Tworzenie własnych cRPGów

cRPG Corner
Nasir
Pomywacz
Posty: 45
Rejestracja: czwartek, 17 maja 2007, 09:27

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Nasir »

napiszę wprost: robienie RPG w pojedynkę to nonsens i lepiej się za to nie zabierać. Szkoda czasu, bo tworzyć takie coś będziesz latami... chociaż historia zna przypadki zrobienia fajnych gierek w pojedynkę (np. w mnie rewelacyjny, ale mocno niedoceniony Battlecruiser 3000AD - gra zrobiona przez pasjonata, dla pasjonatów. Do tego instrukcja grubości kilkuset stron... oto kilka screenów:
Obrazek
Obrazek
gra nie okazała się szałem, bo dystrybutor wypuścił grę, przed uporaniem się z bugami.. tym niemniej już po klapie gierki, autor wyeliminował większość bugów i teraz za darmo można mieć full wersję :)

co do gry:
najważniejsza, żeby gra miało w sobie "to coś". Są gry ze świetną fabułą, a mimo to, nie da się w to grać. Mają duży świat, pełen możliwości, a jednak nie chce się w to grać...

Grzebiąc w starszych gierkach, można skonstruować całkiem fajne nowe gry: np. popularne jest tworzenie modów do gier Jagged Alliance, czy Operation Flashpoint (w tej, pisząc odpowiednie skrypty, możesz zrobić klasyczne RPG, możesz zrobić modele potworków jakich chcesz (chyba była próba zrobienia Warhammera40k). Generalnie zawsze potrzebny jest zespół ludzi, którym się chce robić.
ناصر
Nasir Malik Kemal Inal Ibrahim Shams ad-Dualla Wattab ibn Mahmud
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Fanotherpg »

Lea co do mojego RPG'a właśnie nie chciałbym aby był prosty i masowy, lecz zależy co zrozumiemy pod względem prosty. Dla mnie prosty to taki, że masz wiadome co i jak zrobić np. masz iść tu i tu i zabić tego i tego a dostaniesz to i to.. To jest dla mnie bez sensu.. I proste.. Lecz gra będzie prosta pod względem technicznym (prosta grafika) i małe wymagania (P3 800 i 128 ram to raczej dużo nie jest a to będą wymagania do płynnej gry...) Co do questów to planuje kilka ciekawych rozwiązań które niektórych mile zaskoczą, innych doprowadzą do szewskiej pasji, a interakcja z postaciami i dialogi mają być w miarę rozbudowane, ale też bez przesady przecież to amatorska gra a nie Planescape: Torment 2...

Cel, zwykła przyjemność zrobienia czegoś dla kogoś.. I pogrania w coś własnego co ma jakiś sens, a nie kolejny HnS czy coś uproszczonego jak najnowsze gry z systemami DnD.. Co do słowiańskich klimatów, nie wykluczam nawiązań do tego typu rzeczy, tak samo jak do religii chociażby chrześcijańskiej (oczywiście wszystko z umiarem).

Gra miała by być stworzona w autorskim świecie z autorskimi zasadami udostępnionymi za darmo w sieci. Co do postaci, to narazie ich wzory są proste i ogólnikowe, jednak postaram się aby je zgłębić, gdyż sam chętnie bym stworzył postacie na podstawie swoich znajomych czy zaobserwowanych osób.. A co do komentarzy całkiem interesujący pomysł, jak go wykorzystam wrzucę Cię do creditsów :)

Co do questów to planuje dowolność w wykonywaniu chcesz iść i zabijać to to robisz chociaż zleceniodawca może to gorzej odebrać niż jakbyś poszedł i wynegocjował rozwiązanie (w Fallout były takie możliwości).. Co do autorskiego tworzenia postaci to coś jak własny portret planuje dodać chociaż pewnie pojawiałby się tylko podczas rozmów.. I często byłby niezgodny z wyglądem postaci.. A namarudzić nie namarudziłaś :)

Max'ie Smirnov'ie po raz setny powiadam, że nie robię tej gry w RPG Maker'ze i, że RPG Maker nie jest KLIKIEM.. To zupełnie inna bajka. RPG Maker jest znacząco ograniczony i jest ustosunkowany do tworzenia jCRPG chociaż innego typu gry po znacznych nakładach środków również powstają..

