Tworzenie własnych cRPGów
-
- Kok
- Posty: 1025
- Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
- Numer GG: 0
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Pamietam że jakiś czas temu szukałeś sponsora...
Znalazłeś go?
Jak będzie wygladać walka? Cos w rodzaju Fallouta=podzielona na tury z Punktami Akcji czy też jak Final Fantasy?
Może będzie to tak jak w H&S(np.Diablo)?
Jakiego rodzaju bedą questy?
Znalazłeś go?
Jak będzie wygladać walka? Cos w rodzaju Fallouta=podzielona na tury z Punktami Akcji czy też jak Final Fantasy?
Może będzie to tak jak w H&S(np.Diablo)?
Jakiego rodzaju bedą questy?
-
- Majtek
- Posty: 95
- Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
- Numer GG: 9340933
- Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
- Kontakt:
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Sponsora nie szukałem i nie szukam, jak już to chodzi ci raczej o patronów medialnych.. Jeśli będę miał coś do pokazania poszukam ich poza sceną, bardziej w sferze RPG.. Bo po co mieć patronat, skoro nie ma się nic do zaoferowania?kajtek Raulin pisze:Pamietam że jakiś czas temu szukałeś sponsora...
Znalazłeś go?
Walka już w 1 dodatku będzie miksem.. Bo na pierwszą wersję pewnie się nie wyrobię. Więc w opcjach gry będzie możliwość zmiany walki czas rzeczywisty/turowy. Rzeczywisty, to walka w stylu Diablo (myszka), możliwość walki z klawiatury zapewne również joysticka.. Z wbudowanym samozachowawczym AI (czyli jeśli odejdziemy od kompa a ktoś nas zaatakuje to odpowiemy atakiem.. A w wersji turowej będzie to walka w stylu Final Fantasy, czyli spotykamy jakieś potwory przenosimy się do ekranu walki jak w FF i walczymy turowo.kajtek Raulin pisze:Jak będzie wygladać walka? Cos w rodzaju Fallouta=podzielona na tury z Punktami Akcji czy też jak Final Fantasy? Może będzie to tak jak w H&S(np.Diablo)?
Questy, różne od beznadziejnie prostych czyli idź, posprzątaj, przynieś czyli HnS po fabularnie bardzo zawiłe, chociaż nie wiem jakie będą w 1 wersji wszystko zależy od osób robiących je..kajtek Raulin pisze:Jakiego rodzaju bedą questy?
-
- Kok
- Posty: 1025
- Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
- Numer GG: 0
Re: Tworzenie własnych cRPGów
...np.mnie
Dobra co do DS:E to by było na tyle...jak mnie najdzie do zapytania jeszcze o coś to napisze...
Dzieki Fano za za odpowiedzi
EDIT:
Jednak mam o coś jeszcze do zapytania
Czy w wersji demonstracyjnej będzie jakiś boss/potwór elitarny/potwór unikatowy itd?
I jeszce jedno pytanie:
Kiedy mamy się spodziewać najbliższej aktualki na stronie Eozsof?
Dobra co do DS:E to by było na tyle...jak mnie najdzie do zapytania jeszcze o coś to napisze...
Dzieki Fano za za odpowiedzi
EDIT:
Jednak mam o coś jeszcze do zapytania
Czy w wersji demonstracyjnej będzie jakiś boss/potwór elitarny/potwór unikatowy itd?
I jeszce jedno pytanie:
Kiedy mamy się spodziewać najbliższej aktualki na stronie Eozsof?
-
- Majtek
- Posty: 95
- Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
- Numer GG: 9340933
- Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
- Kontakt:
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Ty, znowu ty xd Nie no na poważnie ciesze sie, że ktoś się pyta, ale to trochę głupio wygląda dialog 2 osób Ale mniejsza oto odpowiedzi..kajtek Raulin pisze:Jednak mam o coś jeszcze do zapytania
Planowane są takie, ale będzie co najmniej 1 w easter eggowym questciekajtek Raulin pisze:Czy w wersji demonstracyjnej będzie jakiś boss/potwór elitarny/potwór unikatowy itd?
