Marz pisze:Jestem nowy na tym forum i choć celem docelowym było założenie tutaj filii Adventure Planet był bym upośledzony gdybym nie skorzystał z okazji i nie zgłosił się do jakiegoś forumowego RPGa. Tu jednak zaczęły się schody. Brałem udział w kilku forumowych sesjach, ale to co tutaj macie jest.... noo... dziwne i niezrozumiałe dla mnie. Jak dotąd jeśli grałem przez forum to gra wyglądała tak, że MG pisał co się dzieje, gracze pisali co robią, MG pisał czy im wychodzi i jakie są tego następstwa itd. A tutaj, po przeglądnięciu kilku tematów spotkałem się z takimi abominacjami jak dialogi w postach graczy (lol?), czy teksty typu "wchodzę na strych przez otwarte drzwi i błyskawicznie zabijam stojącego tam człowieka rozrywając mu krtań". Czy ktoś wyjaśni mi o co cho?
Z tym pierwszym chodzi o to, że my się już dość dobrze znamy i rozgrywamy te dialogi na GG (lub innym komunikatorze). MG kontroluje tam BN'ów, a my swoją poastać. Potem się to poprawia (wywala wszelkie nicki, godziny i offtopy, dodaje kursywę itp) i gracz, lub MG je wkleja
Rozgrywanie czegoś na GG jest nawet czasem lepsze niż w realnej grze, bo wczuwamy się tak samo, nikt nam nie przerwie w połowie zdania, no i nie ma psującej klimat mechaniki
Polecam zgłoszenie się do jakiejś sesji i spróbowanie.
Co do drugiej sprawy...
"wchodzę na strych przez otwarte drzwi i błyskawicznie zabijam stojącego tam człowieka rozrywając mu krtań" - gdzie to znalazłeś ?!??
Jeśli już to ten
fragment posta powinien brzmieć mniej-więcej tak:
"Wojownik wszedł na strych przez otwarte drzwi i błyskawicznie zaatakował stojącego tam człowieka, starając się rozerwać mu krtań."
Piszemy w trzeciej osobie liczby pojedyńczej, oraz używamy czasu przeszłego. Tak się przyjęło i naprawdę
znacznie lepiej się to czyta. Poprawia to klimat i pozwala nam się też lepiej wczuć
A co do treści, to nie zawsze piszemy co nasza postać robi, czy zrobiła. Ten przykład jest akurat dobry
Jeśli drzwi były otwarte to śmiało możemy napisać, że nasza postać przez nie weszła. Skoro wiemy z upka, że był tam jakiś człowiek (domyślam się, że wróg postaci), to śmiało możemy go zaatakować i podać naszą strategię. Ale o sukcesie tego ataku - o tym czy go zabijemy, czy nie - decyduje już MG (i napisze to w następnym upku).
Mamy pewien "luz" - polega on na nie pytaniu się o wszystko co jest raczej wiadome (jak z tymi drzwiami).
I staramy się nie opóźniać akcji - może podam inny przykład:
Nie piszemy, że nasz Czarodziej ruszył w stronę baru. - i czekamy na upka, aby MG powiedział, że doszliśmy tam i co tam widzimy.
Nie piszemy też, że podszedł tam i zagadał barmana o to, czy mają pokoje - i czekamy na upka MG, aby nam odpowiedział.
Piszemy, że wynajął sobie pokój (jeśli MG miałby plany nam go nie dać, to albo 1-nie doszlibyśmy do karczmy, albo 2-napisałby w poprzednim upku, że zagadaliśmy o pokoje, ale np. nie ma miejsc, a w ostateczności 3-zawsze może skorygować naszego posta), i od razu piszemy co zamówił, oraz że usiadł przy stoliku i... coś tam.
Nie marnujemy naszego czasu i idziemy z akcją
- w tempie jedna decyzja na post, sesje ciągnęłyby się latami. A słabe i krótkie posty odbierały by chęć do gry.
I jak już zauważyłeś - często w takiej sytuacji przeprowadza się dialog barmana z BG.
To chyba tyle
PS. To co miałeś dostać na PW, masz w tym poście (nawet więcej). Dlatego PW zostało usunięte