cRPG idealny?

cRPG Corner
ODPOWIEDZ
Runiq
Bombardier
Bombardier
Posty: 765
Rejestracja: sobota, 18 września 2004, 12:59
Lokalizacja: Piekło skute lodem

Post autor: Runiq »

Ta wizja mnie przeraża. To ja już wolałbym umrzeć (zakładając, że istnieje coś takiego jak niebo). Albo jeszcze inaczej: walczyłbym przeciwko zamykaniu ludzi w VR wbrew ich woli... Ktoś przecież musi być Wybrańcem :D .
Hrolf
Pomywacz
Posty: 37
Rejestracja: wtorek, 22 marca 2005, 18:20
Lokalizacja: Daleka Północ
Kontakt:

Post autor: Hrolf »

I Wybrańca zabiliby za pierwszym rogiem. No chyba, że szarpnąłbyś się na jakąs grupkę ratunkową. Przykładowo z ocalonych buntowników. Przecież taki Neo na początku nawet nie wiedział co to takiego jest Matrix. Wybraniec nie jest doskonały :lol:...
SteeltH
Pomywacz
Posty: 65
Rejestracja: wtorek, 16 sierpnia 2005, 13:20
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: SteeltH »

no niewiem czy z tym wybrańcem to dobra myśl... chyba że napiszesz przepowiednie jak w morrowindzie hehe :twisted:
BLACK METAL WAR MACHINE!!!
"Można odejść od swoich bliskich, zaakceptować koniec istnienia, można pożegnać się z życiem, ale najciężej jest pożegnać się z muzyką."
LOD
Kok
Kok
Posty: 1348
Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2005, 17:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: Z Karczmy "Pod Wyszczerbionym Toporem"

Post autor: LOD »

Ale wybraniec też musi mieć pomocnika/kumpla. 8)
KraveN
Pomywacz
Posty: 39
Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2005, 12:45
Kontakt:

Post autor: KraveN »

cRPG idealny... Hmmm... Jestem za pomysłem Khazar-a, z tym transportowaniem umysłu (została ta idea wykorzystana w pewnej mandze), ale jest wiecej niz kilka przeszkód, i śmierć wcale nie jest aż taka ważna (oczywiscie postaci) jak np. HAKERZY, załóżmy jest taki jeden i każdego zamyka w klatce (tzn. dawaj kase albo zginiesz w realu) :? . A co jeszcze z gospodarką, i rozwojem ludzkosci, nie byłoby nikogo kto by to robił . A co z błędami, i innymi takimi ?? I w ogóle zostalibyśmy spasionymi osobnikami.
Oczywiscie jest wizja całkowicie niemożliwa

PS. Najblizej takiego ideału (nie takiego jak wyżej) jest (bedzie) Fable.
Niech nam żyje Jasio kiep, ten typ co wymyślił Piwo, Piwo, Piwo !

Amrug- s 8 z 8 m 4 Hp: 100/100 U: Latanie, Targowanie się E: miecz krótki, 2x łuk krótki, 2x pszeszywanica D 250 L 0 Pn 5
Belath_Nunescu
Marynarz
Marynarz
Posty: 385
Rejestracja: czwartek, 5 stycznia 2006, 11:21
Lokalizacja: Tam, gdzie słońce świeci inaczej
Kontakt:

Post autor: Belath_Nunescu »

Idealny cRPG...Hm...chyba TES : Oblivion...46 km kwadratowych powierzchni...ponad 1500 samodzielnych NPC...Grafika w Beta wersji mnie wycieła...No jeszcze jest NWN II ...
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Post autor: Pita »

Nie ma ideałów. Idealny RPG powinien mieć nieliniową, spójną fabułe, wiarygodnych bohateró, odgrywanie postaci, doskonałą grafę i muzę, rozbudowanie, wstawki filmowe, tryb on -line etc.... Nierealne!
Har Har Har
BearClaw
Marynarz
Marynarz
Posty: 261
Rejestracja: czwartek, 21 lipca 2005, 12:46
Numer GG: 9458038
Lokalizacja: Z Bractwa Stali...
Kontakt:

Post autor: BearClaw »

Ja również uważam, iż nie ma idealnego cRPGa.. Dlaczego? Ponieważ tak naprawdę żaden twórca gry nie przewidzi WSZYSTKICH zamiarów gracza! Zatem nie da tej swobody, która gracz w RPG posiada. Wystarczy jedna wada by to nie był ideał... A jeśli chodzi o wspaniała muzykę, grafikę czy tm podobne, to tak naprwade to nie jest tak bardzo istotne... Liczy się grywalność i swoboda.
:wink:
Wszystko przemija w milczeniu, a milczenie spowija wszystko...
Thaevis
Marynarz
Marynarz
Posty: 302
Rejestracja: czwartek, 5 stycznia 2006, 09:31
Lokalizacja: Chorzów City Crew
Kontakt:

Post autor: Thaevis »

BearClaw więc wnioskując z tego co mówisz najbliższe ideałowi są MMORPG które dają ci dużo swobody i dobrą grywalność..
"Jeśli słowa wypowiada się z należytą pasją, a bogowie akurat się nudzą, bywa, że cały wszechświat przeformatowuje się wokół owych słów. Słowa zawsze miały moc odmieniania świata."
BearClaw
Marynarz
Marynarz
Posty: 261
Rejestracja: czwartek, 21 lipca 2005, 12:46
Numer GG: 9458038
Lokalizacja: Z Bractwa Stali...
Kontakt:

Post autor: BearClaw »