Aktualka była 5 dni temu, a najbliższa zapewne na początku września po rozstrzygnięciu konkursu.. Nie wiem, zobaczy się ale na 100% żadnej nie będzie do 26 sierpnia.. Na to nie liczcie.kajtek Raulin pisze:Kiedy mamy się spodziewać najbliższej aktualki na stronie Eozsof?
-
- Bosman
- Posty: 1571
- Rejestracja: sobota, 7 października 2006, 11:14
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: piwnica
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Spokojnie, jeszcze kilka osób wytrwale śledzi ten wątek Cierpliwie czekam na 26 sierpnia.Fanotherpg pisze:Ty, znowu ty xd Nie no na poważnie ciesze sie, że ktoś się pyta, ale to trochę głupio wygląda dialog 2 osób Ale mniejsza oto odpowiedzi..
-
- Kok
- Posty: 1025
- Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
- Numer GG: 0
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Tak,tak to znów ja....xD
Przygotowałem kilka pytań co do wersji pokazowej gry:
1.Czy będzie coś w rodzaju depozytu np.skrzynki czy kufra gdzie będzie można trzymać oszczędności jak i elementy ekwipunku?
2.Czy będą runy.Jeśli tak to jakie?
3.Jaka jest waluta w grze?
4.Czy bedą dostepne jakię skruszcze np.klejnoty,ametysy,rubiny,szmaragdy?
5.Wiemy że są trzy cechy(klasycznie):
Siła
Zręcznośc
Wytrzymałośc(Witalność)
Inteligencja
Z jak dużymi cechami zaczynamy gre?
6.Czy w grze będą levelepoziomy doświadczenia?
7.Co się stanie jeśli na Globalnej Wojnie DS:E zostanie uznane za kompletne dno i w ogóle kaszankę?
(oczywiście nie życzę tego projektowi ale pytam z ciekawości)
8.Z jakim ekwipunkiem zaczynamy? Jest to zależne od klasy czy wszyscy mają taki sam starter?
9.Mógłbyś Fano powiedzieć w jakim stopniu awans bohatera wpływa na niego tzn. czy zuskuje reputacje wśród ludzi,zyskuje cechy?
10.Czy odpowiedziałeś poprawnie na wszystkie pytania?
<żart>
Przygotowałem kilka pytań co do wersji pokazowej gry:
1.Czy będzie coś w rodzaju depozytu np.skrzynki czy kufra gdzie będzie można trzymać oszczędności jak i elementy ekwipunku?
2.Czy będą runy.Jeśli tak to jakie?
3.Jaka jest waluta w grze?
4.Czy bedą dostepne jakię skruszcze np.klejnoty,ametysy,rubiny,szmaragdy?
5.Wiemy że są trzy cechy(klasycznie):
Siła
Zręcznośc
Wytrzymałośc(Witalność)
Inteligencja
Z jak dużymi cechami zaczynamy gre?
6.Czy w grze będą levelepoziomy doświadczenia?
7.Co się stanie jeśli na Globalnej Wojnie DS:E zostanie uznane za kompletne dno i w ogóle kaszankę?
(oczywiście nie życzę tego projektowi ale pytam z ciekawości)
8.Z jakim ekwipunkiem zaczynamy? Jest to zależne od klasy czy wszyscy mają taki sam starter?
9.Mógłbyś Fano powiedzieć w jakim stopniu awans bohatera wpływa na niego tzn. czy zuskuje reputacje wśród ludzi,zyskuje cechy?
10.Czy odpowiedziałeś poprawnie na wszystkie pytania?
