Kategoria: Porady dla Mistrza Gry

Ten dział zawiera porady dla Mistrza Gry. Jeśli jesteś początkującym prowadzącym lub masz wieloletnie doświadczenie, tutaj znajdziesz wiele interesujących materiałów, które bez problemów wykorzystasz na sesji RPG. Mamy tutaj wskazówki jak prowadzić, ciekawe pomysły na urozmaicenie sesji oraz sposoby na ciągły rozwój Twojego warsztatu. Dodatkowo możesz skorzystać z sugestii na temat magicznych przedmiotów, bohaterów niezależnych czy tricków możliwych do zastosowania w trakcie gry. Słowem jest tu wszystko, co urozmaici Twoją sesję.

Chociaż ze scenariuszami i przygodami mamy osobny dział, tutaj także znajdziesz wiele pomysłów zagadek i wątków, które z powodzeniem użyjesz na sesji RPG. Szczególnie zachęcamy do odszukania naszych poradników w formie wideo, gdzie krok po kroku pokazujemy jak przygotować rozgrywkę. Robimy to na konkretnych przykładach w postaci darmowych przygód na przykład ze starterów do gier fabularnych. Znajdziesz je także na naszym kanale YouTube.

Zgromadzone przez nas porady dla Mistrza Gry nie wyczerpują tematu, ale z pewnością wiele wniosą do Twojej zabawy w gry fabularne. Jeśli jednak z jakiegoś powodu uznasz, że czegoś tu brakuje, lub zapragniesz podzielić się z innymi swoimi pomysłami czy spostrzeżeniami, nie wahaj się do nas napisać. Wielu autorów opublikowanych tu tekstów zaczynało właśnie jako czytelnicy naszych artykułów.

Uwaga: umieszczone tu treści przeznaczone są wyłącznie dla Mistrzów Gry, Strażników Podziemi i innych Mistrzów Podziemi. Jeśli jesteś wyłącznie graczem, nie psuj sobie zabawy i nie czytaj tych tekstów. Będziesz mieć większą frajdę, gdy Twój prowadzący zaskoczy Cię wygrzebanymi tutaj pomysłami.

11 października 2007 / / Gry fabularne

Co robić, gdy zabawa w RPG powoli zaczyna się nudzić? Jak zaradzić, by (proszę, bez zbędnych skojarzeń…) przyjemność trwała dłużej? I czy w ogóle cokolwiek można w tej kwestii zdziałać? (40)

17 sierpnia 2007 / / Porady dla Mistrza Gry

Przed wami jeden ze starszych tekstów z Tawerny RPG, należący do cyklu Szkoła prowadzenia mistrza Everana. Traktuje o pozornie błahych czynnościach, które wpływają na atmosferę w czasie sesji.Tekst przeznaczony wyłącznie dla MG!

23 lutego 2007 / / Porady dla Mistrza Gry

Jak wprowadzać niestandardowe questy? Oj, niełatwo… No bo przecież, istnieje już tyle przyzwyczajeń… Czasami zatracamy sens RPG – tak nam się fajnie gra w dobre i stare, że nowe pomysły zwyczajnie nie chcą wpadać do głowy. (36)Tekst przeznaczony wyłącznie dla MG!

23 lutego 2006 / / Porady dla Mistrza Gry

Trzecia część działu, w którym każdy Mistrz Gry znajdzie natchnienie przed czekajaca go sesją. A gracze znów będą zgrzytać zębami… (11)Tekst przeznaczony wyłącznie dla MG!

6 września 2005 / / Porady dla Mistrza Gry

Pewnie nieraz doprowadzaliście świat, który kreujecie, do stanu totalnej wojny wplątując swoich bohaterów w jej przebieg. Możliwości wykorzystania tej sytuacji społeczno-politycznej do przeprowadzenia kilku ciekawych przygód jest kilka. (60)Tekst przeznaczony wyłącznie dla MG!

27 grudnia 2004 / / Porady dla Mistrza Gry

Druga odsłona legendarnego działu, który stanowi pomoc dla każdego Mistrza Gry. Garście pomysłów, worki zabawy, czyli DMG w klasycznym wydaniu! (10)Tekst przeznaczony wyłącznie dla MG!

10 listopada 2004 / / Porady dla Mistrza Gry

Przygotowanie i prowadzenie dobrej sesji to prawdziwe wyzwanie, sprostanie któremu wiąże się z wieloma trudnościami. Zestaw improwizacyjny nie sprawi, że stanie się ono mniejsze, być może jednak pomoże znaleźć rozwiązanie kilku często spotykanych problemów… (46)

18 września 2004 / / Porady dla Mistrza Gry
28 lipca 2004 / / Porady dla Mistrza Gry