Najbliższe - owszem... Jednak według mnie najbliższy nie znaczy idealny :wink: . Jednak masz rację - MMORPGi dają największą swobodę i są najbardziej przybliżone do prawdziwych RPGów - które same w sobie tworzą ideał i klasę :)
Wszystko przemija w milczeniu, a milczenie spowija wszystko...
Craw
Bosman
Bosman
Posty: 1864
Rejestracja: poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 20:51
Numer GG: 5454998

Post autor: Craw »

Jezeli developerzy stworzyli by idealnego rpg, bylby on hiperrzeczywistoscia zastepujaca rzeczywistosc. Doskonala symulacja, w kotrej bysmy przebywali, taki matrix. Wtedy rzeczywistosc nie byla by potrzebna a ludzie zwracali by uwage na to, jak reprezentowani sa w hiperrzeczywistosci a nie rzeczywistosci jako takiej (zreszta teraz tez zwraca sie uwage reaczej na symbol jaki cos niesie zamiast praktyczne zastosowanie).
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Post autor: Pita »

Poza tym definicja ideału jest względna: przedstawię swojego idealnego RPG-a i zobaczymy dla ilu osób on byłby idealny:
1. Świat: cyberpunk + magia. Broń białą i palna równożedne, czołgi obok smoków itd....
2. Fabuła: wchodząca głęboko w filozofię i poltykę, pełna zwrotów akcji, powodująca wypieki na twarzy.
3. Nieliniowość, questy, żyjący świat: nieliniowość dość duża objawiająca się tym iż niektóre wydażenia same nas dościgną, jeżeli my nie będziemy ścigać ich (np. siedzę w jakimś mieście zbyt długo i ktoś atakuje to miasto i muszę zbiegać), questy w których ciężko podjąć tą "dobrą" decyzję raczej często trzeba się decydować na "mniejsze zło", świat żywy pełen miast, lochów, baz wojskowych itd.
4. Drużyna zawsze ta sama, lecz w zależności od naszego zachowania różnie zrzyta z główną postacią.
5. tryb walki turowy, taktyczny bądź podobny do tego z Vagrant Story
6. tworzenie broni, maszyn, łapanie potworów, możliwość kupna domu, itd
7. setki umiejętność, brak podziału klasowego, drzewka umiejętności + coś w stylu materii z FFVII i elementów z Chrono Croosa.
8. Doskonałą muzyka: od grunge, przez pop do muzyki symfonicznej i klasycznej.
9. Grafika przyćmiewająca wszystko.
10. Dodatkowe scenariusze ukazujące pewne zdarzenia z innej perpektywy.
11. Wstawki filmowe, tryb new game +, możliwość grania w kilka osób, edytor lochów, tryb MMORPG, jak i klasyczne deathmache, ctf, assauly, itd
12. Dołączony szeroki opis świata z historią, kulturą, religią itd...
13. Dodatki odkrywające się podczas ponownego przechodzenia.
14. Brak leveli i widocznych punktów doświadczenia.
15. Cholerne rozbudowanie i długość gry.
16. Możliwość uczestnictwa w jakiś ogromnych bitwach, możliwość prowadzenia własnej armii.
17. Kilkanaście zakończeń, kilka alternatywnych zdarzeń na początku gry.
18. masa minigierek, kurs wymiany walut, giełda, prosty interfejs itd...
19. .......................................................................

Czyli jak widzicie ideał jednej osoby nie musi być waszym ideałem.
Har Har Har
laRy
Kok
Kok
Posty: 1133
Rejestracja: niedziela, 26 grudnia 2004, 14:02

Post autor: laRy »

Pita pisze:Poza tym definicja ideału jest względna: przedstawię swojego idealnego RPG-a i zobaczymy dla ilu osób on byłby idealny:
1. Świat: cyberpunk + magia. Broń białą i palna równożedne, czołgi obok smoków itd....
ja tu powiem tylko:

SHADOWRUN

byla kiedys gierka na SNES-a, ale super to ona niebyla (gralem ostatnio z miesiac temu u kumpla :D)
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Post autor: Pita »

Ej ja nie napisałem, że gier w cyberpunku zmieszanym z fantazy nie ma. Ja mogę powiedzieć tu drugie: Final Fantasy VII.
Har Har Har
laRy
Kok
Kok
Posty: 1133
Rejestracja: niedziela, 26 grudnia 2004, 14:02

Post autor: laRy »

chodzilo mi o to, ze swiat shadowrun-a jest bardzo podobny do tego, ktory opisales (smoki, czolgi, elfy z kalachami, krasnale z desert eaglami, trolle z kijami bejzbolowymi i w dresie :D)
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Post autor: Pita »

OK. Dorzucam punkt 20 do mojej definicji rpg-a idealnego:
tylko ludzie! (brak jakiegokolwiek tałatajstwa tj. elfów, krasnali, moogli itd) Smoki jako zwierzęta.
Har Har Har
Artos
Kok
Kok
Posty: 928
Rejestracja: sobota, 17 grudnia 2005, 19:37
Numer GG: 1692393
Lokalizacja: Świnoujście - Koszalin -Szczecin
Kontakt:

Post autor: Artos »

hehe :D z tym to się nie zgadzam :D czasami wręcz wskazana jest roznorodnosc rasowa, co nie raz zostalo udowodnione :D jedna rasa to jednak duzo latwiej i szybciej sie nudzi od kilku. ja zamiast tego wiec proponowalbym opcje tworzenia wlasnej rasy :twisted: ustawiasz sam swoj wyglad, skure, wage, wysokosc itd czyli niby takie simsy rozbudowane, czyli pełna sfoboda ewolucji. :D Po co ograniczac swiat 8)
Obrazek
Obrazek
War, war never changes...
ODPOWIEDZ