cRPG idealny?

cRPG Corner
ODPOWIEDZ
Ravandil
Tawerniany Leśny Duch
Tawerniany Leśny Duch
Posty: 2555
Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2006, 19:14
Numer GG: 1034954
Lokalizacja: Las Laurelorn/Dąbrowa Górnicza/Warszawa

Re: cRPG idealny?

Post autor: Ravandil »

kajtek Raulin pisze: Żeby offtopa nie było:
Wiem że utorzyłem listę co do idealnego cRPG ale mogę ja skrócić do 2 punktów!
-klimat
-świat gry
To według mnie jest najważniejsze w cRPG....
Może i można. Ale to nic nie da, bo nie ma w tym żadnych konkretów. Jaki klimat? Jaki świat gry? Nie wiadomo. Fakt, że te rzeczy są najważniejsze, ale trzeba to dobrać tak, by większości pasowało (bo wszystkim NIGDY nie będzie pasować). Dlatego proponuję, być rozwinął nieco swoją wypowiedź ;)
Phoven pisze:@kajtek: Znowu możesz uznać, ze sie na Ciebie uwziąłem (albo jestem Twoim fanem, jak twierdzi Falka ;)) ale nie sposób odparować: takie sesje jakie prowadzisz/grasz (przynajmniej widząć po forum) niezależnie od koncepcji są przerażająco prostackie i denne.
Eee tam, czepiasz się ;) Ale właśnie ten nieszczęsny klimat to bardzo względne pojęcie. Jaki by nie był, to jedni go pokochają, a inni nie. I nie wierzę, że znalazłoby się coś, co by zadowoliło wszystkich. Na przykład Fallout - wiele ludzi go kocha, ale część nie może się do niego przekonać, bo nie lubią klimatów postapokaliptycznych. Dlatego w ogóle ten temat nieco utopijny jest :P
Nordycka Zielona Lewica


Obrazek
http://www.lastfm.pl/user/Ravandil/

Obrazek
Tevery Best
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 1271
Rejestracja: środa, 14 lutego 2007, 21:43
Numer GG: 10455731
Lokalizacja: Radzymin

Re: cRPG idealny?

Post autor: Tevery Best »

Wypowiedź Phovena pobudziła mnie do myślenia. W zasadzie doszedłem do prostego wniosku: że rozwój postaci musi się odbywać wielotorowo, jeżeli cRPG ma być dobry. I tutaj pojawia się problem. Na pewno w idealnym cRPG NIE może być jak w Falloucie: PD - ki i rozdawanie punktów skilli na "co mi się tam zwiduje, że przyda się za chwilę". Przyczyna? Bohater przegadał całego F2, a pod koniec ma mnóstwo sprzętu i XP. Jest niewiarygodnie napakowany i jednym - dwoma strzałami z Bozara posyła Franka do piachu. Happy end, kurtyna, zmutowane kwiatki dla odtwórcy głównej roli. Ale o to pytanie:
Jeżeli przez całą grę nie oddał ANI JEDNEGO strzału, to jakim cudem nagle zaczął strzelać po mistrzowsku? Zastanówcie się. Dobry byłby system z TES - ów - rozwijają się te umiejętności, które szkolisz u nauczycieli lub na własną rękę, w praktyce.

EDIT: Pardon, pardon. Literówka, nie celowo.
Ostatnio zmieniony niedziela, 29 lipca 2007, 20:51 przez Tevery Best, łącznie zmieniany 1 raz.
kajtek Raulin
Kok
Kok
Posty: 1025
Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
Numer GG: 0

Re: cRPG idealny?

Post autor: kajtek Raulin »

Ravandil pisze:Jaki klimat?
Odpowienio dobrana muzyka...
Każda gra ma swój klimacik-czasami wyśmienity czasami złyy!
Ravandil pisze:Jaki świat gry?
Rozbudowany,zróznicowany,ciekawy,oryginalny....

:wink:
Phoven
Bosman
Bosman
Posty: 1691
Rejestracja: piątek, 21 lipca 2006, 16:39

Re: cRPG idealny?

