Strona 1 z 1

Co sądzicie o Cieniu?

: niedziela, 10 kwietnia 2005, 11:40
autor: mrufon
Dzięki wzruszającej szczodrobliwości Tawerniaków na forum TRPG pojawiło się podforum poświęcone systemowi autorskiemu "Cień z południa".
Cień to system osadzony w konwencji fantasy, z magią, rasami które znamy z innych uniwersów.
Znajdziecie tu stosunkowo prostą mechanikę, obszerną pulę czarów podzielonych na osiem Aspektów.
Z autopsji wiemy, że dużą przyjemność daje tworzenie postaci i dalszy jej rozwój. Nie uczestniczą w tym kostki, na żadnym z etapów.
W systemie nie znajdziecie profesji. To, kim jesteście jest zdeterminowane pulą umiejętności przydzielonych na określonych zasadach bohaterowi. Nie ma też poziomów doświadczenia, awans realizuje się przez rozwój umiejętności.
Świat - obszerny, różnorodny, z licznymi konfliktami rasowymi i państwowymi. Rdzeń świata tworzy kilka cywilizowanych krajów. Tytułowe południe zamieszkuje ekspansywna, potężna Stygia, mroczny kraj wyznawców Seta.
Jeśli chcecie więcej, zapraszamy na stronę
Cienia z Południa

: czwartek, 14 kwietnia 2005, 01:48
autor: Gieferg
może najpierw opinia na temat świata.

Lechistan?? :D oczywiście piastoska Polska. Co my tu mamy? Orki, krasnoludy, gnomy i hobbici? elfy leśne i czarne (w WFRP mroczne), Jest Nordheim (Norska w WFRP czyli Skandynawia)
Ośmielę się stwierdzić że brak tu nieco świeżości, zamiast tego odtwórczość. Nie przejmujcie się jednak. W mojej opinii bowiem światy fantasy są już po prostu wyeksploatowane do granic możliwości. dlatego też ja pozostaję przy moim ulubionym a tym jest świat wykreowany przez AS-a w cyklu wiedźmińskim.
"Cień z południa".
Cień to system osadzony w konwencji fantasy, z magią, rasami które znamy z innych uniwersów.
Rasami dostępnymi do gry są : ludzie, półelfy, półorkowie, elfy czarne i leśne, hobbici, krasnoludy i gnomy. Każdy wie, czym się charakteryzują, jest to opisane w wielu systemach. Reprezentanci tych ras nie odbiegają w Cieniu od standardu, więc podane zostaną tylko ich charakterystyki.
czemuż nie ma jakiejś niestandardowej rasy?? (chyba że niedokładnie czytałem) tylko znowu krasnale elfy i orki...nieładnie tak na łatwizne iść.
No dobra czas się zapoznać z mechaniką.

EDIT#1: obrażenia minimalne i ich mnożenie to moim zdaniem trochę za dużo roboty, będzie potrzebny kalkulator a tego nie lubię.

#2: tabelki określające skutki pechowych i szczęśliwych trafień to też moim zdaniem zbędna rzecz. w WGW jest to prościej roziwązane (tzn szczęsliwe trafienie to obrażenia x2 pechowe..co tam sobie MG umyśli.)
dodatkowy rzut to zawsze strata czasu.

#3: zasadniczo za dużo liczenia. Szansa na trafienie liczona jest na zbyt duzych liczbach. (mechanika interesująca ale wydaje mi się niewygodna)
-

#4: zasadniczo podoba mi się pomysł z inicjatywą jako wyzncznikeim ilości ataków i okreslonym kosztem np ataku mieczem, jednak...czy inicjatywa to dodatkowy współczynnik? Nie lubię czegoś takiego bo za bardzo z WFRP mi się kojarzy. ekhm..doczytałem, tak stała wartośc na 10 to w porządku pomysł (ewentualnie mógłby być jakiś bonusik za dużą zwinność) +

#5: poza tym mechanika jest spisana bardzo chaotycznie, nie sądzicie że zaczynanie jej opisu od sposobu na liczenie obrażeń nie jest zbyt dobrym pomysłem?

#6:
Niech bohater ma taki charakter jaki nadaje postaci swoim postępowaniem. I tyle na ten temat.
+ się nalezy, również tak uważam.