Co do arogancji, to mógłbyś wskazać cytat gdzie zachowuję się/piszę arogancko bo jakoś tego nie zauważyłem.. Co do grafiki planowałem grafikę render 3D, potem pseudo 3D, ale jak na razie ograniczę się do stylu graficznego z Final Fantasy i na poziomie w okolicach drugiej części gra powinna wyjść..

Nasir'ze wiem, że robienie RPG w pojedynkę to nonsens, ale mam czas.. Skoro zrobiłem banalny i uproszczony (chociaż bardzo zabugowany bo wzorowany na Black and White interfest) RTS, to dlaczego nie miałbym zrobić cRPG'a skoro o wiele więcej już umiem? A po za tym jestem pasjonatem i robię to dla innych można rzec pasjonatów, ale nie koniecznie jednego gatunku cRPG..

Po za tym już kilka osób pomaga mi tworzyć tą grę i każda robi coś od siebie dla projektu i jak wy chcecie również możecie pomóc. Chociażby podsuwając pomysły jak to zrobiła Lea.

A informacje o moim projekcie możecie znaleźć na http://eozsof.ovh.org A i dziękuję za wszelkie komentarze i sugestię do usłyszenia :)
Obrazek
Max Smirnov
Marynarz
Marynarz
Posty: 201
Rejestracja: środa, 8 marca 2006, 11:40
Numer GG: 0
Lokalizacja: Domek bez Klamek
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Max Smirnov »

Sorry, zle sie wyrazilem. Nie zarzucam ci aroganckich wypowiedzi. Arogancja o jaka mi chodzi to Twoja przesadna pewnosc siebie... Z drugiej strony kiedy w koncu napisales jak widzisz te gre, pod wzgledem technicznym, to faktycznie przyznaje ze jest to wykonalne - o ile znajdziesz rownie napalonego jak Ty grafika, oraz goscia od pisania dialogow i innych textow. Nie twierdze ze sie na tym nie znasz, ale to bedzie ogrom pracy i sam nie podolasz, poza tym najlepiej jest, kiedy glowny ciezar w kazdym z trzech aspektow gry - kod, tekst, grafa - bierze na siebie spec od tego. Potrzebujesz tez zapewne jeszcze kilku pomocnikow na pol etatu... Widzialem sporo gier amatorskich i chociaz bywaja fajne, bardzo niski procent jest kiedykolwiek chocby do polowy zrobiona...
Nie sugerowalem ze uzywasz RPGmakera, pojalem to co pisales wczesniej. Podalem ci tylko przyklad ile pracy potrzeba, NAWET JESLI uzywasz klika.
Tak czy siak zycze powodzenia bo cel jest zbozny.

Battlecruiser 3000:
Sorki, ale to byla wielka sciema. Gosc ktory za tym stoi to nie zaden Braben, tylko spec od zarazania entuzjazmem i wyciagania kasy na nierealne projekty... Gralem w to sporo i jest to totalna beznadzieja, nawet w warstwie zalozen - choc niektore dzialaja na wyobraznie, jak np. zarzadzanie zaloga.
Nasir
Pomywacz
Posty: 45
Rejestracja: czwartek, 17 maja 2007, 09:27

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Nasir »

Max - Ty piszesz, że B3000 był beznadziejny, ja uważam, że świetny. Wg mnie to doskonała rekomendacja: albo pokochasz, albo znienawidzisz :wink:

ale to nie temat o B3K, lecz o tworzeniu własnego RPG. Śmiałkowi życzę powodzenia, bo gdzieś tak 99% takich projektów zostaje nieukończonych. Kiedyś kumpel pracował przy produkcji takiej gierki (ja byłem betatesterem :mrgreen:). Grafika mieli, programistów mieli, scenariusz mieli, ba, nawet pieniądze były. Generalnie dosyć dużo gry było zrobionej, a mimo wszystko prace zarzucono. Tyle, że miała być to gra komercyjna, a takie trzeba robić szybko, co by grafika ładnie wyglądała.
ناصر
Nasir Malik Kemal Inal Ibrahim Shams ad-Dualla Wattab ibn Mahmud
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Fanotherpg »

Wybacz, że cię źle zrozumiałem, a co do tego że jestem pewien siebie to nie wiem skąd wytrzasnąłeś moi znajomi wiedzą, że większego pesymisty niż ja nie ma na świecie :)..

