Steam keywords: Tactics

 

Witam w pierwszym artykule dotyczącym naszego magicowego dodatku: Steam (zamieściliśmy go w poprzednim, pięćdziesiątym, numerze). Co miesiąc będziemy Wam przybliżać wszystko, co zostało wówczas wymyślone, dzisiaj przyszedł czas na opis nowej mechaniki: Tactics.

Zacznijmy od przypomnienia, co ta mechanika ma właściwie robić: Tactics (Whenever this creature attacks, it gains all keyword abilities other attacking creatures have.), w wolnym tłumaczeniu: Taktyka (Kiedy ten stwór atakuje, zyskuje wszystkie umiejętności opisane słowem-kluczem, które pozostałe atakujące stwory posiadają).

Pamiętacie zapewne, że na przygotowanie całego dodatku nie mieliśmy wiele czasu (chcieliśmy wyrobić się ze wszystkim do numeru 50) i ostrzegałem, że błędy mogą być. Po pewnym czasie zorientowaliśmy się, że wording Tactics nie jest do końca prawidłowy. Konkretnie chodzi o użycie słowa "keyword" w reminder text (czyli w tekście przypominającym zasady umieszczonym w nawiasie :)). Otóż wyraz "keyword" nie powinien znaleźć się w ogóle na karcie i należy to zmienić. Tak więc wypuszczamy pierwszego patcha (:P) do naszego setu, wording Tactics wyglądać powinien tak:

Tactics (As long as any attacking creature you control has flying, this creature has flying. The same is true for fear, first strike, double strike, last strike, haste, landwalk, protection, vigilance and trample.)

Reminder text stał się dłuższy ale bardziej prawidłowy. Styl zaczerpnęliśmy z karty Death-Mask Duplicant (wydanej w dodatku Darksteel) gdzie, mimo, iż zasada ta dotyczyła keyworda Imprint, podobny tekst znajdował się. Skoro już ustalony mamy prawidłowy wording, przejdźmy do omówienia mechaniki:
Pierwszą i najważniejszą rzeczą, którą Taktyka robi, jest wzmocnienie naszego ataku. Stwór z tą zdolnością otrzymuje wszystkie wymienione w nawiasie zdolności (dzięki temu dodatkowo nie będzie miał np. Morpha czy Modulara - co umożliwiał poprzedni, błędny zapis) w czasie gdy inne stwory atakują. Dodać należy - nasze stwory gdyż fragment "As long as any attacking creature you control" wyklucza użycie zdolności w czasie ataku przeciwnika. Co prawda stwór otrzymuje te zdolności nawet, jeśli sam nie atakuje ale są to ability potrzebne głównie w walce więc gdy sam zostaje w odwodzie, Tactics na niewiele się przyda - tak więc zd

 

 

Autor: Zieziór

 

 

(c) Tawerna RPG 2000-2004, GFX by Kazzek, HTML by Darky