: 0

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Rudzia »

A skąd można wziąć Morrowinda z edytorem?
Jeżeli w puszczy padnie chociaż jedno drzewo, zabiję łajdaka, który to sprawi.
Sihamaah
Bosman
Bosman
Posty: 1719
Rejestracja: sobota, 4 sierpnia 2007, 12:16
Numer GG: 11803348
Lokalizacja: Łóżko -> Lodówka -> Kibel -> Komputer (zapętlić)

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Sihamaah »

(Widziałem kiedyś moda, który zmieniał system walki na rąbankę z combosami.)
Do Morrowinda? :D Podaj nazwę!
Mów mi Sih :)
Kanał IRC Tawerny RPG: [url=irc://irc.npircs.pl/tawerna-rpg]KLIK![/url]
Link nie działa? Używaj Opery lub zainstaluj Chatzillę, jeśli używasz Firefoxa. PS.[url=irc://quakenet/tawerna-rpg]STARY KANAŁ TUTAJ[/url]
Azrael
Bosman
Bosman
Posty: 2006
Rejestracja: niedziela, 17 grudnia 2006, 11:38
Numer GG: 0
Lokalizacja: Nie chcesz wiedzieć... naprawdę nie chcesz wiedzieć...

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Azrael »

A skąd można wziąć Morrowinda z edytorem?
Z czarodziejskiego miejsca jakim jest internet. Gandalf da Ci dokladniejsze wskazówki.

Był w CDA kiedyś.
Grupa Nieszanowania Praw Ludzkich oraz Wspierania Bratniej Nienawiści na Tawernie

Azrael (Śmierć Wszechświatów) jest ich władcą. Wszystkie inne Śmierci są zależne od niego.
Borejko
Szczur Lądowy
Posty: 7
Rejestracja: czwartek, 8 marca 2007, 22:06
Numer GG: 0
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Borejko »

Sugerowałbym korzystanie z nowszego edytora The Elder Scrolls Construction Set przeznaczonego do Obliviona.
Ma znacznie więcej opcji w porównaniu do tego, który przeznaczony był do Morrowinda (choćby Radiant AI czy choćby grafika).
Tak czy owak CS TES jest fajnym edytorem, a na silniku Morrowinda powstał Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
Nivellen
Majtek
Majtek
Posty: 134
Rejestracja: czwartek, 4 maja 2006, 15:30
Lokalizacja: Lublin

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Nivellen »

A może ktoś w końcu zainteresuje się edytorem do Wiedźmina? Jest on dostępny już od całkiem dawna, ale mimo dużego upływu czasu nie spotkałem jeszcze ani jednego jakiegoś WIĘKSZEGO moda do Wieśka :/ No co jest? Tak szybko pozwolicie zemrzeć najlepszej polskiej gierce?? :shock: ;)
Othe pisze:Oczywiście, jeśli ktoś planuje swoje dzieło sprzedać albo coś, to tak tego nie osiągnie. Ale, powiedzmy sobie szczerze, szanse ma na to niewielkie.
Ostatnio te szanse sporo urosły :D Wystarczy wygrać konkurs organizowany przez TP, a Twoja własna gra cRPG (na pewno fabuła do niej) ujrzy światło dzienne 8)
Oto widzę ojca swego.
Oto widzę matkę swoją, siostry swoje i braci.
Oto widzę długi szereg tych, którzy byli przede mną.
Oto ich zew, bym zajął wśród nich miejsce w Valhalli,
Gdzie bohaterowie żyją wiecznie.
ODPOWIEDZ