<żart>
-
- Majtek
- Posty: 95
- Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
- Numer GG: 9340933
- Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
- Kontakt:
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Force, ciebie tu nie było xd Obcy.. Ciekawie, ciekawie jednak jest dla kogo robić gre xd
Wg. mnie taka rzecz jest mało realna i jej nie będzie, i tak ekwipunek postaci ma łącznie 23 pola a w jedno pole możesz wpakować sztylet bądź ciężką zbroje..kajtek Raulin pisze:1.Czy będzie coś w rodzaju depozytu np.skrzynki czy kufra gdzie będzie można trzymać oszczędności jak i elementy ekwipunku?
Jest taka opcja jak wolne w przedmiotach.. Ale co tam będzie zobaczymy (planowane runy/kryształy) , ale na razie nie będą one liczone..kajtek Raulin pisze:2.Czy będą runy.Jeśli tak to jakie?
Na razie tak jakby złoto, chociaż będzie miało swoje odpowiedniki (zależnie od rasy?).. Wszystko jest nadal w budowie..kajtek Raulin pisze:3.Jaka jest waluta w grze?
Jest taka opcja jak wolne w przedmiotach.. Ale co tam będzie zobaczymy (planowane runy/kryształy) , ale na razie nie będą one liczone..kajtek Raulin pisze:4.Czy bedą dostepne jakię skruszcze np.klejnoty,ametysy,rubiny,szmaragdy?
To trzy czy 4, ja naliczyłem 4 Wszystkie na poziomie 5 zapewne..kajtek Raulin pisze:5.Wiemy że są trzy cechy(klasycznie):
Siła
Zręcznośc
Wytrzymałośc(Witalność)
Inteligencja
Z jak dużymi cechami zaczynamy gre?
Nie, w grze jedyną wartością będzie ekwipunek/wladanie skillami/parametry statystyk.. Poziomy są 'nie obiektywne'.kajtek Raulin pisze:6.Czy w grze będą levelepoziomy doświadczenia?
Zobaczymy, projekt zapewne zostałby porzuczony bo po co robić coś co ludziom sie nie podoba? Ale może zdecydowałbym się poprawić grę i udostępnić na zasadach silnika EOWE.. Czyli jak oryginalnie zamierzałem.kajtek Raulin pisze:7.Co się stanie jeśli na Globalnej Wojnie DS:E zostanie uznane za kompletne dno i w ogóle kaszankę?
(oczywiście nie życzę tego projektowi ale pytam z ciekawości)
Klasy tak jakby zdobywa się dopiero podczas rozgrywki.. Na początku jesteśmy nikim i nic nie posiadamy.. A sami zaczynamy w nieciekawej sytuacji..kajtek Raulin pisze:8.Z jakim ekwipunkiem zaczynamy? Jest to zależne od klasy czy wszyscy mają taki sam starter?
Zależnie od tego co i jak zrobimy w grze spowoduje jak będziemy odbierani przez innych, czyli minus u jednego stronnictwa da nam plus u innego, a także minus u jeszce innego, rozwój bohatera jedynie ułatwia wykonanie zadań w ten czy inny sposób.kajtek Raulin pisze:9.Mógłbyś Fano powiedzieć w jakim stopniu awans bohatera wpływa na niego tzn. czy zuskuje reputacje wśród ludzi,zyskuje cechy?
Bardziej się martwię czy się wyrobię z terminem xdkajtek Raulin pisze:10.Czy odpowiedziałeś poprawnie na wszystkie pytania?
<żart>
-
- Kok
- Posty: 1025
- Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
- Numer GG: 0
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Mała pomyłka wybacz....To trzy czy 4, ja naliczyłem 4
To mówi chyba każdy twórca gier klikowych tworzący grę...xDBardziej się martwię czy się wyrobię z terminem xd
Czyli brak ekwipunku,złota...to jak mamy wykonać pierwsze questy...większość polega na tym aby coś zabić...bez ekwipunku...jak?Klasy tak jakby zdobywa się dopiero podczas rozgrywki.. Na początku jesteśmy nikim i nic nie posiadamy.. A sami zaczynamy w nieciekawej sytuacji..