#7 dalsze uwagi innym razem bo spać pora :wink:

: czwartek, 14 kwietnia 2005, 08:58
autor: mrufon
obrażenia minimalne i ich mnożenie to moim zdaniem trochę za dużo roboty
Nieprawda :D, to mnożenie na małych liczbach, np. 4*12, 6*14 itd.

czemuż nie ma jakiejś niestandardowej rasy??
Hmm, świat jest kompromisem między czystym, wielorasowym fantasy a rzeczywistością. Potężne siły ścierały się przy jego kształtowaniu (autorzy znaczy) i każda z nich ciągnęła do siebie. Co to znaczy? Było lobby, które chciało jak najwięcej fantasowej bajkowości, wielorasowości i ja, samotny biały żagiel, który chciałem grać w świecie Polski Kazimierza Wielkiego, w której o innych rasach (w rozumieniu fantasowym) mowy być nie mogło. Więc brak nowych, udziwnionych ras to wypadkowa dążeń autorów systemu. Ale nie powiedzieliśmy ostatniego słowa, system ma dopiero 3 miesiące, graliśmy w niego 4 zaledwie razy. Wieeeeeele się zmieni, głowę daję, myślę in +.

Co do chaosu w mechanice, choć kontrolowany jest, zgodzę się. Duża część mechaniki jest w dziale tworzenie bohatera.

: czwartek, 14 kwietnia 2005, 10:27
autor: Gieferg
Nieprawda , to mnożenie na małych liczbach, np. 4*12, 6*14 itd.
i tak za dużo roboty. :D
Ogólnie moje zdanie o mechanice jest takie: jest parę interesujących roziwązań ale moim zdaniem jest trochę zbyt namieszana do szybkiego rozgrywania. Dodam tutaj jeszcze że rozumiem oczywiście że autorom mechanika nie będzie się z pewnościa wydawać zbyt skomplikowana , sam tak mam z moją mechaniką, która mnie się wydaje banalna a niektórzy jej nie kumają. Zamieszczę jej zarys do wglądu na forum W:GW. Poza tym mam to do siebie, że jeśli dzie o sprawy mechaniki RPG to zwykle nie podoba mi się nic czego sam nie wymysliłem, wyjątkami są mechaniki W:GW i L5K więc to raczej normalne ze się czepiam.
Co to znaczy? Było lobby, które chciało jak najwięcej fantasowej bajkowości, wielorasowości i ja, samotny biały żagiel, który chciałem grać w świecie Polski Kazimierza Wielkiego, w której o innych rasach (w rozumieniu fantasowym) mowy być nie mogło
ehh te cholerne kompromisy.

: poniedziałek, 18 kwietnia 2005, 23:45
autor: Kevin
czemuż nie ma jakiejś niestandardowej rasy?? (chyba że niedokładnie czytałem) tylko znowu krasnale elfy i orki...nieładnie tak na łatwizne iść.
Przyznajemy się bez bicia: rasistami nie jesteśmy, ale nieludzi to my nie lubimy :lol: . Rasy potraktowane są troszkę po macoszemu, ale też w świecie gry nie odgrywają one zbyt dużej roli - jest on zdominowany przez ludzi. Poza tym wymyślanie na siłę nowych ras wydaje mi się pomysłem chybionym. Większość graczy przy wyborze rasy kieruje się wyłącznie współczynnikami, a przy odgrywaniu kieruje się kluczem: elf - to taki człowiek, tylko ma spiczaste uszy i żyje 500 lat, krasnolud - to taki człowiek, tylko mały, brodaty, chlejący piwo i klnący jak szewc.

: poniedziałek, 18 kwietnia 2005, 23:54
autor: mrufon
Racja!

AVE HOMINES!!!!!!

Ras jest dosyć - przecież mamy ludzi, elfów w dwóch odmianach, orków, półorków, gnomów, hobbitów, krasnoludów.

