Działka Mistrza Gry, część 1

Legenda

Pomysły – to zbiór pomysłów (jak zresztą sama nazwa wskazuje) na przygody, wątki poboczne, wskazówki dla Mistrzów Gry, itp.

BN – to opis rzeczywistego, mitycznego, fikcyjnego bądź na wpół fikcyjnego bohatera, do wykorzystania w przygodach (po drobnych zmianach).

Magia – znajdują się tam magiczne przedmioty, które mogą zdobyć bohaterowie graczy przemierzając Jakiś Świat.

Lewa Magia – konkurencja dla tej wyżej…

Pomysły

Jakiegoś BG odwiedza daleki kuzyn – Edgar. Zaprzyjaźniają się, kuzyn okazuje się świetnym pomocnikiem. Aż tu nagle pewnego dnia (najlepiej po kilku sesjach) Edgar znika z pieniędzmi nieszczęsnego BG. W rzeczywistości jest to tylko sprytny oszust, który dowiedział się czegoś o rodzinie BG i w niezły sposób to wykorzystał (lub pozbył się rzeczywistego członka rodziny, a teraz się za niego podaje).


Gracze mogą zostać schwytani przez handlarzy niewolników i rozpocząć karierę gladiatora. Mogą też rozpocząć karierę operatora łopaty albo kierowcy taczek w kamieniołomach (w zależności od humoru MG).


Teraz element ściągnięty ze Stargate – niech gracze trafią w jakieś miejsce, nie znając tamtejszych obyczajów, ale znając miejscowy język. Piękna pani (pan?) przynosi jednemu z bohaterów graczy placuszek – tylko dla niego. Później BG spędzi z tą panią (panem) noc (ty się o to drogi Mistrzu postarasz). Rano gdy gracze zechcą wyruszyć w dalszą drogę dowiedzą się, że jeden z nich się ożenił (przecież zjadł placuszek ślubny). Tak łatwo to on się stąd nie wymknie. Jeśli chcesz mamusia może też być psychopatką, masochistką, rzeźniczką, gejem, kosmitą, itd., itp.


Gracze przybywają do wioski pełnej dzikich tubylców. Pierwotni mieszkańcy tych ziem składają im pokłony, oddają cześć, obdarowują, sam zresztą wiesz co twoją drużyna lubi najbardziej. Gdy spodoba im się życie iście królewskie:

  1. tubylcy przygotują wielki kocioł i zjedzą (a przynajmniej będą chcieli zjeść) pyszny obiad z naszych bohaterów;
  2. biorą Bohaterów Graczy na lektyki prowadzą na krater wulkanu i składają w ofierze swojemu krwawemu bogu;
  3. wioskę tubylców napadają wrogowie, jednak nie udaje im się ich pokonać (prawdopodobnie gracze pomogą którejś ze stron). Szaman stwierdza, że to BG są wszystkiemu winni, skazuje ich na śmierć…;
  4. ble ble #$*%@#$ (jak nie wiesz co tutaj jest napisane to wymyśl coś sam i wyślij do mnie…).

Niech gracze napotkają (gdzieś koło traktu) wbity w skałę zdobiony miecz. Pod mieczem w skale jest mała dziurka (kiedyś tam była tabliczka z informacją dla podróżnych, ale nie sugeruj tego graczom). Z pewnością spróbują go wyciągnąć, na co nie możesz im pozwolić (tajne testy dla niepoznaki). Gdy w końcu wymyślą już coś odpowiednio głupiego/dziwnego/sprytnego, aby go zdobyć – miecz łamie się (to zwykły stalowy miecz). Po za tym Bohaterowie Graczy będą musieli słono zapłacić za zniszczenie miejscowego pomnika ku chwale Wielkiej Bitwy Na Której Nasz Król Odniósł Zwycięstwo. (Twórca pomnika całe miesiące wiercił dziurę w skale w ten sposób, aby miecz wchodził, ale nie wychodził). Na nieszczęście ktoś właśnie przejeżdżał gdy miecz się złamał i widział dewastujących pomnik…


Najwspanialszy naukowiec na tych ziemiach. Największe laboratorium w regionie. Najwięcej odkrytych eliksirów. I największe straty w ludziach – królikach doświadczalnych. A gracze właśnie zostali jego królikami. Co na nich przetestuje ten szalony naukowiec (czytaj: wariat) zależy tylko od Ciebie, Mistrzu.