Na stronie Uniwersum przeczytałem iż troche się zmieniło i że zrobione mejkapy są lekko "przestarzałe"....możesz uchlić rąbka tajemnicy? :>
[Kajtek zadaj wszystkie pytania od razu a nie co 5 minut nowe -_- dop. fds]
-
- Majtek
- Posty: 95
- Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
- Numer GG: 9340933
- Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
- Kontakt:
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Co do początku gry nie martw się, nie chce aby to był kolejny tandetny RPG w którym naszym celem jest dowiedzenie się, że jesteśmy wybrańcami i, że mamy zbawić i uratować świat(y) przed zagładą..
Co do wyrobienia się z terminem, mam nadzieję, że się wyrobię. Chociaż rozważam małą prezentację specjalnie dla TRPG przed premierą grywalnej wersji gry, czyli możliwości ekwipunku, zmiana wyglądu postaci, użycie skilli, walka.. Ale zobaczymy może będzie, może nie zależy od zainteresowania tutaj.
Co do wyrobienia się z terminem, mam nadzieję, że się wyrobię. Chociaż rozważam małą prezentację specjalnie dla TRPG przed premierą grywalnej wersji gry, czyli możliwości ekwipunku, zmiana wyglądu postaci, użycie skilli, walka.. Ale zobaczymy może będzie, może nie zależy od zainteresowania tutaj.
-
- Kok
- Posty: 1025
- Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
- Numer GG: 0
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Jest tak jak powiedział Force...my tu sobie gadamy o szczegółach gry i nikt się nie wypowiada ale (chyba)ktoś tu zagląda...
Ludzie wypowiedźcie się co do gry! xD
Ludzie wypowiedźcie się co do gry! xD
-
- Majtek
- Posty: 95
- Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
- Numer GG: 9340933
- Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
- Kontakt:
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Ludzie się nie wypowiadają na temat gry bo:
a) nie ma gry
b) nie jest to temat o grze tylko Tworzeniu własnych cRPGów
a) nie ma gry
b) nie jest to temat o grze tylko Tworzeniu własnych cRPGów
-
- Pomywacz
- Posty: 20
- Rejestracja: niedziela, 12 sierpnia 2007, 22:22
- Numer GG: 0
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Jeżeli idzie o cRPGi domowej roboty to mnie zawsze bardzo podobały się małe "dzieła" pana Aarona Bishopa http://www.aaronbishopgames.com, czyli Egoboo i SoulFu.
EDIT : Zapomniałem dodać "games" w linku, wybaczcie
EDIT : Zapomniałem dodać "games" w linku, wybaczcie
Ostatnio zmieniony piątek, 17 sierpnia 2007, 22:15 przez White DeVile, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Majtek
- Posty: 95
- Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
- Numer GG: 9340933
- Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
- Kontakt:
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Niestety nie ma na tej stronie żadnych linków do tych tytułów które podałeś..
-
- Bombardier
- Posty: 775
- Rejestracja: środa, 7 czerwca 2006, 15:18
- Numer GG: 6330570
- Lokalizacja: Twoja świadomość
- Kontakt:
Re: Tworzenie własnych cRPGów
co do "Klików" o których było na 1 stronie to zależy, RPGM2k daje duże możliwosci, przerobiłem go w moment na SF, jeszcze starczyło mi czasu na opracowanie systemu rozwoju postaci opartego na umiejetnościach, potem m się już nie chciało bo zabawa to raczej była, RPGM akurat jest dobry ale pamietam jak spotkałem się z Game Makerem 3D, byłem tym zafascynowany jak nie powiem co a tymczasem to było zwykłe g*wno jeszcze niedorozwinięte, ale miało się te 8 lat...