Post autor: Phoven »

Tevery Best pisze:Wypowiedź Phoevena pobudziła mnie do myślenia. W zasadzie doszedłem do prostego wniosku: że rozwój postaci musi się odbywać wielotorowo, jeżeli cRPG ma być dobry. I tutaj pojawia się problem. Na pewno w idealnym cRPG NIE może być jak w Falloucie: PD - ki i rozdawanie punktów skilli na "co mi się tam zwiduje, że przyda się za chwilę". Przyczyna? Bohater przegadał całego F2, a pod koniec ma mnóstwo sprzętu i XP. Jest niewiarygodnie napakowany i jednym - dwoma strzałami z Bozara posyła Franka do piachu. Happy end, kurtyna, zmutowane kwiatki dla odtwórcy głównej roli. Ale o to pytanie:
Jeżeli przez całą grę nie oddał ANI JEDNEGO strzału, to jakim cudem nagle zaczął strzelać po mistrzowsku? Zastanówcie się. Dobry byłby system z TES - ów - rozwijają się te umiejętności, które szkolisz u nauczycieli lub na własną rękę, w praktyce.
Phovena, nie Phoehvena - proszę ;)
Całkowicie sie zgadzam. System rozwoju automatycznego jest zdecydowanie najlepszy. I, co oczywiste - najbardziej realistyczny. Tylko, że tutaj sie pojawia problem XPków za 'wygadanie się'. Myślę, że w takim przypadku w miare rozwoju postaci bohater powinien posiadać więcej opcji dialogowych, co byłoby na tyle realistyczne i buena, ze pokazywałoby zwiększanie erudycji, 'lotego języka' etc. Tylko, ze w takim przypadku powinno istnieć możliwie jak najwięcej możliwych dróg rozwoju fabuły, dzięki czemu osoby polegające wyłącznie na swej charyźmie nie zmuszane byłyby do walki w ogóle.

Ps. Wybaczcie za chaotyczny styl mej wypowiedzi ale przed chwileńką doczołgałem sie do domu i umysł jeszcze nie przyzwyczaił sie do myślenia ;)

EDIT:
Rav pisze:Dlatego w ogóle ten temat nieco utopijny jest
Wszystko co idealne musi być utopijne :)
fds
Tawerniany Che Wiewióra
Tawerniany Che Wiewióra
Posty: 1529
Rejestracja: niedziela, 13 listopada 2005, 16:55
Numer GG: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: cRPG idealny?

Post autor: fds »

Tevery Best pisze:Zastanówcie się. Dobry byłby system z TES - ów - rozwijają się te umiejętności, które szkolisz u nauczycieli lub na własną rękę, w praktyce.
Żadna nowość, polecam Rage of Mages :)
Obrazek
Podręczniki za darmo:
Shadowrun 2ed
DnD v3.5
Venthe
Pomywacz
Posty: 22
Rejestracja: środa, 25 kwietnia 2007, 21:07
Numer GG: 9104055
Lokalizacja: Z nikąd.
Kontakt:

Re: cRPG idealny?

Post autor: Venthe »

No więc...
Pozostaje samemu zrobić RPG'a... ^ ^
A sprawa niełatwa, oj nie... Wierzcie koderowi amatorowi, co grę chciał zrobić... Ale gdyby dali mi silnik do Morrowinda w OpenSource, to ja [my] IM jeszcze pokażemy, jak Polacy CeRPeGi robią! [No i czekamy na Witchera: )]

Była mowa o Falloucie, ja tam uważam go za CRPG "PRAWIE" idealnego... Dobra fabuła i wielowątkowość... Ja chcę to samo x2 ^^

EDYTOR: NWN może, OpFp nie, a "Kombajn" TES'owski według mnie rządzi! Może i nauczenie się używania go to tragedia, ale wersja z Obliviona z aktualizacją to dla mnie ideał... Przy odrobinie samozaparcia można na tym silniku zrobić grę o dowolnej koncepcji, od Cyberpunka po Historyczną sieczkę.
Pozdrawiam, Venthe
Morrowind, Gothic, Half Life 2, Fallout, ADoM, Otchlan... ...Fan :)
ASG, RPG player.
ODPOWIEDZ