Jeśli gracz ma dostać chorobę psychiczną niech to będzie skleroza. Nawet sobie nie wyobrażacie do jakich zabawnych sytuacji może to doprowadzić. Dajmy na to przykład: mówisz graczowi, że nie wie gdzie zostawił swój magiczny przedmiot, który zdobył w czasie ostatniej wyprawy. Gdy gracz już się nakłóci, naszuka, napłacze i w końcu zrozumie, że go stracił, przychodzi posłaniec od alchemika (czy tam maga), że ten już go zidentyfikował. Gracz pójdzie (a raczej pobiegnie) po swój skarb. Niestety zapomniał też o zapłacie, która obiecał za identyfikacje… To tylko jeden przykład, może ich być wiele więcej, ale w pełni efektywne są tylko wtedy gdy gracz nie wie o swojej chorobie (po jakimś czasie zacznie się domyślać i pewno leczyć).

BN

Albrecht Hohenzollern (bohater rzeczywisty) – 1490 – 1568, ostatni Wielki Mistrz krzyżacki. W 1525 roku przeprowadził sekularyzację zakonu. W tym samym roku złożył, w Krakowie, hołd Zygmuntowi Staremu jako dziedziczny książę lenny Prus. W 1544 r. Założył uniwersytet królewiecki.


Gustavus Katerfelto (bohater rzeczywisty) – szarlatan, słynny pod koniec XVIII wieku. Pojawił się w Londynie w 1782 roku, w czasie epidemii grypy, pokazując swój aparat filozoficzny w Spring Gardens i demonstrując mikroskop słoneczny, przez który rozentuzjazmowane tłumy obserwowały wymoczki pływające w mętnej wodzie.

Magia

Miecz ognia – ostrze miecza może w każdej chwili zapłonąć, zadając przez to dodatkowe obrażenia wrogom w czasie walki. W miecz została wsączona specjalna magia, dzięki której ostrze się nie rozhartuje. Od miecza mogą zapłonąć materiały łatwopalne. Posiada on również specjalną zdolność: Jego płomienia nie można tak łatwo zgasić wodą. Jeżeli jego właściciel nie zdecyduje się zgasić miecza wcześniej, ten będzie płonął jeszcze przez dziesięć minut, od polania go wodą.


Płaszcz cienia – jego właściciel może zniknąć zakładając ten płaszcz. Jest tylko jeden warunek: w płaszczu nie można przemieścić się dalej niż 10 metrów od miejsca założenia. Płaszcz może skrywać tylko jedną osobę, przez maksymalnie 10 minut. Można go użyć tylko dwa razy dziennie i to w odstępie przynajmniej 1 godziny.


Sztylet Ralpha – Ralph był złodziejem, a zarazem magiem. Skonstruował specjalny sztylet, w którego rękojeści można było ukryć przedmiot niewiększy, niż 1 na 1 metr. Po prostu przystawia się rękojeść do przedmiotu, który ma być tam schowany i przekręca rączkę. Przedmiot wyciąga się w podobny sposób. Tylko jeden przedmiot może być ukryty w sztylecie.

Lewa Magia

Kapelusz który obcina włosy po założeniu na głowę (i zjada je). "Teraz ja przymierzę."


Sakiewka, która pochłania pieniądze. "Jak to 150 ZK? Przecież miałem 200!"


Piękne ubranie, które widzi tylko posiadacz. "Dzień dobry, dzień dobry, wiem, pięknie dziś wyglądam, dziękuję, dziękuję."


Płaszcz przeciwdeszczowy – przywołuje deszcz po pewnym czasie od założenia (możliwe, że tylko na posiadacza). "Chamy jesteście! Na siebie rzuciliście 'odporność na deszcz’, a na mnie nie chcecie!?"