Co projektu to ja jestem jako jedyny 'koderem' mam jednego grafika a reszta osób pomaga robić warstwę fabularną gry, a także concept arty.. Dzięki za wsparcie :)

Przy okazji nasza gra ma nie być komercyjna tylko darmowa, i zapewne wydana zostanie jako open source chociaż co tam się zrobi to się zobaczy :) Ważne aby do końca wakacji wyrobić się z wersją grywalną gry (prealfa) :P

Ah, i jeśli ktoś chciałby współtworzyć grę, chociażby dawając pomysły, czy też udostępniając jakieś opowiadania, teksty, dialogi, wiersze to jestem bardzo zainteresowany i proszę o kontakt :)
Obrazek
kajtek Raulin
Kok
Kok
Posty: 1025
Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
Numer GG: 0

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: kajtek Raulin »

No to ożywię temat...:P

Ktoś pytał w jakich programch robić amatorskie gry?
Programy klikowe
TGF(The Game Factory)
Bardzo dobry program i wiele spolszczeń więc gry powinny wychodzić codzień :D
(żart...wiem że gra to nie takie hop-siup)

RPG Maker
Troche mała swoboda...tzn.w TGF możesz zrobić gre od początku a w RPGM masz już wszystko gotowe...

Jak narazie prowadzą programy klikowe...

Co do projektu Dragon Slayer:Eozsof to ja również uważam as za szalonych iż chcecie wydać grywalne demo pod koniec wakacji...
@Fano
Udało by Ci się sporządzić listę-co jest jeszcze do zrobienie w DS?
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Fanotherpg »

Więc dawno mnie nie było, a Kajetan i tak odświeżył temat, więc gra idzie do przodu no i zapewne pierwsza grywalna wersja wyjdzie jak zaplanowałem 26 sierpnia.. Ale się zobaczy, co do listy rzeczy do jakiejkolwiek pierwszej wersji nie wiele zostało.. A do takiej bardziej grywalnej jeszcze nieco.. Więc poczekajcie (dzisiaj aktualizacja strony Uniwersum)..
Obrazek
kajtek Raulin
Kok
Kok
Posty: 1025
Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
Numer GG: 0

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: kajtek Raulin »

26? Czyżby gra miała iść na wojnę?

Co do tworzenia własnych cRPG to właśnie tworzę jednego o nazwie "Laser&Hammer"....
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Fanotherpg »

Tak tworzę właśnię DS:E na wojnę (nazwa ogólnopolskiego konkursu), i mam nadziję, że na podium się znajdę :) http://dregasyia.ovh.org strona projektu, nadal w budowie bo stworzenie gry jest ważniejsze niż strona..
Obrazek
kajtek Raulin
Kok
Kok
Posty: 1025
Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
Numer GG: 0

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: kajtek Raulin »

Hmmm....
DS:E idzie na Globalna Wojne...hmm...

Wiem że kilka(dziesiąt) postów temu pisałem że tworze cRPG w RPG Makerze ale porzuciłem projekt.Zaczynam tworzyć gry w Klikach... :)
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Fanotherpg »

Co do samego mojego projektu gry cRPG, to mogę powiedzieć, że prace idą w bardzo szybkim tempie, jest już większość grafik do wersji pokazowej, znaczna część silnika, ale dla mnie nadal nie zadawalająca, więc ciągle prace idą do przodu i przyspieszają..
Obrazek
kajtek Raulin
Kok
Kok
Posty: 1025
Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
Numer GG: 0

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: kajtek Raulin »

To bardzo dobra wiadomość iż prace nad DS:E idą w bardzo szybkim tempie.
Wiem że są grafiki na stronie Uniwersum...i co do wersji pokazowej będą jakieś inne?
Czy w wersji pokazowej będą bronie strzeleckie?
Jak duży obszar będzie dostepny w wersji pokazowej?
Ile będzie questów w wersji pokazowej?
Ile będzie ogółem dostepnych przedmiotów w wersji pokazowej?
Ile ma być potworów w wersji pokazowej?

To chyba na tyle :)
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Fanotherpg »