: piątek, 22 kwietnia 2005, 17:48
autor: karp
ba, rzekłbym nawet, że ras jest za dużo, ale po kolei...
Świat - potencjalnego gracza raczej nie obchodzą kompromisy, czy zapatrywania autorów, a produkt finalny - on też podlega ocenie. A co my tutaj mamy? Słowiańszczyznę średniowieczną okraszoną nieludźmi typowymi... Taki system już jest, nazywa się Arkona (sądząc po sprzedaży - dodatkow do niego razej nie będzie). Jak dla mnie to trzeba było chromolić kompromisy i zrobić realia choćby grunwaldu. magii tutaj nie za wiele, a nawet jakby już miała być, to kto powiedział, że Jogajło nie był szamanem-przechrztą :lol:
Świata broni państwo magów - niestety mocno niedopracowane. Reszta niestety nie wnosi żadnych rewelacji. ba, śmiem twierdzić, ze system historyczny mógłby odnieść sukces (oczywiście na skalę niekomercyjną).

Mechanika - jestem zdania, ze albo realizm, albo grywalność. Z przykrością stwierdzam, że ta mechanika nie jest ani prosta, ani szybka - czyli nie jest grywalna. realizm też nie poraża.

: piątek, 22 kwietnia 2005, 18:00
autor: mrufon
Państwo magów, poprawione, pojawi się wkrótce na stronie.
Ja niestety nie mogę jeszcze wrzucać niusów osobiście, wszystko musi przejść przez ręce BAZYLa, człowieka - pająka (webmastera), dlatego wielu nowości jeszcze nie ma. W ciągu kilku dni pojawią się jednak upgrady na stronie i fani Cienia będą mogli zanurzyć się w rzece nowych informacji i opisów.
:D

: poniedziałek, 20 czerwca 2005, 09:18
autor: Gość
Myslałem że mam do czynienia z fachowo opracowanym systemem. O JAK BARDZO SIĘ POMYLIŁEM. Cały system to coś na pozór Kryształów czasu, z tym, że Kryształy są bardziej dopracowane. Naleciałości do ww. naleciałości jest całkiem duzo. Takie małostkowe potraktowanie bestiariusza (opis stworów raptem jakieś 4 zdania), czarów (to samo) i na pewno czegoś jeszcze tyle, że wiecej sprawdzić już mi się nie chciało. Skutecznie mnie zniechęciliście jest nie do przyjęcia.
Na waszą obronę pozostaje jedynie tylko to, że system nie jest w finalnej fazie (O CHŁOPCY MUSICIE SIĘ JESZCZE NAD NIM NAPRACOWAĆ!). Do dnia premiery powinno się dużo zmienić. Życze miłej pracy.

PS. KLIMATYCZNA NAZWA SYSTEMU, to zaliczam wam in plus...

: poniedziałek, 20 czerwca 2005, 11:51
autor: BAZYL
Hmm... System jest - jak sam wspomniałeś - w fazie tworzenia, stąd sporo w nim jeszcze niedociagnięć. Poza tym robi go dosłownie garstka osób (moze nawet jedna), więc prace jeszcze potrwają...

Z tego co wiem w tej chwili mechanika gry jest opracowuywana na nowo - co z tego wyniknie - zobaczymy...

: środa, 22 czerwca 2005, 14:40
autor: mrufon
Praca wre. Wiele się zmieni a podobieństwo do kacetów, którego się dopatrzyłeś - zgaśnie jak świeczka. Potrzebuję jednak czasu, dużo czasu, bo sesja na farmacji trwa półtora miesiąca, więc działania jeszcze są w powijakach.
Co do bestiariusza - nie uważamy by był szczególnie ważny. Miłujących księgi potworów odsyłamy do dedeków.

: piątek, 8 lipca 2005, 14:04
autor: karp
Mamo, mamo! Jestem w creditsach!!!!!!! Czymże sobie załużyłem? Czyżby tymi wszystkimi ignorowanymi uwagami?

Nie spamuj, karp. Mrufon

: czwartek, 28 lipca 2005, 16:22
autor: mrufon
Cień jest systemem bardzo młodym, ma zaledwie pół roku. To, co jest aktualnie na naszej stronie - wszystko zasługuje na lamus i niepamięć. Przygotowaliśmy gigantyczną aktualizację, poprawiliśmy mechanikę, zwielokrotniliśmjy opisy krajów i ludów do takich rozmiarów, że każdy będzie usatysfakcjonowany. Niestety, dopiero od września mamy stały dostęp do netu, więc wtedy nowiuteńkie materiały zaczną spływać na stronę. (zależy to też od jaszczurki-BAZYLa :))
Za przestój na stronie i forum PRZEPRASZAMY.