Gryzące kalesony. "Ała! Coś mnie ugryzło!"

Caras Opublikowane przez:

24 komentarze

  1. BAZYL
    18 września 2004
    Reply

    Heh…

    Działka Mistrza Gry to jeden z najlepszych i najbardziej przełomowych pomysłów w Tawernie RPG. Co ważniejsze materiały te są ciągle aktualne!

  2. KOlOS
    22 września 2004
    Reply

    Ała bo spadłem ze śmiechu

    HAHHAHAHAHGAHHAHAHAHHAHAHAHHGHAGHAGh aHAHAAHAAHaHaHAAHAGHGAHAG

  3. Jurij
    25 września 2004
    Reply

    Diagnoza

    Świetne, po prostu ganialne, Gryzace Kalesony… w sam raz dla teściowej….LOL

  4. malinavel
    25 września 2004
    Reply

    Opinia subiektywna

    Widzialem rzeczy lepsze… gorszych widzialem znacznie wiecej 🙂

  5. SpellCaster
    2 października 2004
    Reply

    Głodny kapelusz

    A co się stanie, jak kapelusz zjadający włosy włoży łysy mnich ? A poza tym kącik jest BOMBASTYCZNY !!!

  6. Blood Shaman
    3 października 2004
    Reply

    Zażalenie 🙂

    Szkoda tylko, ze tak rzadko uaktualniane…. przydaloby sie troche wiecej pomocy dla Mg, a wiekszosc tego co jest tu napisane jest juz znana od dawna.

  7. Nalia
    4 października 2004
    Reply

    hm….

    dział dla mistrza gry jest najciekaszym kącikiem tawerny(nie tylko dla samych mistrzów :))

  8. Donn
    9 października 2004
    Reply

    dzięki

    wielkie dzięki dla autorów za ten kącik, bardzo mi pomógł w stawaniu pierwszych kroków jako MG

  9. Runiq
    9 października 2004
    Reply

    Cytat:
    Jeśli chcesz mamusia może też być psychopatką, masochistką, rzeźniczką, gejem, kosmitą, itd., itp.

    NIC O NARKOMANII, SATANIŹMIE I PROSTYTUCJI? Łee… 🙂

  10. BAZYL
    14 października 2004
    Reply

    To jest

    baaardzo stary artykuł – dlategho wiele motywów jest znanych. Niemniej ta seria była przełomem – i to nie tylko dla TRPG…

  11. Kuba
    18 października 2004
    Reply

    super

    Fajne pomysły (szczególnie podoba mi się Lewa Magia)
    I mam coś dla was: Kapelusz Bezgłowy, po założeniu posiadaczowi znika głowa…

  12. caras
    5 listopada 2004
    Reply

    Ciekawostka 🙂

    Ten artykul napisalem jak bylem w 8 klasie podstawowki, a to bylo dokladnie 6 lat temu – tak rozpoczalem przygode z TRPG. 🙂

  13. Zilvren
    8 listopada 2004
    Reply

    pomysł

    Moglibyście zamieścić tutaj coś nieco do Monastyra jakiś pomysł na przygode czy cuś

  14. Sławek
    10 listopada 2004
    Reply

    może być

    czasami są super pomysły ale czasami fajansiarsko

  15. Lopez2005
    2 grudnia 2004
    Reply

    Heh…

    Najleprze wrażenia związane z RPG to przeczytanie tego działu. BUEHEHEHEHEHE!!!
    Ciekawe czy gryzące gacie mogą odgryść to…
    Najleprzy dział w historii! Przydało by się go uaktualnić… to znaczy dodać coś nowego.

  16. Gladiator
    27 grudnia 2004
    Reply

    Skleroza

    A co sie stanie jesli gracz sie tym zarazi i zapomni co robi i jak sie nazywa??Super kącik!!!Oby tak dalej.^_^

  17. antypolicjant
    3 stycznia 2005
    Reply

    co do…

    co do pomysłu 2 to gracze mogą zostać jeszcze nieboszczykami

    :-p 😀

  18. Slauer
    20 stycznia 2005
    Reply

    Jakby za póżno

    Już kiedyś czytałem lewą magię (dość dawno) i przez to mało mnie nie wywalili z domu kolegi.