kajtek Raulin pisze:To bardzo dobra wiadomość iż prace nad DS:E idą w bardzo szybkim tępie.
Tak idą w bardzo szybkim tempie, bo tępi nie jesteśmy :) [(ż)aluzja do twojego orta..]
kajtek Raulin pisze:Wiem że są grafiki na stronie Uniwersum...i co do wersji pokazowej będą jakieś inne?
Co do grafik, to tak screeny są dawno przedawnione (są one z października 2006 roku, a obecnie i tak za oprawę graficzną stoi kto inny (yeapy), raperr jest ograniczony do ekwipunku i umiejętności, a jeszcze kto inny roi specjalne zlecenia.. Więc duża część grafik będzie 'inna'..
kajtek Raulin pisze:Czy w wersji pokazowej będą bronie strzeleckie?
Nie w wersji pokazowej nie będzie możliwości użycia broni strzeleckich pomimo, iż silnik ekwipunku będzie je obsługiwać.. Nie mam czasu na stworzenie ataku na odległość u gracza z ładowaniem strzał etc. Więc, to będzie w pierwszym dodatku do gry.. Czyli tej wersji pokazowej.
kajtek Raulin pisze:Jak duży obszar będzie dostepny w wersji pokazowej?
Planowany obszar w wersji pokazowej to 62500 pól czyli około 1/4 km2, a to naprawdę niewielki wycinek z całej gry..
kajtek Raulin pisze:Ile będzie questów w wersji pokazowej?
Zaledwie kilka questów napisanych na różnym poziomie, jedne ciekawsze drugie mniej ciekawe, ale wszystkie możliwe do rozwiązania na kilka sposobów, a także jeden quest easter egg'owy :)
kajtek Raulin pisze:Ile będzie ogółem dostepnych przedmiotów w wersji pokazowej?
W wersji pokazowej będą dostępne wszystkie (!) przedmioty prócz broni strzeleckich (których pliki i statystyki i tak będą w folderze gry) czyli coś koło 140..
kajtek Raulin pisze:Ile ma być potworów w wersji pokazowej?
W wersji pokazowej powinno być kilkanaście potworów.. No, ale ile będzie i jakie to się zobaczy..
kajtek Raulin pisze:To chyba na tyle :)
Jeśli masz ty czy ktoś inny jakieś pytania/wątpliwości/sugestie to zapraszam do pisania..
Obrazek
kajtek Raulin
Kok
Kok
Posty: 1025
Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
Numer GG: 0

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: kajtek Raulin »

Jakie będą umiejętności w wersji pokazowej?
W jakiej ilości będzie magia w wersji pokazowej?
Czy w wersji pokazowej będą jakieś artefakty/przedmioty magiczne?
Czy pierwszym miastem(tzw.newbie arena) będzie Asilac?
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Fanotherpg »

kajtek Raulin pisze:Jakie będą umiejętności w wersji pokazowej?
W wersji pokazowej będzie 100 umiejętności dla każdej 'klasy postaci' 10 (wojownik, strażnik imperium, łotr, 6 szkół magii, oraz umiejętności magiczne).
kajtek Raulin pisze:W jakiej ilości będzie magia w wersji pokazowej?
60 czarów + 10 umiejętności magicznych..
kajtek Raulin pisze:Czy w wersji pokazowej będą jakieś artefakty/przedmioty magiczne?
Jak na razie mamy opracowane 4 artefakty i są one na liście itemków i one będą w grze.
kajtek Raulin pisze:Czy pierwszym miastem(tzw.newbie arena) będzie Asilac?
Miałeś chyba na myśli Aisilac i tak będzie to podstawowe miast, jednak coś takiego jak newbie arena nie ma miejsca w DS:E, wszędzie każda postać może zginąć.. Niezależnie od poziomu i umiejętności (które zwiększają szanse na przeżycie, ale nie pozwalają być nieśmiertelnym..)
Obrazek
kajtek Raulin
Kok
Kok
Posty: 1025
Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
Numer GG: 0

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: kajtek Raulin »

To teraz taki bardziej techniczne rzeczy:
Ile jest obiektów aktywnych w grze? :)
Czy ruch bohatera to "ruch w ośmiu kierunkach" czy jakiś inny?
Jak ciężki jest plik .game lub osobna gra?
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Fanotherpg »

kajtek Raulin pisze:Ile jest obiektów aktywnych w grze? :)
Trudno powiedzieć, bo jeszcze gry nie ma, ale dzięki autorskiemu silnikowi EOWE nie powinniśmy dobić do liczby 500 w podstrefie, czyli gra powinna płynnie chodzić nawet na P3 800 MHZ z 256 RAM (moja konfiguracja).
kajtek Raulin pisze:Czy ruch bohatera to "ruch w ośmiu kierunkach" czy jakiś inny?
Nie korzystam z żadnych gotowych kodów/skryptów/silników wszystko jest autorskie i nowatorskie zarazem..
kajtek Raulin pisze:Jak ciężki jest plik .game lub osobna gra?
Jak wspomniałem gry jeszcze nie ma ale postaramy się zmieścić w 10 Mb bez muzyki..
Obrazek
ODPOWIEDZ