Psychodeliczny Łowca Żelaznych Motyli Z Planety Mars
-
- Majtek
- Posty: 95
- Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
- Numer GG: 9340933
- Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
- Kontakt:
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Kliki dają prawie nieograniczone możliwości, jednak wielu uważa, że nie mając wbudowanego języka skryptowego są gorsze od Game Maker'a a nie będąc ukierunkowane pod jakiś gatunek są gorsze od np. RPG Maker'a.. Jednak przy odrobinie chęci i umiejętności można utworzyć cudo
-
- Kok
- Posty: 1025
- Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
- Numer GG: 0
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Uwaga,uwaga!
Jutro(czyt.26 sierpnia) zakończy się termin oddawania prac na Globalną Bitwe i DS:E ujrzy światło dzienne...
Fano czy wszystko jest gotowe?
Jutro(czyt.26 sierpnia) zakończy się termin oddawania prac na Globalną Bitwe i DS:E ujrzy światło dzienne...
Fano czy wszystko jest gotowe?
-
- Majtek
- Posty: 95
- Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
- Numer GG: 9340933
- Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
- Kontakt:
Re: Tworzenie własnych cRPGów
No cóż, niestety 'konkurencja' czy jakkolwiek nazwać tą prowokację nie ma racji, projekt trwa i trwać będzie.. Co prawda są 2 grywalne wersje jednak są to wersje Pre Alfa, czyli totalnie nie zoptymalizowane i bardzo niedopracowane.. Ale są.
http://dregasyia.ovh.org/prealfa.zip - to jest grywalna wersja bez scrollingu z wyborem broni poprzez wpisywanie jej kategorii i ID a zatwierdza się środkowym klawiszem myszy
http://dregasyia.ovh.org/DSE_PA.zip - to jest grywalna wersja z scrollingiem rozwijaniem statystyk na wrogach, wchodzeniem do budynków etc. Jednak ostro przycina bo jest nie zoptymalizowana No, ale to się naprawi bo teraz nie jesteśmy gonieni terminami więc spokojnie niedługo stanie strona, potem forum i wszystko się rozwinie z czasem, więc za bardzo nie krytykujcie, bo wiem co jest źle i to naprawię.
Wiem, że gra okropnie haczy etc. ale to ze względu na to, że jest to wersja pre alfa czyli jest to wersja jeszcze przed pierwszą działająca w miare wersją gry i dlatego ma takie wymagania.. Jakie ma, po_prostu źle napisany kod, ale naprawię to spokojnie
// Co do poprawy postu skroling jest to polska wersja scrollingu.. to tak jak byś mi poprawił Pecet na Personal Computer..
http://dregasyia.ovh.org/prealfa.zip - to jest grywalna wersja bez scrollingu z wyborem broni poprzez wpisywanie jej kategorii i ID a zatwierdza się środkowym klawiszem myszy
http://dregasyia.ovh.org/DSE_PA.zip - to jest grywalna wersja z scrollingiem rozwijaniem statystyk na wrogach, wchodzeniem do budynków etc. Jednak ostro przycina bo jest nie zoptymalizowana No, ale to się naprawi bo teraz nie jesteśmy gonieni terminami więc spokojnie niedługo stanie strona, potem forum i wszystko się rozwinie z czasem, więc za bardzo nie krytykujcie, bo wiem co jest źle i to naprawię.
Wiem, że gra okropnie haczy etc. ale to ze względu na to, że jest to wersja pre alfa czyli jest to wersja jeszcze przed pierwszą działająca w miare wersją gry i dlatego ma takie wymagania.. Jakie ma, po_prostu źle napisany kod, ale naprawię to spokojnie
// Co do poprawy postu skroling jest to polska wersja scrollingu.. to tak jak byś mi poprawił Pecet na Personal Computer..
Ostatnio zmieniony wtorek, 28 sierpnia 2007, 21:00 przez Fanotherpg, łącznie zmieniany 1 raz.