  19. Lolo
    26 lutego 2005
    Reply

    Pomocy

    Kiedy było ostatnie uaktualnienie? Szukam chętnych do lekcji prowadzenia gier

  20. Athendor
    21 lipca 2005
    Reply

    Super

    Genialne. 7 punkt też jest cool, ale pomyślcie, co by było, gdyby zamiast sklerozy dać BG np. schizofremię paranoidalną? „Zauważasz, że faceci przy sąsiednim stoliku dziwnie się wam przyglądają i wymieniają spostrzerzenia.” albo „Przez chwilę wydawało ci się, że ktoś próbuje rzucić na ciebie urok.” lub wersja ekstremalna „Starsza kobieta ewidentnie wygląda na wiedźmę.”

  21. Azahiel pan śmierci
    21 sierpnia 2005
    Reply

    Ciemność

    Dobre morze być ale wszystko tu jakoś takie zabawne takie śmieszne.dam wam dobrą radę sprowadzicie na 1 BG ciemność i patrzcie na rozwój sytuacji to się ubawicie

  22. Arbakus
    28 stycznia 2006
    Reply

    Sppoko !

    No wykorzysta sie, szczególnie to z mieczykiem i naukowcem, ale bedzie ubaw !!!

  23. Feldmarshall
    27 lipca 2006
    Reply

    Pomysły:

    1-Gracza mogą dostać się do jakiejś egzotycznej( w WFRP np. nippońskiej) tawerny w jakimś mieście i (tak jak w znanym skeczu ” w chińskiej restauracji”) spróbują coś zamówić… Same teksty kelnera, który w końcu nie za bardzo zna staroświatowy mogą przprawić drużynkę o roftla I By nie być gołosłowny przytoczę co nieco z Menu:
    – Dupa(nie uśmiechać się -zupa) z Kisleva( bo w końcu skąd wziąłby się Radom w Starym Świecie?!)
    – Kuntak w tietje na otro
    -Włeptowina

    2- Oglądaliście może film „Jabberwookie” Monty Puthona? A może by tak Zmusić drużynkę do złapania/zamordowania Jakiegoś ogra, trolla, smoka, lub właśnie Dżabbersmoka? Oczywiscie nie zapomnijmy o paru kwiatkach w czasie poszukiwań…
    ” pod swoimi stopami czujecie coś ciepłego, śliskiego i smierdzącego(:-D)(dla nieskapniętych chodzi oczywiście o…Produkt uboczny metabolizmu nie nadajacy sie do testów organoleptycznych… :-P)
    – Jesteśmy blisko! – stwierdzacie jednogłośnie”

    3- Gracze moga równierz w czasie „tępienia szkodników” w kanałach pod jakimś miastem trafić na niewielkie podziemne miasto(zbudowane ze wszystkiego co w kanałach znaleźć można) zamieszkane przez Szczuroludzi(dla graczy Warhammera: Nie chodzi mi wcale o Scavenów!!!!) Stworzonych wskótek eksperymentów pewnego maga, który chciał mieć armię „podludzi” na usługach. Szczuroludzie, jednak zbuntowali się i zabili swojego pana…”Miasto” owe może stać się tłem wielu miniqestów, Ale może okazać się, że mag ów powrócił na ziemię ( w postaci np. Licza) i chce ponownie przejąć władzę nad swoimi niewiernymi sługami- I już mamy materiał na wielką przygodę, albo nawet na krótką kampanię…

    Na koniec sorry, że tak się rozpisałem… Ale jak już przyjdzie natchnienie… 😀

  24. !LivE!
    22 grudnia 2008
    Reply

    ;]

    W tym odcinku najlepsze byłky pomysły. wszystkie po kolei wykorzystałem na sesjach. Świetne z tym Edgarem, stargatem, ale najlepsze z mieczem-pomnikiem (użyłem tego 2 razy, raz miecz a drugi raz pięknie zdobiony hełm)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.